DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 9. szerda

Bemutatták Micheliszék 2022-es autófestését

Noha a Túraautó-világkupa szezonrajtja a csehországi forduló törlése miatt csak május elején lesz esedékes, a Hyundaiokat indító BRC Racing megtartotta hivatalos csapatbemutatóját, amelyen lerántották a leplet az autófestésről is. Az előző években megszokott szürke mellett valamelyest nagyobb teret kap a vörös szín a dizájnban az Elantrán, amelyek közül az egyiket idén is Michelisz Norbert fogja vezetni, míg az új csapattársa a Zengő Motorsporttól átigazoló Mikel Azcona lesz.

brc-hyundai-2022

A WTCR közleményéből két dolog derült még ki: egyrészt a BRC Racing intenzív tesztprogramot teljesített már eddig is, számos európai pályán gyakoroltak, másrészt mind Norbi, mind Azcona megtartja az eddig használt #5-ös és #96-os rajtszámát.

brc-hyundai-2022-2

brc-hyundai-2022-3

Robert Wickens lehetne az Indy 500 első kerekesszékes versenyzője

Komoly lehetőség előtt áll Robert Wickens, aki 2018-ban, az IndyCar poconói fordulóján szenvedett el egy súlyos balesetet. Az incidens következtében a kanadai pilóta gerince megsérült és kerekesszékbe került, de nem adta fel, elhatározta, hogy visszatér a versenypályára. Tervét siker koronázta, hiszen tavaly már egy kézi irányításúra átalakított Hyundai Elantra N TCR-rel versenyezhetett, a Michelin Pilot Challenge kétórás Watkins Glen-i futamán pedig győzni tudott társával, Mark Wilkinsszel. Most az is kiderült, hogy a jövőben az IndyCar mezőnyébe is visszatérne, ehhez pedig lelkes támogatókat szerzett magának. Jelenlegi csapatának tulajdonosa, Bryan Herta például szeretné őt újra az Indy 500 mezőnyében látni, amihez elmondása alapján a Honda segítségét is megkapták, de még egy hosszabb folyamat áll előttük. Minderre maga Wickens is reagált közösségi oldalain, aki szintén bizakodó.

„Megjelent rólam néhány hír, hogy indulhatnék a 2024-es Indy 500-on. A balesetem óta ugyanaz a célom, vagyis visszatérni a motorsport legmagasabb szintjére, akár az IndyCar, az IMSA, vagy más sorozatban. Csak az idő fogja eldönteni, ez hol valósulhat meg. Hihetetlenül hálás vagyok a Hyundainak a támogatásért a felépülésem alatt, így büszkén viselem az emblémájukat minden egyes hétvégén. Bryan Herta is mellettem áll az első nap óta, ezért várom a további közös munkát és kihívásokat, hogy lássuk, mi az, ami lehetséges. Folytatása következik…” – írta Twitter-oldalán Wickens.

Visszatér a versenypályára Nyikita Mazepin

Ismételten versenyezni fog a korábbi F1-es pilóta, akitől a Haas csapata még a 2022-es szezon kezdete előtt vált meg. Nyikita Mazepin azóta sem hagyott fel karrierjével, hiszen tavaly nyáron a Selyemút Ralin állt rajthoz és nyert is saját géposztályában, néhány napja pedig arról beszélt, hogy hamarosan újra Oroszországon kívül versenyezhet. Most kiderült, hogy idén az Asian Le Mans Series mezőnyében lesz fellelhető, ahol az LMP2-es kategóriában a 99 Racing ORECA 07-es versenygépét vezetheti, Ben Barnicoat és Felix Porteiro mellett. „Nagyon örülök, hogy visszatérhetek az Ázsiai Le Mans-sorozatban a versenyzéshez. A 99 Racingnél dolgozó csapattársaimmal együtt remélem, hogy nagyszerű élmény lesz indulni abban a sportban, amelyet nagyon szeretek” – idézte a 23 éves versenyzőt a MotorsportWeek. Mazepin számára ez lesz az első tapasztalat a sportautókat illetően, az ázsiai bajnokságban pedig február 11-én a Dubai Autodrome pályáján bizonyíthat először egy négyórás futamon. A széria idei kiírása mindössze négy fordulóból áll, amit elég hamar lezavarnak, hiszen a következő hónapban rendezik meg mindegyik eseményt február 19-ig.

Látványos drón show nyitotta meg a Formula-E szaúd-arábiai futamát

Egy duplafutamos fordulóval folytatódott az elektromos széria idei szezonja Szaúd-Arábiában, a helyi szervezők pedig megadták a módját az első futam felvezetésének. Ahogyan az alábbi felvételen is látszik, a Dirija ePrix pénteki rajtját megelőzően egy látványos tűzijáték és drón show szórakoztatta a szurkolókat.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

ABB Formula E (@fiaformulae) által megosztott bejegyzés

Kiderült, hol láthatjuk idén a NASCAR és az IndyCar versenyeit

Újabb két évig a Network4 platformjain láthatják a magyar nézők a NASCAR versenyeit – olvasható a csatorna közleményében. Mint írják, Amerika talán leglátványosabb, legkeményebb és leggyorsabb autóverseny-sorozata egyre nagyobb népszerűségnek örvend idehaza, szinte futamról futamra nő a rajongók tábora. Az idei szezon február 5-én indul Los Angelesben egy bajnokságon kívüli eseménnyel. A novemberi idényzáróig minden egyes futamot élőben láthatnak a szurkolók a NET4+ streaming szolgáltatón, valamint az ARENA4 és a MATCH4 képernyőjén is.

A közlemény arra is kitér, hogy a Network4 az amerikai autósport másik csúcsszériája, az IndyCar versenyeit is exkluzív jogokkal mutatja be a hazai nézőknek. Hozzáteszik: ahogyan eddig, 2023-ban is itt követhetik a nézők a MotoGP, valamint a Superbike futamait is.

nascar_versenyek_1_

Videó: George Russell legjobb 2022-es pillanatai

A három nagycsapat hat versenyzője közül utolsóként George Russell is megkapta a maga videóját, melyben összefoglalják a legemlékezetesebb történéseket a pilóta 2022-es szezonjából. Volt miből válogatni, hiszen pole-pozíció, sprintsiker és végre a futamgyőzelem is összejött a fiatal pilótának. A videó a képre kattintva tekinthető meg!

Videó: Hatalmas balesettel indult a Formula Regional közel-keleti bajnokságának futama

Január 27-én, pénteken rendezték a már a címben említett Formula Regional közel-keleti szériájának második versenyhétvégéjét, a kuvaiti első versenyen pedig azonnal egy hatalmas balesetnek lehettünk szemtanúi: a mezőny négyautónyi szélességben fordult rá a hosszú egyenest követően a kettes kanyarra, azonban többen rosszul mérték fel a féktávot a sűrű mezőnyben, aminek több baleset lett a következménye, melyek közül az egyikben egy autó ráborult a másikra. Tíznél is több versenyző volt érintett a balesetben, de szerencsére senki sem szenvedett sérülést. A sorozatban versenyez a korábbi F1-es Juan Pablo Montoya fia, Sebastian is, aki ki is használta a roncsderbit, s a 18. helyről egészen a negyedikig ugrott előre. A versenyt végül Dino Beganovic nyerte, aki a Formula-3-ban fog versenyezni idén, a Prema csapatával.

Ricciardo számára Bathurst továbbra is csak álom marad

Még 2022 decemberében beszámoltunk róla, hogy Részt vesz az Intercontinental GT Challenge szezonnyitóján, a legendás Bathurstben a Red Bull F1-es csapata. A Mount Panorama nevű klasszikus pályán bemutató köröket teljesít majd a csapat a 2011-es RB7-essel, s miután Daniel Riccairdo visszakerült a csapat kötelékébe, jó esély volt rá, hogy ő kapja meg a lehetőséget, hogy F1-es autóval körözzön a legendás ausztrál pályán.

Azonban most kiderült, hogy nem Ricciardo, hanem a Red Bull juniorprogramjának egyik tagja, az idén a Super Formulában versenyző Liam Lawson kapja meg a lehetőséget. Az új-zélandi pilóta tavaly harmadik lett a Formula-2-ben, most pedig a japán formulaautós sorozatban fogja megmérettetni magát. A versenyre, ezzel együtt pedig a bemutatóra, február első hétvégéjén kerül sor.

Megdolgoztatta 2023-as F1-es motorját az Alpine

Hangerőt feltekerni, ugyanis végre nem egy szokásos, "unalmas" motorbeindításnak lehetünk szem- és fültanúi, hiszen az Alpine egy komplett szimulációt futtatott le a kamera előtt! Halljuk, mi várhat ránk 2023-ban! Bónuszpontért tesszük fel a kérdést: melyik pályát szimulálhatták a franciák?

 

Formula-E: Több mint három év után szerzett újra pole-t Buemi

Dirijában vendégeskedik a hétvégén a Formula-E mezőnye, ahol a dupla forduló első körét már pénteken rendezik. Az időmérőn a csoportkörből a két McLaren, a két Mahindra, a két Jaguar, valamint a második szabadedzésen is meglepetésre élen végző Dan Ticktum és a korábbi bajnok Sebastien Buemi lépett tovább. A negyeddöntőkben aztán Ticktum Oliver Rowlandot is legyőzte, Jake Hughes Lucas di Grassit ejtette ki, Buemi Mitch Evansnél bizonyult gyorsabbnak, Sam Bird pedig René Rastot nyomta le. Ticktum kis híján az elődöntőt is sikerrel vette, de az utolsó kanyarból kijövet megcsúszott, így erről az ágról Hughes jutott a fináléba, míg a másik párharcból Buemi került ki győztesen Bird ellenében. A döntő elképesztően szoros csatát hozott, s végül Buemi hat századmásodperccel bizonyult jobbnak a McLaren újoncánál: az Envision svájci pilótája ezzel több mint három év után, a 2019-es New York-i verseny óta először szerzett pole-pozíciót – nem csoda, hogy a rádióban különösen boldognak tűnt, az interjúban pedig a legérzelmesebb rajtelsőségének nevezte a mostanit.

Gyengén muzsikált ellenben a mexikóvárosi évadnyitón remeklő Porsche és a partnercsapata, az Andretti: a világbajnokságot vezető Jake Dennis például csupán hatodik lett a csoportjában, a mögötte második Pascal Wehrlein pedig az ötödik a sajátjában, így ők ketten a 9. és 12. helyről vághatnak neki az első szaúdi futamnak. Egy ízben egyébként a piros zászló is előkerült a kvalifikáción: Maximilian Günther csapta falnak az első csoportban a Maseratit. A verseny magyar idő szerint 18 órakor startol.

fe-buemi-envision-dirija

Csupasz autót posztolt a Red Bull – vajon céloznak valamire?

A Red Bull közzétett egy posztot, amelyen fehérre csupaszított F1-es autó látható, csupán egy bikaembléma van a motorborításon. „2023 – üres vászon” olvasható a feliratban. A poszt többféleképpen értelmezhető: vannak, akik lelkesen új festést vizionálnak, de könnyen lehet, hogy a csapat csak a hangulatot fokozza a február 3-i bemutató előtt.

Ezzel telt Alonso első napja az Aston Martin-főhadiszálláson

Rövid videóban engedett betekintést az Aston Martin Fernando Alonso első Silverstone-ban tett látogatásába. A bemutatkozás körei mellett a végig szélesen mosolygó spanyol átesett az üléspróbán és kipróbálta a szimulátort is. Az eseményt nem hagyta ki Pedro de la Rosa, az istálló új nagykövete és Martin Whitmarsh, az Aston Martin technológiai részlegének vezérigazgatója sem, akivel Alonso a McLarennél dolgozott együtt – ők is feltűnnek a felvételeken.

Az Alonsónak szánt felszerelés azonban látszólag még nem készült el teljesen: az egyik snittben a spanyol a 18-assal, azaz Lance Stroll rajtszámával ellátott kesztyűt húz fel. A másik érdekesség a bejáratnál található számláló, amely a bahreini időmérőig hátralevő napokat mutatja: eszerint szerdán történt a látogatás.

Viszlát, Robert: Minden jel szerint nem kap több szerepet Kubica az F1-ben

Főszponzort cserélt az Alfa Romeo: a csapat eddigi lengyel támogatója, az Orlen távozott az istállótól, a helyére a Stake érkezik névadóként. Az Orlen sem tűnik el a Formula-1-ből, az AlphaTauri egyik kiemelt partnere lesz.

Az Orlen és Alfa Romeo együttműködésének szerepe volt abban, hogy Robert Kubica a 2019-es, williamses visszatérő szezon után az Alfa Romeo tartalékpilótája legyen három szezonon át. Ebben a státuszban két nagydíjon – 2021-ben Zandvoortban és Monzában – rajthoz állt a koronavírusos Kimi Raikkönen helyén, számos alkalommal pedig első szabadedzésen vezetett.

Kubica, aki a 2022-es szezonzáró első edzésén szintén körözött, már akkor elismerte, talán ez volt utolsó epizódszerepe a Formula-1-ben. A Motorsport.com információi szerint a lengyel nem fog támogatójával együtt csatlakozni az AlphaTaurihoz, ebből pedig az következik, hogy „valószínűleg” Abu Dhabiban ült utoljára F1-es autóban.

Videó: így készül első F1-es szezonjára Nyck de Vries

Az AlphaTauri hollandja edzős videóval jelentkezett, láthatóan nem kíméli magát első teljes F1-es szezonja előtt.

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Red Bull (@redbull) által megosztott bejegyzés

Frontálisan csapódott a betonfalba, súlyos sérüléssel került kórházba a Mercedes pilótája

Szörnyű balesetet szenvedett a daytonai 24 órás szabadedzésén Lucas Auer. A Mercedes versenyzője a kategória legjobb köridejét rakta össze, majd az egyes kanyar kijáratánál hibázott, és frontálisan nekivágódott a pályát a bokszutcától elválasztó betonfalnak. A becsapódás akkora erejű volt, hogy a bukócső is megsérült (illetve a mentésnél is szét kellett vágni), az edzést piros zászlóval megszakították, Auert pedig kiszedték az autóból, majd kórházba szállították.

A beszámolók szerint tudatánál volt, de hátfájdalmakra panaszkodott, a csapat pedig később azt közölte, hogy deréktáji csigolyatörést szenvedett.

Az autó olyannyira megsérült, hogy a tartalékpilóta mellett a tartalékkarosszériát is be kell vetni a hétvége későbbi szakaszában.

daytona-auer-crash-mercedes

Leclerc átveheti Bottas nemkívánatos rekordját – Norris pedig Hülkenbergét

Vannak olyan Formula-1-es statisztikai különlegességek, melyekre nem feltétlenül büszke tulajdonosuk. Ilyen Valtteri Bottas egyik csúcsa: a finn 20 alkalommal szerzett pole-pozíciót pályafutása során – senki sem ért el ennyi rajtelsőséget rajta kívül, aki nem világbajnok.

Charles Leclerc azonban nagyon közel jár: a monacói 18 pole-pozíciót ért el eddig – ennek felét 2022-ben, mikor kimagaslott időmérőn a mezőnyből. Hacsak a Ferrari egykörös tempója nem esik vissza drámaian, Leclerc átveheti a rekordot, amely persze visszakerülhet Bottashoz, ha a monacói világbajnok lesz szezon végén.

A legtöbb győzelem nélküli F1-es pont birtokosa, Nico Hülkenberg visszatér a mezőnybe: a német 523 bajnoki egységet szerzett pályafutása során. Lando Norris azonban közel van hozzá: ha 94 ponttal többet szerez, mint Hülkenberg, őrségváltás történik. (Ha a brit és a Haas-pilóták idei teljesítményét vesszük alapul, reális ez a pontkülönbség.) Persze amint Norris megszerzi első győzelmét, ő is végleg lekerül erről a listáról.

Ha De Vriesnek sikerült, Vandoorne is visszatérhet az F1-be – így gondolja a Formula-E világbajnoka

A McLarennél 2017-ben és 2018-ban Formula-1-ben versenyző Stoffel Vandoorne a Formula-E címvédő világbajnoka – egy szezonnal korábban pedig csapattársa, Nyck de Vries nyerte meg a sorozatot a Mercedesszel. Akkor nagyon kevesen gondolták volna, hogy De Vries 2023-ban F1-es versenyző lesz. Ez is szerepet játszik benne, hogy a belga sem zárja ki, valaha újra a Formula-1-ben fog szerepelni.

„Sosem mondhatod azt, hogy soha” – nyilatkozta a Reutersnek Vandoorne, aki korábban a Mercedes, most az Aston Martin tartalékpilótájaként továbbra is az F1-es körforgásban van. „Egyszerűen nem tudhatod, milyen fordulatot vesz valaki karrierje a következő pár évben. Én azért azt mondanom, az elsődleges számomra a Formula-E, itt igyekszem a pályán a legjobbat nyújtani.”

„Arra összpontosítok, hogy a Formula-E-ben nyerjek futamokat és bajnoki címeket, azon túlmenően pedig minden kívül esik az irányításomon, nem az én kezemben van” – mondta a Mercedes kiszállása után DS Penskénél versenyző Vandoorne.

Verstappen még a magángépére is egy szimulátort kért

A Red Bull kétszeres világbajnokáról köztudott, hogy nagyon komolyan veszi a szimulátoros versenyzést, nemrégiben azonban eléggé kiakadt, amikor a virtuális Le Mans-i 24 órás során egy szerverhiba miatt veszítette el vezető pozícióját a Team Redline autójával. Az eset eléggé feldühítette a hollandot, ám az osztrák istálló tanácsadója, Helmut Marko szerint szó sincs olyasmiről, hogy elment volna a kedve ettől a szakágtól. A szakember erre példaként egy elég érdekes történetet mesélt el. „A helyzet jelenleg épp az ellenkezője. Max még a magángépén is változtatott, hogy a jövőben repülés közben szimulátort vezethessen. Szüksége van a figyelemelterelésre, legalábbis nem ártott neki, amikor megnyerte a két bajnoki címet” – árulta el a Sport1.de oldalnak.

Videó: Így szól a 2023-as McLaren

Beindították a wokingiak idei versenygépét, az MCL37-es modellt. A McLaren főhadiszállásán tartott ünnepélyes eseményen a csapat pilótái, Lando Norris és Oscar Piastri, az ügyvezető igazgató, Zak Brown, illetőleg a nemrégiben kinevezett csapatfőnök, Andrea Stella is jelen volt. Erről a csapat egy rövidke videót tett közzé, melyen jól látszik mennyire izgatott volt mindenki, főként az újonc ausztrál versenyző. Az autó bemutatójára sem kell már sokat várni, hiszen február 13-án leplezi le a McLaren.

Carlos Sainz összesen 119 kört tett meg szerdán

Bár a körülmények messze nem voltak ideálisak, a Ferrari spanyol pilótája még így is egy eredményes napot tudhat maga mögött. Mint ahogyan arról már néhány napja beszámoltunk, a Ferrari és az AlphaTauri is tesztelni kezdett bemelegítő jelleggel, hogy versenyzőik felvegyék a ritmust, előbbi alakulat pedig szokásosan Fiorano városában végzi az ilyen jellegű munkát. A szerdai napon Carlos Sainz ülhetett be egy korábbi modelljük, az SF21 volánja mögé, majd a nap folyamán összesen 119 kört tett meg. Délelőtt 26 kört futott a hűvös és nedves aszfalton, majd délután ahogy száradt a pálya és némileg melegedett az idő, rövid időre a slickek is előkerültek. Ebben az etapban újabb 93 alkalommal ment körbe a tesztpályán lezárva ezzel a napot a Ferrari hivatalos oldalán elérhető beszámoló szerint. 

Grosjean nem mondana nemet az Andretti felkérésére

Az elmúlt hetek egyik slágertémáját kétségkívül az Andretti Autosport és az amerikai óriás, a Cadillac szövetségre lépése szolgáltatta, a váratlan partnerség ugyanis az F1 összes szereplőjét állásfoglalásra kényszerítette, a vélemények azonban – a királykategóriában már megszokott módon – megoszlanak. Romain Grosjean korábban 179 futamon állt rajthoz a száguldó cirkuszban, jelenleg pedig épp az Andretti-csapat színeiben versenyez az IndyCarban, adódik tehát a kérdés, hogy részt vesz-e a francia pilóta Michael Andretti projektjében. A 36 éves pilóta a The Race-nek adott interjújában egyelőre nem tudott konkrétumokról beszámolni, azonban elárulta, szívesen csatlakozna a projekthez valamilyen szerepkörben.

„Teljes mértékben. Az F1-ben számos más dolog mellett azt is megtanultam, hogy soha ne mondd, hogy soha. A Cadillac csatlakozása nagyszerű fejlemény a csapat számára. Nagyon keményen dolgoznak a céljaikért, én pedig bízom benne, hogy meg fog valósulni. Rendelkezésükre áll a pénzügyi háttér, valamint a konstruktőr is, és rendkívül érdekes figyelemmel követni a csapat építkezését és növekedését” – mondta Grosjean.