DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 22. hétfő

A Ferrari messzire néz: Továbbra is náluk van a Palantir

A maranellói istálló kedden bejelentést tett arról, hogy tovább folytatja az együttműködést a Palantir Technologies vállalattal, amely világvezető adatelemző platformok fejlesztése területén. A cég eddig is együttműködött a Scuderiával, de mostantól magasabb szintre, csapatpartnerré lép elő: a megállapodás révén a versenypályán is várható egy kisebb előrelépés, az adatok elemzése válik gyorsabbá a Palantir legfrissebb generációs szoftverének köszönhetően.

A fantasy-rajongók azonban vélhetően azért kapták fel a fejüket, mert a palantír (jelentése: ami messzire lát) A Gyűrűk Ura mágikus gömbje, az úgynevezett látókő. A 2003-ban alakított Palantir Technologies is innen kapta a nevét.

Schumacher vb-címétől Verstappen bravúrján át Frentzen sikeréig - nagy pillanatok a Francia Nagydíjakról

2002-ben Michael Schumacher itt nyerte meg ötödik vb-címét, 2003-ban Jos Verstappen a változékony időjárási viszonyok miatt mindenkinél gyorsabb volt a Minardival, 2006-ban Schumacher és Fernando Alonso már a verseny előtt is versenyeztek, 1999-ben Heinz-Harald Frentzen futaot nyert a Jordannel, két éve pedig Kimi Raikkönen volt szemfüles. A videós összeállítás ezen a linken, vagy a Youtube-ra átkattintva megtekinthető!

Így mutat egy vitrinben 15 F1-es nagydíj trófeája

Egy lelkes rajongónak hála egy grafikán látható több különböző F1-es futam győzelmi trófejának háromdimenziós mása. Egy virtuális vitrinbe került többek között a Magyar Nagydíj porcelánból készült díja, a Brit Nagydíj klasszikus kinézetű serlege és a Francia Nagydíj furcsa gorillája is. Összesen 15 darab trófeát szemlélhetünk meg közelről.

4jl3f2tg3d571

Forrás: Reddit, /r/Machine_Meza

35 éve ezen a napon nyitotta meg kapuit a Hungaroring

Június 15-én ünnepli 35. születésnapját a Magyar Nagydíjnak évről évre helyet adó Hungaroring. A Mogyoród mellett fekvő pálya 1986-ban készült el, és azon a nyáron rögtön fogadta is az F1 mezőnyét, benne olyan legendás pilótákkal, mint Aytron Senna, Nigel Mansell és Nelson Piquet. A pálya Facebook-oldalán az alábbi bejegyzéssel emlékeztek meg az alkalomról.

Russell autóját vezetheti Nissany a Francia Nagydíjon

Újabb hétvégén kap gyakorlási lehetőséget a Williams F1-es istállójánál Roy Nissany, a csapat tesztpilótája, aki a pénteki első szabadedzésen George Russell autójával hajthat pályára. Az izraeli származású pilóta második éve teljesít szolgálatot a grove-i csapatnál, ahol ez lesz az idei második beugrása. Legutóbb a Spanyol Nagydíjon kapott szerepet, szintén Russell helyett.

"Alig várom, hogy visszaüljek az autóba, ami nagyon addiktív! A Paul Ricard egy különleges pálya számomra, imádom a vonalvezetését, és sok jó emlékem fűződik hozzá. Az utolsó szektor különösen nehéz, alig várom, hogy kipróbáljam rajta az FW43B-t" - fogalmazott a pilóta, aki tesztpilótai kötelezettségei mellett a Formula-2-ben versenyez, ahol jelenleg a tabella 14. pozícióját foglalja el. A tervek szerint a fenti alkalmon kívül idén még egy tesztlehetőség vár rá a csapatnál.

E0tiIx6XEAgRZvK

Néhány F1-es versenyző csúnyán lebőgne egy földrajzvizsgán

Folytatódott az F1 YouTube-csatornájának kvízsorozata, a Grill the Grid, amelynek legújabb adásában a mezőny tagjainak azokat az országokat kellett megnevezni és egy térképen elhelyezni, ahol versenyzett már a Formula-1. Voltak néhányan, akik egész szépen helytálltak, mások viszont megmutatták, hogy eléggé hiányos a földrajztudásuk: mindenekelőtt Lando Norris, aki szépen összekeverte az európai országokat, és az is váratlanul érte, hogy nem az egész amerikai kontinens az Egyesült Államokhoz tartozik… (A videó átkattintás után nézhető!)

Lenyűgöző: Elkészült a videó a Red Bull cseh-szlovák turnéjáról

Néhány hete mi is beszámoltunk róla, hogy Csehországban és Szlovákiában járt a Red Bull F1-es csapata egy filmforgatás céljából – sőt, annak is utánajártunk, hogy Budapest nem szerepelt az úticéljaik között. Nos, most elkészült a videós anyag a rendhagyó túráról: David Coulthard egészen lélegzetelállító vidékeket járt be a Red Bull korábbi F1-es gépével, sőt a szlovákok Air Race-pilótájával, Martin Sonkával is találkozott.

A hegyi versenyek legendája nem szeret nosztalgiázni, de velünk kivételt tett

Cserkuti Józsefnek, akit sokan „Öcsiként” ismertek és ismernek, a hegyi versenyek kiválóságának biztos helye van a magyar autósport halhatatlanjainak csarnokában, melynek létrehozására megtettük az első lépéseket. A legenda nem szeret nosztalgiázni, de a kedvünkért felelevenítette a régi sztorikat, mint azt, miért választotta éppen hegyi versenyzés műfaját, vagy hogyan műtötte meg saját ujját egy baleset után. Az interjú a Spíler TV-n már látható volt az Autósport és Formula Magazinban, itt viszont teljes hosszában tekinthető meg:

Ilyen egy magyar mezbe öltözött F1-es autó

Olvasónk, Veres András álmodta meg a Team Hungary fényezését – azaz egy Formula-1-es autót a magyar válogatott hazai és idegenbeli mezének színeiben. Bár számunkra az első helyen az autósport áll, természetesen a ma esti Magyarország–Portugália meccsen mi is szurkolni fogunk!

A Zengő Motorsport is beszáll az elektromos túraautós bajnokságba

Az előttünk álló hétvégén az olaszországi Vallelungában startol el a Pure ETCR névre hallgató sorozat, s a keddi bejelentés alapján magyar érdekeltség is lesz az első nemzetközi, többmárkás elektromos túraautós bajnokságban. A Zengő Motorsport ugyanis a Cupra gyári támogatással rendelkező csapataként – akárcsak a WTCR-ben – ott lesz a rajtrácson.

Bár a Zengő Facebook-oldalán közzétett bejegyzés nem tér ki a versenyzőkre, korábban a spanyol márka Mikel Azconát, Jordi Genét és Matthias Ekströmöt nevezte meg pilótájaként – akik közül az első kettő eleve a magyar istállót erősíti a Túraautó-világkupában.

Mihez kezd a Mercedes a sapkával, amelyet Hamilton tervezett az elmaradt Kanadai Nagydíjra?

Elkezdi árulni a rajongóknak! A sztori a következő: maga Lewis Hamilton tervezett egy különleges sapkát a 2021-es Kanadai Nagydíjra, arra a versenyre, melyen 2007-ben első F1-es futamgyőzelmét szerezte. A montreali verseny azonban elmaradt – az elmúlt hétvégén tartották volna –, a csapat azonban úgy gondolta, a példányoknak nem szabad a raktárakban porosodnia. Ezért Hamilton a skótmintás sapkát fogja viselni a Francia Nagydíjon, a csapat pedig árulja a különleges kiadást a leglelkesebb rajongóknak „2021 Kanada sapka” néven.

Utoljára ez a kör ért pole-t a Paul Ricardon

Lewis Hamilton és a 2019-es Francia Nagydíj időmérője - a videó ezen a linken, vagy a Youtube-ra átkattintva megtekinthető!

Bottas Korzikán töltődött fel a Francia Nagydíj előtt

Valtteri Bottas már egy héttel a Francia Nagydíj előtt megérkezett az országba "akklimatizálódni" - Korzikán töltötte a mögöttünk hagyott hétvégét kedvesével, Tiffany Cromwell-lel. A finn pilóta fotókat is posztolt - ilyen környezetben valóban ki lehet kapcsolódni...

 

Múltidézés: Káosz a Francia Nagydíj első körében

A Paul Ricard-i Francia Nagydíjakra az év kevésbé eseménydús F1-es futamaiként szoktunk visszaemlékezni, ennek ellenére a 2018-as futam rajtja tele volt drámával és feszültséggel. Már az indítást követő néhány másodpercben repkedtek a karosszériaelemek, amikor Sebastian Vettel kilökte Valtteri Bottast, Esteban Ocon elhagyta az egyik kerekét, Kevin Magnussen pedig néhány kanyar erejéig az első hatban vitézkedett a Haasszal. Múltidézés gyanánt most minden szögből újraélhetjük az eseményeket.

Több, mint 250 fővel gyarapszik az Aston Martin

Jelentős bővülésre készül az F1-es élmezőnybe vágyódó Aston Martin F1-es istálló. A gárda alig három évvel ezelőtt még Force Indiaként került csődeljárás alá, ami után Lawrence Stroll kezébe került. A kanadai üzletember azóta igazgatja a csapatot, aminek a tervek szerint jövő nyáron nyílik meg új, Silverstone-ban épülő gyára. Otmar Szafnauer csapatvezető elárulta, emiatt tervezik a bővítést.

Racing Point Factory Hero.jpg

"Jelenleg körülbelül 535-en vagyunk, és a 800-as nagyságrendet közelítjük meg attól függően, a költségplafon mellett mi a megfelelő méret. Jelenleg is ezen dolgozunk: hozzánk hasonló személyiségeket keresünk, akik az Aston Martin Racinghez akarnak csatlakozni, hogy a lehető legmagasabb szinten versenyezzenek. Jól halad a folyamat."

Szafnauerék tudják, az előttük áló feladatok nem lesznek könnyűek. Jelenleg a konstruktőri hatodik helyen állnak, de természetesen ennél feljebb szeretnének lenni. "Előttünk nagyobb rés van a csapatok között, mint mögöttünk. Még az ötödik hely megszerzése sem lesz könnyű, de mindent megteszünk érte" - idézte őt a Formula1.com.

1313100984

Ha lemaradtál az IndyCar detroiti futamairól, itt pótolhatod a lényeget!

Két igen mozgalmas versenyt teljesített az amerikai sorozat mezőnye a mögöttünk hagyott hétvégén – íme, ezek hivatalos videós összefoglalói:

MotoGP: Dupla Misano és dupla Austin a távol-keleti futamok helyett?

Míg az európai fordulók többé-kevésbé biztonságban vannak a gyorsaságimotoros-vb 2021-es szezonját illetően, a tengerentúli futamok sorsa továbbra is kérdéses a koronavírus-járvány alakulása miatt. A jelenlegi állás szerint októberben Japánba, Thaiföldre, Malajziába és Ausztráliába is ellátogatna a MotoGP, ám ez jó eséllyel változni fog. Ausztráliáról gyakorlatilag lemondhatunk, hiszen 2022-ig náluk biztosan nem lesz teljes határnyitás, így hacsak nem kap kivételt a mezőny, karantén várna a motorosokra. A Japán GP sorsa nagyban függhet az olimpia sikerességétől – kérdés, hogy van-e ideje augusztus közepéig várni a döntéssel a Dornának –, míg Malajziában és Thaiföldön egyaránt eléggé lassan halad az oltási program. Az biztos, hogy egynél több versenyre lenne szükség a Távol-Keleten, méghozzá nézők előtt, különben anyagi szempontból nem érné meg az utazás a paddock számára.

Sajtóhírek szerint ugyanakkor van már forgatókönyv arra az esetre, ha le kellene fújni néhány vagy az összes ázsiai és ausztrál nagydíjat. A Paddock-GP.com információi szerint ebben az esetben Austin lehetne a beugró: az Amerikai Nagydíjat ugyanis nem törölték, csupán elhalasztották az eredeti tavaszi időpontjáról. Ám az amerikai kiruccanással is az a helyzet, mint az ázsiaival, azaz egy futamért nem érné meg átcuccolni másik kontinensre, és mivel Argentínában nem túl jó a vírushelyzet, felmerült, hogy két fordulót rendezzenek a Circuit of the Americas versenypályán. Ez az opció egyébként az F1-ben is állítólag terítéken van, ami különösen érdekes, hiszen az ő USA-béli versenyeik is októberben esedékesek. Mindenesetre úgy hírlik, most jobb esély van egy amerikai, semmint egy ázsiai túrára – emellett pedig még arról is pletykálnak, hogy további pótlásként az európai idényt is meghosszabbítanák azzal, hogy Misanóban is dupla fordulót rendeznének szeptember végén.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

motogp-austin-1_1

Fotó: MotoGP Media

Így festenének az F1-es autók focimezes dizájnnal

Néhány napja elkezdődött a foci-Eb, ez pedig megihlette a Tim Holmes Design készítőit, akik megálmodták, hogyan néznének ki a Formula-1-es versenygépek, ha az egyes válogatottak mezének színeiben pompáznának. Alább egy válogatás, de továbbiak is fellelhetők az Instagram-oldalukon:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Tim Holmes Design (@timholmesdesign) által megosztott bejegyzés

Nyolc óra négy percbe sűrítve: ez történt Portimaóban

A hétvégén futották Portugáliában a WEC-szezon második fordulóját – ha esetleg lemaradtál a nyolcórás versenyről, az alábbiakban pótolhatod a legfontosabb történéseket:

Szörnyű: egy bukkanó után totálkárra törte autóját a raliversenyző - videó

Egy hétvégi, Bulgáriában rendezett raliversenyen történt az alábbi rémes baleset a török Soylu Ugur - Dincer Aras kettőssel - egyszerűen csak eldobta az autót a bukkanó, majd óriási tempóval leszánkázott az útról és óriási becsapódás következett. Ahogy mondani szokás, az anyagi kár jelentős, a nagy szerencse pedig az, hogy komoly sérülést sem a pilóta, sem a navigátor nem szenvedett. Érdekesség, hogy a páros egyébként vezette a futamot...

 

skoda1 skoda2

skoda3

Perez: Nem volt jó, hogy lecseréltek Vettelre, de nem is volt olyan tragédia, mint gondolnák

Sergio Perezt a Sky Sports kérdezte arról, hogy hogyan tekint vissza arra, amikor tavaly kiderült: nem folytathatja az Aston Martinná váló Racing Pointnál, mert a csapat úgy döntött, hogy a helyére szerződteti Sebastian Vettelt. Sokan úgy gondolják, hogy Perez ott óriási pofont kapott, amelyből kicsit "kihúzta" a Red Bullnál kialakult helyzet és az, hogy esélye nyílt "felfelé bukni" - ő nem úgy tekint vissza arra az időszakra, mint egy óriási gödörre.

"Nem mondom, hogy jó hírek voltak ezek, de nem nevezném mélypontnak sem. Szerintem a kívülállól úgy gondolják, hogy az micsoda katasztrófa volt, de számomra nem volt az, ezt őszintén mondom. Szerintem aki belép a Formula-1-be, az tudja, hogy ez nem tart örökké és egy nap kikerül ebből. Ez a sport természete, fel kell rá készülni. Minden lehetőségből ki kell hozni az abszolút maximumot és azzal kell boldognak lenni" - mondta erre Perez.

00121012_454

fotó: dppi