Nelson Piquet és Nelson Piquet - Long Beach & Long Beach
https://formula.hu/parc-ferme/3076
Harmincöt év - ugyanaz a név, ugyanaz a helyszín, ugyanúgy első győzelem:

Elhunyt John Andretti
https://formula.hu/parc-ferme/24398
Három évvel ezelőtt közölte a nyilvánossággal John Andretti, hogy vastagbél-rákkal küzd és bár a kemoterápia eleinte hatásosnak bizonyult, 2018-ban mégis visszatért a betegség. A család csütörtökön egy hivatalos közleményben tudatta, hogy Andretti elvesztette a harcot és elhunyt. Mario Andretti unokaöccse nyert daytonai 24 órás versenyt, győzött sportautó-versenyen Watkins Glenben, versenyzett az IndyCarban és a NASCAR-ban is. 56 éves volt. Nyugodjon békében!

fotó: dppi
Button és kisfia megnyerték a januári lájkvadászversenyt
https://formula.hu/parc-ferme/24395
Jenson Button kisfia, Hendrix még egyéves sincs, de a 2009-es világbajnok máris a kezébe nyomott egy könyvet, stílusosan a saját nemrég megjelent életrajzi kötetét. Tökéletes a kép beállítása, hiszen tényleg úgy tűnik, mintha a kis Hendrix elmélyülten olvasná apja sikertörténetét, és nagyjából éppen valahol a 2009-es világbajnoki év környékén tartana.
Szerencse, hogy épp vége a januárnak, mert ebben a hónapban ennél menőbb autósportos képpel már hiába is próbálkozna bárki.
— Jenson Button (@JensonButton) January 29, 2020
Videó: Így zsonglőrködik három Red Bull-lal Verstappen
https://formula.hu/parc-ferme/24393
A holland F1-es pilóta szerint a Red Bull sportolójának lenni többet jelent, mint csak versenyezni.
A bejegyzés megtekintése az InstagramonBeing a @redbull athlete involves a lot more than just racing #givesyouwings
Marquez újra motoron, de még nem jó a válla - lassabban gyógyul a kelleténél
https://formula.hu/parc-ferme/24392
A tavaly vállsérülést szenvedtő nyolcszoros világbajnok a minap először ült újra motorra a műtét óta: a tarragoni gokartpályán körözött egy Honda NSF250 Moto3-as géppel, amely után a következőket írta a közösségi oldalán: „Két hónapos kihagyás után tegnap ismét motorra ültem, hogy megnézzem, milyen állapotban van a vállam. Nem éreztem a legjobbnak a helyzetet, de örülök, mert fontos lépéseket teszünk előre!”
Marqueznek ssinórban ez volt a második holtidénye, amely ráment egy vállműtétből való felépülésre (tavaly a bal vállát kellett operálni), s bár eleinte azt gondolták, a mostani beavatkozás után könnyebb lesz a rehabilitáció, a spanyol elismerte, hogy nem halad úgy a gyógyulása, ahogy azt várták: mint mondta, nem lesz 100%-os állapotban a malajziai tesztre, sőt, lehet, hogy a szezon kezdetére sem.
Szavazás: Melyik pálya debütálását várod jobban?
https://formula.hu/parc-ferme/24390
Idén két ország csatlakozik a Formula-1 körforgásába: Hollandia a klasszikus Zandvoortot újítja fel, Vietnám pedig egy teljesen új létesítményt épít Hanoiban. Arra vagyunk kíváncsak, téged melyik helyszín villanyoz fel jobban.
A WTCR-rel lesz egyenértékű a szuperlicenszpontokat kapó W Series
https://formula.hu/parc-ferme/24391
A 2020-ban másodjára megrendezésre kerülő női versenysorozat, a W Series presztízse tovább nő: a bajnokságot – amely ezúttal Európán kívül is szerepelni fog, az Egyesült Államokban és Mexikóban az F1-es nagydíj keretében – szuperlicenszpontokkal díjazza a Nemzetközi Automobil Szövetség.
A Formula-1-es bemutatkozáshoz 40 pont szükséges három szezon folyamán, a W Seriesben maximum 15 pont szerezhető. Az év végi első nyolc helyezett kap licenszpontokat a következő leosztásban: 15, 12, 10, 7, 5, 3, 2, 1.
Ugyanez a pontrendszer érvényes a következő utánpótlássorozatokra és zárt karosszériás bajnokságokra: Formula Renault Eurocup, Euroformula Open, Indy Lights, Super Formula Lights, Supercars, NASCAR Cup, valamint WTCR.
Hozzátennénk, hogy bár a W Series küldetése megadni a kezdőlökést a tehetséges női pilótáknak a formulaautós hierarchiában, eddig nem érkezett egy hír sem arról, hogy a 2019-es mezőnyből bárki magasabb együléses szinten – például az FIA Formula-3-ban – folytatná. A széria első bajnoka, Jamie Chadwick fejlesztőpilótaként csatlakozott a Williamshez.

Itt a lehetőség, ha te akarod kinevelni a következő Michelisz Norbit
https://formula.hu/parc-ferme/24388
Egyedülálló kezdeményezésre határozta el magát a budapesti Testnevelési Egyetem, amely 2020-tól autó- és motorsportági szakedző képzését tervezi elindítani. Az intézmény közleményéből kiderült, az ötlet már korábban felvetődött, idén pedig minden jel szerint meg is valósulhat.
A képzés mögé többek között az MNASZ is beállt, így elméletileg semmi akadálya annak, hogy Magyarország úttörővé váljon ezen a területen. Az egyetem teljes közleménye itt olvasható.

Fotó: DPPI
A Ferrari és a McLaren is beizzította saját motorját
https://formula.hu/parc-ferme/24389
Év elején több meghazudtolhatatlan jelen is mutatkozik annak, hogy közeledik az új F1-es szezon, például amikor a csapatok először indítják be új erőforrásaikat. A Ferrarinál és a McLarennél is tegnap került sor az alkalomra.
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) January 29, 2020
Get ready to hear our 2020 car roar into life https://t.co/fcZh3qEtK1#essereFerrari #Seb5 #Charles16 pic.twitter.com/mtX3mMyC6G
Stop scrolling.
— McLaren (@McLarenF1) January 29, 2020
Turn up your volume.
Listen as the #MCL35 comes to life. pic.twitter.com/TINuIXxQjh
Nevet vált a világ legismertebb Formula-1-es magazinja, az F1 Racing
https://formula.hu/parc-ferme/24387
Az F1 Racing 1996-os indulása óta az autósport angol nyelvű rajongótáborának Bibliája. A havi magazin a 2000-es évek közepén világszintű terjeszkedésbe kezdett, és néhány évig még magyar nyelven is megjelent, mostanság azonban már nem fennállásának legszebb éveit éli. Az autósport médiapiacát az elmúlt években leuralni próbáló Motorsport Networkről ismertté vált, hogy anyagi nehézségek sújtják, így az utóbbi hónapokban több munkatársuk is távozott, de ennek köszönhető a másik nyomtatott kiadványuk, az Autosport Magazine árának megduplázódása is, aminek nyomán nemrég az F1 Racing fennmaradása is megkérdőjeleződött. Most azonban bejelentették, hogy mindenképpen folytatják, ám március 5-én új korszak kezdődik az újság történetében, hiszen a lap neve GP Racingre változik. Indoklás még nem érkezett, így egyelőre csak találgatnak az okokról az olvasók: tulajdonosváltás, más sorozatok felé való nyitás vagy az F1 márkanév használati jogának elveszítése áll a háttérben? Talán hamarosan kiderül.
March 5th. #NewSeasonNewEra pic.twitter.com/zZ5TyjZpHn
— F1 Racing (@F1Racing_mag) January 22, 2020
Az Ausztrál Open teniszpályáján ünneplik meg Jackie Stewart 80. születésnapját, ami tavaly nyáron volt
https://formula.hu/parc-ferme/24386
A jelenleg is zajló Ausztrál Nyílt Teniszbajnokság harmadik legnagyobb befogadóképességű pályáján, a Margaret Court Arenában is tartanak egy F1-es kötődésű eseményt március 13-án, a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj péntekjén. A rendezvény apropóját részben a háromszoros világbajnok Sir Jackie Stewart 80. születésnapja jelenti, de sokkal inkább az, hogy a skót legenda demencia ellen küzdő alapítványát segítse. Stewart felesége, Helen szintén demenciában szenved, ezért a korábbi pilóta már régóta szívügyének érzi a betegség elleni harcot. Stewart 80. születésnapja egyébként 2019. június 11-én volt, az esemény tehát igazából adománygyűjtési céllal jött létre az alapítvány számára: a különféle értéktárgyak elárverezéséből és a jegyárakból befolyó összeg mind a Race Against Dementia törekvéseit támogatja. A jegyek meglehetősen borsos áron, de bárki számára elérhetőek: 5000 ausztrál dollárba (kb. egymillió forint) kerül a legalacsonyabb, bronzkategóriás jegy, amely egy tízfős társaság számára biztosít belépőt és vacsorát egy közös asztalnál. Az ezüstszintű vendégek 10000 dollárért már privát fotózáson is részt vehetnek Stewarttal, aki pedig a 25000 dolláros aranybesorolású jegyet választja, az szombaton másodmagával, Stewart kísérete mellett megejthet egy bokszutcai sétát az Albert Parkban.

A Nyíregyháza Rali győztese a lélekápolásban is otthon van
https://formula.hu/parc-ferme/24385
Ne gondoljuk, hogy az autóversenyzők csak saját terepükön, egy motorral a fedélzeten érzik komfortosan magukat: a magyar raliélet egyik megkerülhetetlen alakja, Turán Frigyes például jó előadói képességekkel is rendelkezik, derül ki egy február 6-i esemény plakátjáról, amely szerint az ORB idei negyedik helyezettje is vendége lesz egy a stresszmentes életről szóló beszélgetésnek a budapesti Lurdy Házban. Errefelé kattintsatok a Facebook-eseményhez.
De találtunk egy másik autósportos kötődésű előadást is: aki Szegeden jár február 7-én, nézzen be az Art Hotelbe, ahol a M1RA csapatvezetője, Bári Gergely értő tolmácsolásában már egy fokkal szakmaibb témáról, az önvezető autókról tudhatunk meg többet. Erről az eseményről további részletek itt találhatók.


Ha valaki még nem tudná, ki van Michelisz Norbert sisakja mögött, akkor ez a riportfilm felfedi
https://formula.hu/parc-ferme/24384
Az M4 Sport Michelisz Norbert - A sisak mögött címmel készített riportot a WTCR friss bajnokáról, amelyben a Hyundai versenyzője elmeséli, hogyan mondott már le a trófeáról a sepangi harmadik futam előtt, és bemutatja otthonát, Hímesházát is, beszélve gyerekkora olyan eddig ismeretlen részleteiről, mint például rövid futballpályafutása a méltán ismeretlen Hímesháza SE-ben.
A videó IDE vagy a képre kattintva nézhető meg.

Megtoldották egy farkincával a mexikóvárosi FE-pályát
https://formula.hu/parc-ferme/24378
Enélkül 2093 méteres hosszával az Autodromo Hermanos Rodriguez ezen FE-specifikus vonalvezetése lett volna Párizs után a második legrövidebb a hatodik szezon versenynaptárában, amin a 24 autósra hízott mezőny azért már igencsak szűkösen férne el. Az alábbi ábrán láthatóak a változások: a két bosszantó sikán eltűnése mellett a legjelentősebb az, hogy a nyújtott 2-es kanyar után a mezőny nem folytatja tovább útját az oválon, hanem balra kanyarodva megtesz egy hurkot, amelynek visszafelé vezető része az F1-es pálya vonalát is használja. A kör hossza a módosítások által 2606 méterre változik. A tavalyi futam őrült izgalmakat hozott ugyanitt, és hamarosan ismét megérkezik a helyszínre a Formula-E, hiszen a szezon következő, negyedik futamát Mexikóvárosban rendezik február 15-én.

A McLaren felfedte a transzcendensének okkult számmisztikáját
https://formula.hu/parc-ferme/24381
Mert hát mi mással is lenne magyarázható, hogy a McLaren, a Carlos (Sainz) és a Lando (Norris) kezdőbetűiből, valamint az autóbemutató dátuma számainak összeadásából (20. 02. 13.) éppen az új modell neve, az MCL35 jön ki. Ez nem lehet véletlen!
M = McLaren
— McLaren (@McLarenF1) January 20, 2020
C = Carlos
L = Lando
35 = 13 + 2 + 20
It was meant to be. #MCL35
Elemezzük együtt Grosjean kisfiának F1-es rajzát!
https://formula.hu/parc-ferme/24380
Romain Grosjean három gyereke közül a legidősebb, Sacha már hat és fél éves, aki egész eddigi életét úgy élte le, hogy apja Formula-1-es versenyző volt. Nagy hatással volt ez "művészetére" is, mint azt a házaspár most a fiú egyik rajzán be is mutatja. Közben Sacha kommentárjával hallhatjuk, hogy mi látható a képen: a három dobogós pilóta egy futam után, első helyen apával, a másodikon Charles Leclerc-rel, a harmadikon pedig Max Verstappennel. És hogy mi az a nagy fekete dolog, amit az ünneplő Grosjean felé tart valaki? Nem fejbevágni akarják, az ott ugyanis egy túlméretezett mikrofon, a végén az interjút készítő személlyel. Érdekes látni, hogy ez a tevékenység is így megragadt egy gyerek fejében.
Les chiens ne font pas des chats... La @F1 vue par Sacha!
— Marion J Grosjean (@marionjolles) January 22, 2020
« Le gars qui interroge toujours avec son micro », ça pourrait être toi @DenisBrogniart @RGrosjean @Charles_Leclerc @Max33Verstappen @HaasF1Team @ScuderiaFerrari @redbullracing pic.twitter.com/xj41H6DD5k
Olasz jégpályán tesztelik a Lamborghiniket
https://formula.hu/parc-ferme/24379
Nemcsak Finnországban létezik havas-jeges tesztpálya, hanem jóval délebbre, Olaszországban is - persze ne a mediterrán éghajlatba képzeljük bele mindezt, hanem az ország egyik északi sarkában, az Alpok vonulatai között, közel 2000 méter magasan fekvő Livignóba. Itt alakítják ki minden évben a jeges tesztpályát, ami a hosszan tartó hideg, fagypont alatti hőmérsékletek között elég sokáig üzemelhet. A Lamborghini egyik kedvelt teszthelyszíne ez, ahol az autók olyan úttartási képességeit is felmérhetik, amelyeket aszfalton lehetetlen lenne. Még a National Geographic is forgatott a festői livignói "jégcsíkon", megszólaltatva a Lambo hivatalos tesztpilótáját, az itt sokat ténykedő szerb Miloš Pavlovićot, a WSR 3.5 2007-es harmadik helyezettjét.
Mivel sokat utazik, Hamilton egy hátizsákot is piacra dobott
https://formula.hu/parc-ferme/24382
A TommyXLewis kollekcióban sokak örömére immár nem csupán ruhadarabok, sapkák, cipők stb. szerepelnek, hanem egy hátizsák is.
„Állandóan mozgásban vagyok egyik helyről a másikra, ezért tervezni akartam egy hátizsákot, ami minden napra hasznos” – írta egy posztban az alkotó.

Módosult a Japán Nagydíj rajtidőpontja
https://formula.hu/parc-ferme/24383
Eddig kérdéses volt a Japán Nagydíj kezdési időpontja, most azonban bejelentették, hogy a helyi idő szerint eddig 14:10-es rajt helyett 13:10-kor kezdődik majd a futam - ez azt jelenti, hogy magyar idő szerint majd 06:10-kor váltanak zöldre a lámpák. Ezzel ez lett a harmadik verseny, amely nem a tavalyi időpontban kezdődik majd, a Brit és az USA Nagydíj egy-egy órával későbbre került.
Japánban egyébként a két pénteki szabadedzést is eltolták, azok viszont nem egy órával korábban, hanem egy órával később kezdődnek majd, így magyar idő szerint 04:00-kor és 08:00-kor.
A 2020-as F1-es futamok részletes kezdési időpontjai ezen a linken megtalálhatók!

fotó: dppi
Ricciardónak annyi bokros teendője van a szünetben, hogy azt se tudja, melyikkel kezdje
https://formula.hu/parc-ferme/24377
"A holtszezonom elképesztően sűrű. Okosan kell beosztanom az időmet" - mondja Daniel Ricciardo a videó alatt, amelyben mozizik, a frizuráját igazgatja, hibrid játékautót tologat a Renault főhadiszállásán, és Az unatkozás filozófiája című könyvet olvassa lecsukódó szemhéjjal.
During the @F1 season break, It's always beneficial for a race driver to keep busy and use this time productively. Just ask @RenaultF1Team's @danielricciardo, one of the sport's ultimate professionals... right? #INFINITIF1 #RSspirit pic.twitter.com/GJ34y8U5Bc
— INFINITI MSport (@InfinitiMSport) January 27, 2020
Hamiltont némi eső nem állíthatja meg a felkészülésben
https://formula.hu/parc-ferme/24375
A brit nem hagyta, hogy egy kis víz elrontsa az edzését. Meglátta a helyzetben a lehetőséget, hogy egy motivációs üzenetet küldjön a világnak, amelynek lényege: ha ő képes a határait feszegetni, akkor bárki képes rá.
Working towards being the best you, is a mission with a combination of many factors. The mind, body and spirit need to be aligned. Let’s keep pushing ourselves and those that are around us. If I can do it I know you can, we can do it together #TeamLH #LetsGo pic.twitter.com/ri246vdFfM
— Lewis Hamilton (@LewisHamilton) January 27, 2020