Nelson Piquet és Nelson Piquet - Long Beach & Long Beach
https://formula.hu/parc-ferme/3076
Harmincöt év - ugyanaz a név, ugyanaz a helyszín, ugyanúgy első győzelem:

Grosjean kisfia megtervezte a 2020-as Haast
https://formula.hu/parc-ferme/24411
„Bréking! Bemutatkozik a VF20, tervezte Sacha. Mit gondoltok?” – posztolta az Instagramon sírva nevető emojik kíséretében Romain Grosjean. Ez alapján úgy tűnik, marad a fekete-arany festés…
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Egy újabb látványos grafika 2010-ből
https://formula.hu/parc-ferme/24410
A pontok alakulását már megmutattuk az emlékezes szezonból, amikor hatan is vezették a világbajnoki tabellát: most az élen töltött köröket mutatjuk, melyek alapján a Red Bull kiemelkedett a mezőnyből.
Videón az F1 legkeményebb borulásai
https://formula.hu/parc-ferme/24404
Újabb válogatással jelentkezett a Formula-1 Youtube-csatornája, ami ezúttal bizonyos baleseteket állított látványossági sorrendbe.
Most már bánja a GP2-es kijelentést Fernando Alonso
https://formula.hu/parc-ferme/24408
„GP2-es motor! GP2-es!” – emlékezhetünk 2015-ből Fernando Alonso kifakadására a McLarent hajtó Honda-motorra, pont a japánok hazai versenyén, Suzukában. Azóta, hogy a márka futamokat nyert a Red Bull-lal, a kijelentést sokan Alonso orra alá dörgölik: a spanyol szíve szerint visszaszívná a szavakat.
„A frusztráció szülte őket, talán nem kellett volna azt mondanom. De nem is a tévének nyilatkozva vagy sajtótájékoztatón hangzott el. A mérnökömmel beszéltem, privát csatornán (a csapatrádión). Nem a nyilvánosságnak szólt” – mondta Alonso az F1 Racingnek adott, mostanság gyakran idézett nagyinterjúban.
„Az a motor tényleg gyenge volt. Az első évben Jerezben, a teszten négy nap alatt hét kört tudtunk megtenni vele. Ha most a Honda nyer egy futamot, mindig sok üzenetet kapok azzal a szöveggel, hogy ’győzött a GP2-es motor, biztosan szomorú vagy’. Nem, nagyon örülök neki. De az a motor, ami akkor az autóban volt, nem ugyanaz, mint amelyik most Brazíliában nyert.”
Észrevétlenül Stroll a mezőny egyik legjobb rajtolója
https://formula.hu/parc-ferme/24403
Ráadásul egyenletesen erős ezen a fronton, hiszen eddigi három F1-es szezonjában sorrendben 37, 36 és 39 helyet javított összesen az első körökben a rajtpozíciójához képest. Persze általában van is honnan előrelépnie, hiszen a Racing Point kanadaija egyelőre az időmérőkön kevésbé brillírozik, ami főleg tavaly, a Sergio Perezzel való összevetésben tűnt ki. Íme egy videó Stroll néhány látványos rajtjával.
Position gagnés au 1er tour par Lance Stroll #F1
— Burgrid (@Burgrid7) January 29, 2020
2017 : 37
2018 : 36
2019 : 39
ou comment rattraper son déficit de performance en Qualification pic.twitter.com/et3T6hdqI0
Három hatalmas baleset és kenguruinvázió Bathurstben
https://formula.hu/parc-ferme/24409
A hétvégén zajló ausztrál GT-viadal, a bathursti 12 órás időmérőjén háromszor is piros zászló került elő nagy balesetek miatt. Cameron McConville és Sam Shanin ütközése után utóbbi Mercedese a pálya mindkét oldalán falnak csapódott és totálkárosra tört.
Marvin Kirchhöfer egy fallal történt kisebb kontakt után vesztette el az irányítást, Aston Martinja porfelhő kíséretében, pörögve hullott darabokra, de a németnek nem esett baja. Utoljára az első incidens helyszínén Dean Canto bukott kevésbé súlyos, de bizarr módon: a Lamborghini felugratott a gumifalra és a mögötte levő partoldalra, ahol egy sportbírói állás is volt, melyet szerencsére nem ért el.
Ezt a bukást követően az időmérőt már nem folytatták, a 2019-es győztes, Matt Campbell (Porsche) szerezte az előzetes pole-pozíciót Maro Engel (Mercedes) előtt. Az első tíz rajtkockáról egykörös szétlövés döntött, amely szintén Campbell sikerét hozta Alvaro Parente (McLaren) és Raffaele Marciello (Mercedes) előtt.
A bukásokkal teli időmérő előtt az utolsó szabadedzést azért függesztették fel, mert a pályára egy kengurukból álló népes csapat tolakodott be.
Button pusztán arra is kapott egy díjat a Super GT-től, hogy ott volt
https://formula.hu/parc-ferme/24405
Jenson Button Naoki Yamamoto oldalán 2018-ban meg is nyerte a japán Super GT sorozatot, amelyben az F1 után két éven át versenyzett, de emellett már pusztán a részvételért is kitűntette őt a bajnokság. A 2019-es szezon végén neki ítélték oda a Shinichi Yamaji emlékdíjat, mert világbajnok státuszával segített emelni a Super GT színvonalát és ismertebbé tenni azt a világban.
"A célom mindig is az volt, hogy megmutassam az embereknek, milyen nagyszerű versenyzés is folyik Japánban, rengeteg gyártó részvételével, a legjobb pályákon, amelyeken valaha megfordultam, izgalmas autókkal és nagyszerű pilóták ellen. A Super GT egy nagyon különleges bajnokság."
Shinichi Yamaji, akiről a díjat elnevezték, maga is autóversenyző volt, és azóta hősként tekintenek rá, hogy egy 1998-as GT-versenyen Fujiban megmentette balesetet szenvedő társa, Tetsuya Ota életét, eloltva lángoló autóját.

11:30-kor a Spíler TV-re kapcsolj, ha autósportra vágysz!
https://formula.hu/parc-ferme/24407

Ekkor kezdődik az Autósport és Formula Magazin februári adása, benne:
- Magyar győzelem az Africa Eco Race-en
- Több mint egymilliót fizettek Michelisz Norbert sisakjáért
- A rali szakág díjátadó rendezvényén jártunk
- Beszélgetés Topp Zoltán csapattulajdonossal
- Forma-1-es tesztpilóta lett Roy Nissany
- Interjú a safety car pilótájával, Bernd Mayländerrel
Vettel ült be elsőként a 2020-as Ferrariba
https://formula.hu/parc-ferme/24406
Pénteken, 11 nappal az új autó bemutatóját megelőzően megtörtént Sebastian Vettel üléspróbája – adta hírül az alábbi fotó társaságában a Ferrari.com. Vettel délelőtt érkezett a Maranellóba, és előbb Mattia Binotto csapatfőnökökkel, majd a mérnökökkel vett részt megbeszélésen.
Kicsivel 12 óra előtt, az összeszerelés részlegén Vettel először ült idei versenygépébe, melyet követően közölte első benyomásait a szerelőkkel. A közönség február 11-én láthatja a 671 kódjelű Ferrarit. A Maranello helyett Reggio Emiliában, a Romolo Valli színházban tartott rendezvényt 18:30-tól a Ferrari.com és a csapat Facebookja is élőben mutatja.

Ez lehet Verstappen idei sisakfestése
https://formula.hu/parc-ferme/24401
A Zandvoortban forgatott videókon egy új festésű sisakot hordott Max Verstappen, az innen látott fotók/videók alapján tette közzé a Bink Design, hogy milyen is lehet ez a sisak - hogy tetszik?
Here it is! The updated version of Verstappen's helmet of 2020, based on the Red Bull Zandvoort promotion video.
— Bink Design (@Binkdjong) January 30, 2020
- Accurate Colors
- Accurate Decals
- and more. #max #verstappen #f1 #zandvoort #dutchGP #f1 #formula1 #helmet #verstappenhelmet #helmetdesign #redbullracing https://t.co/iMaJMGy2me pic.twitter.com/8Q7JNbgxWA
Így várja a szezont a korábbi Playboy-modellből lett autóversenyző
https://formula.hu/parc-ferme/24400
Doreen Seidel korábban a Playboynál modellkedett, az utóbbi szűk egy évtizedben viszont már autóversenyzéssel foglalkozik - közzétett magáról egy olyan videót, ami erősen hajaz a Mercedestől megszokott "holtszezonos" szüleményekre.
Hasonlítsuk össze az eddig beindított idei F1-es motorok hangjait
https://formula.hu/parc-ferme/24399
A Honda még adós a "beröffentéssel", addig is itt van a többi három.
Oszvald Marikával felvértezve indul az idei Budapest-Bamako
https://formula.hu/parc-ferme/24397
Nem tereprali-versenynek, sokkal inkább kalandtúrának nevezhető a kétévente megrendezett Budapest-Bamako, ami idén január 31-én rajtol a magyar fővárosban található Lurdy Ház mellől. A start előtt az esemény szervezője, Szabó Gál András, szakmabeli nevén Villám Géza mesélt a 2020-as kihívásokról az ATV reggeli műsorában. Az idei útvonal közel 10 000 kilométeren át vezet majd, tíz ország érintésével jut el Magyarországból Sierra Leonéig, ahol a szervezők többezer gyümölcsfa elültetésével segítik majd a helyi lakosságot. A beszélgetésből az is kiderült, hogy az idei menet legfiatalabb résztvevője egy 18 éves fiú, a legidősebb pedig Oszvald Marika színésznő, akinek az életkorát mindenki megkeresheti Google-ben!
Minden további a videóban, amely az alábbi képre való kattintás után, az ATV oldalán megnézhető.
Így bulizik az autóban Hamilton és az édesapja
https://formula.hu/parc-ferme/24394
Lewis Hamilton osztotta meg az alábbi videót azzal, hogy így tölti az idejét az édesapjával.
Digitális autóbemutatót tart a Williams
https://formula.hu/parc-ferme/24402
Két nappal a téli tesztsorozat kezdete előtt, február 17-én bemutatja idei autóját a grove-i istálló - virtuálisan. A csapat aznap reggel 8 órakor számítógéppel renderelt képeket fog nyilvánosságra hozni az FW43-ra keresztelt idei versenygépről, amelynek így elsősorban a festése lesz érdekes számunkra, az alkatrészeket várhatóan leegyszerűsítve fogják ábrázolni.
A Williams a tavalyi baki után minden erejével azon dolgozik, hogy idén elkészüljön a teszt kezdetére, így ne kerüljön rögtön az első napokban lépéshárányba. A csapatvezető szerint jók a kilátásaik.

Bejelentette fokozatos búcsúját az IndyCar veteránja, Tony Kanaan
https://formula.hu/parc-ferme/24396
"2020 az utolsó év, amelyben az IndyCar lesz az elsődleges sorozatom. A szezon öt oválpályás versenyén fogok elindulni, kezdve a májusi Indy 500-zal. Nem vonulok vissza a versenyzéstől, csak bejelentettem, mit fogok csinálni 2020-ban."
Ezzel az okosan, jól megválogatott szavakkal megfogalmazott közleménnyel jelezte a 45 éves Tony Kanaan, hogy lassan azért mégiscsak közeledik a végső búcsú felé. Az ebből az alkalomból készített videós bejelentkezése azért mégis eléggé búcsúszagúra, érzelmesre sikerült. "Egész életemben autóversenyző akartam lenni, egészen attól kezdve, hogy elértem a pedálokat. A legfőbb vágyam az volt, hogy a világ legjobbjai ellen mérhessem össze magam, és az elmúlt több mint 20 évben pontosan ezt tehettem" - mondta, majd megemlékezett karrierje mérföldköveiről, mint az első dobogója, 1999-es első győzelme még a CART-ban, 2004-es bajnoki címe az IndyCarban és az Indy 500 2013-as megnyerése.
Kanaan 22 évet versenyzett végig szinte kihagyás nélkül az USA élvonalbeli formulaautós sorozataiban, 17 futamgyőzelmet ünnepelhetett, a 2014-es szezonzáró óta azonban már nem nyert, és az elmúlt években A. J. Foyt csapatának színeiben már az eredményei is visszaestek. Bejelentése értelmében idén először csak részleges szezonra készül, ám még nem búcsúzkodik, így kíváncsiak figyelhetjük, mire készül a brazil a továbbiakban.
ANNOUNCEMENT
— Tony Kanaan (@TonyKanaan) January 30, 2020
2020 will be my last season as a primary driver in @indycar. I'll be racing the five oval races of the calendar, starting with the Indy 500 in May. I'm not retiring from motorsports, only announcing what I'm doing in 2020.#TKLastLap #INDYCAR pic.twitter.com/Yvc4vEh7RO
Elhunyt John Andretti
https://formula.hu/parc-ferme/24398
Három évvel ezelőtt közölte a nyilvánossággal John Andretti, hogy vastagbél-rákkal küzd és bár a kemoterápia eleinte hatásosnak bizonyult, 2018-ban mégis visszatért a betegség. A család csütörtökön egy hivatalos közleményben tudatta, hogy Andretti elvesztette a harcot és elhunyt. Mario Andretti unokaöccse nyert daytonai 24 órás versenyt, győzött sportautó-versenyen Watkins Glenben, versenyzett az IndyCarban és a NASCAR-ban is. 56 éves volt. Nyugodjon békében!

fotó: dppi
Button és kisfia megnyerték a januári lájkvadászversenyt
https://formula.hu/parc-ferme/24395
Jenson Button kisfia, Hendrix még egyéves sincs, de a 2009-es világbajnok máris a kezébe nyomott egy könyvet, stílusosan a saját nemrég megjelent életrajzi kötetét. Tökéletes a kép beállítása, hiszen tényleg úgy tűnik, mintha a kis Hendrix elmélyülten olvasná apja sikertörténetét, és nagyjából éppen valahol a 2009-es világbajnoki év környékén tartana.
Szerencse, hogy épp vége a januárnak, mert ebben a hónapban ennél menőbb autósportos képpel már hiába is próbálkozna bárki.
— Jenson Button (@JensonButton) January 29, 2020
Videó: Így zsonglőrködik három Red Bull-lal Verstappen
https://formula.hu/parc-ferme/24393
A holland F1-es pilóta szerint a Red Bull sportolójának lenni többet jelent, mint csak versenyezni.
A bejegyzés megtekintése az InstagramonBeing a @redbull athlete involves a lot more than just racing #givesyouwings
Marquez újra motoron, de még nem jó a válla - lassabban gyógyul a kelleténél
https://formula.hu/parc-ferme/24392
A tavaly vállsérülést szenvedtő nyolcszoros világbajnok a minap először ült újra motorra a műtét óta: a tarragoni gokartpályán körözött egy Honda NSF250 Moto3-as géppel, amely után a következőket írta a közösségi oldalán: „Két hónapos kihagyás után tegnap ismét motorra ültem, hogy megnézzem, milyen állapotban van a vállam. Nem éreztem a legjobbnak a helyzetet, de örülök, mert fontos lépéseket teszünk előre!”
Marqueznek ssinórban ez volt a második holtidénye, amely ráment egy vállműtétből való felépülésre (tavaly a bal vállát kellett operálni), s bár eleinte azt gondolták, a mostani beavatkozás után könnyebb lesz a rehabilitáció, a spanyol elismerte, hogy nem halad úgy a gyógyulása, ahogy azt várták: mint mondta, nem lesz 100%-os állapotban a malajziai tesztre, sőt, lehet, hogy a szezon kezdetére sem.
