DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 21. vasárnap

Nelson Piquet és Nelson Piquet - Long Beach & Long Beach

Harmincöt év - ugyanaz a név, ugyanaz a helyszín, ugyanúgy első győzelem:

pf_piquets

50 másodperc röhögés Norris és Sainz előadásában

Mint a McLaren felhívta rá a figyelmet, március 20-án ünneplik a boldogság nemzetközi világnapját (igen, ilyen is van), ennek apropóján pedig össze is állítottak egy boldogságot árasztó videót két F1-es versenyzőjük, Lando Norris és Carlos Sainz főszereplésével.

Egy autóversenyző nyilván a saját háza körül is tud gokartozni

Lucas di Grassi elég hamar föltalálta magát ebben a viszontagságos időszakban, amikor az autóversenyzőknek nemhogy versenyezniük nem szabad, de még az otthonuk elhagyása sem ajánlott. A pálya mondjuk elég szögletes, és a szomszédok sem örülnek annyira, de a szűk járdán való navigálás kellően nehéz, mert a legapróbb hibával a saját hajlékában tehet kárt.

Bottas után szabadon: Bereznay is zabkásával készül a következő futamra

Az elmúlt hétvégén Bereznay Dániel, az Alfa Romeo F1-es csapatának hivatalos szimulátorversenyzője nyerte meg a Veloce Esports által megrendezett nem hivatalos, virtuális Ausztrál Nagydíjat, amelyen profi autóversenyzők is az ellenfelei voltak. A magyar "simracer" ezen a hétvégén, a Bahreint pótló Not the Bahrain GP nevű folytatásban is ott lesz, amit az alábbi videóban jelent be.

"Éppen a zabkásámat eszem, amit Valtteri Bottastól tanultam el, ugyanis meg akarom őrizni a vezetést a Not the Bahrain GP után is. Már nagyon várom, hogy ismét megmérkőzzek ezek a legendák ellen, hiszen az előző futam elképesztő volt, mint ahogy a támogatás is, amit üzenetekben kaptam" - mondja Bereznay.

A teljes mezőnyt még nem jelentették be, de Lando Norris már egészen biztosan visszatér a most vasárnap közép-európai idő szerint 19 órakor startoló virtuális futamon, ami a Veloce Esports YouTube-csatornáján lesz követhető.

A virtuális F1 megvalósítása sem olyan egyszerű, mint gondoljuk

Ma érkezett a bejelentés, hogy az elmaradt nagydíjakat szimulátorversenyekkel pótolják, melyeket aktív Formula-1-es pilóták részvételével harangoztak be. A versenyzőknek nem kell sehova menniük, otthonról tudnak becsatlakozni. A koncepció jól hangzik, de nem olyan egyszerű, mint elsőre tűnik, tudtuk meg a Mercedestől.

„Jelenleg a megvalósíthatóságon és logisztikán dolgozunk, hogy a felszerelést eljuttassuk az érintettekhez és így tovább. Ez nem elenyésző feladat a jelenlegi körülmények között. Ezért a rövid válasz az, hogy nem tudjuk, pontosan mit fogunk csinálni. De valamilyen formában részt fogunk venni” – tudta meg a Formula.hu a bajnokcsapat szóvivőjétől percekkel a bejelentés után. Az első versenyre már vasárnap sor kerül a bahreini pálya virtuális változatán.

Semmi meglepő: egy újabb Európa-bajnoki futamot halasztanak

A szezonnyitó után az évad második versenyét is elhalasztotta a Rali Európa-bajnokság: a Kanári-szigeteken a kormányzati intézkedések, korlátozások miatt nem rendezhetik meg az eredetileg május elejére kiírt futamot. Egyelőre valóban csak halasztásról van szó és nem törlésről, szeretnék a későbbiekben pótolni az ERC-naptár egyik jeles és nagy népszerűségnek örvendő eseményét, de új időpontról egyelőre nem szól a közlemény.

02-Juan-Carlos-Alonso

fotó: FIA ERC

Egy versenyzőnek több félnivalója van az asszonytól, mint a vírustól?

A sportautózásban megkerülhetetlen névnek számító belga versenyző, Laurens Vanthoor próbált egy kis humort csempészni ezekbe a vészterhes időkbe.

"Én úgy látom, hogy ránk, versenyzőkre nagyobb veszély is leselkedik, mint a COVID-19. Nem vagyunk hozzászokva ahhoz, hogy két hétnél tovább otthon legyünk. A feleségeink végül ki fognak minket nyírni!" - viccelődött közösségi oldalán a 2018-as Le Mans-i 24 órás GT-s kategóriagyőztese és a tavalyi IMSA sportautó-bajnokság GT-kategóriájának győztese. 

 

02519001_171

Leclerc unalmában már kézen járkál a teraszon

Bár elmondása szerint csak új edzésformával kísérletezik a kényszerű otthonmaradás idején.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Anyone taking on @charles_leclerc's handstand challenge?! .

Gyenge kezdés után erős befejezés: Sainz és a WC-papír-kihívás

Quartararo és Ricciardo után, Alonso kihívására Carlos Sainz sem akart kimaradni a sorból, és a gurigával való rövid ismerkedés után el is jutott a tíz érintésig, amit célként tűzött ki. A kihívottjai között pedig ott van saját apja, idősebb Carlos Sainz is. Már alig várjuk, hogy tőle is láthassuk ugyanezt, ha már ez a legizgalmasabb, ami mostanában az autósportban történik.

Ki foghatja meg idén Marquezt? – A MotoGP-szezon esélyeit latolgattuk

A koronavírus-járvány a gyorsaságimotoros-vb királykategóriájának is betett, leghamarabb májusban indulhat el a 2020-as idény, az AFM MotoGP-szakírójával viszont már arról beszélgettünk, mi várható az évad során, ha az végre elkezdődik:

 

Jelentkezzen, aki ügyesebben bánik a WC-papírral, mint Fernando Alonso!

A koronavírus a legjobbat hozza ki az autóversenyzőkből! Alonso folytatta a virtuális őrületet, majd kihívta Carlos Sainzt és Jose Maria Lopezt.

Lélegeztetőgépek gyártására állhatnak át az F1-es csapatok

A koronavírus elleni harc egyik kritikus kérdése a lélegeztetőgépek száma, hiszen a legsúlyosabb állapotban levő, intenzív osztályon fekvő betegeknek szükségük van a létfenntartó berendezésre. Olaszországban a hírek szerint már most nincs elég gép, máshol pedig készülnek a legrosszabbra.

A Formula-1 is közbeléphet, hogy segítsen a szó szerint életbevágó problémán. A BBC Sport arról számolt be, hogy sorozat közössége már párbeszédet folytat a kérdésről, és hamarosan részletek is érkeznek arról, hogyan tudnak segíteni a mezőny csapatai. Számos formációnak van alkalmazott technológiai részlege, amely beszállhat a tervezés és gyártás folyamatába. A Racefans.net szerint más orvosi felszerelés előállításában is szerepet vállalhatnak az F1 csapatai.

A hírek szerint az Egyesült Királyságban a Mercedes, a Red Bull, a McLaren és a Williams válaszolt a kormány felhívására, amely a technológiai cégek segítségét kérte – az országnak a becslések szerint 20 ezer gépre lenne szüksége. Olaszországból a Ferrarit említi a BBC. A cég tulajdonosi körébe tartozó Agnelli család már most 10 millió eurót adományozott a koronavírus elleni küzdelemre, valamint 150 lélegeztetőgépet vásárolt.

„Nem biztos, hogy ez érdekel” – kifakadt a WRC egyik legnagyobb sztárja

Nem nyerte el Thierry Neuville tetszését a rali-vb új, 2022-re tervezett technikai szabálycsomagja. A Hyundai vb-esélyes sztárversenyzője úgy fogalmazott, hogy lebutítják a mostani szenzációs autókat, hiszen a WRC-k helyett a jelenlegi R5-ösök felé indul ez a sportág - ötsebességes váltók, egyszerűbb hajtásláncok, egyszerűbb aerodinamika, miegymás.

"Három éve úgy döntöttünk, hogy felturbózzuk a WRC-ket, új életet öntünk ebbe és őszintén szólva ez teljesen jól is működött. Most pedig visszatérünk egy R5-pluszhoz. Nem tudom, hogy engem tényleg érdekel-e, hogy ezeket az autókat vezessem" - mondta Neuville, aki hozzátette, hogy egyenesen megkérdezte csapatfőnökétől, Andrea Adamótól, hogy tényleg támogatta-e ezt a sz*rt", de igen, természetesen a Hyundai is benne volt a megállapodásban.

neuville_4

fotó: dppi

Mi lenne, ha Vettel vagy Hamilton annál a csapatnál maradt volna, ahol debütált?

Egy rajongói oldal, az F1 Addict révén megnézhetjük, hogyan mutatna Sebastian Vettel, Fernando Alonso, Lewis Hamilton és Kevin Magnussen annál az istállónál, ahol az F1-es karrierjüket kezdték. Utóbbi két pilóta esetében nincs nagy zavar a csapat nevével, hiszen a McLaren évtizedek óta McLaren, a másik két alakulat azonban változatosabb múlttal rendelkezik.

Az Alfa Romeo elődje az 1990-es évek első felében alapított Sauber volt, ami fennállása legnagyobb részében ezt a nevet viselte, egészen az olaszok 2019-es térnyeréséig. Az Alpha Tauri elődjének még ennél is távolabbra nyúlik vissza a története, mivel az istálló az 1980-as évek közepén alapított Minardira épült.

vetham1

alomag

A Renault home office-ba küldi összes dolgozóját

A sárga istálló különleges helyzetben van: mivel az F1-es csapat bázisa Nagy-Britanniában (Enstone), a motorrészleg viszont Franciaországban (Viry-Chatillon) található, két ország szabályozásához kell alkalmazkodniuk a koronavírus-helyzet közepette, ráadásul a Groupe Renault vállalati iránymutatását is követniük kell.

A versenyrészleg úgy döntött, fokozatosan bevezeti a távmunkát dolgozói között – az átállás az Ausztrál Nagydíjon járt csapattagokkal kezdődött, akiket arra kértek, 14 napig maradjanak otthon. Jövő hétfőtől, március 23-tól már mindenkinek otthonról kell dolgoznia.

A home office nem egyezik meg az előrehozott nyári leállással, melyről tegnap döntött a sportág vezetése. A háromhetes munkaszünetet március 30. és április 19-ig között jelölték ki Enstone-ban. Ebben az időszakban a szervereket is kikapcsolják, így a távmunka sem lesz lehetséges. A leállás csak a csapatokra érvényes, a motorgyártókra nem: Viry április 5-ig lesz majd bezárva, addig otthonról dolgozik a személyzet.

A csapatok maguk dönthetik el, március és április folyamán melyik három hétre állnak le. Eddigi állás szerint a Renault függeszti fel legkésőbb a munkát: a Ferrarinál és a Haasnál már ma sem dolgoznak, az Alfa Romeónál 23-án kezdődik a szünet, a Red Bull 27-én zár be.

Az is kérdés, lesz-e futam Monacóban, mindenesetre a Pirellinél már lehet válogatni a gumik közül

Miközben az F1, a csapatok és a szurkolók számára ma elsősorban a 2020-as szezon helyzete van terítéken, a Pirelli ezzel mit sem törődve nyilvánosságra hozta, melyik három abroncsát viszi a Monacói Nagydíjra. Persze ők is csak a kötelességüket teljesítik, a bizonytalanság ellenére nekik meghatározott idővel a versenyhétvége előtt közzé kell tenniük ezt az információt. Az elérhető keverékek pedig szokás szerint a legpuhábbak lesznek, a C3-C4-C5 hármasa közül válogathatnak a csapatok.

monaco-action-20191

Videó: Ők alkotják a ralikrossz-vb mezőnyét 2020-ban

13 állandó versenyző szerepelt a WRX nemrég kiadott nevezési listáján. A legnagyobb hír kétségkívül a kétszeres bajnok, Johan Kristoffersson visszatérése, de a többiek sem kispályások: 7 korábbi futamgyőztes és még 3 dobogós van köztük.

3D nyomtatással készül a Cupra TCR-gépe

A WTCR-ben is szereplő versenygép megalkotásához a legmodernebb gyártási technológiát is felhasználják. 3D nyomtatás, szélcsatorna és pálya: így készül a TCR-specifikációjú Cupra León Competicion.

Most hétvégén rendeznék a Bahreini Nagydíjat: mennyit tudsz a történetéről?

A koronavírus-járvány miatt ugyan a szezon második futamának szánt versenyét is elhalasztották, de kvízünk segítségével tesztelheted tudásod a korábbi nagydíjak történéseiből IDE vagy a képre kattintva:

bahrein-f1

Szeptemberben fogják megtartani a Le Mans-i 24 órást

A legendás egynapos is kénytelen volt megadni magát a koronavírusnak. A szervező Automobile Club de l’Ouest hétfőn még ragaszkodott a június 13-14-i időponthoz, és azt ígérte, egészen április közepéig kivár. Azóta viszont Franciaországban bevezették a kijárási tilalmat, ezért az ACO lemondott a júniusi rendezésről, és szeptember 19-20-ára helyezte át a viadalt.

Az idei Le Mans így is a 2019/20-as WEC-szezon zárófordulója marad, holott az eredeti terv szerint szeptember 5-én már a 20/21-es idény kezdődött volna Silverstone-ban. Az elnyúlt aktuális évad finisét egy hatalmas hézag fogja megelőzni: a mezőny utoljára februárban versenyzett Austinban, a sebringi fordulót törölték, a spáit halasztották. Austint és Le Mans új időpontját közel hét hónap választja el egymástól – a szünet lerövidülhet, de még mindig tetemes marad, amennyiben a belga futamot pótolják.

A Le Mans-i 24 órás júniusi dátuma szinte kőbe vésett a rajongók számára, de néhány kivételt azért találunk az 1923 óta megtartott verseny történetében. Az első kiadást májusban, az 1956-ost pedig júliusban rendezték. 1968-ban a franciaországi zavargások miatt szintén szeptemberre halasztották a futamot. A 88. verseny csupán a negyedik kivétel lesz a júniusi időpont alól.

Videó: a legszorosabb befutók a MotoGP történetében

Továbbra sem hagynak unatkozni minket a koronavírus-kényszerszünet ideje alatt a gyorsaságimotoros-vb közösségiamédia-felelősei, ezúttal ugyanis öt olyan futam befutóját osztották meg, ahol csupán ezredek döntöttek a győzelemről. A válogatásban szerepel többek között Alex Rins tavalyi silverstone-i sikere, de Valentino Rossi is feltűnik az összeállításban – győztesként és vesztesként is: