Nelson Piquet és Nelson Piquet - Long Beach & Long Beach
https://formula.hu/parc-ferme/3076
Harmincöt év - ugyanaz a név, ugyanaz a helyszín, ugyanúgy első győzelem:

Parázs csatát vívott egymással Button és Albon
https://formula.hu/parc-ferme/25024
Az F1 2009-es világbajnoka és a Red Bull tavalyi felfedezettje a melbourne-i pályán megrendezett Virtuális Vietnámi Nagydíjon talált egymásra.
We didn't realise @JensonButton vs @alex_albon would be *THIS* much fun
— Formula 1 (@F1) April 6, 2020
An F1 legend battles a current superstar #F1Esports #VirtualGP pic.twitter.com/rxvneldWeT
Norris dühében letörölte az F1 2019-et
https://formula.hu/parc-ferme/25023
Letörölte számítógépéről a versenyzéshez használt hivatalos F1-es játékot Lando Norris. A brit pilóta az utóbbi hetekben óriási népszerűségre tett szert az interneten, miután elkezdte élőben közvetíteni a versenyeit. Egy problémát azonban azóta sem tudott kiküszöbölni: a játék nem egyszer a legrosszabb pillanatban lefagyott. Norrist ezt mostanra elégelte meg, és egyszerüen megvált a programtól, ami után kijelentette, "nagyszerűen érzi magát". Természetesen felvétel is készült a pillanatról, amit itt megnézhettek.

Fotó: DPPI
Perez kifakadt, amiért egy mexikói kórházban hamis vírustesztekért kértek pénzt
https://formula.hu/parc-ferme/25022
Továbbra is tombol a koronavírus-járvány, már bőven egymillió fő fölött jár a diagnosztizált esetek száma, a halálos áldozatoké pedig már a 70 ezret közelíti. A teszteknek kiemelt jelentősége van abban, hogy lassítsák a vírus terjedését, éppen ezért fontos, hogy csak megbízható teszteket végezzenek el. Nos, Mexikó egyik tartományában csupán három akkreditált kórház van erre a célra, egy negyedikben viszont ennek ellenére is végeztek el teszteket, ráadásul pénzért.
Amikor egy férfi igazi tesztje az ottani negatív eredmény után pozitív lett, óriási botrány kerekedett az ügyből, és Mexikó F1-es pilótája, Sergio Perez sem hagyta ezt szó nélkül. A Racing Point versenyzője a Twitteren fakadt ki: „Ez nem lehet igaz! Remélem, az a minimum, hogy visszaadjátok a pénzt azoknak, akik bíztak bennetek. De hogy őszinte legyek, azt szeretném, ha valami társadalmilag fontosat csinálnátok, hogy helyrehozzátok ezt a súlyos hibát. Most az összefogásnak és egymás támogatásának van itt az ideje” – írta Perez.
No puede ser! Espero lo mínimo que hagan sea regresar el dinero de todos los que confiamos en ustedes... pero sinceramente me gustaría ver que hagan algo importante por la sociedad para compensar su falla tan grave. Hoy son tiempos de estar todos unidos y apoyarnos entre todos. https://t.co/yiHGLW716y
— Sergio Pérez (@SChecoPerez) April 4, 2020
Mire használja egy F1-es rajongó a futópadot?
https://formula.hu/parc-ferme/25020
Jól jön a kreativitás ezekben az ínséges időkben!
Mutatjuk, hol nézheted a különböző vasárnapi virtuális versenyeket
https://formula.hu/parc-ferme/25021
A szombati felhozatal után ezúttal is komoly dömping lesz: először a Veloce által szervezett „Not the GP” sorozat folytatódik 19 órától, méghozzá újításként kiesés rendszerben; aztán jön az F1 hivatalos Virtuális Vietnámi Nagydíja, némileg paradox módon a melbourne-i Albert Parkban 21 órától; a programot pedig az F1-es e-sportolók jótékonysági eseménye zárja 22:30-tól. Mindezeket az alábbiakban tudod sorban követni (néhány videó esetében szükséges az átkattintás a YouTube-ra!):
A valaha volt 50 legjobb F1-es pilóta a szerzett pontok alapján
https://formula.hu/parc-ferme/25019
Újabb érdekes összeállítást készített a Racing Statistics: a 2019-ben érvényben lévő pontrendszer alapján (beleértve a leggyorsabb körért járó bónuszt is) rangsorolta a versenyzőket. Persze nyilván jelentősége van annak, hogy az egyes érákban hány futamot rendeztek évenként, de így is érdekes az alábbi lista, amelynek élmezőnye aligha meglepő, de azért így is akadnak bőven érdekességek:
Dokumentumfilm készült a Porsche két nagy 2019-es versenyéről
https://formula.hu/parc-ferme/25018
Nemes egyszerűséggel az Endurance címet kapta az a dokumentumfilm, amely a Porsche szereplését dolgozza fel a tavalyi Le Mans-i és nürburgringi 24 óráson – amelyekre egyébként kivételesen egymást követő hétvégéken került sor. Íme:
Mennyit tudsz a Ferrari történelméről?
https://formula.hu/parc-ferme/25017
Amíg tart a pandémia és az emiatti kényszerpihenő, tedd próbára tudásod kvízeinkkel: IDE vagy a képre kattintva például a patinás maranellói istállóval kapcsolatos kérdéseket kaphatsz.
Íme, a vasárnap esti Virtuális Nagydíj teljes mezőnye
https://formula.hu/parc-ferme/25016
Azt már korábban is megírtuk, hogy ezúttal már jóval több aktív F1-es pilóta vesz részt az Albert Park virtuális változatán megrendezendő, de hivatalosan Virtuális Vietnámi Nagydíj névre hallgató eseményen, de bejelentkezett Jenson Button is. Rajtuk kívül is lesznek még korábbi versenyzők az indulók között – íme, a komplett mezőny csapatonkénti bontásban:
Mercedes: Esteban Guitérrez, Stoffel Vandoorne
Ferrari: Charles Leclerc, Arthur Leclerc
Red Bull: Alexander Albon, Ben Stokes
McLaren: Lando Norris, Jenson Button
Renault: Christian Lundgaard, Andre Heimgartner
Alpha Tauri: Luca Salvadori, Nunzio Tudisco (NU89)
Racing Point: Anthony Davidson, Jimmy Broadbent
Alfa Romeo: Antonio Giovinazzi, Johnny Herbert
Haas: Pietro Fittipaldi, Louis Délétraz
Williams: George Russell, Nicholas Latifi

Megindulhat a tömeggyártás a Mercedes-féle légzést segítő eszközből
https://formula.hu/parc-ferme/25015
Mi is megírtuk, hogy a Formula-1 vb-címvédő alakulata a University of Londonnal összefogva légzést segítő eszközök gyártásába kezdett. Nos, a sikeres tesztek után az Egyesült Királyság kormánya is megadta az engedélyt a tömeggyártásra, és első körben 10 ezer darabot rendeltek belőle (napi ezer legyártására képes a csapat).

Leclerc Raikkönen rajtszámát szerette volna, a második választását Gasly nyúlta le
https://formula.hu/parc-ferme/25012
Ferrari-rajongók kérdéseire válaszolt Charles Leclerc: az egyik kérdező rajtszáma, a 16-os mögötti jelentésre volt kíváncsi.
„A 16-os szám története az, hogy eredetileg a 7-est szerettem volna, de az már Kimié volt. Aztán a 10-esre gondoltam, de Gasly évad közben csatlakozott, és lefoglalta. Így választottam a 16-ost, mert 1 plusz 6 egyenlő 7-tel, ráadásul a születésnapom is” – magyarázta a fiatal monacói pilóta.

Bottas nem megy emberek közé, helyette megmássza Finnország egyik leghíresebb csúcsát
https://formula.hu/parc-ferme/25014
A Mercedes pilótája hazája egyik legismertebb hegye, a Saana csúcsánál járt. Párja, Tiffany Cromwell kísérte el a túrára.
Hiking day #VB77 #arctictrainingcamp #isolation #nature #keepthedistance #COVID19
— Valtteri Bottas (@ValtteriBottas) April 4, 2020
@tiffanycromwell pic.twitter.com/5tMyJdDuiu
Egy ideális világban ma délelőtt zajlana az első Vietnámi Nagydíj
https://formula.hu/parc-ferme/25011
Magyar idő szerint 9 óra 10 perckor rajtolna a Formula-1 első futama a Vietnám fővárosában, Hanoiban kialakított utcai pályán – az ebédnél már az országban tartott első nagydíj eseményeit tárgyalhatnánk ki. Ehelyett most kénytelenek vagyunk beérni madártávlati fotókkal a február végén elkészült létesítményről, valamint a pályán teljesített virtuális körökkel.



Most Hamiltonról gépelt arcképet a művészi hajlamú volt csapatvezető
https://formula.hu/parc-ferme/25013
Egy különleges művészi formában alkot Graeme Lowdon, aki az egykori Virgin és Marussia csapatok vezetésében töltött be ügyvezetői pozíciót. Írógéppel készít portrékat ráérő idejében a karanténban: ha közelről megnézzük, egymásra gépelt betűk sokaságát látjuk. Első műve, melyet megmutatott a nagyközönségnek, Ayrton Senna arcképe volt. Most Lewis Hamiltonról készített portrét: egy hétvége munkája, no meg óriási képzelőerő gyümölcse látható a képeken.
I’m staying in and I’m staying occupied! I’m not the best letter-writer so this weekend I typed this picture of six-time F1 World Champion @LewisHamilton on a typewriter (well, why not!). 2nd pic shows a closer look. I hope you like it! Stay safe, stay in, stay healthy. pic.twitter.com/b4HXYuOPyK
— Graeme (@graeme_lowdon) April 4, 2020
A Mercedes mégiscsak megtett egy kört Vietnámban
https://formula.hu/parc-ferme/25010
Jobb lehetőség híján az istálló fejlesztőpilótája (és delegáltja az e-sport futamokon), Esteban Gutierrez virtuálisan köröz Hanoiban, ahol hétvégén az első Vietnámi Nagydíjat tartanák.
Még csak 10 éve: Először dobogón a Mercedes GP
https://formula.hu/parc-ferme/25008
A 2010-es Maláj Nagydíjjal nosztalgiázik a Mercedes. Ezen a futamon, pontosan 10 évvel ezelőtt az első-második helyen beérő Sebastian Vettel és Mark Webber Red Bulljai mögött Nico Rosberg harmadik lett. Ez volt az önálló gyári csapatként visszatérő Mercedes első dobogós eredménye. Az emlék tíz évnél sokkal távolibbnak tűnik tekintetbe véve, hogy a dobogók száma azóta 179-re rúg, melyek közül 89 győzelem – nem beszélve hat konstruktőri és ugyanennyi egyéni bajnoki címről.
MALAYSIA 2010 Remember where you were for this one? #OnThisDay back in 2010, @nico_rosberg scored the first podium for @MercedesBenz since we returned to @F1!
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) April 4, 2020
It was Nico's third podium of his career - he'd go on to stand up there 55 more times before he retired pic.twitter.com/9tU6oKp0EY
Újra kinyitott a sanghaji pálya, júniusban versenyt tartanak
https://formula.hu/parc-ferme/25009
Miközben Európa-szerte egyre rosszabb a koronavírus-helyzet, Kínában kezd helyreállni a normális kerékvágás. A The Race beszámolója szerint az ország nagydíjának otthont adó sanghaji versenypálya újra működni kezdett.
A létesítmény a Porsche egyik vállalati eseményének adott helyszínt múlt héten, bár ez a rendezvény nem volt nyilvános, és a vendégek számát korlátozták. A pálya kitűzte az első versenyének időpontját is: június 26-án a kínai GT-bajnokságot fogadja, bár az esemény még nincs véglegesítve.
És mi lesz az először elhalasztott F1-es futammal, a Kínai Nagydíjjal, amelyre április 19-én került volna sor? A The Race szerint a szervezők szeretnék 2020-ban bepótolni a versenyt. Egy forgatókönyv szerint az idei szezon akár februárig is elhúzódhat, hogy minél több fordulót megtarthassanak, a kínai futam pótlására azonban kisebb a mozgástér: legkésőbb novemberben sorra kell kerülnie az időjárás miatt, a téli hideg előtt.

Tőlünk értesült az F1-es pilóta Helmut Marko koronavírusos ötletéről
https://formula.hu/parc-ferme/25007
Nagy felhördülést váltott ki nemcsak F1-es berkekben, hanem szélesebb körben is, mikor a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko azzal az elképzeléssel állt elő egy tévéinterjúban, hogy tábort kellene szervezni a csapat pilótáinak, ahol megfertőznék őket koronavírussal, így immunitást kapnának – azóta Marko szabadkozott, hogy valójában nem is úgy gondolta.
Az AFM Podcastben kíváncsiak voltunk vendégünk, a Williams-pilóta Nicholas Latifi véleményére is, különösen arra, hogy mit mondana, ha saját csapatvezetője, Claire Williams javasolna hasonlót. Meglepő, hogy Latifi tőlünk értesült először a sajtót végigsöprő hírről:
„Ezt most hallom csak, az interjúnk előtt még nem láttam ezt a hírt. Mindenképpen elolvasom, hogy mi hangzott el ezzel kapcsolatban, mert ez finoman szólva is érdekesen hangzik. Fogalmam sincs, hogy mit válaszolnék, ez nagyon nehéz kérdés! A vírusokkal és betegségekkel kapcsolatos tudásom meglehetősen korlátozott, de vannak olyanok, amelyekből talán nem is lehet teljesen felépülni. Nem is tudom, hogy a Covid-19 esetében pontosan hogyan működik ez, de jobban preferálnám, ha nem kapnám el, ha nem lenne közöm hozzá. Hogy is mondjam… Ez egy meglehetősen extrém gondolat!” – reagált nekünk Latifi.
A McLaren sapkaversenyének győztese pedig...
https://formula.hu/parc-ferme/25005
A wokingi istálló Twitter-oldala csak egy ártalmatlan játékkal próbálta interakcióra bírni követőit, amikor arra kérte őket, töltsenek fel egy képet arról, ahogy McLaren-sapkában pózolnak, és eleinte jöttek is a teljesen normális fotók a régebbi vagy éppen a legújabb modellekről, míg egyszer csak meg nem jelent Ben...
A csapat ajándékot ígért a legkreatívabb kép beküldőjének, ami reméljük, nem egy újabb sapka lesz, mert gyaníthatóan neki már úgyis megvan.
A rajongók megválasztották kedvenc Williams-pilótájukat
https://formula.hu/parc-ferme/25003
A kényszerszünetben játékra invitálta követőit a Williams: a csapat felrajzolt egy kieséses bajnoki tabellát saját F1-es történetének 32 versenyzőjével, és arra kérte a rajongókat, hogy Twitteren szavazzák meg a kedvencüket. Mondjuk eléggé öntörvényűleg határozták meg a 32 fős keretet, hiszen a jelen évtized legtöbb Williams-dobogójáért felelős Valtteri Bottas például kimaradt belőle.
A versenyzőket minden szavazási fordulónál négyes csoportokba sorolták, akik közül a két legtöbb voksot kapó jutott tovább a következő fordulóba - a verseny alakulását az alábbi táblázatban követhetjük nyomon. A legjobb nyolc közé - hat világbajnok pilóta és a nagy rajongótáborral rendelkező Juan Pablo Montoya társaságában - némi meglepetésre bekerült még Nico Hülkenberg is, aki csupán egyetlen szezont töltött a csapattal.
Talán a brit nemzetiségű szavazók túlsúlya is közrejátszott abban, hogy a fináléba három angol - Nigel Mansell, Jenson Button és Damon Hill - is bekerült Ayrton Senna mellett, és végül talán ezen brit szavazatok szétszóródása okozta, hogy az utolsó négyes csatából Senna került ki minden idők legkedveltebb Williams-pilótájaként. Arról már csak a sors keze tehet, hogy Senna a halála előtt csupán három nagydíjon rajtolhatott el egy Williams volánjánál (noha minden alkalommal a pole-ból), és egyiken sem ért célba, így szigorúan a statisztikák szerint az istálló történetének egyik legeredménytelenebb pilótája volt.

Final: Who will you choose as your favourite ever Williams driver?
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) March 27, 2020
