DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 3. csütörtök

A Zengő és Michelisz elfoglalta az első rajtsort Csehországban

Elképesztően kis különbségek és magyar szempontból optimális eredmény jellemezték a WTCR péntek délutáni időmérő edzését Mostban. A Q1-ben, amelyet Gilles Magnus műszaki hibája miatt piros zászlóval megszakítottak, Esteban Guerrieri teljesítette a legjobb köridőt a zengős Mikel Azcona előtt. Mivel a Q1-ben az első ötnek jár pont, a hatodik Michelisz Norbert épp lemaradt a bajnoki egységről. A többi magyar kiesett a szakaszban: Tassi Attila csak 17. lett, Boldizs Bence 19. pozícióba kvalifikált.

Századokban mérhető különbségek jellemezték az első két fázist: a Q1-ben két tized volt a differencia az első tíz, a Q2-ben 138 ezred az első öt között, akik bejutottak a Q3-ba: sorban Jean-Karl Vernay, Azcona, Michelisz Norbert, Guerrieri és az összetettbeli éllovas Yann Ehrlacher fértek a döntő fázisba. Tizedik eredményével a szabadkártyás hazai, Petr Fulin fordított rajtrácsos pole-t szerzett az első futamra Nestor Girolami előtt.

Az egykörös szétlövésben Azcona–Michelisz csata bontakozott ki a pole-pozícióért: a középső szektor végén a Hyundai magyarja 33 ezreddel maradt csak le. Végül a Zengő Motorsportnak jutott a rajtelsőség, Michelisznek a második rajtkocka és az ezzel járó négy pont, azaz a magyar rajongók számára kiváló eredmény született.

  Versenyző Márka Köridő Hátrány
Mikel Azcona Cupra 1:38.757  
N.Michelisz Hyundai 1:38.848 0.091
Yann Ehrlacher Lynk & Co 1:38.887 0.130
E.Guerrieri Honda 1:38.890 0.133
Jean-Karl Vernay Hyundai 1:39.068 0.311
Q2        
N.Berthon Audi 1:39.036  
Thed Björk Lynk & Co 1:39.071  
Yvan Muller Lynk & Co 1:39.088  
Néstor Girolami Honda 1:39.096  
10  Petr Fulín Cupra 1:39.407  
11  F.Vervisch Audi 1:39.810  
12  G.Tarquini Hyundai 1:40.643  
Q1        
13  Rob Huff Cupra 1:39.522  
14  Tom Coronel Audi 1:39.543  
15  Santiago Urrutia Lynk & Co 1:39.557  
16  Tiago Monteiro Honda 1:39.587  
17  Attila Tassi Honda 1:39.647  
18  Luca Engstler Hyundai 1:39.831  
19  Bence Boldizs Cupra 1:40.580  
20  Gilles Magnus Audi    

F1-es és IndyCar-időmérő, MotoGP-sprint: ez a szombati menetrend

Délelőtt MotoGP-időmérő, délután sprint, közben TCR a Hungaroringen, este pedig F1-es és IndyCar-időmérő: ez vár ránk szombaton.

Szombat

10:10-10:40 MotoGP, harmadik szabadedzés (Aréna4)

10:50-11:30 MotoGP, időmérő (Aréna4)

10:55-11:30 TCR World Tour, időmérő

11:05 WRX, Super Pole

13:00 WRX, előfutamok

15:00 MotoGP, sprintfutam (Aréna4 online)

17:05 TCR World Tour, első futam

18:30-19:30 Formula-1, harmadik szabadedzés

19:55-21:25 IndyCar, időmérő (vasárnap 17:30 Aréna4)

22:00-23:00 Formula-1, időmérő (M4 Sport)

A teljes hétvégi menetrend a tv-közvetítésekkel együtt itt megtekinthető!

f1_13

fotó: dppi

Még mindig dolgoznak a kamerarendszeren, már vészterven gondolkodik az FIA

Mint arról írtunk, a helyi zártláncú kamerarendszer technikai gondjai miatt gyakorlatilag elmaradt a Formula-1-es Kanadai Nagydíj első szabadedzése, amelyet alig néhány perc után Pierre Gasly leálló Alpine-ja miatt szakítottak félbe eredetileg, de mivel a fentiek miatt a versenyirányításnak nem volt megfelelő kameraképei, nem tudták volna biztonságosan újraindítani a tréninget. A kiesett időt úgy pótolják, hogy a csapatokkal egyetértésben 90 percesre nyújtják és fél órával előrébb hozzák a második edzést Montrealban, amely így magyar idő szerint 22:30-kor kezdődhetne.

A feltételes mód azonban indokolt, az FIA ugyanis nemrég egy rövid kommünikében azt közölte, hogy még egy órával az FP2 tervezett kezdése előtt is dolgoznak a problémák megoldásán: a gond az, hogy jelentős késéssel érkezik be a versenyirányításhoz a CCTV képe. A közleményben azt is hozzátették, hogy eközben az FIA már vészmegoldáson is gondolkozik, hogyan lehetne a tv-kamerákkal megoldani, hogy megfelelő képellátás jusson a versenyirányításhoz is.

f1-red-flag-montreal

Gilles Villeneuve előtt tiszteleg montreali F1-es sisakjával Leclerc

Speciális bukódizájnnal készült a Kanadai Nagydíjra Charles Leclerc, aki a legendás Gilles Villeneuve egykori sisakjára emlékeztető festéssel versenyez a hétvégén. Villeneuve 1978-ban éppen ezen a pályán aratta első diadalát, 1982-es halála után pedig az ő nevét vette fel a közkedvelt helyszín. Leclerc nemrég vezette is a kanadai pilóta egykori Ferrariját, most ezzel adózik Villeneuve emléke előtt a monacói:

Bezzecchi-vezetés és óriási Marquez–Zarco baleset pénteken a Sachsenringen

Pénteken két edzéssel vette kezdetét a MotoGP Német Nagydíjának programja a Sachsenringen. A délelőtti, kisebb esővel is tarkított gyakorláson Johann Zarco volt a leggyorsabb a pálya királyának számító Marc Marquez és az esést is begyűjtő, a mugellói kerékpárbalesete során összeszedett lábtörésével együtt versenyző Aleix Espargaro előtt. Bukott a két yamahás is: Franco Morbidelli és Fabio Quartararo egyaránt a tréning utolsó szakaszában dobta el a motort.

Fyv_y6wWYAYcM_Y

A délutáni egyórás edzést kétszer is piros zászlóval kellett félbeszakítani: előbb Takaaki Nakagami csúszott el a Vízesésben és törte rommá az LCR Hondát, majd az utolsó percekben Marc Marquez bukott az 1-es kanyarban és sodorta el magával a bokszból éppen kiérkező Zarcót, akinek kis túlzással ketté is tört a Pramac Ducatija az ütközéstől – szerencsére legalább a versenyzőknek nem esett baja. A legjobb köridőt végül Marco Bezzecchi motorozta 1:20,271-gyel, ezzel négy századdal megelőzte Jorge Martint és újabb néggyel Aleix Espargarót. A vb-éllovas Francesco Bagnaia a negyedik lett, majd jött a KTM-es Jack Miller és a yamahás Quartararo, míg a top 10-be és ezzel a Q2-be Luca Marini, Enea Bastianini, Alex Marquez és a baleset ellenére Zarco fért még be. Kiszorult viszont onnan és így a Q1-re kényszerül többek között Brad Binder és Marc Marquez is (utóbbi nem is javított a délelőtti idején). Bukott amúgy a második edzésen még Miguel Oliveira, Maverick Vinales (egyikük sem került a tízbe), valamint a legvégén az ifjabb Marquez is.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Videó: káosz a tavalyi időmérőn, Alonso a második

Igazán emlékezetesen alakult a tavalyi Kanadai Nagydíj időmérő edzése, amely szakadó esőben kezdődött, a Q3-ban pedig a merészebbek még a slickeket is kipróbálták - sikertelenül. Fernando Alonso brillírozott, Sergio Perez pedig hibázott a zord körülmények között. A képre kattintva megtekinthető a tavalyi időmérő összefoglalója!

Mérföldkő: 100. győzelmére készül a Red Bull

Miközben Max Verstappen esetleges 41. sikerével utolérheti Ayrton Sennát, a Red Bull Racing csapata centenáriumához érkezett. Az istálló 100. F1-es futamgyőzelmére készül. Mindössze öt pilóta osztozik az eddigi 99 győzelmen, név és szám szerint Max Verstappen 40 alkalommal látta meg elsőként a kockás zászlót, Sebastian Vettel 38-szor, Mark Webber 9 versenyt nyert meg, Daniel Ricciardo 7 alkalommal pezsgőzhetett a dobogó legtetején, míg Sergio Perez 5-ször tudott győzni idáig az energiaitalosok színeiben. Mit gondoltok, meglesz a 100. a Red Bullnak ezen a hétvégén?

Nem csak Michelisznek szurkolhatunk a hétvégén a Hungaroringen

Szombaton és vasárnap az International GT Open magyarországi fordulóját rendezik a Hungaroringen, s bár pont a fő kategóriában nem lesz hazai induló, a többi sorozat esetén lesz kinek szurkolniuk a kilátogató nézőknek. Egyfelől a TCR World Tour és TCR Europe közös futamain ott lesz természetesen a Világsorozat összetett pontversenyt vezető Michelisz Norbert, de a mezőnyben láthatjuk a TCR Európa-kupában szereplő Losonczy Leventét is, aki ugyancsak Hyundaijal indul egy olasz csapat színeiben. Az Euroformula Open rajtrácsán ott lesz Berta Benjámin, míg a Formula Regional by Alpine széria igen népes mezőnyében Révész Levente képviseli majd a magyar színeket. Végül pedig a Renault Clio Cup Series indulói között láthatjuk Tim Gábort, aki a szurkolói segítségével egy közösségi-finanszírozási projekt keretében teremtette elő a hazai verseny anyagi hátterét.

A hungaroringi hétvége teljes programja további információkkal itt böngészhető.

michelisz

Az első képek: a megújult Aston Martin

Kis lépéshátrányban a közvetlen riválisokhoz képest, de a Mercedes és a Ferrari után az Aston Martin is előállt első nagy 2023-as fejlesztési csomagjával. Az autó, amelyen korábban csak az első és hátsó szárnyhoz nyúltak, Kanadában jelentősen megváltozott, három számottevő aerodinamikai területen: a padló, az oldaldobozok és a motorborítás régiójában.

Bár a Montrealban készült első fotókon a padló lényegi része nem látható, a szem előtt levő részekből így is látszik, hogy az AMR23 alsó területe teljes hosszában változott: elöl, a Venturi-csatornák bejáratánál, középen a padlószegély elemeinél és hátul, a hátsó kerekek körül egyaránt. Az oldaldoboz rámpája kevésbé ívelt és magasabb, az alávágás pedig nagyobb, ami a Red Bullra emlékeztet. A motorborítás geometriája is megújult, a leglátványosabb a hegyes uszony hátul.

Az Aston Martin célja a fejlesztésekkel nem csupán a nagyobb leszorítóerő és gyorsabb köridő, de az autó működési tartományának kiterjesztése is az AMuS szerint.

Verstappen is ment volna a Nordschleifére Vettelékkel, de a Red Bull nem engedte

Nagyszabású F1-es parádét szervez a Red Bull szeptemberben a legendás német pályára: nem csupán Daniel Ricciardo bemutatózik a csapat RB8-as versenygépével a Nürburgring hosszú verzióján, hanem a heti bejelentés értelmében Sebastian Vettel is, az RB7-tel. A felállás, amely egy évtized után visz Formula-1-es autót a Nordschleifére, már így is szenzációs, de lehetett volna még tetézni: ha rajta múlik, Max Verstappen is csatlakozott volna. Azonban nem rajta, hanem Helmut Markón múlt.

„Én menni akartam, de Helmut nem engedte. Tudta, hogy kipróbálnám a határokat. Én szívesen benne lettem volna” – mondta a Kanadai Nagydíj médianapján Verstappen. „Hallottam, hogy lesz ez a dolog, de Helmut, aki szintén az asztalnál ült, rögtön azt mondta: nem, nem, nem, nem fogsz ott menni!” – folytatta a holland. Ő sem erősködött, nem akart szükségtelenül vitába szállni.

A kétszeres világbajnok még kitért arra, hogy a Nordschleife 5:19,55-ös körrekordját (Timo Bernhard, Porsche 919 Hybrid Evo, 2018) is szívesen megkísérelné felülmúlni, de ehhez F1-es gumikra lenne szükség, amiket egy bemutatón nem engednek meg. Végül hozzátette, ha nem sikerült F1-es autóval, egy napon GT3-as géppel kipróbálná a Nordschleifét.

Fotó: DPPI

Usankás favágóként állított be Bottas a kanadai pályára

Azt már tudjuk, hogy Valtteri Bottas meggyőzően tud ausztrálnak tűnni, a montreali verseny előestéjén azonban Lewis Hamiltont megszégyenítő szerelésben állított be a paddockba – úgy öltözött fel, ahogy szerinte egy kanadai fest: kék kockás favágóingbe és usankába, hátizsákkal. A finn, aki mostanában üzleti érzékét is meg-megcsillogtatja, még árulja is a saját logójával ellátott szerelést leglelkesebb rajongóinak.

 

Elbocsátották a W Series utolsó alkalmazottját is

A női versenysorozat, amelynek harmadik szezonja 2022-ben anyagi okok miatt fejeződött be idő előtt, a széria reményeivel ellentétben nem indult újra 2023-ban – most újabb, nem túl szívderítő hírek érkeztek a W Series helyzetéről: a bajnokság mögött álló cég fizetésképtelensége miatt csődgondokság alá került, az irányítást az Evelyn Partners LLP vette át.

A csődbiztosok jelentéséből kiderül, hogy a W Series alkalmazottjai közül egyetlen maradt munkában mostanra, a többieket elbocsátották vagy felmondtak – most ezt az egyetlen főt is elküldték. Az adminisztrátorok leszögezték, a cél a W Series újraindítása, ezért érdeklődőket várnak, mégpedig lehetőleg rövidesen.

A széria 2021-es ezüstérmese, Alice Powell a közösségi médiában posztolta: „Szomorúan hallottam a hírt, hogy a W Series csődvédelem alá került. Végső soron a sorozatnak köszönhetően versenyezhettem újra. A W Series nem vallott kudarcot: inspirációt és lehetőségeket nyújtott, nem csupán a versenyzők, hanem sok fiatal autósport-rajongó számára is.”

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Alice Powell (@alicepowellracing) által megosztott bejegyzés

Fotók: falat húztak a kettes kanyarba a kanadai pályán

Nem lehet majd levágni az egyes-kettes kanyart a hétvégi F1-es Kanadai Nagydíjon: a helyszínről Albert Fabrega posztolt képeket a közösségi oldalán, amelyeken látszik, hogy a rendezők betettek egy falat a kettes kanyar kijáratához, meggátolva ezzel a korábbi években sokszor kérdéses, véleményes megítélésű kanyarátvágásokat. Ez egy-egy csatában is nagyon fontos lehet, illetve a rajtnál is okozhat problémákat.

 

„George nagyon más, mint a természetadta tehetség Lewis” – Vowles a két Mercedes-versenyzőről

Jelenleg a Williams csapatfőnöke James Vowles, de egészen tavalyig a Mercedes kötelékébe tartozott: végig a csapat tagja volt, mióta Lewis Hamilton 2013-ban az istállóhoz szerződött, George Russell pályafutásának alakulását pedig azóta követte nyomon, hogy a brit a juniorprogramba került 2017-ben – egészen a Hamiltonnal közös első szezonig, 2022-ig.

„Lewisban rengeteg a természetadta tehetség, és minden évben feljebb teszi a lécet. Azonban ami az előző évben még elég volt, már nem volt az a következőben” – beszélt Vowles a 2022-es végeredményről, amelyben Russell előbb foglalt helyet Hamiltonnál. A Mercedes akkori stratégiai vezetője a Sky Sports podcastjében beszélt a két versenyzőről.

„George-ot fiatal tehetségként ismertem meg sok évvel ezelőtt, innen nőtte ki magát azzá, aki ma. És még rengeteg a potenciál benne. Nagyon más, mint Lewis” – folytatta Vowles. „Nem részesítem előnyben egyiket sem a másikkal szemben, de mindketten mást hoznak a házhoz. Közös bennük, hogy mindketten világbajnokok vagy a jövő világbajnokai. Ugyanaz az elszántság lobog bennük, minden ezredmásodperc fontos számukra.”

Domenicali elárulta, hány F1-es versenyt szeretne a naptárban látni

Az elmúlt években egyre duzzadt a Formula-1-es versenynaptár: idén már összesen 24 futamot tartottak volna, ha nem kell törölni a Kínai és az Emilia-romagnai Nagydíjakat különböző okokból (koronavírus-járvánnyal kapcsolatos lezárások, valamint az áradok). Stefano Domenicali az F1 Beyond the Grid című műsorában elmondta, hogy hosszú távon ezt a 24-es számot kellene stabilizálnia a sportágnak: „Úgy gondolom, a 24 a megfelelő szám. Ezt a számot igényli a piac. Azt mondanám, ez a megfelelő egyensúly ez és az itt dolgozó emberekkel kapcsolatos logisztika összetettsége között. Ezt a számot kell becéloznunk, hogy hosszú távon stabil legyen.”

Az F1 vezérigazgatója konkrétan is beszélt néhány nagydíjról. Azt például elismerte, hogy valóban tervben van egy utcai pálya és futam Madridban, de azt is leszögezte, hogy egyelőre semmiről nem született döntés, és leghamarabb is 2027-ben valósulhat meg a projekt, hiszen 2026-ig szerződése van Barcelonának, s azt kizárta, hogy egy éven belül két futamot rendezzenek Spanyolországban. Azt is hangsúlyozta Domenicali, hogy szó nincs arról, hogy ne lennének fontosak a Liberty Media számára a történelmi futamhelyszínek, éppen ellenkezőleg, de nem elég az önmagában, hogy egy pálya komoly hagyományokkal bír, tartania kell a lépést a kor igényeivel. Pozitív példaként éppen azt a Spa-Francorchamps-ot hozta fel, amelynek évek óta kérdéses a jövője, de mivel végrehajtották a szükséges fejlesztéseket, 2023-ra is maradt helyük a naptárban. A törölt imolai forduló kapcsán pedig megerősítette, hogy feltett szándékuk emiatt automatikusan egy évvel megnyújtani a szerződésüket.

f1-domenicali_2

fotó: DPPI

„Hamilton agya már nem száz százalékban a versenyzésen jár”

Bár Lewis Hamilton és Toto Wolff is arra utalt nemrég, hogy rövidesen aláírhatják a hétszeres F1-es világbajnok új szerződését a Mercedesnél, ez egyelőre nem történt meg – legalábbis nem jelentették be a felek. Mindeközben folyamatosak azok a pletykák, miszerint a Ferrari is csábítgatná a britet, még ha ezt a Scuderia és maga Hamilton is cáfolta. A korábbi kétszeres vb-győztes Mika Hakkinen szerint nem fog átigazolni a 38 éves pilóta, viszont azt is megjegyezte, hogy aligha az F1 számára már a prioritás:

„Meglepetés lenne, ha Lewis Hamilton csatlakozna a Ferrarihoz” – írta a finn expilóta az Unibetnél vezetett rovatában. „Vajon a pénz motiválja a versenyzőket? Tudom, hogy Lewis agya már nem száz százalékban a versenyzésen jár. Ez teljesen normális. De a pénz jelent motivációt? Persze, hogy igen, de rengeteg a kockázat is. Szerintem igen valószínűtlen, hogy csatlakozik a Ferrarihoz. Azt mondanám, ahogy az ember idősödik, megváltoznak a prioritások az életében. A Formula-1 egyszerűen már nem lesz a legfontosabb dolog többé. Nem lepődnék meg, amikor egyre keményebbek az ellenfelek és megjelennek a fiatalok, amit például George Russell csinál most Lewisszal eredmények tekintetében, az nem egyszerű helyzet. Megvan-e Lewisban az energia, hogy minden reggel felkeljen, mindent beleadjon és hozza az eredményeket, hogy legyőzze a csapattársat? Ez a megfelelő jövő számára?”

f1-hamilton

fotó: DPPI

„Perez szinte lehetetlen küldetésre vállalkozik Verstappen ellen”

A Red Bull domináns RB19-ese révén idén egyedül Sergio Perez vehetné fel a versenyt Max Verstappennel, s a mexikói többször el is mondta, hogy úgy érzi, megvan ehhez a tempója – igaz, azt is elismerte, hogy a holland legyőzése csapattársként jelenleg a legkeményebb kihívás az F1-ben. S egyelőre ez nem is sikerül neki: noha az idény első futamain kétszer is győzött, Monacóban és Spanyolországban is hibázott, így már több mint két győzelemnyi a lemaradása a címvédő mögött. Alain Prost szerint pedig Perez szinte lehetetlen küldetésre vállalkozik:

„A versenyző mindig arra játszik, hogy megpróbálja a javára billenteni a mérleg nyelvét, akár az autó beállításaival, akár a csapat hozzájárulását illetően. És ez az, ahol Perez téved” – nyilatkozta a négyszeres világbajnok francia a L’Equipe hasábjain. „Azt kell elérnie, hogy Max Verstappen kételkedjen és meg kell változtatnia a Red Bull gondolkodását róla. Mint tudjuk, Perez egy szinte lehetetlen küldetésre vállalkozik. S ahhoz, hogy ezt elérje, mindenekelőtt nem szabad hangoztatni a vágyát, hogy le akarja győzni Maxot.”

Prost szerint Perez apja is csak ártott a fiának azzal, hogy nemrég a Prost–Senna párharchoz hasonlította a mexikói és Verstappen küzdelmét: „A körülötte lévők sem segítenek. Olvastam egy hónapja, hogy az apja azt mondta egy újságírónak, hogy a Maxszal való csatája hasonlít az enyémhez Ayrtonnal, de ez értelmetlen és kontraproduktív.”

f1-perez-redbull-barcelona_1

Beleszólhat az eső a Kanadai Nagydíj hétvégéjébe?

Tavaly emlékezetes módon megkavarta a montreali időmérőt az eső, Fernando Alonso például az első sorba kvalifikálta az Alpine-t, aztán az esőmentes futamon már nem volt esélye a jó eredményre. Most hasonló időjárási viszonyokra van kilátás: szombaton a jelentések szerint folyamatosan záporok, zivatarok várhatók a térségben, és bár jelen állás szerint van rá esély, hogy az időmérőre felszárad a pályán, de abban az időpontban is lehet eső a térségben.

Vasárnapra tiszta reggelt jósolnak, délután viszont megérkezhet a csapadék, nagyjából a futam időpontja után egy órával várják jelenleg az esőt, legalábbis van esély rá - felhős időt mondanak azokra az órákra.

f1-canada-verstappen

Verstappen, Hamilton és Alonso a legerősebb pilóta az F1 23-ban

A pilótarangsorok alapján Max Verstappen és Lewis Hamilton értéke is egy-egy pontszámot romlott novemberhez képest a legfrissebb Formula-1-es videójátékban, az F1 23-ban. Ezzel együtt azonban még mindig ők kapják a legjobb értéket: a lehetséges 100 pontból Verstappen 94-et, Hamilton pedig 92-t kapott a készítőktől. Fernando Alonso ugyanakkor két értéket javítva szintén 92-nél tart, ezzel egálba hozták Hamiltonnal, és ők alkotják a top hármat.

A 90-et senki más nem éri el, 89-et kapott Leclerc, Perez és Norris, 88-at Russell és Sainz, míg 87-et Bottas és 86-ot Ocon, ők teszik ki a top tízet.

A legnagyobb javulást egyébként Tsunoda és Stroll kapta: a japán nyolc, a kanadai pedig hat egységet javult a korábbihoz képest.

f1-verstappen-hamilton-alonso

fotó: dppi

 

Csak Albon kapja meg a Williams fejlesztését az F1-es Kanadai Nagydíjon

Dave Robson, a Williams F1-es csapatának járműteljesítményért felelős vezetője mondta el a csapat montreali felvezetőjében, hogy csak Alexander Albon autójára szerelik fel az új felesztéseket a hétvégi Kanadai Nagydíjon.

Mint mondta, több új frissítés is érkezik a Barcelonában sereghajtónak bizonyuló FW45-öshöz, de csak a brit-thai pilóta kapja meg ezeket, Logan Sargeant az eddigi specifikációval köröz majd. A csapat szerint Sargeantnek nem lesz könnyű dolga felvenni a ritmust a számára új pályán, és hogy megtanulja, hogyan kell kezelni a kerékvetőket a falak között ennél a sebességnél. A csapat úgy számol, hogy ez a pálya amúgy is jobban fekszik majd az autónak, mint Barcelona és Monaco, a fejlesztésekkel pedig egyértelmű előrelépést várnak.

Nem először priorizálja Albont a Williams, tavaly az egyik fejlesztési csomagot szintén csak ő kapta meg, míg Nicholas Latifinek csak később jutott belőle.

f1-williams-albon

fotó: Williams Racing

Vettel visszaül a Red Bullba és csatlakozik Ricciardóhoz: a Nürburgringen bemutatóznak

Újra F1-es autóba ül Sebastian Vettel: a sportágtól visszavonult négyszeres világbajnok szeptemberben ismét Formula-1-es versenyautót vezet majd. A német klasszis a Nürburgringen tér vissza egy show erejéig, amelyet a Red Bull szervez: Vettel a bajnokságot nyerő 2011-es Red Bullba ül majd be a legendás német pályán. 

Mellette Daniel Ricciardo is ott lesz az eseményen, Vettel korábbi csapattársa, a Red Bull jelenlegi tartalékja a 2012-es autót viszi majd táncba.

Az eseményt szeptember 9-10-én rendezik majd.

f1-vettel-redbull

fotó: