DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 3. csütörtök

A Zengő és Michelisz elfoglalta az első rajtsort Csehországban

Elképesztően kis különbségek és magyar szempontból optimális eredmény jellemezték a WTCR péntek délutáni időmérő edzését Mostban. A Q1-ben, amelyet Gilles Magnus műszaki hibája miatt piros zászlóval megszakítottak, Esteban Guerrieri teljesítette a legjobb köridőt a zengős Mikel Azcona előtt. Mivel a Q1-ben az első ötnek jár pont, a hatodik Michelisz Norbert épp lemaradt a bajnoki egységről. A többi magyar kiesett a szakaszban: Tassi Attila csak 17. lett, Boldizs Bence 19. pozícióba kvalifikált.

Századokban mérhető különbségek jellemezték az első két fázist: a Q1-ben két tized volt a differencia az első tíz, a Q2-ben 138 ezred az első öt között, akik bejutottak a Q3-ba: sorban Jean-Karl Vernay, Azcona, Michelisz Norbert, Guerrieri és az összetettbeli éllovas Yann Ehrlacher fértek a döntő fázisba. Tizedik eredményével a szabadkártyás hazai, Petr Fulin fordított rajtrácsos pole-t szerzett az első futamra Nestor Girolami előtt.

Az egykörös szétlövésben Azcona–Michelisz csata bontakozott ki a pole-pozícióért: a középső szektor végén a Hyundai magyarja 33 ezreddel maradt csak le. Végül a Zengő Motorsportnak jutott a rajtelsőség, Michelisznek a második rajtkocka és az ezzel járó négy pont, azaz a magyar rajongók számára kiváló eredmény született.

  Versenyző Márka Köridő Hátrány
Mikel Azcona Cupra 1:38.757  
N.Michelisz Hyundai 1:38.848 0.091
Yann Ehrlacher Lynk & Co 1:38.887 0.130
E.Guerrieri Honda 1:38.890 0.133
Jean-Karl Vernay Hyundai 1:39.068 0.311
Q2        
N.Berthon Audi 1:39.036  
Thed Björk Lynk & Co 1:39.071  
Yvan Muller Lynk & Co 1:39.088  
Néstor Girolami Honda 1:39.096  
10  Petr Fulín Cupra 1:39.407  
11  F.Vervisch Audi 1:39.810  
12  G.Tarquini Hyundai 1:40.643  
Q1        
13  Rob Huff Cupra 1:39.522  
14  Tom Coronel Audi 1:39.543  
15  Santiago Urrutia Lynk & Co 1:39.557  
16  Tiago Monteiro Honda 1:39.587  
17  Attila Tassi Honda 1:39.647  
18  Luca Engstler Hyundai 1:39.831  
19  Bence Boldizs Cupra 1:40.580  
20  Gilles Magnus Audi    

Gyári Dakar-programot indít a Ford, cél a 2025-ös győzelem

A Ford szerdán bejelentette, hogy gyári programot indít a világ legismertebb és egyik legnehezebb terepraliversenyén, a Dakaron a 2024-es kiírástól kezdődően. Az M-Sport és a Neil Woolridge partnerségében induló projekt több lépcsőből fog állni: a jövő évi viadalon egy olyan Ranger T1-essel állnak rajthoz, amely az előző generációs Rangerre épül és egy 3,5 literes EcoBoost motor hajtja. Ezzel a Ford kimondott célja a Dakar felfedezése és a tapasztaltszerzés lesz 2024-ben, majd ezt követően egy teljesen új Rangert fejlesztenek és építenek ezek alapján, amellyel viszont 2025-ben már az abszolút győzelmet vennék célba a legendás versenyen.

„Az első Dakar-futamunkon még csak tanulunk, hogy az itt szerzett tudás birtokában később eredményesen versenyezhessünk” – árulta el a Ford Performance főnöke, Mark Rushbrook, aki hozzátette: „Mint mindig, most sem csupán a győzelem a célunk, hanem azért versenyzünk, mert így jobb autókat készíthetünk vásárlóink számára.”

Ranger_Dakar-24

Stroll: Összejöhet a hazai dobogó

Először rendelkezik olyan autóval az Aston Martin a Formula-1 történetében, amely önerőből alkalmas dobogókért harcolni, azonban Stroll idén eddig nem állhatott fel a pódiumra, szemben csapattársával, Fernando Alonsóval, aki már öt alkalommal is locsolhatta a pezsgőt a futam után. Most hazai versenye következik a kanadai pilótának, aki mindent meg fog tenni azért, hogy saját közönsége előtt állhasson először a dobogón 2023-ban. "Amikor Spanyolországban harmadik helyen álltam a kvalifikáción, akkor azt hittem, lesz esélyem a dobogóra, de egyszerűen nem volt meg a tempónk. Ha minden összeáll számunkra és jó lesz a tempónk, akkor lehetséges a dobogó elérése Kanadában. Amennyiben a Mercedes ismét olyan erős lesz, mint két hete és a Ferrari valamint a Red Bull sem hibázik, akkor viszont nehéz dolgunk lesz" - mondta Stroll a RaceFans oldalának.

F1-es golftornát közvetíthet a Netflix Vegasból

A The Wall Street Journal értesülései szerint a Netflix arra készül, hogy betör az élő sportközvetítések világába, méghozzá nem kisebb eseménnyel, mint egy Las Vegas-i golfbajnoksággal, ahol F1-es személyiségek is játszani fognak. Ez nagyszerű reklám lenne a streamingszolgáltatónak, hiszen két rendkívül jól menő sorozatuk, az F1-es tematikájú Drive to Survive és a golfőrülteknek való Full Swing arcai köszönnének vissza.

F1-es berkeken belül Carlos Sainz, Lando Norris és Alexander Albon gyakori vendégei a golfpályáknak, de Charles Leclerc és Zak Brown számára sem ismeretlen ez a közeg, így az idén ősszel debütáló Las Vegas GP-nek is nagyszerű reklámot tudnának ezzel a húzással produkálni.


Fotó: Williams

Videó: ez történt tavaly Montrealban

Fernando Alonso az első sorból rajtol; Tsunoda a bokszkiállás után egyből falnak csapja az AlphaTaurit; Red Bull, Ferrari és Mercedes is a dobogón. A képre kattintva idézzétek fel a 2022-es Kanadai Nagydíjat.

Öt emlékezetes csata Kanadából

Megérkezett az F1 szokásos videós gyűjtése az aktuális nagydíj előtt. A videó a képre kattintva tekinthető meg!

Megszületett Kimi Raikkönen harmadik gyereke

Újabb hölgytaggal bővült Kimi Raikkönen családja: ahogy felesége, Minttu Instagram-történetéből kiderül, megérkezett a korábbi F1-es pilóta harmadik gyereke, Grace. A kislány a 8 éves Robin és a 6 éves Rianna testvére lett, 2-1-re billentve ezzel az arányt a lányok javára.

kimi1

kimi2

Miért fontos, hogy könnyebbek legyenek az F1-es autók?

Az FIA és a FOM vezetése is egyetért abban, hogy az utóbbi 15 év alatt felszedett kétszáz kilogramm nem jó irány az F1 számára, könnyíteni kell az autókon a következő időszakban, talán már a 2026-os szabályrendszerrel. Hogy ez miért fontos? Erről is beszéltünk Pitwall című hírműsorunkban, nézzétek meg a vonatkozó részt:

Perez Milton Keynesben dolgozott Barcelona óta, tudja, hogy muszáj teljesítenie a Kanadai Nagydíjon

Két pocsék hétvége után gyakorlatilag elszálltak Sergio Perez reális vb-esélyei, olyan hátrányt szedett össze Max Verstappennel szemben. A mexikói pilóta viszont tudja, hogy Kanadában tökéletes hétvégét kell teljesítenie, erről beszélt a Red Bull hétvégi felvezetőjében.

„A Spanyol Nagydíj óta Milton Keynesben voltam, keményen dolgoztam a csapatommal, és a sok munka mellett konstruktív beszélgetéseket is folytattunk. Tudom, hogy mit muszáj megtennem ahhoz, hogy visszataláljak a jó formámhoz, és a csapatommal tudjuk, hogy hogyan hozhatjuk számomra ideális tartományba az autó beállításait. Muszáj rendkívül kiegyensúlyozottnak lennem Montrealban, és teljes hétvégét teljesítenem” – mondta Perez.

f1-perez-redbull

fotó: ATP

Sokkoló lehet az F1 az újoncok számára

A csodálatos utánpótlás-karrier után az F1-be érkező George Russell szinte azonnal be tudta váltani a hozzá fűzött reményeket, de természetesen ő sem kerülhette el azokat a buktatókat, melyek minden újonc életét megnehezítik. A brit pilóta a minap felidézte a váltás legnagyobb nehézségeit, szavait pedig érdemes minden F2-es fiatalnak megszívlelni: „Egyértelmű, hogy a sebességet tekintve hatalmas az ugrás, de a legnagyobb sokkhatás a technikai fronton ért, amikor megérkeztem a Formula–1-be.”

russell-monaco-2023

„Annyi mindenre kell figyelned a rengeteg adattal, meg kell értened a gumikat, hogyan kell felmelegíteni őket, a különböző hőmérsékleti tartományokat és minden mást, amiről fogalmad sincs az F2-ben, mivel egyszerűen nincsenek ott ezek az információk” – mondta a brit, majd hozzátette: „Vegyes érzéseim vannak az adatok hiányát illetően az F2-ben, hogy ez jó dolog vagy sem. De szerintem nem lenne rossz, ha ezek a srácok is megtapasztalhatnák az F1-ben használt szenzorok működését, hiszen, mint tudjuk, a Formula–1-ben fél másodpercet is jelenthet, ha a megfelelő tartományba tudod hozni az abroncsokat.”

„De az F2-ben annyira keveset vannak a pályán, hogy ha azt nem is mondanám, hogy találgatni kell, de nincs igazi esélyes megtanulni, hogy mire van szükség az egyes szituációkhoz. Szóval ez határozottan nehéz az F2-es pilóták számára.”

Közel negyedmillió fontért árverezték el az imolai F1-es trófeákat

Az Emilia-Romagna régiót sújtó áradások miatt kellett lefújni májusban a Formula-1 imolai futamát. A katasztrófa károsultjainak az F1 és a Ferrari is adományzott egy-egymillió eurót, míg Charles Leclerc a monacói sisakját és versenyoverallját bocsátotta aukcióra, amelyek közül előbbi rekord összegért kelt el.

Ugyancsak árverésre bocsátották az imolai hétvégére tervezett trófeákat, amelyeket aláírt az összes versenyző és csapatfőnök, valamint a pole-pozíciós díjat és egy a mezőny tagjai által dedikált üveg Ferrari Trento habzóbort. Ezek végül összesen 247 171 angol fontért keltek el, amelyeket természetesen szintén a régióban élőknek ajánlottak fel.

f1-imola-pole

fotó: F1

„Semmi köze a valósághoz” – állítja Marko a Drive to Survive-ról

Már öt évadot megélt a Netflix F1-es dokumentumfilm-sorozata, a Drive to Survive, amely rendre egy-egy szezon bizonyos történéseit dolgozza fel a kulisszák mögé pillanatva. Bár sokak szerint a szériának oroszlánrésze van abban, hogy megugrott a Formula-1 népszerűsége, különösen az USA-ban, az alkotás komoly kritikákat is kapott a rajongóktól és a versenyzőktől egyaránt annak kapcsán, hogy elferdíti a valóságot: Max Verstappen egy ideig például bojkottálta a műsort.

Most Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója is véleményt mondott a Drive to Survive-ról a Motorsport-Magazinnak nyilatkozva: „Néhányan ismerhetik a Netflix-sorozatot, de annak köze sincs a valósághoz. Áttörést eredményezett a Formula-1 számára Amerikában, és amíg a nézőszámok és az érdeklődés megvan, lehet vitatkozni arról, hogy van-e értelme vagy szükséges-e.”

f1-marko-redbull

Két hondás is kihagyja a sachsenringi MotoGP-futamot

Folytatódik a Honda vesszőfutása a MotoGP-ben: a hétvégi Német Nagydíjon mindössze két versenyzőjük lesz ott a rajtrácson, ketten ugyanis sérülés miatt kénytelen kihagyni a viadalt. Alex Rins esetében ezt már szombat este óta sejthettük, az LCR spanyolja ugyanis jobb síp- és szárkapocscsontját törte a mugellói sprintet, amelyet még aznap este meg is kellett műteni, a héten pedig újabb operáció vár rá. Joan Mir viszont pénteken „csak” a jobb kisujjának törése miatt lépett vissza, de mint a Repsol Honda mai közleményéből kiderül, az utólagos vizsgálatok komoly zúzódást és gyulladást találtak a kezében, ami korlátozza a jobb karjának mozgathatóságát és erejét. Emiatt a 2020-as világbajnok sem tud elindulni a Sachsenringen, helyettesíteni pedig sem őt, sem Rinst nem fogják.

motogp-mir-honda

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

„Sosem kételkedtem a rendszerben, csak egyes személyekben” – Wolffék megvédték a felügyelőket

Komoly visszhangot kapott az F1-es Spanyol Nagydíjon Günther Steiner kritikája, amely során laikusoknak nevezte a stewardokat és a rendszer megváltoztatását sürgette: elmondása szerint „profi” felügyelőkre lenne szükség, mint más sportokban. A Haas-főnöket emiatt be is idézték és megrovásban részesítették, Steiner pedig tisztázta, hogy nem akart senkit megbántani és csupán arra utalt, hogy más sportokban főállású bírók tevékenykednek.

A történtekről más csapatvezetők véleményét is kikérték. A McLarent irányító Andrea Stella szerint az FIA-ra kell bízni, hogy szükség van-e változtatásra a rendszerben, s Mike Krack, az Aston csapatvezetője is úgy fogalmazott, hogy bíznak az FIA-ban. Az AlphaTauri idény végén leköszönő főnöke, Franz Tost is megvédte a stewardokat: „Idén eddig a felügyelők korrekt döntéseket hoztak. A legtöbbször jól ismertek a stewardok, nem arról van szó, hogy minden futamon új emberek ülnek oda. Időről időre változik a személyük, de mindig ugyanazokat az arcokat látjuk. A történet mindig ugyanaz: ha valakinek valami gondja van, akkor végső soron a stewardokat hibáztatják. Pedig nem ők a bűnösök. Úgy vélem, ha megfelelően csináljuk a dolgunkat, a felügyelők nem tudnak gondot okozni.”

Még a 2021-es vb-harc során a felügyelőkkel és az akkori versenyigazgatóval, Michael Masival többször is összezörrenő Toto Wolff is kiállt a stewardok mellett: „Sosem kételkedtem a rendszerben. Egyes személyekben kételkedtem” – fogalmazott a Mercedes-főnök. „Úgy vélem, stewardként és versenyigazgatóként óriási nyomás van rajtad, hogy megfelelően cselekedj, és valószínűleg minden döntés olyan lesz, hogy valakinek tetszik, másnak meg nem. Szóval szerintem csak igyekeznek a legjobbjukat nyújtani, nekünk pedig támogatnunk kell az FIA-t, ahol csak lehet.”

f1-wolff-mercedes

fotó: DPPI

Wolff: Mick máris értékes tagja a csapatnak

A múlt héten Mick Schumacher először ülhetett be egy Formula-1-es Mercedesbe: a csapat teszt- és tartalékversenyzője a Pirelli gumitesztjén vezethette az idei konstrukciót. Az alakulatot eddig a szimulátorból segítő és az ott végzett munkájáért Lewis Hamiltontól és George Russelltől is méltatást kapó német körözéséről Toto Wolff csapatvezető is szót ejtett a Kanadai Nagydíj előtti felvezetőjében:

„A Spanyol Nagydíj után Micknek először volt lehetősége vezetni a W14-est. Jól hozzá is szokott a Pirelli gumitesztje során és élvezte a tapasztalatot. Mick máris értékes tagjává vált a csapatnak, a szimulátoros munkája pedig hasznosnak bizonyult abban, hogy köridőt találjunk, mint azt Barcelonában is láthattuk” – fogalmazott Wolff, utalva arra, amiről Hamiltonék is beszélték a dupla spanyolországi pódiumot követően.

f1-mick-schumacher-mercedes-teszt

Vettelnek kevés volt 18 győzelem a 20-ból

Helmut Marko egy interjúban az általa végzett, illetve irányított tehetségkutató munkáról beszélt – lehet szeretni vagy nem szeretni a Red Bull tanácsadóját, de azt nehéz vitatni, hogy ezen a téren kiemelkedő a munkássága. Amikor arról kérdezték, hogy mi a legfontosabb vonása egy leigazolásra érdemes versenyzőnek, természetesen a sebességet emelte ki elsőként, utána viszont az elkötelezettséget említette, aminek legjobb példái szerinte a Red Bull világbajnokai, Sebastian Vettel és Max Verstappen.

Vettelt illetően Marko a 2004-es Formula BMW-szezont idézte fel: „Vettel 18 versenyt nyert meg, és nem volt elégedett, mert nem nyerte meg mind a 20-at. Ha valakinek ilyen a hozzáállása, akkor tudod, hogy ő a megfelelő ember számodra. És ez a helyzet Verstappennel is. Teljesen elkötelezett az F1 iránt, amikor nem versenyez, akkor szimulátorozik. Teljesen elmennek a határig” – mondta az osztrák, aki egykor maga is versenyző volt, majd hozzátette: „Emellett mentálisan is fel kell készítened magad, amire nem minden pilóta képes.”

marko-vettel

Szvoboda Bence kritikus állapotban van balesete után

A kiváló magyar motokrosszos, Szvoboda Bence vasárnap súlyos balesetet szenvedett a pacovi versenypályán: a cseh bajnoki verseny első futamában elesett, s mögötte érkező versenytársa elgázolta. Szvoboda életveszélyes sérüléseket szenvedett, s a hétfői napon rengeteg meg nem erősített hír jelent meg az állapotát illetően a közösségi médiában, illetve az online sajtóban. Csapata legutóbbi közleményét változtatás nélkül közöljük:

A social médiában futótűzként elterjedt halálhírre reagálva, a Szvoboda-család egyetértésében a következőket tudjuk elmondani:

Bence a fejét ért ütés hatására eszméletét vesztette a pacovi versenypályán. A prágai kórházban életmentő műtétet hajtottak rajta végre. A mai vizsgálatok során megállapították, hogy az agyi funkciói nem működnek. A szervezete még küzd az életben maradásért, ami jelen pillanatban megjósolhatatlan, hogy meddig fog tartani. Bence még nem tekinthető halottnak.

A szülei ott vannak mellette a kórházban, hogy az utolsó pillanatig segítsék fiúkat.

A követőket, barátok, rajongókat, a média munkatársait megkérjük, hogy addig ne hozzanak semmit nyilvánosságra a social médiában, amíg a csapat hivatalos felületein nem közöljük a híreket!

Forrás: HTS Team

pf-szvoboda

Jeremy Clarkson meghívta az egész Alpine-t egy sörre

Beváltotta ígéretét az annak idején a Top Gear című műsorral ismertté vált Jeremy Clarkson, aki a monacói hétvégén a következőket írta ki a Twitterre: „Hajrá, Alpine! Ha itt dobogót szereztek, mindannyian kaptok tőlem egy sört!”

A népszerű műsorvezető nem a levegőbe beszél, s ahogy azt az Alpine megosztotta a közösségi médiában, Lamborghini Trattori R8-asán egy tetemesebb mennyiségű sörrel érkezett meg az enstone-i gyárba – a járművet a nézők legújabb műsora, a Clarkson farmja adásaiból is ismerhetik.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

BWT Alpine F1 Team (@alpinef1team) által megosztott bejegyzés

„Bohócok”? Az Audi tagadja Binotto látogatását

Nemrég számolhattunk be azokról a sajtóértesülésekről, melyek szerint Mattia Binotto Neuburgba látogatott, hogy meghallgassa az Audi ajánlatát, ám végül visszautasította a németeket, saját belső körében úgy jellemezve a csapatot, hogy „bohócok” dolgoznak ott. A Business F1 értesüléseit most a német gyár egy képviselője cáfolta: „Megerősítjük, hogy Mattia Binotto soha nem látogatta meg a projektünknek otthont adó neuburgi Competence Centre-t.”

binotto

„Akarok én maradni még egy évre a Yamahánál?” – Morbidelli

Érdekes párbeszéd zajlott le az Olasz GP után Franco Morbidelli és egy riporter között, amelyről a The Race számolt be. A Yamaha versenyzője már másfél-két éve egy-két villanástól eltekintve elmarad saját maga korábbi és Fabio Quartararo jelenlegi teljesítményétől, így többször is felmerült már, hogy a hangvillások 2024-re már nem hosszabbítanak vele majd szerződést – annak ellenére, hogy Lin Jarvis korábban elmondta, hogy az olasz az elsődleges opciójuk az azóta már a Superbike-ban a BMW-hez átszerződő Toprak Razgatliogluval szemben. Most azonban maga Morbidelli hintett el arra utalást, hogy nem biztos, hogy marad a japán gyártóval jövőre, amikor ugyanis arról kérdezték, hogy a Mugellóban elért vasárnapi tizedik helye, amellyel Quartararót is megelőzte a futamon, fontos volt-e a jövője szempontjából, így felelt a motoros:

„Nem érdekel, nem érdekel. Arra kell koncentrálnom, hogy a lehető legprofibb és a legjobb motoros legyek. Nem a jövőm vagy a szerződésem alapján versenyzem, hanem a szenvedélyem miatt” – jelentette ki Morbidelli, aki még a Francia és az Olasz GP között is arról beszélt egy a MotoGP honlapjának adott interjúban, hogy többet kell nyújtania az ülése megtartásához. Most viszont amikor felvetették neki, hogy a vasárnapihoz hasonló eredmények csak segíthetik a jövőjét, a kérdezőt Lin Jarvis Yamaha-menedzserhez irányította, majd a következő párbeszéd zajlott le a The Race szaklap szerint:

Riporter: Nem gondolod, hogy az ilyen eredmények segíthetnek?

Morbidelli: Miben?

Riporter: Hogy még egy évre aláírj a Yamahával.

Morbidelli: Még egy évre maradni akarok a Yamahánál?

Riporter: Nos, akarsz?

Morbidelli: Beszéljetek Linnel erről.

A jelek szerint tehát az olasz helye egyáltalán nem garantált a Yamahánál: olyan pletykák is felröppentek az idézett szaklap szerint, hogy a hangvillások egy másik sztárversenyzőt szeretnének megszerezni Quartararo mellé, de ezek a pletykák elhalkultak Mugellóban. Korábban az említett és azóta kizárt Razgatlioglu mellett Jorge Martint hozták szóba még a Yamaha 2024-es ülésével, de a spanyol nemrég arról beszélt, hogy szerződése van a következő évre is a Pramac Ducatival (ami persze az elmúlt évek tapasztalatait elnézve sokat nem feltétlenül jelent a MotoGP-ben).

motogp-morbidelli-yamaha-mugello

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

„Verstappen nagysága egy szinten van Schumacherével, Hamiltonéval és Sennáéval”

Max Verstappen idén hétből öt futamot nyert és jó úton jár afelé, hogy a szezon végén immár háromszoros világbajnoknak mondhassa magát. Ráadásul mindössze az ötödik pilóta lehet az F1 történetében, aki zsinórban három címet szerez Juan Manuel Fangio, Michael Schumacher, Sebastian Vettel és Lewis Hamilton után. A 2016-os vb-győztes Nico Rosberg szerint Verstappen már most az említett egykori extraklasszisok szintjén van: „Igazi történelmi nagyságnak vagyunk szemtanúi, amely egy szinten van Schumacherrel, Hamiltonnal, Sennával. Igazán hihetetlen és rendkívüli teljesítmény” – nyilatkozta a német expilóta a Sky Sportsnak.

Nagy kérdés azonban, hogy meddig nyújtja majd a karrierjét Verstappen, aki idén többször is arról beszélt – elsősorban a folyamatos F1-es változtatások és a bővülő naptár kapcsán –, hogy aligha marad olyan hosszan a sportban, mint Hamilton vagy Fernando Alonso. Rosberg át tudja érezni a holland álláspontját: „Erről abban az évben kezdtek el beszélni, amikor Hamiltonnal harcolt, akkor mondta azt, hogy nem fog sokáig maradni, ha minden év olyan lesz. Azok a csaták annyira kemények és intenzívek, és egyúttal a mókát is részben elveszik. A sport mindig is intenzív lesz, főleg ha minden évben a bajnokságért harcolsz és te vagy az, aki csak elveszítheti. Minden várakozás arról szól, hogy újra és újra győznöd kell, ez megterhelő. Át tudom érezni a helyzetét. Pénzügyileg már rendben van: annyija van, hogy nem kell már dolgoznia vagy aggódnia. És rekordok terén is minden idők egyik legjobbja lesz az idei szezon végére.”

f1-verstappen-redbull_2