Amióta Flavio Briatore visszatért az Alpine-hoz vezérigazgatói tanácsadóként, az egyik legtöbbet emlegetett terület, ahol megreformálhatja az istállót, hogy a jövőben nem saját erőforrással, hanem egy másik gyártó motorjával – erre a legnagyobb esélyes a Mercedes – állnának rajthoz a Formula-1-ben.
Bár sokan tényként kezelik, hogy megtörténik a megállapodás és a drámai váltás, Luca de Meo, a Renault vezérigazgatója a napokban hangsúlyozta: csak a következő hetekben döntenek a kérdésben.
„Négy vagy öt hetünk van rá, hogy meghatározzuk a helyzetet a vezetőségben. Elemezzük, hogyan közelítsünk az F1-hez 2026-tól annak érdekében, hogy versenyképesebbek legyünk, és minden lehetőséget megvizsgálunk. A Mercedes-motorokra való átállás ötlete terítéken van, de biztosíthatom, hogy még nem született döntés” – idézi De Meo szavait a Motorsport.com.
A pénzügyi előny hatalmas, de van más szempont is
A Renault-vezér azt is kifejtette, hogy ha csak anyagi szempontból néznék az ügyet, egyértelműen jobban megérné a Mercedestől vásárolni a 2026-os hajtásláncot. Ugyanakkor mérlegelni kell azt is, milyen esetleges negatív reklámértékkel bírna az, ha az Alpine a saját motorja helyett egy rivális gyártóét használná:
„Ha pusztán pénzügyi elemzést végeznünk arról, mennyibe kerül házon belül készíteni egy 2026-os erőforrást, és mennyit tudnánk spórolni egy ügyfélmotorral, óriási lenne a különbség. Tehát aki ránéz a számokra, csak azt érzékelné, mi lenne a lehetőség, hogy versenyképesebb, de kevésbé drágább projekttel vágjunk bele az új F1-es szabályrendszerbe.”
„Ugyanakkor hozzáteszem, hogy a javaslat ugyan terítéken van, de még nem döntött a vezetőség. Ez csak az egyik szempont, amelyet megvitatunk, miközben sok más lényeges szempont is van annak kapcsán, hogyan állunk az F1-hez a jövőben. Például mit gondol erről a marketing? Milyen negatív következményei lennének ennek a választásnak az óriási anyagi spórolás ellenében?”
„Ez a pénzügyi kép, és minden mással össze kell vetni. A cél az, hogy egy versenyképes projektet építsünk, és ezért számos tényező szerepet játszik a döntésben, amelyeket alaposan mérlegelni kell” – fejtette De Meo.
A vezérigazgató azt is kiemelte, vélhetően az Alpine-dolgozók monzai tiltakozására is reflektálva, hogy a Viryben található motorrészlegük az F1-es motorprojekt esetleges bezárása után sem lenne eladó és nem is zárná be a kapuit:
„Nem adunk el semmit” – hangsúlyozta az elmúlt hónapokban sokadjára De Meo. „Viry-Chatillonban tehetséges és felkészült emberek vannak, akik nem csak az F1-en dolgoznak. Fontos innovatív projektekbe kezdtünk bele nem is csak a motorsporton belül, úgyhogy nyugodtnak kell maradnunk, hogy a legjobb döntésre jussunk.”