DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 23. kedd

Bent a Pace Car - a visszatérő Silvestro alkotott

Megtörtént a verseny első komolyabb incidense, Simona de Silvestro tett taccsra James Jakes autóját - ám pár körös szerelést követően Jakes vissza tudott térni.

 

 

 

 

 

 

 

Isten éltesse Nicholas Latifit!

Június 29-én ünnepli 26. születésnapját a Williams istálló kanadai pilótája, csapata pedig ma őt ünnepli a közösségi médiában. Latifi Formula-1-es pályafutása a 2020-as szezonban kezdődött meg, azt megelőzően egy igazán jó szezont tudhatott maga mögött a Formula-2-ben, ahol a pontverseny második helyén végzett. Pontot szereznie eddig még nem sikerült, de csapata Ausztriában mutatott teljesítménye alapján bizakodóak lehetnek, így lehet ez is összejön hamarosan.

 

Több mint egy hete rendezték a DTM szezonnyitóját, de még vizsgálják az első időmérő eredményét

Rövid közleményt adott ki az idén GT3-as bajnoksággá alakult DTM, miszerint még nem tekinthető véglegesnek a monzai nyitány első kvalifikációjának eredménye, mivel vizsgálat alatt van egy ügy. Bár konkrétumokat nem említ a közlemény, a Motorsport-Total.com információi szerint a Mercedes egyik ügyfélcsapata, a Haupt Racing Team kapcsán merült fel szabálysértés lehetősége, méghozzá azért, mert a pole-pozíciót szerző Vincent Abril autójában vett üzemanyagminta nem teljesen felel meg az előírt specifikációnak.

Mindez nem jelenti automatikusan azt, hogy csalás történt volna, ugyanis más módon is szennyeződhetett az üzemanyag, mivel a GT3-as alakulatok gyakran több szériában is indítják az autóikat, így akár ezen az úton is kerülhetett szabálytalan anyag a tankból vett mintába. A július végén esedékes lausitzringi fordulón folytatódik majd ez ügyben a vizsgálat, de jó kérdés, milyen büntetés várhat Abrilra, ha szabálytalannak találják az üzemanyagot: a Motorsport.com szerint a Német Túraautó-bajnokság közleményének szövegezése szerint vélhetően csak az időmérőn elért eredménye és pontjai lehetnek veszélyben, a szombati futamon elért második helyezése valószínűleg nem.

abril-haupt-mercedes-dtm-monza

Ocon rájött, hogy másfél másodpercen át képes az ujján pörgetni egy labdát

A labdarúgó-Eb miatt az F1-es paddock is focilázban ég, az utóbbi egy-két hét során megsokszorozódott a dekázó és csocsózó pilótákról szóló videók a Twitteren. Az Alpine oldalán is felbukkant egy témába vágó anyag, amelyen Esteban Ocon és Fernando Alonso látható, kezükben egy-egy focilabdával. A francia versenyző saját bevallása szerint nem tudja az ujján pörgetni a labdát, de a felvétel kedvéért megpróbálta azt, és nagy meglepetésére körülbelül másfél másodpercen át sikerült is neki. Alonso felkötheti a nadrágot!

Döbbenetes jégeső csapott le Raikkönenéknél, az autóját is szétverte

Elképesztő felvételeket tett közzé Kimi Raikkönen az Instagram-sztorijában, amelyben hatalmas jégesőt videózott le. A vihar pedig károkat is okozott a 2007-es F1-es világbajnoknál: többek között az autójának ablakait is betörték az óriási jégdarabok, amelyekről pedig a felesége, Minttu Raikkönen készített fotót.

 

kimi-jeg-2

kimi-jeg-1

A Ferrari a Brit és a Magyar Nagydíjtól is tart

Idén jelentős problémát okoz a Ferrari F1-es istállója számára a gumikezelés. Ez különösen a Francia Nagydíjon volt szembetűnő, ahol Charles Lecerc és Carlos Sainz is komoly szemcsésedéssel küzdött az első gumikon, így mindketten a pontszerző helyeken kívül végeztek. Ausztriában sokkal jobban teljesítettek, de a csapat sportigazgatója szerint a probléma hamarosan újra kísértheti őket. 

"Vannak helyszínek, amelyek nagyobb figyelmet követelnek. Silverstone és Budapest is ide tartozik. Olyan pályák, amelyek kevesebb terhelést rónak az első kerekekre" - árulta el Laurent Mekies. A csapat a Francia Nagydíj küzdelmeit követően átfogó belső vizsgálatot indított, de mivel az idei autó fejlesztéseit lényegében már teljesen leállították, annak megoldására valószínűleg 2022-ig várni kell.

E4VSYXlWUAw8q8O

Videó: Az asseni MotoGP-futam legjobb pillanatai

Ha lemaradtál a Holland TT-ről, itt pótolhatod a legfontosabb momentumokat – a főszerepben többek között Quartararo, Vinales és Mir:

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Alonso nem látja értelmét a dupla osztrák hétvégének

Mivel a koronavírus-járvány miatt több futamot is törölni vagy halasztani kellett idén is, a Red Bull Ring újfent két versenynek ad otthont: múlt vasárnap rendezték a Stájer, az előttünk álló hétvégén fogják az Osztrák Nagydíjat Spielbergben. Fernando Alonso azonban – aki szerint csak szerencsével szerzett pontot a minap – nem igazán lelkesedik a dupla hétvége miatt:

„A jövő hétvégét illetően esőben vagy ilyesmiben kell gondolkodnunk, mert az autók ugyanazok lesznek” – mutatott rá az Alpine pilótája, akit a PlanetF1.com idéz. „Hasonló hétvégét fogunk látni. Alaposan végiggondolva nincs értelme két nagydíjat rendezni egymás után ugyanazon a pályán, ugyanazokkal az autókkal. Remélhetőleg az időjárás hozzásegít némi kiszámíthatatlansághoz. Ha nem, akkor a mostani futamnak az újrajátszását fogjuk látni. Számunkra újra nehéz hétvége lesz, néhány pont a maximum.”

alonso-dppi-spielberg

fotó: DPPI

Ingerült Tsunoda, káromkodó Raikkönen, boldog Verstappen – így szólt a rádió a Stájer Nagydíjon

Megérkezett a szokásos csapatrádiós válogatás az első osztrák hétvégéről is – a videó IDE vagy a képre kattintva tekinthető meg:

radio-video-stajer-1

Stroll sóderágyakkal oldaná meg a pályaelhagyások problémáját

Idén (is) visszatérő beszédtéma a pályaelhagyások kérdésköre a Formula-1-ben. A modern versenypályák sajátosságai közé tartoznak az alacsony rázókövek és az aszfaltozott bukóterek, amelyek szinte ösztönzik a pilótákat arra, hogy szélesebb íveket autózzanak. Ezt a múlt hétvégi spielbergi hétvégén is láthattuk, a 9-es és 10-es kanyarban pályaelhagyás miatt a hétvége során számos köridőt elvettek a pilótáktól. Lance Stroll szerint erre megoldás lehet, ha némi sóderággyal bélelik ki a bukótereket.

"Még ha csak egy keskeny csíkról is van szó a rázókövek mögött... Nem azt mondom, hogy minden helyszínt építsenek át, de érdekesebbé tenné a pályákat, ha a második sornyi kerékvetők helyett egy három méter széles sóderágy lenne. Így nem lenne gond az egy milliméteres pályaelhagyásokkal, amiket a pilótafülkéből nem is lehet látni" - idézte a Racefans a kanadai pilóta érvelését.

E45QGY0XEAop7e0

A hibrid éra kezdete óta nem volt ilyen gyenge szériája a Mercedesnek

Véget érhet idén a Mercedes 2014 óta tartó veretlenségi sorozata az F1-ben? Ezt 14 futammal a szezon vége előtt korai lenne kijelenteni, ám az biztos, hogy az Ezüst Nyilak messze nem bírnak akkora fölénnyel, mint eddig. Ez különösen a múlt vasárnapi Stájer Nagydíjon volt szembetűnő, ahol Max Verstappen könnyed rajt-cél győzelmet aratott Lewis Hamilton előtt, és amelyen érdekes statisztikák születtek. A Red Bullnak sorozatban ez volt a negyedik idei futamgyőzelme, a Racefans szaklap pedig felhívta a figyelmet arra a nem elhanyagolható tényre, hogy 2014 óta most először zajlott le sorozatban négy futam a Mercedes győzelme nélkül. Lewis Hamilton háza táján is hasonló tendencia rajzolódik ki, ugyanis számára is ez az első szezon a hibrid éra kezdete óta, hogy sorozatban négyszer kap ki valamelyik riválisától. Erre még a 2016-os szezon során sem volt példa, amikor Nico Rosberg legyőzte őt a vb-címért zajló harcban.

Eközben Max Verstappen karrierje 14. F1-es futamgyőzelmét szerezte meg Ausztriában, ezzel illusztris társaságba került, ugyanis Graham Hill, Jack Brabham és Emerson Fittipaldi is ennyi győzelemmel került be az autósport történelemkönyveibe.

E49vPtuWUAMhNyC

 

Meglepő, de nem élcsapaté a versenyben megtett legtöbb kör

Érdekes statisztikát ábrázolt grafikonon a Lights Out F1-es blog: a weboldal arra volt kíváncsi, nyolc idei F1-es futam után melyik csapat hány versenyben megtett körnél jár. Meglepetésre nem a Red Bull vagy a Mercedes, hanem a McLaren vezeti ezt a ranglistát 1004 körrel, igaz a wokingiakat mindössze két kör lemaradással követi a Red Bull istállója. Utánaolvasás nélkül valószínűleg senki sem mondta volna meg, hogy a Mercedest a Haas szintjén kell keresni, ez a két gárda 926-tal csak a sor második felében található. A címvédők esetében erről a gyenge mutatóról Valtteri Bottas imolai és monacói kiesése tehet. A sort a Williams tetemes, 148 körös hátránnyal zárja.

E45wug_XwAAbenQ

Alonso megelőzte Norrist, hogy aztán a hétvége legrövidebb interjúját adja

Fernando Alonso nem hagyta ki a lehetőséget, hogy a McLarennél megismert egykori kollégája, Lando Norris orra alá borsot törjön. A fiatal brit a Stájer Nagydíj leintését követően épp interjút készült adni a Ziggo Sport munkatársának, de az utolsó pillanatban Alonso elé vágott. Azt gondolhattuk, hogy valami fontosat akar mondani, de másodpercek alatt végzett, miután megígérte, hogy rövid lesz.

- "Pontok. Szép munka" - fogalmazott a holland újságíró.
- "Igen, köszönöm" - zárta valóban rövidre Alonso, aki ezt követően nevetgélve távozott a helyszínről.

Szabadedzést kap a Formula-2 kínai éllovasa

Új név tűnik fel az F1-es mezőnyben az Osztrák Nagydíj első szabadedzésén: az Alpine 22 éves hivatalos tesztpilótája, Guanyu Zhou vezetheti az istálló versenygépét – gyerekkori kedvence, Fernando Alonso autóját – az első 60 perces szabadedzésen. Zhou az elmúlt évben az Alpine akadémistájaként számos F1-es teszten részt vett már, decemberben Abu Dhabiban aktuális versenygépet is vezetett, nagydíjhétvégén viszont most debütál.

„Formula-1-es nagydíjhétvége szabadedzésén vezetni valóra váló álom lesz, egy lépéssel közelebb kerülök végső célomhoz, hogy Formula-1-es versenyző legyek. Nagyon különleges pillanat lesz. Nem volt eddig sok kínai versenyző a Formula-1-ben, ezért nagyon büszkévé tesz majd, hogy versenyhétvégén ülhetek F1-es autóba” – mondta Zhou, aki csupán második kínai versenyzőként vesz részt nagydíj bármely szakaszában: 2012-ben és 2013-ban Ma Qinghua vezette a HRT-t és Caterhamet pénteki napokon.

Tassi, Azcona és Girolami is büntetést kapott a futamok után

A WTCR portugál versenyhétvégéjének végén a felügyelők átnézték a vitás eseteket és három alkalommal is büntetést osztottak ki – mindegyik eset az első futamra vonatkozott, nem a másodikra, melyen Tassi Attila pályafutása első győzelmét szerezte a szériában.

Mikel Azcona 10 másodperces időbüntetést kapott a Luca Engstlerrel való ütközésért. A Zengő Motorsport eredetileg hatodikként végző versenyzőjét így végül csupán tizedik helyen értékelték.

Tassi Attila 5 másodperces időbüntetést kapott Thed Björk pályáról való kikényszerítéséért az 1-es kanyarban. A szankcióval egy helyet veszített Björkhöz képest, mégis az eredetileg elért hetedik pozícióban végzett Azcona büntetését is tekintetbe véve, melyet korábban osztottak ki. (Björk a két büntetés révén nyolcadik helyett hatodik lett.)

Nestor Girolami három rajthelyes büntetést kapott a két hét múlva következő spanyol hétvégére, valamint két büntetőponttal is sújtották a Michelisz Norberttel való ütközésért. Girolami (akárcsak Michelisz) kiesett, ezért az esetében nem időbüntetést alkalmaztak.

Így vigasztalta szerelőit Russell

George Russell fantasztikus teljesítményt nyújtott már a Stájer Nagydíj időmérőjén is, ahol a 11. helyen végzett, de Tsunoda büntetésének köszönhetően a tizedik helyről várhatta a piros lámpák kialvását. A futamon aztán sokáig a nyolcadik helyen autózott, s inkább Fernando Alonso megelőzésével volt elfoglalva, mintsem hogy a hátulról érkezőket figyelje, azonban egy műszaki hiba miatt - többszöri bokszkiállást követően - feladni kényszerült a Stájer Nagydíjat.

A Williams utoljára a 2019-es Német Nagydíjon szerzett pontot Robert Kubicának köszönhetően, George Russell pedig még sosem ért célba az első tíz közt a Williams versenyzőjeként.

 

Videó: Az ilyen manőverei miatt lett Leclerc a nap versenyzője

Charles Leclerc egy tanítanivaló manőverrel utasította maga mögé Esteban Ocont a verseny második felében. A monacói pilóta a verseny legelején összeért Pierre Gaslyval, aminek következtében a francia kiesett, Leclerc pedig első vezetőszárny-cserére szorult, így az utolsó helyről eredt a mezőny után, de ilyen és ehhez hasonló fantasztikus előzéseinek köszönhetően végül a hetedik helyen fejezte be a futamot!

 

Videó: A Stájer Nagydíj összefoglalója

Max Verstappen magabiztos diadalt aratott a Stájer Nagydíjon, ahol egy másodpercre sem engedte ki a kezei közül az első helyet. A hátsóbb régiókban Charles Leclerc, Kimi Raikkönen, valamivel előrébb pedig Sergio Perez és a Red Bull meglepő taktikája okozott némi izgalmat.

 

Önkritika a köbön: Mazepin kapott egy „Mazespint” a csapattól

Korábban láthattuk már, hogy Günther Steiner nem rest kifejezni az érzelmeit, és ez szerencsére akkor sincs másként, mikor egy jó viccet lehet faragni egy kínos helyzetből. Ezúttal orosz versenyzőjüket, Nyikita Mazepint lepték meg egy búgócsigával, miután visszatérő megpördülései miatt az újonc pilóta a Mazespin gúnynevet kapta a rajongóktól. Az orosz láthatóan vette a poént, de egyelőre ezt még nem tudja úgy megforgatni, mint a Haast. 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Nikita Mazepin (@nikita_mazepin) által megosztott bejegyzés

Vajon Vettel vagy Stroll ügyesebb karikadobálásban?

Az Aston Martin YouTube-csatornája egy új videóval jelentkezett, ahol Lance Stroll és Sebastian Vettel az előző heti gombfocizásukat követően most karikadobásban mérhették össze a tudásukat.

Az Aston Martin pilótáinak az volt a feladata, hogy az egyik támogatójuk, a Peroni sörösüvegeire kellett karikákat dobniuk. Stroll és Vettel az üvegek helyzete alapján 1-től 3-ig kaphattak pontokat. A videó végén kiderül, melyikük volt az ügyesebb.

Verstappen olyat csinált tegnap, amit utoljára csak Vettel tudott

Max Verstappen pályafutása hatodik rajtelsőségét szerezte a Stájer Nagydíj időmérő edzésén, ezzel pedig olyan dolgot ért el, amire utoljára 2013-ban volt példa. A Red Bull csapata ugyanis az ominózus esztendő óta nem tudott egymás után kétszer is pole-pozíciót szerezni, akkor Sebastian Vettelnek sikerült ezt összehoznia az USA és a Brazil Nagydíjon.

Azóta mindössze a Mercedes és a Ferrari pilótái tudtak legalább kétszer egymás után győzni a kvalifikációkon. Lewis Hamilton 2019 kivételével minden évben megcsinálta ezt a bravúrt, rajta kívül pedig a már említett Vettel, valamint Nico Rosberg, Valtteri Bottas és Charles Leclerc volt erre képes.