DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 28. vasárnap

Amíg az F1-ben az eső miatt várakozunk, idehaza elindult az Eger Rali. Lássuk, az első szakasz végeredményét!

Az Eger Rali 1. szakaszának eredménye:    
       
1 Vincze Ferenc /Kuti Péter Mitsubishi Lancer Evo IX R4 03:12,8
2 Jaroslav Melicharek / Erik Melicharek Ford Fiesta RS WRC 00:00,1
3 Lovász Pál / Mihalik Péter Mitsubishi Lancer Evo IX 00:00,6
4 Grzegorz Grzyb / Robert Hundla Ford Fiesta RS WRC 00:01,4
5 ifj. Tóth János / Szőke Tamás Peugeot 208 T16 R5 00:02,9
6 Botka Dávid / Tóth Imre Mitsubishi Lancer Evo IX R4 00:03,5
7 Turán Frigyes / Zsíros Gábor Ford Fiesta R5 00:03,9
8 Jozef Béres jr / Répás Zoltán Mini John Cooper Works WRC 00:05,5
9 Spitzmüller Csaba / Bazsó Attila Mitsubishi Lancer Evo X R4 00:05,5
10 Balogh János / Holczer Dániel Mitsubishi Lancer Evo IX 00:05,7
11 Herczig Norbert / Igor Bacigal Skoda Fabia S2000 00:05,8
12 Lencse Zoltán / Hofbauer Tamás Mitsubishi Lancer Evo IX R4 00:06,0
13 Krózser Menyhért / Buchholz János Mitsubishi Lancer Evo IX R4 00:06,1
14 Matics Mihály / Zejda Viktória Mitsubishi Lancer Evo IX 00:06,1
15 Kazár Miklós / Ferencz Ramón Ford Fiesta R5 00:06,4
16 Trencsényi József / Verba Gábor Ford Fiesta R5 00:06,4
17 Marozsi Zsolt / Szeles Péter Mitsubishi Lancer Evo IX R4 00:07,0
18 Nagy Mátyás / Nagy Tamás Mitsubishi Lancer Evo IX 00:07,1
19 Pavel Valousek / Veronika Havelkova Skoda Fabia S2000 00:07,7
20 Osváth Péter / Farnadi Ágnes Mitsubishi lancer Evo IX 00:07,8
21 Budavári Zoltán / Lukács Csaba Mitsubishi Lancer Evo IX 00:07,9
22 Igor Drotar / Vladimir Banoci Citroen DS3 WRC 00:08,6
23 Rongits Attila / Hannus László Mitsubishi Lancer Evo IX 00:09,0
24 Tomas Kukucka / Radovan Mozner jr Subaru Impreza S12B WRC07 00:09,2
25 ifj. Kiss László / Varga Zsuzsanna Mitsubishi Lancer Evo IX 00:09,7
26 Hadik András / Kertész Krisztián Ford Fiesta R5 00:10,2
27 Tomas Kurka / Adam Skubnik Mini John Cooper Works WRC 00:10,6
28 Órai Balázs / Órai-Tallér Zsuzsanna Mitsubishi Lancer Evo IX R4 00:11,1
29 Fogasy Gergely / Berendi Dávid Peugeot 207 S2000 00:11,3
30 Ollé Sasa / Tóth Zsolt Ford Fiesta S2000 00:11,6
31 Kovács Antal / Istovics Gergő Ford Fiesta R5 00:12,6
32 Tomas Ondrej / Petr Tesinsky Subaru Impreza WRX STi 00:14,5
33 Sebestyén István / Radó István Mitsubishi Lancer Evo IX 00:15,3
34 Tibor Cserhalmi / Peter Vejacka Subaru Impreza WRX STi 00:16,1
35 Kurtos Róbert / Repka Róbert Mitsubishi Lancer Evo IX 00:17,0
36 Lukas Lapdavsky / Julius Lapdavsky Mitsubishi Lancer Evo IX 00:22,6
37 Horváth Rudolf / Bardóczy Ádám Skoda Fabia S2000 00:23,3
38 Tomas Konecny / Lukas Sintal Mitsubishi Lancer Evo IX 00:26,0
39 Vladimir Hanus /Slavomir Harabin Skoda Octavia WRC 00:31,4

 

 

Csaknem 80 évesen 50. alkalommal is elindul az Új-zélandi Nagydíjon a helyi legenda

Elképesztő tettre készül az új-zélandi autóversenyző-legenda, Kenny Smith: a jövő áprilisban a 80. életévét is betöltő pilóta rajthoz áll januárban a Hampton Downs Motorsport Parkban rendezendő Új-zélandi Nagydíjon – méghozzá 50. alkalommal a Toyota Racing Series keretein belül futó verseny 66 kiírásából! „Nem a számok miatt csinálom, egyszerűen csak imádok versenyezni” – nyilatkozta Smith, aki egyébként háromszor (1976-ban, 1990-ben és 2004-ben) meg is nyerte a viadalt, amellyel olyan klasszisokkal együtt számít csúcstartónak a verseny történetében, mint Jack Brabham, Stirling Moss, Craig Baird és Nick Cassidy.

kenny-smith-ujzeland

A Mercedesnek már több győzelme van, mint a Williamsnek

A Bahreini Nagydíjon a Mercedes megszerezte 115. F1-es győzelmét, ezzel megelőzve a konstruktőri örökranglistán a 2012 óta 114-gyel dekkoló Williamst, és már csak a Ferrari meg a McLaren áll előtte. Valahol szimbolikus mérföldkő is ez, hiszen évtizedek óta ez a trió számított az F1 három legsikeresebb csapatának.

A Mercedes eredményeinek különlegessége persze, hogy az 50-es években látott rövid jelenlétük alatt gyűjtött kilenc győzelmen kívül az összes többit 2012 óta, vagyis az elmúlt kilenc szezonban halmozták el.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Formula.hu (@formula.hu) által megosztott bejegyzés

Te megtalálnád, melyik pohár alá rejtette a bort a versenyzőnő?

A W Series tavalyi második helyezettje, Beitske Visser nagyon ráérzett a leglendületesebben terjeszkedő közösségi oldal, a TikTok ízére, mert bár még csak pár hete kezdte ottani aktívkodását, máris előrukkolt néhány egészen abszurd videóval.

Az alábbiban például azt ígéri, hogy ha a három pohár összekeverése után is megtalálja, melyik alatt rejtőzik a borosüveg, megissza a tartalmát.

@beitskevisser

It’s my lucky day ##wine ##lucky ##talent ##winning ##fun

original sound - Sean Maloney

 

Egy hasznos gyakorlati tipp: hogyan vegyük be a tablettát, amikor állandóan maszkot kell viselni a szánk előtt?

@beitskevisser

When you struggle to swallow a pill ##pill ##funny ##lockdown ##facemask ##fyp

origineel geluid - wendy de prins

 

A cipődobós átöltöző-kihívás, amiben már Valtteri Bottas is sziporkázott.

@beitskevisser

Life of a racing driver during lockdown ##sim ##funny ##lockdownlife

♬ Too Much - Marshmello & Imanbek

 

Itt már akár úgy is fogalmazhatunk, hogy zenére vetkőzik.

@beitskevisser

Who else feels like this? ##lockdown ##funny ##fyp

original sound - Moliii

 

És a végére egy fürdőruhás kontent: hogyan mennek bele a medencébe a különböző személyiségű lányok?

@beitskevisser

Different types in the pool ##swimming ##pool ##girl ##fyp ##funny

Lemonade - Internet Money & Gunna & Don Toliver

Túl sokat nyert a M1RA, megváltoztatták a szabályokat

A 2020-as év legdominánsabb autósportos teljesítményét kétségtelenül a TCR Eastern Europe-ban láthattuk, ugyanis a regionális szférából felfelé kilógó M1RA és versenyzője, Dusan Borkovic minden létező mérce szerint 100%-os teljesítményt nyújtott: megszerezték mind a nyolc futam pole-ját, leggyorsabb körét és győzelmét is, így a szerb versenyző maximális pontszámmal, ellenfél nélkül húzta be második nemzetközi túraautós bajnoki címét. 

A látottakat azonban megelégelte a sorozat irányító testülete, és átfogalmazta a hétvégi második futamok rajtsorrendjének eldöntésére vonatkozó cikkelyt. Idén a rendszer úgy működött, hogy egyetlen időmérőt rendeztek, ahol minden versenyző leggyorsabb köre alapján állt fel az első futam rajtsorrendje, a kvalifikáción futott második leggyorsabb körök szerint pedig a második futam rajtsorrendje - persze ez utóbbiakat is mind Borkovic húzta be. 2021-re azonban a TCR Eastern Europe is meghonosítja az oly sok szériából ismerős fordított rajtrácsok intézményét, egy csavarral: azt egy az első futamot követő sorsolás útján döntik el, hogy az első 6, 7, 8, 9, 10, 11 vagy 12 célba érkező sorrendjét állítják-e a feje tetejére a második futam startjánál. A M1RA még nem jelezte, hogy a következő szezonban is részt kíván-e venni a sorozatban.

A TCR Eastern Europe egyébként a 2021-es versenynaptárát is kiadta, amelynek szezonnyitóját a Hungaroringre tervezik, később pedig egy a nemzetközi körforgásban eddig kevésbé benne lévő pályára, a lengyelországi Poznanba is ellátogat a sorozat.

április 18.: Hungaroring
május 23.: Spielberg
június 13.: Poznan
július 25.: Grobnik
augusztus 22.: Slovakia Ring
szeptember 4.: Brno

EoKPtyxUYAcCFdG

Miért lehet hálás Grosjean Fernando Alonsónak?

Legutóbbi podcastadásunkban Móni István volt a(z egyik) vendégünk, aki ezt a találós kérdést tette fel nekünk Grosjean bahreini balesete kapcsán, a válaszban pedig a pillangóhatás is szerepet kapott. Hallgassátok a vonatkozó részt 26:25-től:

 

Délután lesz az első szabadedzés, íme a pénteki program

Péntek (december 4.)  
13:05 - 13:50 Formula-2, Szabadedzés  
14:30 - 16:00 Formula-1, 1. szabadedzés (tv: M4 Sport, élő)
16:45 - 17:15 Formula-2, Időmérő (tv: M4 Sport, szombat 12:15, felv.)
18:30 - 20:00 Formula-1, 2. szabadedzés (tv: M4 Sport, élő)

szahír

fotó: dppi

Grosjean: Köszönöm, hogy megmentettétek az életem

Csupán négy nappal hátborzongató balesete után, immár a Bahreinbe siető feleségével az oldalán Romain Grosjean csütörtökön visszatért a versenypályára, hogy kifejezze háláját a pályabíróknak, a versenyirányítás tagjainak, Dr. Ian Robertsnek, a mentőcsapatnak és az orvosi autót vezető Alan van der Merwének, akik nélkül saját elmondása szerint most biztosan nem állhatna itt közöttük.

 

 

EoVD6boW4AIt912

EoVOlWqXEAg8JMh

EoU6qcAW8AA8xfq

Ez egy olyan kör a monzai pályán, amilyet még nem láttunk - videó

A WRC szezonzáró versenyét a monzai F1-es pályán, illetve annak környékén rendezik - a négy napból egy napot a Comói-tó környéki hegyi utakon bonyolítanak le, a többit viszont konkrétan az F1-ből és más pályaautós sorozatokból ismert monzai szentélyben. Persze egy raliautónak más pályára van szüksége, így több szakaszt is kialakítottak: a csütörtöki bemelegítést a leggyorsabb időt futó Thierry Neuville Hyundai i20 WRC-jéből nézhetjük meg...

Egyszer már használt alternatív nyomvonalat az F1 Bahreinben

Méghozzá 2010-ben, amikor az évadnyitónak otthont adó viadalt az „endurance” vonalvezetésen rendezték, amely a mostani külső, „oválnak” titulált nyomvonallal ellentétben hosszabb volt a megszokottnál. Azt a futamot Fernando Alonso nyerte a sokáig vezető Sebastian Vettel műszaki gondjai után – íme, egy rövid visszatekintés a tíz évvel ezelőtti nagydíjra, s egyúttal egy kis bepillantás a most esedékes nyomvonalra is (a videó átkattintás után indul!):

Videó: A 2020-as MotoGP-szezon kilenc győztese

Beállította a 2016-os rekordot a királykategória azzal, hogy összesen kilenc különböző motoros tudott futamot nyerni idén – igaz, ezúttal mindössze 14 verseny volt erre 18 helyett. Ráadásul a Fabio Quartararo, Brad Binder, Andrea Dovizioso, Miguel Oliveira, Franco Morbidelli, Maverick Vinales, Danilo Petrucci, Alex Rins, Joan Mir névsorból öten is (Quartararo, Binder, Oliveira, Morbidelli és Mir) első győzelmüket aratták a MotoGP-ben, ami viszont új abszolút csúcs. A MotoGP hivatalos YouTube-csatornája készített a kilenc győztesről egy összeállítást (a videó átkattintás után nézhető meg!):

Michael Schumacher és Jos Verstappen már 2002-ben arról beszéltek, hogy a fiaiak egymás ellen versenyezhetnek

Érdekes videót bányászott elő az F1 hivatalos Instagram-csatornája a Haas minapi bejelentése kapcsán: Michael Schumachert és Jos Verstappent egy 2002-es közös interjúban arról faggatták, hogy mit tennének, ha a fiaiak közül valaki szintén F1-es versenyző akarna lenni. A későbbi hétszeres világbajnok megjegyezte: eddig sosem volt vitájuk Verstappennel (akivel korábban csapattársak is voltak), de ebben az esetben ez elképzelhető lenne, míg Jos a közel azonos életkor ellen megállapította, hogy lenne esély rá, hogy a fiaiak egymás ellen is versenyezzenek. Nos, a szerdai bejelentés után ez valósággá válik, hiszen jövőre Max Verstappen és Mick Schumacher egy mezőnyben fognak szerepelni.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Megvan, milyen rajtszámmal indul jövőre Mazepin

Mick Schumacher a #47-est választotta, most pedig a Haas jóvoltából arra is fény derült, hogy leendő csapattársa, Nyikita Mazepin végül a #9-es mellett tette le a voksát. Közvetlenül a keddi bejelentés után a fiatal orosz még úgy fogalmazott, hogy a születési éve miatt a #99-est preferálta volna, ám az foglalt volt Antonio Giovinazzi révén. A #9-est korábban Marcus Ericsson használta, ám mivel a svéd már két éve nincs a Formula-1-ben, ez felszabadult, Mazepin pedig le is csapott rá.

mazepin-haas

Újra együtt Grosjean és felesége

Ha egyetlen fotót kellene választani, amit ma mindenképp látni akartunk, az ez. Romain Grosjean szerdán távozott az őt ápoló bahreini kórházból, csütörtökön pedig már a feleségével ölelkezett a kamera előtt.

grosjean-feleseg

Grosjean balesete miatt módosít a bahreini pályán az FIA

Úgy tűnik, rövid időn belül tanulsággal szolgált Romain Grosjean múlt hétvégi hátborzongató ütközése. Az esettel kapcsolatban az FIA mély vizsgálatot indított, de nem kell megvárnunk ennek konklúzióit ahhoz, hogy az F1 biztonságosabbá váljon. A balesetre reagálva a szövetség már a soron következő, szintén bahreini fordulóra módosításokat kért a pálya üzemeltetőitől.

Ennek megfelelően Grosjean balesetének helyszínén, a hármas és a négyes kanyar közötti szakasz jobb oldalán két sornyi gumifallal javítanak a falak energiaelnyelő képességén. De nem ez az egyetlen változtatás. A kilences kanyar jobb oldalán húzódó gumifalat meghosszabbítják és négysorosra bővítik, a külső vonalvezetésen található, nyolcas és kilences kanyar közötti egyik kerékvetőt pedig eltávolítják, így csökkentve az esélyét annak, hogy az autók levegőbe repüljenek. 

A pilóták először pénteken 14 óra 30 perckor próbálhatják ki a Szahíri Nagydíj különleges vonalvezetését.

EoGbhPGW8AU8JZ6

Olyasmit láthatunk a hétvégén, amire csaknem 20 éve volt utoljára példa az F1-ben

Köszönhetően Romain Grosjean vasárnapi balesetének és Lewis Hamilton koronavírus-fertőzésének, a Szahíri Nagydíjon két újonc is bemutatkozhat Pietro Fittipaldi, valamint a hétszeres világbajnok helyére a Mercedesbe beugró George Russell helyére kerülő Jack Aitken révén. Legutóbb a 2001-es Olasz Nagydíjon (képen a monzai futam startja) fordult elő, hogy nem szezonnyitó futamon két bemutatkozásra is sor kerüljön: ott Tomas Enge a Belga GP-n megsérült Luciano Burti helyét foglalhatta el a Prost autójában, míg Alex Yoong Tarso Marques ülését vette át a Minardinál.

2001-monza-f1-start

Az FIA vizsgálatot indít Grosjean balesete ügyében

Az FIA Biztonsági Osztálya évente nagyságrendileg harminc súlyos balesetet vizsgál meg az általa ellenőrzött versenysorozatokban. Idén ezek közül a legjelentősebb kétségkívül Romain Grosjean múlt hétvégi ütközése, amely során a pilóta autója kettétört és lángba borult.

A Nemzetközi Automobil Szövetség szakemberei az eset minden körülményét górcső alá veszik: megvizsgálják a balesetben szerepet játszó biztonsági berendezéseket (bukósisak, HANS, biztonsági övek, tűzálló öltözék, túlélőcella, fedélzeti tűzoltórendszer, glória), emellett külön foglalkoznak a karosszéria integritásának és a szalagkorlát teljesítményének kielemzésével. Az F1 technikai megoldásainak köszönhetően kivételes felvételekhez is hozzáférnek: az egyik fedélzeti kamera másodpercenként négyszáz képkockát rögzített a pilóta fejének mozgásáról.

Az ügy kapcsán a szövetség minden érintettel, így az F1 képviselőivel, a Haas csapatával és a pilóták szövetségével is felveszi a kapcsolatot. Becsléseik szerint hat-nyolc hét múlva végeznek a vizsgálattal, amelynek eredményét publikálják.

grosjean-baleset-2020

Fotó: DPPI

Első világbajnoki Renault-jával fog parádézni a szezonzárón Alonso

A csapat bejelentette, hogy a jövő hétvégi Abu Dhabi Nagydíjra újra beröffentik a még V10-es motorral hajtott 2005-ös versenygépüket, az R25-öst, amellyel nem más fog bemutatózni, mint az abban az évben első vb-címét szerző Fernando Alonso. A pontos részleteket később fogja nyilvánosságra hozni a Renault, amelynek színeiben a visszatérésre készülő spanyol néhány nappal később már a fiatal pilóták tesztjén fog szerepelni egy 2020-as autóval.

Mégsem Binotto távolléte a Ferrari-remeklés kulcsa?

A Bahreini Nagydíjat taglaló podcastadásunkban Romain Grosjean horrorbalesete mellett a versenyről is bőven ejtettünk szót, így például előkerült a Ferrari újra visszaeső formája is - hallgassátok a vonatkozó részt 1:00:07-től:

 

Az megvolt, hogy Giovinazzi majdnem felkente a falra Raikkönent, Vettel pedig megint megforgott?

A hétvégi Bahreini Nagydíj közvetítéseiben nem minden jelenetet mutattak meg ismétlésben sem, de a legjobb onboard felvételeket tartalmazó válogatásból ilyen részletek is kiderültek (a videó átkattintás után indul!):

Michael Schumacher korán megismertette fiával az autóversenyzést

Érzelmes videó bukkant fel az interneten Michael Schumacherről és fiáról, Mickről. A Ferrari világbajnoka az akkor egyéves trónörökössel ismertette a gokart alapvető funkcióit.