DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 27. szombat

Amíg az F1-ben az eső miatt várakozunk, idehaza elindult az Eger Rali. Lássuk, az első szakasz végeredményét!

Az Eger Rali 1. szakaszának eredménye:    
       
1 Vincze Ferenc /Kuti Péter Mitsubishi Lancer Evo IX R4 03:12,8
2 Jaroslav Melicharek / Erik Melicharek Ford Fiesta RS WRC 00:00,1
3 Lovász Pál / Mihalik Péter Mitsubishi Lancer Evo IX 00:00,6
4 Grzegorz Grzyb / Robert Hundla Ford Fiesta RS WRC 00:01,4
5 ifj. Tóth János / Szőke Tamás Peugeot 208 T16 R5 00:02,9
6 Botka Dávid / Tóth Imre Mitsubishi Lancer Evo IX R4 00:03,5
7 Turán Frigyes / Zsíros Gábor Ford Fiesta R5 00:03,9
8 Jozef Béres jr / Répás Zoltán Mini John Cooper Works WRC 00:05,5
9 Spitzmüller Csaba / Bazsó Attila Mitsubishi Lancer Evo X R4 00:05,5
10 Balogh János / Holczer Dániel Mitsubishi Lancer Evo IX 00:05,7
11 Herczig Norbert / Igor Bacigal Skoda Fabia S2000 00:05,8
12 Lencse Zoltán / Hofbauer Tamás Mitsubishi Lancer Evo IX R4 00:06,0
13 Krózser Menyhért / Buchholz János Mitsubishi Lancer Evo IX R4 00:06,1
14 Matics Mihály / Zejda Viktória Mitsubishi Lancer Evo IX 00:06,1
15 Kazár Miklós / Ferencz Ramón Ford Fiesta R5 00:06,4
16 Trencsényi József / Verba Gábor Ford Fiesta R5 00:06,4
17 Marozsi Zsolt / Szeles Péter Mitsubishi Lancer Evo IX R4 00:07,0
18 Nagy Mátyás / Nagy Tamás Mitsubishi Lancer Evo IX 00:07,1
19 Pavel Valousek / Veronika Havelkova Skoda Fabia S2000 00:07,7
20 Osváth Péter / Farnadi Ágnes Mitsubishi lancer Evo IX 00:07,8
21 Budavári Zoltán / Lukács Csaba Mitsubishi Lancer Evo IX 00:07,9
22 Igor Drotar / Vladimir Banoci Citroen DS3 WRC 00:08,6
23 Rongits Attila / Hannus László Mitsubishi Lancer Evo IX 00:09,0
24 Tomas Kukucka / Radovan Mozner jr Subaru Impreza S12B WRC07 00:09,2
25 ifj. Kiss László / Varga Zsuzsanna Mitsubishi Lancer Evo IX 00:09,7
26 Hadik András / Kertész Krisztián Ford Fiesta R5 00:10,2
27 Tomas Kurka / Adam Skubnik Mini John Cooper Works WRC 00:10,6
28 Órai Balázs / Órai-Tallér Zsuzsanna Mitsubishi Lancer Evo IX R4 00:11,1
29 Fogasy Gergely / Berendi Dávid Peugeot 207 S2000 00:11,3
30 Ollé Sasa / Tóth Zsolt Ford Fiesta S2000 00:11,6
31 Kovács Antal / Istovics Gergő Ford Fiesta R5 00:12,6
32 Tomas Ondrej / Petr Tesinsky Subaru Impreza WRX STi 00:14,5
33 Sebestyén István / Radó István Mitsubishi Lancer Evo IX 00:15,3
34 Tibor Cserhalmi / Peter Vejacka Subaru Impreza WRX STi 00:16,1
35 Kurtos Róbert / Repka Róbert Mitsubishi Lancer Evo IX 00:17,0
36 Lukas Lapdavsky / Julius Lapdavsky Mitsubishi Lancer Evo IX 00:22,6
37 Horváth Rudolf / Bardóczy Ádám Skoda Fabia S2000 00:23,3
38 Tomas Konecny / Lukas Sintal Mitsubishi Lancer Evo IX 00:26,0
39 Vladimir Hanus /Slavomir Harabin Skoda Octavia WRC 00:31,4

 

 

Dobogós színkavalkád és Ferrari-mélypontok: 2020 a számok nyelvén

Az idei szezon Hamilton hetedik bajnoki címén kívül is hozott néhány olyan eredményt, amelyek súlyát történelmi viszonylatban is érdemes megvizsgálni.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Formula.hu (@formula.hu) által megosztott bejegyzés

Üdv az F1-ben: Ezek voltak Nyikita Mazepin legnagyobb balesetei

A Haas jövő évi egyik újoncának eddigi legnagyobb balesetei:

A Ferrari tesztpilótaként alkalmazza az F2 idei második helyezettjét

2021-től Callum Ilott is a Ferrari Formula-1-es csapatát erősíti - derült ki a csapat kedd esti közleményéből. A 22 éves formulaautós sztár idén az utolsó futamig meccsben volt Mick Schumacherrel az F2 bajnoki címéért, amiről végül 14 ponttal lemaradt. A szezonzárót követően arról beszélt, az F1 mezőnyében biztosan nem tudja folytatni, ám az F2-ben sem marad, hiszen ott már nincs mit bizonyítania. A Ferrari nem hagyta veszni a saját nevelésű versenyzőjét, akit tesztpilótának igazolt a következő szezonra.

A brit 2017 óta a Ferrari akadémiájának tagja, azt megelőzően a Red Bull kötelékéhez tartozott. A bejelentés kapcsán háláját fejezte ki az olasz csapat felé, és arról beszélt, mennyire izgatott a lehetőség miatt.

ilott20201

Fotó: DPPI

WRC: 2021-es versenyt töröltek a világjárvány miatt

Nincs megállás, már ami a Covid-19 miatti futamtörléseket illeti. A WRC szervezői kedden este bejelentették, hogy jövő februárban elmarad a Svéd Rali, ami idén egyike volt annak a három versenynek, amelyet a járványhelyzet ellenére az eredeti időpontban meg tudtak rendezni. A mezőny február 11. és 14. között állomásozott volna az országban, ami a 2021-es szezon második helyszínéül szolgált volna. A törlés oka, hogy október 15-e óta 100 000 főről megtriplázódott a helyiek között a koronavírusos esete száma.

A szervezők most megpróbálják egy másik helyszínnel pótolni a Svéd Ralit. A WRC szezonja a tervek szerint január 21-én rajtol Monte Carlóban, de erre már senki ne vegyen mérget.

svedrali-20191

Grosjean újra a kórházban, mindkét kezére műtét vár

Bár a Bahreini Nagydíjon történt balesetét követő napokban még olyannyira bízott a gyors felépülésben, hogy a szezonzárón szeretett is volna rajthoz állni, a további vizsgálatok során kiderült, hogy Romain Grosjean kezének égési sérülései valamivel súlyosabbak a reméltnél. A francia váratlan kedd délutáni Instagram-posztjában már a kórházból jelentkezett be, és közölte, két óra múlva kés alá fekszik.

„A baleset során szalagszakadás történt a bal hüvelykujjamban, és az égési sebeket is ki kell tisztítani. De a jobb kezem is kap egy kis kezelést, amely az év elején sérült meg. Holnapra új ember leszek” – írta a már köpenyben bejelentkező Grosjean, aki a balesetet követő interjúk egyikében fedte csak fel, hogy idén átvészelt már egy kéztörést is egy konyhai incidens során. A hosszú, versenyzés nélküli időszakban volt lehetősége ezt titokban tartani a nyilvánosság előtt.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Romain Grosjean (@grosjeanromain) által megosztott bejegyzés

Egy éve ezen a napon: Michelisz Norbert őrült izgalmak után a WTCR trónján

A magyar autósport történetének legnagyobb sikerét érte el 2019. december 15-én Michelisz Norbert, aki a bajnokság éllovasaként utazott tavaly a WTCR sepangi szezonzárójára. Az időmérők és az első futam után könnyed menetnek tűnt a végső diadal bebiztosítása, hiszen Norbi mindkét pole-t és az első versenyt is behúzta. A második futam elején aztán jött a káosz nem kis részben a jól ismert maláj időjárásnak köszönhetően: a hyundaios pilóta a rajt után hátraesett, s bár a piros zászlós megszakítást követően visszakapaszkodott nyolcadiknak, a nagy rivális Esteban Guerrieri győzelmével tíz pontra olvadt az előny a mindent eldöntő utolsó viadal előtt.

Amely pedig szintén nem mindennapi fordulatokat tartogatott, hiszen Michelisz autója rakoncátlankodott, végül azonban Guerrierié lassult le végzetesen egy Mikel Azconával történt koccanás után. Ezt követően a magyar versenyző már tényleg megnyugodhatott, s megszerezte hazánk első FIA világkupa-győzelmét, ám a verseny első fele idegtépő izgalmakkal szolgált – itt vissza is lehet nézni az őrült második és harmadik futamot, utóbbit magyar kommentárral is:

Charles Leclerc öccse a bajnokcsapat színeiben lép fel az F3-ba

Az idei Formula-3-as szezonban bajnoki címet szerző Prema Racing bejelentette, hogy Arthur Leclerc, az F1-ben vitézkedő Charles öccse jövőre az ő színeikben debütál a sorozatban. A döntés aligha meglepő, hiszen a Ferrari-akadémia ifjú tagja már idén is a Premát erősítette, csak épp a Formula Regional Eb-n, ahol hat győzelmet szerezve ezüstérmesként zárt, októberben pedig már szerepelt az F3 szezon utáni tesztjein is.

Az ifjabb Leclerc a Prema első igazolása 2021-re: egyelőre csak annyit tudni a felállásukkal kapcsolatban ezen kívül, hogy az idei bajnok, Oscar Piastri jövőre már a Formula-2-ben fog versenyezni velük (s ezzel kvázi az F1-ben debütáló Mick Schumacher helyét veszi át).

arthur-leclerc-prema-f3

Kulisszák mögött: Így zajlott Rossi és Hamilton tavalyi gépcseréje

Egy évvel azt követően, hogy Valenciában Valentino Rossi beülhetett Lewis Hamilton Mercedesébe, a brit pedig a „Doktor” Yamahájára, a közös szponzor, a Monster most egy eddiginél hosszabb háttérvideót tett közzé az eseményről:

Érzelemdús búcsúk és a többi – így szólt a csapatrádió Abu Dhabiban

A szezonzáró F1-es futam legjobb rádióüzenetei ezen a linken, vagy a Youtube-ra átkattintva meghallgathatók!

Sőt, az év utolsó versenyére és az érzelmes búcsúkra való tekintettel az F1 egy külön válogatást készített csak a levezető körben elhangzott üzenetváltásokból is:

Perez az ülését elfoglaló Vettellel is sisakot cserélt Abu Dhabiban

A Racing Pointnál biztosan, de ha a Red Bull nem ülteti be Alexander Albon helyére, akkor a Formula-1-ben is egy időre az utolsó versenyét teljesítette Abu Dhabiban Sergio Perez. A mexikói az esetleges búcsút kihasználva több pilótával is sisakot cserélt: így tett idei csapattársával, Lance Stroll-lal, de ennél is érdekesebb, hogy mindezt megtette a jövőre éppen a helyére az akkor már Aston Martinként induló csapathoz érkező Sebastian Vettellel is (aki egyébként a Ferraritól búcsúzva Charles Leclerc-rel is ugyanilyen gesztust tett).

 

Indul a „fiatal pilóták tesztje”: Alonso a Renault-ban, Schumacher a Haasban – videók

Noha a szezon véget ért, kedden még rendeznek egy tesztnapot Abu Dhabiban nyolc csapat részvételével. Az első felvételek és fotók már meg is érkeztek arról, ahogy Fernando Alonso bepattant a 2020-as Renault-ba, Mick Schumacher a Haasba, Yuki Tsunoda az Alpha Tauriba, Robert Svarcman pedig a Ferrariba (a teljes felállás ITT olvasható, a teszt ma 15 óráig tart):

225 ezerért kelt el Vettel sokszínűséget hirdető bukósisakja

A rendre speciális bukódizájnnal jelentkező Sebastian Vettel a Török és Bahreini Nagydíjakon – előbbin idei egyetlen dobogós helyezését jegyezte – is különleges sisakban állt rajthoz, amelyen a német zászlót a szivárvány színei váltották fel: többek között ezzel, valamint a bukón feltűnő különböző karakterekkel hirdette a sokszínűséget a négyszeres világbajnok. A sisakot tíznapos online aukcióra bocsájtották, amelynek végén 225 ezer euróért kelt el. Az összeget két jótékonysági szervezet, a Kindern Eine Chance és a Des Sourires Pour Le Togo között osztják el: előbbi ugandai, utóbbi togói nehézsorsú gyerekek megsegítésével foglalkozik, többek között jobb oktatást és életkörülményeket biztosítva számukra.

vettel-sisak-sokszinuseg

Szakáll vagy bajusz? Kutya vagy macska? Csokoládé vagy vanília? – Bottas válaszolt!

Gyors kérdezz-felelek videót készített a Mercedes Valtteri Bottasszal, amelyben rendre két dolog közül kellett választania. Az aligha volt meglepő, hogy a bajuszt részesíti előnyben a szakállhoz képest, de az is kiderült többek között, hogy a finn jobban szeret személyesen bevásárolni, mint online.

Hamilton egymaga is konstruktőri világbajnok lett volna idén

347 ponttal zárta a hetedik vb-címét hozó 2020-as idényt Lewis Hamilton, ez pedig azt jelenti, hogy a Mercedes csak az ő pontjaival elhozta volna a konstruktőri trófeát is, hiszen az ezüstérmes Red Bull „csak” 317 vb-egységet gyűjtött idén.

De hasonló a helyzet az energiaitalosokkal is, hiszen Max Verstappen – egyéni tabellán harmadik helyet érő – 214 pontja ugyancsak elegendő lett volna a csapatok között a második pozícióhoz a McLaren 202 pontjával szemben.

hamilton-verstappen-dppi

Amikor Verstappen meghajtotta az 1965-ös Hondát

Még aktuálisabb lett a Honda kiváló tavalyi videója, amelyben Max Verstappen és Takuma Sato a márka első futamgyőztes versenygépét, az RA272-t hajtották meg.

Hogy mi a párhuzam a japán márka 1965-ös szezonja és az 55 évvel későbbi között? Annak idején Richie Ginther éppen az év utolsó futamán, Mexikóban szerezte meg a történelmi első győzelmet: 2020-ban pedig a Honda-motoros Red Bull ugyancsak a szezonzárón, Abu Dhabiban nyert Verstappen révén.

Képeken a Peugeot új hiperautója - belülről

Hosszú évek távolléte után 2022-ben visszatér Le Mans-ba a Peugeot, ahol egy teljesen új géppel áll rajthoz az LMP1-et leváltó Hypercar kategóriában. A jelenleg is fejlesztés alatt álló technikáról eddig csak a külső képek jelentek meg, most viszont megmutatták nekünk, mit rejt majd a karosszéria. 

131099300_3750978381625255_7623036698570496010_o

A hajtásról egy 2,6 literes, dupla turbós, 680 lóerő leadására képes belső égésű erőforrás, valamint egy az első tengelyt hajtó, 200 kW teljesítményű MGU gondoskodik. Az energiatárolásért egy 900 voltos akkucsomag felel, az egész egységet pedig az Intelligens Hiperautó Vezérlőegység fogja össze. 

131366880_3750978261625267_6730651524264615763_o

Bár a márka csak 2022-ben áll rajthoz a készülő típussal, a WEC már jövőre bevezeti a Hypercarok szabályrendszerét.

Így alakult a pontverseny az elsőtől utolsó futamig

Ahogy lezárult a 2020-as szezon, a Racing Statistics újabb érdekes mozgó infografikát szállított. Ausztriától Abu Dhabiig követhetjük nyomon, hogyan gyűjtötték a versenyzők a pontokat: Valtteri Bottas rövid ideig az élen állt, onnantól azonban Lewis Hamilton menetelt előre, tetemes előnyt kialakítva. Bottas és Verstappen szinte végig fej fej mellett harcoltak a második helyért, a középmezőnyben pedig Sergio Perez felzárkózása látványos az évad második felében, a mexikói 10. helyen is állt, innen lett végül negyedik.

„Grazie ragazzi” – Vettel összes ferraris győzelmi rádiózása

Utolsó versenyét teljesítette vasárnap a Scuderia színeiben Sebastian Vettel, aki ugyan világbajnokságot nem nyert a vörösökkel, 14 győzelmet viszont szerzett, amivel Michael Schumacher és Niki Lauda mögött ilyen tekintetben a Ferrari harmadik legsikeresebb versenyzőjének számít. A búcsú apropóján az F1 YouTube-csatornája összeállítást készített a sikerek utáni jellegzetes vetteles rádiózásokból (a videó megtekintéséhez át kell kattintani!):

„Micsoda meglepetés, he?”, „Ezt fel sem olvasom!” – így tippeltek szezon előtt a pilóták

Az F1 YouTube-csatornájának stábja Abu Dhabiban szembesítette a pilótákat saját év eleji tippjeikkel. Azt persze sokan eltalálták, hogy Lewis Hamilton hétszeres világbajnok lesz – igaz, Danyiil Kvjat olyan biztosra ment ezen a téren, hogy annyit tippelt, hogy a brit fog futamot nyerni 2020-ban… Többen túl is szárnyalták a magukkal szembeni várakozásaikat, viszont néhányan nagyon mellélőttek, több esetben persze a koronavírus-járvány miatt átvariált naptárnak is köszönhetően. Lando Norris pedig – akiről George Russell azt jósolta, hogy „végre belép a pubertás korba” – valami olyasmit is tippelt, amit nevetés közepette nem is volt hajlandó felolvasni… A helyenként humoros (pl. Antonio Giovinazzi frizuráját, Norris esetleges barátnőjét vagy Carlos Sainz énektudását érintő) jóslatokról készült videó átkattintás után nézhető:

Sisakcserével búcsúzott egymástól Vettel és Leclerc, a német sört is osztogatott a csapatnak

Sebastian Vettel és Charles Leclerc két szezont töltöttek el együtt a Ferrarinál, jövőre viszont a német már az Aston Martinnál fog versenyezni. Az Abu Dhabi Nagydíj után a két pilóta az egymás iránti tisztelet jeléül bukósisakot cserélt, aminek külön érdekessége, hogy Leclerc a sajátja dizájnjával épp a négyszeres világbajnok előtt tisztelgett.

„Nagyon sokat tanultam tőled emberként és versenyzőként az együtt töltött két évünk során” – írta Twitteren a monacói. „Köszönöm, hogy folyamatosan fejlődésre sarkalltál, megtiszteltetés volt a csapattársadnak lenni, és őszintén a legjobbakat kívánom. Top pilóta és top ember.”

 

A Scuderiától hat év után távozó Vettel egyébként nemcsak a csapatrádión köszönt el az istállótól olaszul énekelve, hanem később a paddockban sört is osztogatott a csapattagoknak:

A maranellóiak sem maradtak hálátlanok, egy BL-trófeára hajazó hatalmas serleggel lepték a színeikben 14 győzelmet szerző Vettelt: