Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. január 17. vasárnap

Eldőlt: A Hypercar kategóriában tér vissza a WEC-be a Peugeot

A 2020-as Le Mans-i 24 órás időmérőjének napján, pénteken fontos bejelentést tett a Peugeot 2022-es visszatérését illetően. Az ikonikus versenyt háromszor (1992, 1993, 2009) megnyerő francia márka egy Hypercart épít az LMP1-et felváltó csúcskategóriában.

 

A márka korábban mérlegelte, hogy az LMH vagy az LMP2-alapú LMDh szabályok szerint tervezze meg új versenygépét. Az indoklás szerint több szempont, köztük az aerodinamikai szabadság miatt választották az LMH-t. A kategória előírása szerint az autónak hibridnek kell lennie 200 kW teljesítményű elsőtengelyes energia-visszanyerő rendszerrel.

Amit nem jelentettek be, az a csatlakozás pontos időpontja: nem tudni, a 2022-es szezon elejétől fogva a rajtrácson lesznek-e, vagy csak az évad során érkeznek meg. Szintén továbbra sincs hír a házon belül, Peugeot Sport párizsi központjában fejlesztés alatt álló modell elnevezéséről, melyről a pénteken közzétett videóban néhány elsötétített látványtervet mutattak.

Ki hány verseny után szerezte meg első pole-pozícióját?

Érdekes összeállítást készített a Racing Statistics YouTube-csatornája: az alapján rangsorolta az F1-es versenyzőket, hogy hányadik nagydíjukon tudtak először rajtelsőséget szerezni. Voltak néhányan, akik már első versenyükön a pole-ból indulhattak, de vajon kinek kellett erre a legtovább várnia? Kiderül ez is az alábbi videóból:

Már túl is van idei első versenyén a Zengő Motorsport

A WTCR-ben tavaly újra futamgyőzelmet szerző magyar csapat már-már hagyományosan a dubaji 24 órás viadalon indította a szezonját, ahol a Zengő Zoltán, Kismarty-Lechner Gábor, Tóth Csaba, Horváth Tamás, Gál Szabolcs felállással álltak rajthoz egy Cuprával. A verseny során elektronikai hibák és balesetek is hátráltatták Zengőéket, akik viszont így is sikerrel teljesítették az egynapos viadalt: a TCR-kategóriában a hetedik, összesítésben pedig a 29. helyen értékelték őket.

Ricciardo máris egy szuper McLarennel pózol

Nem, még nem az idei F1-es autójával, hanem egy kék McLaren 765LT-vel, amellyel az ausztrál a képleírások alapján már túl van az első két „randin”:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Daniel Ricciardo (@danielricciardo) által megosztott bejegyzés

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Daniel Ricciardo (@danielricciardo) által megosztott bejegyzés

Kulisszák mögött: Így futott versenyt az idővel és tett csodát a Red Bull a Magyar Nagydíj rajtja előtt

A tavalyi szezon egyik emlékezetes momentuma volt, amikor Max Verstappen a hungaroringi kivezető körén belecsúszott a falba a nedves aszfalton, a Red Bull szerelői pedig a rajtrácson szerelték meg az autóját. Az F1 legújabb videójában végighallgathatjuk az energiaitalosok a pánikhelyzet közepette is végig meglepően higgadt rádiózását a csodával felérő hadműveletről, amely során többek között az is elhangzik egy ponton, hogy gyorsabban kell végrehajtaniuk a szerelést, mint azt valaha is csinálták (a videó a YouTube-ra átkattintva indul!):

Videó: A 2021-es Dakar Rali legjobb pillanatai

Megérkezett az idei kiírás hivatalos összefoglalója, benne drámával, előzéssel és még egy ütközéssel is:

Tíz alkalom, amikor állatok tolakodtak be az F1-es pályákra

A teljes kanadai vadvilág, Vettel öngyilkos sirályai, a szingapúri Godzilla és persze Montoya és az őz esete – ezek mind-mind szerepelnek az alábbi válogatásban (amely a YouTube-ra átkattintva tekinthető meg!):

Amikor Marquez az utolsó, 33. rajthelyről nyert futamot

A holtszezonban a MotoGP YouTube-csatornája rendre klasszikus versenyeket szed elő. Most egy Moto2-es futam volt soron, méghozzá a 2012-es Valenciai Nagydíj, amelyen Marc Marquez a valaha volt egyik legnagyobb felzárkózást mutatta be. Történt ugyanis, hogy a középső géposztályban utolsó hétvégéjét teljesítő, már világbajnokká koronázott spanyol ütközött az egyik edzésen Simone Corsival, ami miatt a rajtrács végére sorolták. A 33. rajthelyről indulva aztán Marquez csak az első körben több mint húsz (!) pozíciót javított a vizes aszfalton, majd többi ellenfelét is megelőzve végül győzni tudott. Íme, az emlékezetes viadal teljes hosszában (a videó a YouTube-ra átkattintás után nézhető meg!):

Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

Sajtó: Grosjean mégis az IndyCarba tart?

Az általában megbízható értesülésekkel bíró Racer számolt be róla, hogy akár már a következő héten bejelenthetik, hogy Romain Grosjean idén az IndyCarban fog szerepelni, méghozzá a Dale Coyne Racing színeiben. Grosjean az emlékezetes bahreini balesetével búcsúzott a Haastól és a Formula-1-től, ám úgy hírlik, a karrierjét nem ezzel a momentummal szeretné zárni – igaz, amikor az említett szaklap megkereste a pletykákkal kapcsolatban, a francia nem kommentálta azokat.

Azért lenne némileg meglepő a kezén még mindig csúnya égési sérülésekkel rendelkező Grosjean IndyCar-szerepvállalása, mert korábban úgy fogalmazott, hogy kissé tart az oválversenyzéstől – jóllehet, az idei naptárban már csak három ilyen verseny (köztük természetesen az Indy 500) szerepel.

grosjean-dppi

fotó: DPPI

Koronavírus-fertőzés miatt két napot kórházban töltött Nelson Piquet

A világjárvány nemcsak az aktív Formula-1-es pilótákat – csak az utóbbi hetekben Lando Norrist és Charles Leclerc-t –, hanem a korábbi klasszisokat is érinti: brazíliai jelentések szerint Nelson Piquet is elkapta a koronavírust. A háromszoros világbajnoknak ugyan enyhei tünetei voltak csupán, ám mivel már a veszélyeztetett korosztályba tartozik, elővigyázatosságból kórházba szállították, ahonnan viszont két éjszakán át tartó megfigyelés után ki is engedték Piquet-t.

piquet-nelson-id-dppi

Fotó: DPPI

Schumacher rendes volt Baumgartnerrel, Montoya morgolódott

A Formula Podcast legutóbbi adásában vendégünk, Baumgartner Zsolt elmesélte, hogyan álltak hozzá a mezőny tagjai, amikor újoncként belépett a száguldó cirkuszba, s azt is, kiktől kapott pozitív visszajelzéseket, s kik voltak türelmetlenebbek vele és más ifjú tehetségekkel. Az adás ezen részét 40:13-tól hallgathatod meg!

 

A Formula Podcast elérhető az alábbi felületeken, iratkozz fel a csatornánkra, hogy ne maradj le a legfrissebb információkról és csatlakozz a Formula Podcast Facebook-csoporthoz!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Navigátor vezet világtalant, ő meg autót

A Hyundai WRC-csapatának különös játéka elérkezett harmadik felvonásához: Thierry Neuville-ék és Ott Tanakék után ezúttal Dani Sordo igyekszik bekötött szemmel is utat találni a bóják között Borja Rozada iránymutatásai alapján. A virágpermetező itt sem maradhatott el.

Bottas helytállt a kőkemény havas finn raliverseny első napján

Az Arctic Lapland Ralin versenyez péntek-szombaton Valtteri Bottas, a Mercedes F1-es pilótája. Bottas egy régebbi fejlesztésű Citroen DS3 WRC-vel áll rajthoz a kőkemény, havas megmérettetésen, ahol elég speciálisak a körülmények - ez a mezőny harmadik legjobb autójának számít, de tegyük hozzá, hogy az egy-két esetben gyári támogatással érkező R5-ös autók bizonyos szempontból már megütik a régebbi WRC szintjét.

Bottas az első napot a nyolcadik helyen zárta szűk két perc lemaradással a futamot vezető, korábban a Skoda és a Toyota gyári pilótájaként is dolgozó, a japánok friss Yaris WRC-jével induló Juho Hanninenhez képest - három szakasz alatt közel kilenc kilométert kellett eddig megtenni, holnap pedig további 130 vár a mezőnyre.

bottas_2

„Kemény éjszakád volt, tesó?” – parádésan folytatódott Raikkönen hóemberes sztorija

Kimi Raikkönen néhány napja osztotta meg azt a fotót, amelyen egy frissen épített hóember társaságában látható, amelyet „harmadik testvérnek” nevezett, utalva arra, hogy vélhetően gyermekei, Robin és Rianna is segédkeztek az építésben. Nos, a legutóbbi, az Instagram-sztorijában közzétett fotó alapján Finnországban enyhébbre fordult az időjárás, a hóember ugyanis kissé megroggyant – az erről készült kép mellé pedig jégemberes humorát megcsillogtatva csak annyit írt a 2007-es F1-es világbajnok: „Kemény éjszakád volt, tesó?”.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1 (@f1) által megosztott bejegyzés

Ilyen autót várhatunk, ha a McLaren csatlakozik a Formula-E-hez

A hét egyik híre volt, hogy a McLaren opciós szerződést írt alá a Formula-E-vel: a sorozatban szereplő 12 csapathely egyikét a wokingi istállónak tartják fenn. Olvasónk, Veres András – akinek már több grafikáját megmutattuk – fantáziáját is megmozgatta a hír, és elképzelte, hogyan fog kinézni a narancssárga FE-gép.

Magyarázat nélkül kukázta oroszországi szezonnyitóját a DTM

A GT3-as bajnoksággá alakuló DTM már hetekkel ezelőtt közzétette 2021-es menetrendjét, most azonban újra kiadták a versenynaptárt, amelyben találhatunk egy igen lényeges változtatást. Eltűnt a sor elejéről ugyanis a május végére tervezett oroszországi évadnyitó forduló, amelyet az új Igora Drive Circuiten rendeztek volna meg.

A Német Túraautó-bajnokság nem fűzött semmilyen magyarázatot a forduló elmaradásához, és nem is fogják helyettesíteni az ottani versenyhétvégét, ami azt jelenti, hogy összesen nyolc állomásból – köztük négy német és négy egyéb európai helyszín (Monza, Zolder, Spielberg és Assen) szerepel – fog állni a megújuló széria idei szezonja, amely így június közepén Monzában fog rajtolni.

dtm-naptar-2021_1

Elözönlik a Red Bull utánpótláspilótái az F2-t és F3-at

Pénteken egy sor bejelentést tett a Red Bull juniorcsapata, kijelölve, a kötelékbe tartozó versenyzők melyik sorozatban és csapatnál folytatják. Az indiai Jehan Daruvala – aki a Formula-2 utolsó futamán megszerezte első győzelmét – marad a Carlinnál még egy szezonra. A Hitech formációhoz ketten csatlakoznak, Jüri Vips, aki tavaly beugróként dobogós helyet szerzett, valamint Liam Lawson, a Formula-3 ötödik helyezettje. Az új-zélandi a DTM-ben is indul Alex Albon társaként, ha nem lesz ütközés a naptárak között.

Úgy tűnik, a Hitech – Nyikita Mapezin tavalyi istállója – Red Bull-ificsapatként fog működni. A gárda Formula-3-as részlegéhez is az osztrákok két juniorja érkezik: Jak Crawford és Ayumu Iwasa egyaránt újoncok, előbbi a német F4-ben lett második, utóbbi a francia sorozatot nyerte meg. Az ugyancsak bikás logóval versenyző német Formula-4-es bajnok, Jonny Edgar pedig a Carlinnal folytatja az F3-ban.

Új korszak: Bemutatkozott a Toyota Hypercar

Az LMP1 ideje lezárult a WEC-ben, a prototípusokat az LMH (Le Mans Hypercar) kategória váltja fel. A Toyota új versenygépe, a GR010 hibrid, akárcsak elődje, 2,4 literes helyett azonban 3,5 literes hathengeres motor hajtja, csúcsteljesítménye pedig 670 lóerő.

A két autót a szokásos pilótahármasok vezetik: a #7-es számút a Kobayashi, Conway és Lopez címvédő trió, a #8-ast Buemi, Nakajima és Hartley. Galéria ide kattintva található.

Ezzel az 55 lóerős autóval kezdődött az Aston Martin története

Ma már hihetetlennek tűnik az a motorteljesítmény, amivel az előző évszázad elején egy jármű versenyautónak minősült. Manapság a legkisebb utcai kocsik is kétszer annyi lóerő leadására képesek, mint az Aston Martin 1910-es években használt, még típusmegnevezés nélküli versenyautója. A képen látható gép 135 km/órás végsebességre volt képes, és a pilóta mellett egy extra üléssel rendelkezett, ami az utazó szerelő kényelmét szolgálta.

Elmenekült Baumgartner mellől az IndyCar-klasszis

Emlékeztek még Ryan Briscoe-ra? A Formula Podcast legutóbbi adásában Baumgartner Zsolt felidézte, hogyan menekítették ki mellőle F3000-es csapatukból az akkori Toyota-tesztpilótát. Az adás ezen részét 30:20-tól hallgathatod meg!

 

A Formula Podcast elérhető az alábbi felületeken, iratkozz fel a csatornánkra, hogy ne maradj le a legfrissebb információkról és csatlakozz a Formula Podcast Facebook-csoporthoz!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

MotoGP: Meghosszabbítják a katari tesztet, biztató hírek Marquezről

Mint arról beszámoltunk, a Malajziában a koronavírus-járvány terjedése miatt életbe lépett veszélyhelyzet miatt néhány napja kénytelenek voltak törölni a MotoGP sepangi tesztjét. A világbajnokság szervezői és a királykategóriás csapatok éppen ezért csütörtökön online összeültek, hogy megvitassák, hogyan módosítsák az előszezoni programot. A minap már felröppent, hogy a másik teszt helyszínéül szolgáló Katarba helyezik át a shakedownt, amelyen a tesztcsapatok, az újonc versenyzők, valamint kedvezménnyel rendelkező gyártóként az Aprilia motorosai vehetnek részt.

Nos, ez így is lesz, annyi módosítással, hogy a háromnapos gyakorlásnak csupán az első napja lesz hivatalosan shakedown, a második és harmadik már hivatalos tesztnapnak fog minősülni, amelyen a teljes mezőny részt vehet. Ez azt jelenti, hogy összességében a versenyzők csupán egyetlen napot veszítenek az eredetileg tervezett hathoz képest (plusz két napnyi shakedownt a gyártók tesztcsapatai), viszont a teljes felkészülési időszakot egyetlen pályán bonyolítják le.

Arról egyelőre nem szól a hivatalos közlemény, hogy a minap felröppent sajtóértesüléseknek megfelelően módosítják-e az évadnyitó Katari Nagydíj időpontját, egy héttel a tervezettnél előbbre hozva azt, hogy időben közelebb kerüljön a teszthez, s ezáltal a csapatok a sivatagi országban maradhassanak: erről vélhetően hosszabb egyeztetések szükségesek a felek (például a tv-társaságok és a katari szervezők) között.

A katari teszt módosított programja:

Március 3-4.: Előkészületek a bokszban/paddockban

Március 5.: Shakedown (tesztcsapatok, újoncok, Aprilia versenyzői)

Március 6-7.: Hivatalos teszt

Március 10-12.: Hivatalos teszt

FRISSÍTÉS: Az egyébként, hogy később kezdődik a felkészülési időszak, jól jöhet a kartörését követő harmadik műtétjéből lábadozó Marc Marqueznek. Vele kapcsolatban szintén csütörtök esti fejlemény, hogy a Repsol Honda közleménye szerint a nyolcszoros világbajnok ma orvosi ellenőrzésen járt a Hospital Ruber Internacional kórházban hat héttel az operációt követően, ahol megerősítették, hogy a tervek szerint és kielégítő ütemben halad a felépülése. Ugyanakkor a korábban talált fertőzés miatt folytatnia kell az antibiotikus kezeléseket is, valamint az egészségügyi állapotának megfelelő funkcionális rehabilitációt is.

Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

katar-motogp-teszt-dppi

Olvastad már?