DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 25. csütörtök

Amíg az F1-ben az eső miatt várakozunk, idehaza elindult az Eger Rali. Lássuk, az első szakasz végeredményét!

Az Eger Rali 1. szakaszának eredménye:    
       
1 Vincze Ferenc /Kuti Péter Mitsubishi Lancer Evo IX R4 03:12,8
2 Jaroslav Melicharek / Erik Melicharek Ford Fiesta RS WRC 00:00,1
3 Lovász Pál / Mihalik Péter Mitsubishi Lancer Evo IX 00:00,6
4 Grzegorz Grzyb / Robert Hundla Ford Fiesta RS WRC 00:01,4
5 ifj. Tóth János / Szőke Tamás Peugeot 208 T16 R5 00:02,9
6 Botka Dávid / Tóth Imre Mitsubishi Lancer Evo IX R4 00:03,5
7 Turán Frigyes / Zsíros Gábor Ford Fiesta R5 00:03,9
8 Jozef Béres jr / Répás Zoltán Mini John Cooper Works WRC 00:05,5
9 Spitzmüller Csaba / Bazsó Attila Mitsubishi Lancer Evo X R4 00:05,5
10 Balogh János / Holczer Dániel Mitsubishi Lancer Evo IX 00:05,7
11 Herczig Norbert / Igor Bacigal Skoda Fabia S2000 00:05,8
12 Lencse Zoltán / Hofbauer Tamás Mitsubishi Lancer Evo IX R4 00:06,0
13 Krózser Menyhért / Buchholz János Mitsubishi Lancer Evo IX R4 00:06,1
14 Matics Mihály / Zejda Viktória Mitsubishi Lancer Evo IX 00:06,1
15 Kazár Miklós / Ferencz Ramón Ford Fiesta R5 00:06,4
16 Trencsényi József / Verba Gábor Ford Fiesta R5 00:06,4
17 Marozsi Zsolt / Szeles Péter Mitsubishi Lancer Evo IX R4 00:07,0
18 Nagy Mátyás / Nagy Tamás Mitsubishi Lancer Evo IX 00:07,1
19 Pavel Valousek / Veronika Havelkova Skoda Fabia S2000 00:07,7
20 Osváth Péter / Farnadi Ágnes Mitsubishi lancer Evo IX 00:07,8
21 Budavári Zoltán / Lukács Csaba Mitsubishi Lancer Evo IX 00:07,9
22 Igor Drotar / Vladimir Banoci Citroen DS3 WRC 00:08,6
23 Rongits Attila / Hannus László Mitsubishi Lancer Evo IX 00:09,0
24 Tomas Kukucka / Radovan Mozner jr Subaru Impreza S12B WRC07 00:09,2
25 ifj. Kiss László / Varga Zsuzsanna Mitsubishi Lancer Evo IX 00:09,7
26 Hadik András / Kertész Krisztián Ford Fiesta R5 00:10,2
27 Tomas Kurka / Adam Skubnik Mini John Cooper Works WRC 00:10,6
28 Órai Balázs / Órai-Tallér Zsuzsanna Mitsubishi Lancer Evo IX R4 00:11,1
29 Fogasy Gergely / Berendi Dávid Peugeot 207 S2000 00:11,3
30 Ollé Sasa / Tóth Zsolt Ford Fiesta S2000 00:11,6
31 Kovács Antal / Istovics Gergő Ford Fiesta R5 00:12,6
32 Tomas Ondrej / Petr Tesinsky Subaru Impreza WRX STi 00:14,5
33 Sebestyén István / Radó István Mitsubishi Lancer Evo IX 00:15,3
34 Tibor Cserhalmi / Peter Vejacka Subaru Impreza WRX STi 00:16,1
35 Kurtos Róbert / Repka Róbert Mitsubishi Lancer Evo IX 00:17,0
36 Lukas Lapdavsky / Julius Lapdavsky Mitsubishi Lancer Evo IX 00:22,6
37 Horváth Rudolf / Bardóczy Ádám Skoda Fabia S2000 00:23,3
38 Tomas Konecny / Lukas Sintal Mitsubishi Lancer Evo IX 00:26,0
39 Vladimir Hanus /Slavomir Harabin Skoda Octavia WRC 00:31,4

 

 

Hivatalos Farmer Partnere is lesz az Aston Martinnak

Úgy néz ki, a Formula-1-be 60 év után gyári márkaként visszatérő Aston Martin igencsak vonzó a szponzorok számára. Névadó támogatóként a Cognizant informatikai céget sikerült az F1-be csábítaniuk, most pedig a Replay ruházati márkával kötöttek együttműködést, amely – kellett valamilyen formális státusz – Hivatalos Farmer Partnere lesz a csapatnak. Ennek apropóján készült néhány játékos hangvételű fotó Sebastian Vettel és Lance Stroll szereplésével, természetesen talpig farmerruhában.

Az új Mercedest még nem láttuk, de legalább már halljuk

Először indították be a Mercedes 2021-es versenygépét, a W12-t a csapat főhadiszállásán: a közösségi médiába felkerült egy rövid klip, amin duruzsoló V6-os motor hangja hallható. A Mercedesnél nem bíztak semmit a véletlenre, kizárólag a hangot posztolták – így biztos nem járnak úgy, mint a Ferrari, amely egy apró darabkát mutatott meg az autóból, mégis kiszúrható egy jelentős innováció.

A csapatok ehhez hasonló, apró ízelítőket tesznek közzé új autójukról, így fokozva a várakozást a bemutatók előtt – ezeket itt foglaltuk össze. A Mercedes (amely március 5-én érkezik) egyébként le van maradva társaihoz képest, míg ők most indították be a W12-t, addig az új McLaren és Williams már a pályán is járt.

Valaki belógott a Red Bull bázisára, hogy autókon ugráljon

Egy jó kondiban lévő fiatalember ellen indított nyomozást a héten a Milton Keynes-i rendőrség. A jelek szerint a férfi belógott a Red Bull Formula-1-es csapatának központjába, ahol zárás után mindenütt ott hagyta a lábnyomát, és kis híján összetört egy orrkúpot. A csapat azt gyanítja, hogy a betörő az idei autót kereste.

Nocsak: Hülkenberggel együtt edz Verstappen

Zajlik a kemény fizikai felkészülés Max Verstappennél, erről töltött fel a minap fotókat és videókat az Instagram-oldalára – némelyiknek már a megnézése is fárasztó és/vagy fájdalmas –, az egyik képen pedig nem más tűnt fel, mint Nico Hülkenberg. A két pilóta jó kapcsolatot ápol egymással, nem véletlenül keringtek olyan pletykák tavaly, hogy Verstappen a németet szerette volna maga mellett tudni a Red Bullban. Úgy tűnik, most együtt is készülnek a szezonra, amely során Hülkenberg a hírek szerint a tavalyi sikeres beugrások után az Aston Martin hivatalos tartalékosa lehet.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Max Verstappen (@maxverstappen1) által megosztott bejegyzés

Pattanj be Ricciardo mellé az első mclarenes körére!

A bemutató utáni napon már az esős Silverstone-ban tartott filmforgatási napot a McLaren, amely során új igazolásuk, Daniel Ricciardo is beülhetett az MCL35M-be. Rövid klipeket már osztottunk meg erről, de a wokingiak jóvoltából egy hosszabb onboard felvételt is megnézhetünk az ausztrál első métereiről a Mercedes-motoros, papaja festésű autóban:

Rózsaszínbe öltözhet Mick Schumacherék autója?

Bár a Racing Point Aston Martinná alakult, s a Cognizant révén új névadó szponzort is kaptak, így a BWT-rózsaszín nem fog feltűnni a zöldbe boruló autón, könnyen lehet, hogy így is láthatunk egy pink festésű gépet 2021-ben a Formula-1-ben. Az Express.de értesülései szerint ugyanis a víztechnológiai cég a Haasnál köthet ki, amely a napokban a magát az F1-gyel újra hírbe hozó Rich Energy botrányos távozása óta nem rendelkezik névadó támogatóval.

Ez pedig azt is jelentheti, hogy a megszokott szürke szín által dominált dizájn helyett rózsaszínbe öltözhet a két újonc, Mick Schumacher és Nyikita Mazepin 2021-es autója. A Haas egyébként egyelőre nem jelölt meg időpontot a csapatbemutatójának, de nem kizárt, hogy csak közvetlenül a bahreini teszt előtt leplezik le a gépet.

A Motorsport.com amúgy úgy tudja, hogy nem csak a Haas lehet opció a BWT számára: értesüléseik szerint a Williams is a radarján van a vállalatnak. A grove-i alakulat nem kívánt reagálni erre.

racingpoint-haas-bwt-dppi

Fotó: DPPI

Quartararo félelmetesebb lesz a pályán, mint a motorversenyzés történetében eddig bárki

És ezt a címet a szó legszorosabb értelmében gondoljuk, hiszen a MotoGP-ben idénre a gyári Yamahához átnyergelő francia veszedelmes sisakfestésre váltott. Annak tetejére ugyanis egy ijesztő/gonosz/dühös arcot festettek, amely vörösen a nézők felé fog meredni minden alkalommal, amikor a motorján előredőlve száguldó, „az ördög” becenévre hallgató Quartararót mutatja a kamera. Nézzétek csak:

Quartararo

4dxl1gxdeqkd9yv6iu2v_lg

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

92 éves múltra visszatekintő partnerséget hosszabbított meg a Ferrari

A Formula-1 egyik legkevésbé meglepő bejelentését tette meg csütörtökön a Scuderia, ugyanis kiderült, hogy további évekre megújították technológiai és kereskedelmi együttműködésüket az innovációs partnerükkel, a Shell-lel. A két fél kapcsolata egészen 1929-re nyúlik vissza, s az F1-ben összesen 12 egyéni és 10 konstruktőri vb-címet nyertek együtt. A közös közleményben Mattia Binotto, a Ferrari csapatvezetője és a magyar Kapitány István, a Shell globális alelnöke egyaránt kiemelte a sikeres közös múltat, a jövőt illetően pedig többek között várják a 2025-ben érkező új erőforrások jelentette kihívást.

ferrari-shell-dppi

Jó hírek Monacóból: jövő héten megkezdik az építkezést az F1-es pályán

2020-ban a koronavírus-járvány miatt törölni kellett a legendás Monacói Nagydíjat, amely 1955 óta állandó részét képezte a Formula-1-es versenynaptárnak, s már idén is lehetett hallani olyan pletykákat, hogy a tavasz végi, nyár eleji három utcai futam – Monte-Carlo mellett Baku és Montreal – ismét hasonló sorsra juthat. Ezt akkor az F1 vezetői és a monacói szervezők is cáfolták, utóbbiak pedig most bejelentették, hogy február utolsó hetében neki is látnak a pályaépítési előkészületeknek.

A munkálatok – és ezzel együtt a forgalmi korlátozások – hét hetet vesznek igénybe, s bár az F1-es futam csak három hónap múlva (május 23-án) esedékes, azt megelőzően április végén kerül sor a Historic Grand Prix-re, majd május 8-án a Formula-E ottani versenyére.

monaco-f1-dppi

fotó: dppi

Így alakul át a melbourne-i versenypálya

Az Ausztrál Nagydíj szervezői véglegesítették és nyilvonásságra hozták az Albert Park Circuit tervezett módosításait - amelyek már az idei F1-es nagydíjra elkészülnek, mivel a futamot a járvány miatt novemberre halasztották. Az alábbi ábráról kiderült, hogy a pálya több kanyarjában zajlanak majd a munkálatok, amelyek júliusban fejeződnek be. A legtöbb esetben csak a bukótéren történik átalakítás, két ponton azonban a nyomvonal is változik. A 9-10-es kanyar sikánját kiveszik, és egy gyorsabb, egyenesebb szakasz váltja azt fel (ez a kép felső részén lévő hosszú zöld szakasz), így nagyobb tempóval érkezhetnek majd az autók a 11-12-es kanyarkombináció bejáratához. A pálya vonalát érintő másik módosítás a 13-as kanyart érinti (a kép jobb szélén), amit kiszélesítenek és döntötté is tesznek - az intézkedés célja, hogy a korábbi egynél több íven lehessen ideálisan befordulni, ezzel növelve az akciók valószínűségét.

A bokszutcát érintő átalakításokkal már meg is kezdődött a munka, azt két méterrel kiszélesítették, így várhatóan a bokszutcai sebességlimitet is megnövelhetik a versenyen 60-ról 80 km/órára. Az Albert Park régóta várt ráncfelvarrása teljes újraaszfaltozással zárul, hogy november a 21-i hétvégén a pálya már új pompájában fogadhassa az F1-et.

Nem az ausztrál helyszín az egyetlen, amely átalakul 2021-re, hiszen Barcelonában és a Paul Ricardon is módosítanak egy-két kanyaron.

Az új nyomvonal:

image006-1

 

Az eddigi nyomvonal (a Clark- és a Fittipaldi-kanyart váltja majd fel az ott már korábban is meglévő egyenesebb szakasz):

Melbourne1

Ott lehet-e akár már a MotoGP katari szezonnyitóján Marc Marquez?

A Formula Podcast legutóbbi adásában több szakág jelenkori legnagyobbjait vettük sora, akik arra is eséllyel pályáznak, hogy minden idők legjobbjaiként tartsuk őket számon. A MotoGP-ben Marc Marquez halad jó úton e felé, menetelését viszont megakaszthatja/megakaszthatta tavalyi kartörése, amelyből még mindig nem épült fel teljesen. Szerkesztőségünk MotoGP-specialistája, Balogh Tamás részletesen elmondta, hogyan is jutottunk oda, hogy háromszor is műteni kellett a repsolost, és mikor lehet esély a visszatérésére – a vonatkozó részt 42:18-tól hallgathatjátok (ha pedig nem akartok lemaradni egyetlen MotoGP-s hírrel, csatlakozzatok a Formula MotoGP Facebook-csoporthoz!):

 

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

 

 

Először mutatkozott Alonso a balesete óta

Hat nappal múlt csütörtöki biciklis balesete óta először osztott meg képet önmagáról közösségi oldalán Fernando Alonso. Az F1-es visszatérésre készülő spanyol a rajongók millióiban keltett ijedtséget a múlt heti esésével, amit kórházi műtét követett, ugyanis a felső állkapcsán kellett korrekciós beavatkozást elvégezni - ezt csapata, az Alpine is megerősítette. A kórházat hétfőn hagyta el, és egyelőre mindenki úgy nyilatkozik, hogy nem lesz gond számára a szezonnyitón való részvétel.

Bár a képen a száját csukva tartja, de komoly sérülés jelei nem látszanak Alonsón - fel sem tűnne, hogy balesete volt, ha történetesen nem futott volna végig a hír a világsajtón. A spanyol az alábbi rövid szöveget írta a képhez, amely szerint máris edz és élvezi a napsütést meg nem nevezett tartózkodási helyén:

"D-vitamin. Elasztikus szalag és egy kis séta, hogy magasan tartsam a szintet. Mindennek örülök, és hálás vagyok az üzeneteitekért."

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Fernando Alonso (@fernandoalo_oficial) által megosztott bejegyzés

Videó: Ricciardo a McLaren sportkocsiját is meghajtotta

Az F1-es autó mellett a McLaren Arturával is fordult egyet a wokingiak új pilótája.

Hatalmas felzárkózásoktól a Senna elleni hungaroringi manőverig – Piquet legnagyobb pillanatai

A háromszoros világbajnok Nelson Piquet volt a főszereplője az F1 YouTube-csatornája legújabb top 10-es listájának, amelynek élére nem is kerülhetett más, mint az a bizonyos driftelős előzés az első Magyar Nagydíjról (a videó átkattintás után nézhető!):

Mi a fő különbség Loeb és Ogier között – és mi az, amiben ők ketten emelkednek ki a WRC történetében?

A Formula Podcast legutóbbi adásában olyan aktív versenyzőkről ejtettünk szót, akik a maguk szakágában eséllyel pályáznak arra, hogy minden idők legnagyobbjává váljanak. A WRC-ben ez az ember Sebastien Ogier, szerkesztőségünk raliszakértője, Gobodics Tamás pedig kifejtette, mi is a fő különbség és hasonlóság a jelenleg legtöbbek által GOAT-nak tartott névrokon, Loeb és a mostani uralkodó között. A vonatkozó részt 9:15-től hallgathatjátok:

 

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

 

 

Fotók: Leclerc díszíti egy kapus sisakját

Különleges elismerésben részesült Charles Leclerc, akinek portréja egy jégkorongjátékos sisakján tűnt fel. Az amerikai profi ligában játszó Petr Mrazek fejvédőjét díszíti a monacói autóversenyző portréja, aki mellett Roger Federer arca is kivehető az alkotáson. Mrazek elmondása szerint ők ketten a kedvenc sportolói, ezért már alig várja, hogy használatba vehesse a sisakot.

Nadal, Contador és saját öccse is felköszöntötte a születésnapos Marc Marquezt

Ma, azaz február 17-én ünnepli 28. születésnapját Marc Marquez – érdekesség, hogy egy nap (meg persze 14 év) különbség van a spanyol és nagy riválisa, Valentino Rossi születésnapja között –, a szintén már a MotoGP-ben, de már nem vele egy csapatban szereplő testvére pedig egy közös gyerekkori fotóval köszöntötte fel a nyolcszoros világbajnokot. „Egy egészséggel teli évet kívánok, hogy újra hódolhass a szenvedélyednek!” – írta a kép mellé Alex Marquez, utalva bátyja hónapok óta húzódó karsérülésére, amely miatt továbbra is kérdéses a repsolos visszatérésének időpontja.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Alex Márquez Alentà (@alexmarquez73) által megosztott bejegyzés

 

A Repsol eközben egy videóval készült, amelyben sportolók egész sora – többek között Rafael Nadal teniszező, Alberto Contador korábbi kerékpáros és David Villa korábbi futballista – köszönti Marquezt:

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Őrület: Egy idei IndyCart is beneveztek a Pikes Peakre

Eszement ötlettel állt elő J. R. Hildebrand amerikai autóversenyző, aki egy 2021-es specifikációjú IndyCart nevezett a legendás Pikes Peak-i hegyi felfutóversenyre. Ha megvalósul a 33 éves pilóta elképzelése, akkor ez a gép lehet a verseny 99 éves történetének egyik leggyorsabbja. Az aktuális legjobb időt jelenleg a teljesen elektromos hajtáslánccal felszerelt Volkswagen ID.R prototípusa tartja, ami 2018-ban Romain Dumas kezei alatt elsőként ért el 8 perc alatti időt, egészen pontosan 7:57,148 alatt teljesítette a 12,42 mérföldes távot.

Hildebrand számára nem ismeretlen az IndyCar világa. 2009-ben ő volt az Indy Lights bajnoka, 2011-ben pedig méterek választották el attól, hogy újoncként megnyerje az Indy 500-at - az utolsó kanyarban az élen állva falnak csapódott, így végül a második helyen intették le.

hildebrand-indy

Hildebrand a 2020-as Indianapolis 500-on. Fotó: DPPI

Norris és Ricciardo első közös akciója: McLaren-himnuszt csináltak, énekeltek, zenéltek

A végeredmény még nincs meg, de láthatjuk/hallhatjuk, hogy mennyire muzikális a McLaren két versenyzője.

A Hyundai versenyzője inkább farkasokkal találkozna a vadonban, mint a csapatfőnökével

A hónap végén Finnország északi, hóval borított részén versenyez majd a WRC, az Arctic Rali következik a versenynaptárban - itt sosem járt még a mezőny, viszont a nagy hó, a komoly hófalak és a -20 Celsius-fok körüli hőmérséklet mindenki számára izgalmas kihívást jelent. Esapekka Lappi, a korábbi WRC-futamgyőztes mondta a DirtFish-nek a helyszínről, hogy ez annyira északon van, hogy az erdei gyorsaságikon szinte térerő sincs a mobiltelefonokon, úgyhogy ha valaki kiesik, akkor nagyon sokára jut el hozzá a segítség, akkor pedig a farkasoktól kell tartania, amíg a lerobbant/összetört autónál vár.

Erről kérdezték Craig Breent, aki a Monte-Carlo Ralin várakozás alatt teljesítő Hyundai beugrója lesz ezen a futamon. Breen azonban azt mondta, hogy ő nem aggódik a farkasok miatt, mert ha találkozik velük, az azt jelenti, hogy kiesett, márpedig ha ő most kiesik, akkor sokkal jobban fél Andrea Adamo csapatfőnöktől (aki a Monte után sem fogta vissza magát, amikor a csapat teljesítményét értékelte...), mint a farkasoktól - szóval ha kiesik, akkor inkább az állatokat választja, mgé azok is jobbak, mint a főnöke...

adamo

fotó: dppi