Amíg az F1-ben az eső miatt várakozunk, idehaza elindult az Eger Rali. Lássuk, az első szakasz végeredményét!
https://formula.hu/parc-ferme/2917
| Az Eger Rali 1. szakaszának eredménye: | |||
| 1 | Vincze Ferenc /Kuti Péter | Mitsubishi Lancer Evo IX R4 | 03:12,8 |
| 2 | Jaroslav Melicharek / Erik Melicharek | Ford Fiesta RS WRC | 00:00,1 |
| 3 | Lovász Pál / Mihalik Péter | Mitsubishi Lancer Evo IX | 00:00,6 |
| 4 | Grzegorz Grzyb / Robert Hundla | Ford Fiesta RS WRC | 00:01,4 |
| 5 | ifj. Tóth János / Szőke Tamás | Peugeot 208 T16 R5 | 00:02,9 |
| 6 | Botka Dávid / Tóth Imre | Mitsubishi Lancer Evo IX R4 | 00:03,5 |
| 7 | Turán Frigyes / Zsíros Gábor | Ford Fiesta R5 | 00:03,9 |
| 8 | Jozef Béres jr / Répás Zoltán | Mini John Cooper Works WRC | 00:05,5 |
| 9 | Spitzmüller Csaba / Bazsó Attila | Mitsubishi Lancer Evo X R4 | 00:05,5 |
| 10 | Balogh János / Holczer Dániel | Mitsubishi Lancer Evo IX | 00:05,7 |
| 11 | Herczig Norbert / Igor Bacigal | Skoda Fabia S2000 | 00:05,8 |
| 12 | Lencse Zoltán / Hofbauer Tamás | Mitsubishi Lancer Evo IX R4 | 00:06,0 |
| 13 | Krózser Menyhért / Buchholz János | Mitsubishi Lancer Evo IX R4 | 00:06,1 |
| 14 | Matics Mihály / Zejda Viktória | Mitsubishi Lancer Evo IX | 00:06,1 |
| 15 | Kazár Miklós / Ferencz Ramón | Ford Fiesta R5 | 00:06,4 |
| 16 | Trencsényi József / Verba Gábor | Ford Fiesta R5 | 00:06,4 |
| 17 | Marozsi Zsolt / Szeles Péter | Mitsubishi Lancer Evo IX R4 | 00:07,0 |
| 18 | Nagy Mátyás / Nagy Tamás | Mitsubishi Lancer Evo IX | 00:07,1 |
| 19 | Pavel Valousek / Veronika Havelkova | Skoda Fabia S2000 | 00:07,7 |
| 20 | Osváth Péter / Farnadi Ágnes | Mitsubishi lancer Evo IX | 00:07,8 |
| 21 | Budavári Zoltán / Lukács Csaba | Mitsubishi Lancer Evo IX | 00:07,9 |
| 22 | Igor Drotar / Vladimir Banoci | Citroen DS3 WRC | 00:08,6 |
| 23 | Rongits Attila / Hannus László | Mitsubishi Lancer Evo IX | 00:09,0 |
| 24 | Tomas Kukucka / Radovan Mozner jr | Subaru Impreza S12B WRC07 | 00:09,2 |
| 25 | ifj. Kiss László / Varga Zsuzsanna | Mitsubishi Lancer Evo IX | 00:09,7 |
| 26 | Hadik András / Kertész Krisztián | Ford Fiesta R5 | 00:10,2 |
| 27 | Tomas Kurka / Adam Skubnik | Mini John Cooper Works WRC | 00:10,6 |
| 28 | Órai Balázs / Órai-Tallér Zsuzsanna | Mitsubishi Lancer Evo IX R4 | 00:11,1 |
| 29 | Fogasy Gergely / Berendi Dávid | Peugeot 207 S2000 | 00:11,3 |
| 30 | Ollé Sasa / Tóth Zsolt | Ford Fiesta S2000 | 00:11,6 |
| 31 | Kovács Antal / Istovics Gergő | Ford Fiesta R5 | 00:12,6 |
| 32 | Tomas Ondrej / Petr Tesinsky | Subaru Impreza WRX STi | 00:14,5 |
| 33 | Sebestyén István / Radó István | Mitsubishi Lancer Evo IX | 00:15,3 |
| 34 | Tibor Cserhalmi / Peter Vejacka | Subaru Impreza WRX STi | 00:16,1 |
| 35 | Kurtos Róbert / Repka Róbert | Mitsubishi Lancer Evo IX | 00:17,0 |
| 36 | Lukas Lapdavsky / Julius Lapdavsky | Mitsubishi Lancer Evo IX | 00:22,6 |
| 37 | Horváth Rudolf / Bardóczy Ádám | Skoda Fabia S2000 | 00:23,3 |
| 38 | Tomas Konecny / Lukas Sintal | Mitsubishi Lancer Evo IX | 00:26,0 |
| 39 | Vladimir Hanus /Slavomir Harabin | Skoda Octavia WRC | 00:31,4 |
Elhunyt Hannu Mikkola, a WRC 1983-as bajnoka
https://formula.hu/parc-ferme/28225
Február 27-re virradóan az autósportvilág szegényebb lett egy legendával: 78 éves korában rákban elhunyt Hannu Mikkola, a Rali-világbajnokság hőskorának egyik finn nagysága. Mikkola egy Fordot vezetve ott volt a WRC megalakulásának legelső futamán, az 1973-as Monte-Carlo Ralin, később rövid ideig Jean Todt is volt a navigátora a Peugeot-nál, 1983-ban pedig Audi Quattrót vezetve szerezte meg egyetlen világbajnoki címét. További három-három alkalommal végzett a bajnoki tabella 2. és 3. helyén, utolsó WRC-futamát pedig 1993-ban teljesítette, korszakalkotó karrierje tehát két évtizedet ölelt át.
A WRC mezőnyét éppen Finnországban, az Arctic Rali ideje alatt érte a hír. A jelen és a közelmúlt bajnokai, mint Sebastien Ogier és Petter Solberg, akik egykoron felnéztek Mikkolára, régi emlékek felidézésével rótták le a kegyeletüket.
Really sad to hear the news about Hannu Mikkola - he was a legend, a proper gentleman, a real Champion, and a great father to great kids. Sending all my condolences to his family and friends. RIP. pic.twitter.com/ygZU2TPAJh
— Petter Solberg (@Petter_Solberg) February 27, 2021
Sad day for our sport as one of our legends left us today. Hannu Mikkola won the WRC same year I was born and although I never had the honor to meet him I am saddened by his passing as he will be remembered as one of the greats. My thoughts are with his family and friends. RIP. pic.twitter.com/KOxeC4qyjf
— Sébastien Ogier (@SebOgier) February 27, 2021
Néhány videó Mikkolával munka közben, aki a finnek jellegzetes nyugalmával vette a ralipályák akadályait.
Rest in peace Hannu Mikkola. There's so much you could write about him, but what always stood out for me was his incredible calmness in panic situations...both inside and outside the car. Here's a great example from the 1991 RAC Rally: pic.twitter.com/XP4M2WEn8m
— Antti Kalhola (@anttikalhola) February 27, 2021
World Rally Champion Hannu Mikkola came to Shelsley Walsh on July 5th 1986 with his works Audi Sport Quattro and completely smashed the closed car record.
— Shelsley Walsh (@shelsleywalsh) July 5, 2020
Here's a quick look, but for more see our IGTV and Facebook pages. #ShelsleyWalsh@AudiUK @AudiUKPress @MikkolaHannu pic.twitter.com/4FI7Nn8WjX
Sergio Perez teljesen kicserélődött: erősebb, lelkesebb, motiváltabb
https://formula.hu/parc-ferme/28223
Legalábbis ez árad a megjelenéseiből, de mire lesz ez elég Maxifiú ellen? Erről beszélgettünk a Formula Podcastben…
Egyet jobbról, egyet balról – ez a vagány dupla előzés dobogót ért
https://formula.hu/parc-ferme/28222
A Formula-E nem szűkölködik merész megmozdulásokban, de amit Edoardo Mortara művelt a szezonnyitón, azt talán már ő maga sem merné megcsinálni ismét. A támadó módót használó Venturi 35 kW teljesítményfölénnyel érkezett meg az egyenesben két riválisára, de talán szívbajmentesebben is meg lehetett volna oldani a feladatot annál, mint hogy Mitch Evans Jaguarját jobbról, majd egy szűk résen átbújva Pascal Wehrlein Porschéjét már balról előzze meg. A svájci végül Nyck de Vries mögött a második helyen zárta a hétvégi első Diriyah ePrix-t.
Precision driving from @edomortara as he makes a double overtake on @mitchevans_ and @PWehrlein!
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) February 26, 2021
Find out how you can watch the #DiriyahEPrix here >> https://t.co/2WSTHwAqM2 pic.twitter.com/nzNmwNoj5t
Nézőbarát IndyCar-festését is bemutatta a McLaren
https://formula.hu/parc-ferme/28221
Egyedüli Formula-1-es csapatként az IndyCarban is érdekelt a McLaren, amely másfél héttel az MCL35M bemutatása után az amerikai szériában szereplő Chevrolet-motoros versenygépeit is prezentálta a nyilvánosságnak.

Az IndyCarban második teljes szezonja előtt álló McLaren fényezését a vállalati szín, a papaja határozza meg, a csapat kreatívjai azonban úgy döntöttek, eltérő dizájnt alkalmaznak a két autón, hogy a nézők megkülönböztethessék a versenyzőket. (Ez az IndyCarban a legtöbb csapatnál bevett megoldás.)

Pato O’Ward 5-ös rajtszámú autója fekete-papaja színeket kapott, míg Felix Rosenqvist 7-es számú versenygépe az F1-esre emlékeztető kék-papaja kombinációval áll rajthoz. Az új igazolás Rosenqvist a bemutatón elmondta: nagyon látványosra sikerült mindkét autó, de az övé mégiscsak jobban néz ki.
Több kép az autóról a galéria rovatban található.

Elképesztő visszaesést könyvelt el az F1 2020-ban
https://formula.hu/parc-ferme/28219
A koronavírus-világjárvány 2020-as kitörése miatt számítani lehetett az F1 bevételeinek visszaesésére, az alábbi adatok mégis megdöbbentőek. A Liberty Media közzétette a száguldó cirkusz tavalyi pénzügyi jelentését, amiből kiderült, hogy a széria éves bevétele 1,1 milliárd dollárra (328 milliárd forint) csökkent az előző évhez képest, ami 877 millió dolláros (261 milliárd forint) visszaesés. A bevételek hiányát elsősorban az okozta, hogy az év első felében egyetlen futamot sem láthattunk, de a második félévben is többnyire helyszíni nézők nélkül rendeztek versenyeket, így a szervezet kénytelen volt részben a saját költségvetéséből támogatni a nagydíjak megrendezését.

Fotó: DPPI
Kezdődhet a kombinálás: Alonso nem vesz részt az Alpine bemutatóján
https://formula.hu/parc-ferme/28220
Az Alpine március 2-án tartja 2021-es autójának leleplezését, az online eseményre pedig lapunk is meghívót kapott, amiből viszont kiderül, hogy a csapat legnagyobb érdeklődésre számot tartó tagja, Fernando Alonso nem lesz ott az eseményen, csak egy előre rögzített videóban szólal majd meg.
„Sajnálattal közöljük, hogy Fernando Alonso nem lesz elérhető a sajtó számára. Az egészségügyi helyzet és a vele járó szabályozások nem teszik lehetővé számára, hogy bármilyen kommunikációs- és marketingtevékenységet végezzen, mialatt a szezonra való felkészülését végzi. Ehelyett közzéadunk majd egy kérdezz-felelek interjút Fernandóval a média számára, legközelebb pedig Bahreinben, az előszezoni teszt során lesz elérhető” – áll az Alpine közleményében.
Alonso pár hete szenvedett rejtélyes biciklibalesetet Svájcban, amit követően állkapocsműtétet is végre kellett hajtani rajta. A nyilvánosság elé azóta nem állt, bár a közösségi oldalán időről időre jelzi, hogy folytatja edzésprogramját. A csapat elmondása szerint a spanyol versenyző teszten és a szezonnyitón való részvétele nincs veszélyben, egyelőre viszont ebből a furcsa indoklásból nagyon úgy fest, felettébb óvják őt a sajtótól.

Már mozgásban az Alfa Romeo C41, benne az idei Ferrari-motorral
https://formula.hu/parc-ferme/28218
Felbukkantak az első mozgóképek az Alfa Romeo 2021-es F1-es autójáról, amivel a gárda ma először hajtott pályára. Két rövid videón meghallgathatjuk, hogyan szól benne a Ferrari új erőforrása.
That sound again... pic.twitter.com/99vDdGlBSM
— Alfa Romeo Racing ORLEN (@alfaromeoracing) February 26, 2021
Music to our ears. pic.twitter.com/nKwjfF93Q6
— Alfa Romeo Racing ORLEN (@alfaromeoracing) February 26, 2021

Így tesztelte először a Williamset Ayrton Senna - videó
https://formula.hu/parc-ferme/28217
Az autóbemutatók és a tesztidőszak közeledtével előkerült egy videó arról, amikor 1994 februárjának végén Ayrton Senna először próbálhatta ki a Williams-Renault-t.
Ayrton Senna tests the new Rothmans Williams-Renault FW16 for the first time at Silverstone. 24th February 1994. #F1 (Part 1 of 2) pic.twitter.com/9OORCyKqtu
— F1 in the 1990s (@1990sF1) February 24, 2021
Ayrton Senna tests the new Rothmans Williams-Renault FW16 for the first time at Silverstone. 24th February 1994. #F1 (Part 2 of 2) pic.twitter.com/7Rg3Pn474u
— F1 in the 1990s (@1990sF1) February 24, 2021
Még hosszabb lett a neve az F1 talán leghosszabb nevű nagydíjának
https://formula.hu/parc-ferme/28216
Névadó szponzort kapott, így egy újabb szóval bővült az idei imolai F1-es futam hivatalos elnevezése. Olasz márka lévén a Pirelli szállt be a verseny támogatásába, aminek hivatalos neve mostantól Formula-1 Pirelli Gran Premio del Made in Italy e dell’Emilia Romagna. Az F1 gumigyártója Twitteren közölte az örömteli hírt. Akinek ebben a terjedelmes elnevezésben a Made in Italy kifejezésen akadt meg a szeme, az magyarázatért kattintson erre a január végi bejegyzésünkre.

Forrás: Pirelli
Hamilton szörfözéssel hangol, élvezi a jó időt
https://formula.hu/parc-ferme/28215
Lewis Hamilton a tél folyamán többször is a hegyekből posztolt, ahogy túrázott, vagy éppen síelt a havas csúcsokon, most viszont terepet váltott és leugrott az óceánhoz, hogy másik kedvenc időtöltésének, a szörfözésnek hódoljon. A világbajnok arról írt legutóbbi posztjában, hogy a versenyzésen kívül a szörfözést élvezi a legjobban, a hullámokat, az őt körülvevő óceánt - szeretné minden nap ezt csinálni egyszer.
A világbajnok tehát folytatja kikapcsolódását, míg Valtteri Bottas már munkába állt a Mercedes főhadiszállásán...
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Bottas munkába állt: még mindig belefér a Mercedes ülésébe
https://formula.hu/parc-ferme/28214
Valtteri Bottas üléspróbájáról tett közzé videót a Mercedes.
Pazar sisakfestéssel készül a Formula-E szezonnyitójára da Costa
https://formula.hu/parc-ferme/28213
Igazi különlegességgel, sötétben fénylő bukósisakkal várja a Formula-E dupla villanyfényes szezonnyitóját Felix da Costa. A széria címvédője az eddig megszokott sisakfestésétől csak némileg tért el, mégis óriásit villantott az alábbi dizájnnal, amelyen a fluoreszkáló zöld mintázat került középpontba.



Forrás: Twitter
A Formula-E első világbajnoki éve most hétvégén rajtol el, ennek programja itt található.
Stílusosan érkezett a Red Bull párosa az új autó bejáratására
https://formula.hu/parc-ferme/28212
A Red Bull F1-es gárdája szerdán Silverstone-ban nagy titkolózás közepette kipróbálta idei versenygépét, az RB16B-t. Erről azóta sem jelentek meg fotók (hogy miért, arról itt írtunk), a csapat még másnap is egyéb felvételekkel próbálta lekötni rajongóit. Alább például azt láthatjuk, ahogy az istállói idei pilótapárosa, Sergio Perez és Max Verstappen egy első és egy második generációs Honda NSX-szel érkezik meg a pályára.
The boys have arrived @Max33Verstappen @SChecoPerez pic.twitter.com/MzEs8Uv2mp
— Red Bull Racing (@redbullracing) February 25, 2021
Előkerült egy felvétel, amelyen a McLaren vezetője gyerekként a Szerencsekerékben szerepel
https://formula.hu/parc-ferme/28211
Maga Zak Brown osztotta meg az alábbi felvételt:
Great work, team! Over £1,000 raised for @ComicRelief in support of @BillyMonger and #BillysBigChallenge. I’ll be matching what we’ve raised so far.
— Zak Brown (@ZBrownCEO) February 25, 2021
So as promised…here are the clips from my appearance on the Wheel of Fortune. Feels like yesterday. pic.twitter.com/nPOgM0Io6e
Ezek már tényleg az autók: Gasly és Tsunoda nyúzza az Alpha Taurit Imolában
https://formula.hu/parc-ferme/28210
A csapat egy helikopteres videót osztott meg, de azért elérhető egy olyan is, ahol a "lényeg" szerepel:
Schumachernek nagyobb laptopra lesz szüksége, ha minden F1-es pályarajzot rá akar ragasztani
https://formula.hu/parc-ferme/28209
Mick Schumacher elkötelezett tanuló hírében áll, amit a lenti két fotó is jól tükröz: még a laptopja külső borítójára is F2-es pályarajzokat ragasztott. A széria tavalyi bajnoka idén azonban az F1-ben debütál, ahol a tervek szerint 23 versenyhétvége lesz, szóval érdemes lesz átgondolnia az alábbi megoldást.
There’ll be a few new circuit maps to fill Mick’s laptop lid by the end of the year #HaasF1
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) February 24, 2021
x @SchumacherMick pic.twitter.com/cVXNppFznH
Mario Kart-versenyt rendeztek a hétvégi FE-nyitány pályáján
https://formula.hu/parc-ferme/28204
Pénteken és szombaton végre megkezdődik a Formula-E hetedik szezonja a Diriyah ePrix-vel, a Virginnél pedig egyedi felvezetőműsort készítettek ehhez: felépítették a szaúd-arábiai pálya kicsinyített mását, Mariót és Luigit felállították a rajtrácsra, Robin Frijnst és az újonc Nick Cassidyt pedig a tornácra, hogy onnan irányítsák kis versenyautóikat. Ha ebből kell kiindulni, akkor egyrészt a csapattársak összehangolódása remekül sikerült, másrészt jobb, ha az igazi versenyautóknál maradnak.
Watch Nick and Robin test their Mario Kart skills ahead of the Diriyah E-Prix
— Envision Virgin Racing (@EnvisionVirgin) February 24, 2021
We recreated the exact circuit layout that our drivers will face in Rounds 1 & 2 of the @FIAFormulaE World Championship - with brilliant results!@NickCassidy_ @RFrijns @NintendoUK pic.twitter.com/WiQ9jpWIHK
A harmadik 2021-es autó is pályára lépett: A Red Bull első tesztje videón
https://formula.hu/parc-ferme/28208
Megtartották az RB16B bejáratását – melyre egy 100 km-es filmnap adott lehetőséget –, a silverstone-i pályán Max Verstappen és Sergio Perez kipróbálhatták idei versenygépüket. Megírtuk, mit mondott a két pilóta, a vizuális típusoknak pedig itt az eseményről készült videó (habár az RB16B-ből nem sok látható benne):
Amikor az Alpha Tauri videót ígért egy „repülőkörről”, nem pont erre gondoltunk
https://formula.hu/parc-ferme/28203
Az elmúlt napokban Pierre Gasly és Yuki Tsunoda Imolában járatták be az Alpha Tauri idei autóját és vezettek egy korábbi modellt is egy privát tesztelés keretében, így amikor az Alpha Tauri beígérte, hogy videót tesz közzé egy gyorskörről, sokan izgalomba jöttek a Twitteren. Igen ám, de a csapat itt némi játékos megtévesztéssel élt, kihasználva, hogy angolul a gyorskört repülőkörnek (flying lap) nevezik, így teljes joggal osztott meg végül egy olyan videót, amire senki nem számított: egy kör az imolai pálya vonala felett... helikopterből.
Mondjuk ez sem kevésbé látványos!
ok here it is, a flying lap around the stunning Imola circuit pic.twitter.com/gQ7YbJDi2A
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) February 24, 2021
Nem sok 70 éves nagymama tud úgy autóval fánkozni, mint Mattias Ekström anyukája
https://formula.hu/parc-ferme/28202
A Dakar Rali után és az Extreme-E szezonja előtt lévő, eközben az e hétvégi WRC-beugrásra készülő Mattias Ekström különleges meglepetéssel készült szülei számára. Elhívta őket arra a havas tisztásra, ahol gyerekkorában megtanulta a versenyzés fortélyait, és odaadta nekik új utcai Cupráját egy menetre. Mivel szülei szintén autósportos múlttal rendelkeznek, nem ijedtek meg a kihívástól, sőt anyja, Agneta az életkorát meghazudtolva még némi lelkes fánkozást is bemutatott a havon.









