A járvány – mondanunk sem kell – a Formula-E terveit is alaposan összekutyulta az elmúlt egy év során, de a jövőre nézve is. A legutóbb augusztusban, a kényszerű hatfutamos berlini finálén versenyző sorozat ezt követően csak idén januárban kezdte volna a 2020/2021-esként nevezett hetedik szezonját, amit előbb Sanya és Mexikóváros halasztása miatt kétfutamossá tettek, majd a santiagói nyitányt is halasztani kellett, így végül e hét pénteken és szombaton a Diriyah ePrix két versenyével veszi kezdetét a szezon, a folytatásnak viszont egyelőre csak egy része ismert. Santiago júniusi pótlását követően a jelenlegi remény az, hogy a sorozat az amerikai kontinensen maradhat a mexikóvárosi és a New York-i fordulókra. Jelenleg még mindkét pálya helyszínén járványügyi intézkedések folynak kórházak és vakcinációs pontok formájában – akárcsak a londoni forduló otthonául szánt ExCeL rendezvényközpontban –, de egyrészt nyárig még sok minden változhat, másrészt az FE most is tevez alternatív forgatókönyvet a fennakadások esetére. Már az április 10-i római fordulóval is úgy készülnek, hogy ha a városban nem tudnák megtartani, a közeli vallelungai versenypálya készen áll.
Az új technika érkezését szintén kukázta a vírus, költségtakarékossági szempontból végül mégsem vezetik be az átdolgozott Gen2 EVO névre keresztelt, továbbfejlesztett karosszériát, így legközelebb a 2022-23-as, vagyis a kilencedik évadra várhatóak új autók, a Gen3-asok.
November végén három nap közös tesztelésre gyűlt össze a 12 csapat 24 versenyzője Valenciában, ahol az erőviszonyok rendkívül változatosan alakultak: a Porsche, a Mahindra és a BMW zárta az élen a napokat. Külön színt vihet a sorozatba a járvány gazdasági hatásai miatt bevezetett fejlesztési korlát: a csapatok az előttük álló két szezon során csak egyszer állhatnak elő új hajtáslánccal, ami máris eltérő stratégiákat eredményezett. Az Audi, a Mercedes és a Mahindra például már most beépítette az új technikát, amin innentől két évig nem változtathatnak, a Nissan és a címvédő DS Techeetah tavasszal készül az újításra, egyes csapatok viszont csak a következő szezonra tervezik ezt. Decemberben kiderült, hogy a szezon végén az Audi és a BMW gyári résztvevőként egyaránt távozik az FE-ből, ám partnercsapatuk, az ABT és az Andretti függetlenként tovább vihetik az istállót, és talán a hajtásláncot is.
Az esélyeket illetően nem nagyon lehet jósolni, de kétségtelen, hogy az előző két csapat- és három egyéni bajnoki címet behúzó DS Techeetah versenyzőinek hátán lesz a célkereszt. Antonio Felix da Costa tavaly fölényesen legyőzte csapattársát, Jean-Eric Vergne-t és az egész mezőnyt is, a nyerő csapat pedig nem is változott. Három átigazolás történt a 12 csapat között: Pascal Wehrlein a Mahindrától a Porschéba, Alexander Sims a BMW-ből a Mahindrába, Sam Bird pedig a Virginből a Jaguarba ült át – utóbbit különösen nagy várakozások követik, a brit ugyanis az elmúlt hat szezon során szinte mindig közel volt a bajnoki címhez, és ő az egyetlen, aki minden idényben tudott futamot nyerni.
Jött néhány izgalmas újonc is: a legérdekesebb talán a Virginnél debütáló Nick Cassidy, az új-zélandi ugyanis Japánban eltöltött fél évtized után lépett ki a világporodra, a Super Formula és a Super GT bajnoki címeivel a tarsolyában. A Venturinál Felipe Massa helyére érkező Norman Natótól sokat vár a csapat, elmondásuk szerint a formulaautózás sodrásából pár éve kikerült francia az utóbbi időben rengeteget tanult náluk a háttérben a Formula-E-ről, a teszteken pedig bizonyította, hogy ezt a gyakorlatba is át tudja ültetni. A BMW pedig egy másik pár éve mellőzött tehetségnek, a brit Jake Dennisnek adott lehetőséget hasonló megfontolásból.
A mezőny négy korábbi bajnokot tartalmaz: Jean-Eric Vergne kétszer, Sebastien Buemi, Lucas di Grassi és Antonio Felix da Costa pedig egy-egy alkalommal ülhetett fel a sorozat trónjára. Idén viszont, bár a körítés nem változott, a tét igen: valahol csak formaság, hiszen a feltételek eddig is adottak voltak, de az FIA a hetedik szezonra világbajnoki rangra emelte a Formula-E-t (az F1, a WRC, a WEC és a WRX mellé), így az egyelőre még ismeretlen hosszúságú idény végén valaki világbajnoknak nevezheti majd magát!
Az alábbi táblázat a mezőny résztvevőinek autóit, rajtszámait és a bajnokságban eddig szerzett győzelmeik számát rendszerezi:
Győzelem | Győzelem | |||||||
# | DS TECHEETAH | 12 | # | NISSAN E.DAMS | 17 | |||
25 | Jean-Eric Vergne | 9 | 22 | Oliver Rowland | 1 | |||
13 | Antonio Felix da Costa | 5 | 23 | Sebastien Buemi | 13 | |||
# | AUDI SPORT ABT | 12 | # | VIRGIN RACING | 11 | |||
11 | Lucas di Grassi | 10 | 4 | Robin Frijns | 2 | |||
33 | René Rast | 0 | 37 | Nick Cassidy | újonc | |||
# | JAGUAR | 2 | # | MERCEDES | 1 | |||
10 | Sam Bird | 9 | 5 | Stoffel Vandoorne | 1 | |||
20 | Mitch Evans | 2 | 17 | Nyck de Vries | 0 | |||
# | BMW I ANDRETTI | 4 | # | MAHINDRA | 4 | |||
27 | Jake Dennis | újonc | 29 | Alexander Sims | 1 | |||
28 | Maximilian Günther | 2 | 94 | Alex Lynn | 0 | |||
# | PORSCHE | 0 | # | VENTURI | 1 | |||
36 | André Lotterer | 0 | 48 | Edoardo Mortara | 1 | |||
99 | Pascal Wehrlein | 0 | 71 | Norman Nato | újonc | |||
# | DRAGON | 2 | # | NIO 333 | 2 | |||
6 | Nico Müller | 0 | 8 | Oliver Turvey | 0 | |||
7 | Sergio Sette Camara | 0 | 88 | Tom Blomqvist | 0 |