DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Formula-E

Jönnek az épített pályák a Formula-E-be

Frissítette mindeddig egyetlen helyszínből álló idei versenynaptárát a Formula-E, amely ismét tele van járványkompromisszumokkal. Párizs nem lesz, de Valencia és Róma ePrix igen, utóbbi még az is lehet, hogy Vallelungában.

Volt ugyan egy előzetes 2020/21-es, még tavaly ősszel kiadott versenynaptára az elektromos szériának, ám miután látszott, hogy a világ még télre sem fog kikecmeregni a koronavírus szorításából, hamar le is vették azt a napirendről: a terv azóta az, hogy apránként jelentik be az állomásokat, de ebbe is csúszott már fennakadás a szezonnyitónak szánt Santiago ePrix elhalasztásával. Idáig azt lehetett tudni, hogy a szezon Szaúd-Arábiában, a dupla Diriyah ePrix-vel indul február utolsó hétvégéjén, most viszont egy nagyobb adag versenyt jelentett be a szezon folytatásaként a Formula-E.

FE



A harmadik verseny a Róma ePrix lesz április 10-én. Az eseményt az olasz főváros utcáira, az EUR kerületbe vinnék vissza, az FE ügyvezetője, Jamie Reigle azonban tudja, hogy ebben a kissé optimista koncepcióban még történhet fennakadás: így már készen áll a B terv is, miszerint a versenyt a Rómához közeli Vallelunga versenypályán tartanák meg. Vallelunga a 2019-ben első alkalommal kiírt Autósport Játékok helyszíneként került legutóbb rivaldafénybe.

Következőként viszont már az A terv szerint is egy épített pálya érkezik, hiszen Valencia, a széria közkedvelt teszthelyszíne biztos pontként ugrott be a naptárba, általa pedig először rendez FE-futamot Spanyolország. A vonalvezetés a The Race értesülései szerint valamelyest el fog térni az eredetitől, a célegyenest talán nem használja majd a mezőny teljes egészében.

A Monaco ePrix marad az eredetileg beütemezett május 8-i helyén, majd két hétre rá jönne a Marrakesh ePrix, ami szintén beugró, mert bár a korábbi években rendszeres vendéglátó volt, idén nem tervezték a visszatérését. A januárról eltolt dupla santiagói forduló került be június 5-6-ra, és egyelőre ennyi ismert az idei naptártervekből. Ez azonban még nem a szezon vége lesz – ha ezzel a vírus is egyetért –, az FE szándéka később bejelenteni a további helyszíneket, amelyek között ott lehet a tavalyi szuperbeugró Berlin, a debütáló Szöul ePrix pedig még bekerülhet szezonzárónak, ha a londoni ExCeL-rendezvényközpont, amit jelenleg a koronavírus-fertőzöttek ellátására használnak, nem tenné ezt lehetővé. Ha sikerül tető alá hozni egy amerikai túrát, akkor akár Mexikóváros, esetleg New York is megérkezhet még a naptárba. Amit nagyon jó eséllyel nem rendeznek meg idén sem, az a kínai Sanya ePrix, amit pedig biztosan nem, az a Párizs ePrix. A sorozat legkésőbb szeptember elejére szeretné befejezni hetedik szezonját – az elsőt, amely világbajnoki ranggal rendelkezik. 

 

A Formula-E versenynaptára:

Február 26. Szaúd-Arábia Diriyah ePrix 1.
Február 27. Szaúd-Arábia Diriyah ePrix 2.
Április 10. Olaszország  Róma ePrix 
Április 24. Spanyolország  Valencia ePrix 
Május 8. Monaco  Monaco ePrix 
Május 22. Marokkó Marrakesh ePrix 
Június 5. Chile  Santiago ePrix 1. 
Június 6. Chile  Santiago ePrix 2. 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: