A rajtnál a pole-ból induló de Vriesnek nem volt kihívója, miután Pascal Wehrlein kissé beragadt, és inkább hátrafelé, az őt támadó René Rastra kellett figyelnie. Az első körben az élbolyból csak Mitch Evans tudott pozíciót nyerni, aki Alex Lynn-nel izmozva jött föl az 5. helyre, Edoardo Mortara mögé. Az élen álló de Vries, Wehrlein, Rast trió lassan elhúzott, negyed óra múlva már öt másodperc is volt Mortara lemaradása mögöttük.
Wehrleint a verseny 20. percében meg tudta előzni korábbi DTM-es riválisa, Rast. A Porsche tempója pár percig még tovább romlott, ez vezetett ahhoz, hogy a támadó mód felvételével Evans mögé eső Mortara elképesztően vakmerő módon előzte meg Evanst és Wehrleint, előbbit jobbról, utóbbit pedig – miután berántotta Venturiját egy szűk résbe – balról.
Az állóvízbe Lynn és Bird balesete dobott méretes kavicsot: Bird próbálta kicselezni a Mahindrát és a kanyar előtt hirtelen a belső ívre húzódott, Lynn azonban visszarántotta az autót, nem hagyva helyet honfitársának, így a két autó összeütközött és orral egymás felé fordulva tért nyugalmi állapotba. Bird így nem tudta befejezni a Jaguarnál töltött első versenyét, amelyen erős pontszerző helyek voltak számára kilátásban.
OH NO! Former teammates @sambirdofficial and @alexlynnracing collide in Diriyah
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) February 26, 2021
Find out how you can watch live here >> https://t.co/5FVAXUt8Ip #DiriyahEPrix pic.twitter.com/Apf0suxstn
Biztonsági autó érkezett a törmelékek eltakarítására, az újraindítást követően azonban rövid időn belül jöhetett is vissza, amikor Maximilian Günther sodródott szélesre és csapta a falnak a BMW-t.
Az összerázódott mezőny a 2019-es F2-es bajnok de Vriest nem hozta zavarba, mögötte Rast és Mortara a támadó mód felvételének időzítésével igyekeztek kitaktikázni egymást. A svájcinak sikerült megszerezni a második pozíciót, míg Rastot Evans is megelőzte, a háromszoros DTM-bajnok Audijának pedig hiába maradt több energiája a végére, az utolsó kanyarokban már nem tudott előzni rövid FE-karrierje második dobogójáért.
Nyck de Vries néhány másodperces előnyből tudott a hajrában elkocsikázni első Formula-E-győzelméig, ami a Mercedes számára már zsinórban a második volt, hiszen a tavalyi szezonzárót is ők nyerték. Az időmérőn hátrányba került Stoffel Vandoorne révén a másik autójuk is pontot szerzett a 8. helyen, a befutó pedig a középmezőny számára lett igazán kaotikus, a célvonal környékén a pontzónán éppen kívül került Sebastien Buemi és a címvédő Antonio Felix da Costa koccantak össze. Az elmúlt három szezon egyéni címeit behúzó DS Techeetah pont nélkül maradt, elsősorban a hátrányos kvalifikációs körülmények miatt.
Folytatás szombaton egy újabb szabadedzéssel, időmérővel és versennyel ugyanezen a pályán, hiszen Szaúd-Arábia a tavalyi évhez hasonlóan duplafutamos hétvégével nyitja a szezont.
A verseny végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő/Hátrány | Kör |
1 | Nyck de Vries | Mercedes | 46:44.765 | 32 |
2 | Edoardo Mortara | Venturi | 4.119 | 32 |
3 | Mitch Evans | Jaguar | 4.619 | 32 |
4 | René Rast | Audi | 4.852 | 32 |
5 | Pascal Wehrlein | Porsche | 7.962 | 32 |
6 | Oliver Rowland | Nissan | 9.318 | 32 |
7 | Alexander Sims | Mahindra | 9.686 | 32 |
8 | S.Vandoorne | Mercedes | 9.973 | 32 |
9 | Lucas di Grassi | Audi | 11.089 | 32 |
10 | Oliver Turvey | NIO | 15.518 | 32 |
11 | A.F.da Costa | DS | 16.225 | 32 |
12 | Jake Dennis | BMW | 17.025 | 32 |
13 | Sébastien Buemi | Nissan | 17.273 | 32 |
14 | Norman Nato | Venturi | 17.312 | 32 |
15 | Jean-Éric Vergne | DS | 18.402 | 32 |
16 | André Lotterer | Porsche | 18.417 | 32 |
17 | Robin Frijns | Virgin | 18.822 | 32 |
18 | Tom Blomqvist | NIO | 19.072 | 32 |
19 | Nick Cassidy | Virgin | 19.951 | 32 |
20 | S.Sette Câmara | Penske | 20.174 | 32 |
21 | Nico Müller | Penske | 20.586 | 32 |
- | Max Guenther | BMW | - | 23 |
- | Sam Bird | Jaguar | - | 22 |
- | Alex Lynn | Mahindra | - | 16 |