Több mint egy hónapos késlekedés, a santiagói forduló későbbre halasztása után e hétvégén Szaúd-Arábiában, a Diriyah ePrix-vel kezdődik meg a Formula-E hetedik szezonja - és az első, amelyet már világbajnokságnak neveznek.
A két szabadedzést követő időmérő lebonyolítása nem változott, továbbra is négy csoportban hajtottak pályára a versenyzők, akik egy-egy gyorskörrel kísérelhettek meg bekerülni a superpole-t érő első hat helyezett közé. Az sem változott, hogy a csoportokat a bajnokság állása (ezúttal a tavalyi végeredmény) szerinti sorrendbe rendezik. És az sem, hogy a legkorábban pályára kényszerülők még rosszabb körülmények között találják magukat, mint azok, akik egy későbbi csoportban, valamelyes már tisztább, felgumizottabb aszfalton haladhatnak.
Ez a hatás a Rijád melletti pályán kifejezetten erős volt, így a tavalyi éllovasok a rajtrács hátsó fertályára kerültek. Hiába festett még jól Oliver Rowland első helyet érő gyorsköre az első csoportban, a végelszámolásban ő sem fért be a legjobb tízbe. Különösen ráfáztak a gyorskör megkezdése előtti tolakodásra a DS Techeetah versenyzői, akik forgalomban, egymást is feltartva kezdték meg végül menetüket, s az előző három egyéni bajnoki címet behúzó Jean-Eric Vergne–Antonio Felix da Costa kettős végül csak a rajtrács 19-18. helyére került a 24 autós mezőnyben.
A második csoportban Nyck de Vries futott olyan kört az edzéseken is brillírozó Mercedesszel, amelyet a harmadik csoport legjobbja, a szintén Mercedes-motoros Venturit vezető Edoardo Mortara sem tudott felülmúlni, a negyedik csoport pedig káosszal végződött. Bár az újoncokat és a tavalyi sereghajtókat tartalmazó szextett tagjai is veszélyeztették a legjobb helyeket, különösen Nick Cassidy szárnyalt a Virginnel, ám az utolsó szektorban kicsúszó Sergio Sette Camara Dragonja előhívta a dupla sárga zászlókat. A mögötte érkezők így is erős időkkel haladtak át a célvonalon, Cassidy és Nico Müller befért a legjobb hatba, de Tom Blomqvist is 7. lett, a versenybírók viszont késleltették a superpole kezdését és azonnal vizsgálódni kezdtek a három érintett szabálysértésére gyanakodva. Pár perc alatt megszületett a döntés, elvették Cassidy, Müller és Blomqvist gyorskörét. A Virgin számára ez különösen nagy csapás azok után, hogy az autóját a második edzésen összetörő Robin Frijns részt sem tudott venni az időmérőn.
A superpole-ban így Nyck de Vries (Mercedes), Edoardo Mortara (Venturi), Pascal Wehrlein (Porsche), René Rast (Audi), Alex Lynn (Mahindra) és Mitch Evans (Jaguar) jutott be – az új-zélandinak kapkodnia kellett, mert eredetileg kilencedikként végezve nem készültek a folytatásra csapatával. Evansnak végül nem sikerült jó kört futnia, a falat is lekoccolta. A következő érkezők, Lynn, Rast és Wehrlein egymást váltották az élen, az első szektort elrontó Mortarának azonban nem sikerült tovább javítani az etalon. Zárásként aztán megérkezett az alapszakaszt is megnyerő de Vries, aki az F1-ből ismert szintre kapcsolt a Mercedesszel: miután szektoronként két tizedet adott Wehrleinnek, kényelmesen szerezte meg önmaga első és a Mercedes második pole-pozícióját a Formula-E-ben.
A szezon első időmérője tehát a német gyártók uralmával zárult, hiszen egy Mercedest egy Porsche és egy Audi, majd a szintén Mercedes-motoros Venturi követi majd a rajtrácson a közép-európai idő szerint 18 órakor startoló versenyen – a Formula-E első villanyfényes versenyén, hiszen Szaúd-Arábia addigra már túl lesz a naplementén.
Az időmérő végeredménye:
SP | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány |
1 | Nyck de Vries | Mercedes | 1:08.157 | |
2 | Pascal Wehrlein | Porsche | 1:08.821 | 0.664 |
3 | René Rast | Audi | 1:08.869 | 0.712 |
4 | Edoardo Mortara | Venturi | 1:09.317 | 1.160 |
5 | Alex Lynn | Mahindra | 1:09.345 | 1.188 |
6 | Mitch Evans | Jaguar | 1:09.706 | 1.549 |
Q | ||||
7 | André Lotterer | Porsche | 1:09.157 | 0.371 |
8 | Sam Bird | Jaguar | 1:09.265 | 0.479 |
9 | Max Guenther | BMW | 1:09.277 | 0.491 |
10 | Oliver Rowland | Nissan | 1:09.362 | 0.576 |
11 | Alexander Sims | Mahindra | 1:09.559 | 0.773 |
12 | Norman Nato | Venturi | 1:09.628 | 0.842 |
13 | Oliver Turvey | NIO | 1:09.631 | 0.845 |
14 | Jake Dennis | BMW | 1:09.723 | 0.937 |
15 | S.Vandoorne | Mercedes | 1:10.128 | 1.342 |
16 | Lucas di Grassi | Audi | 1:10.474 | 1.688 |
17 | Sébastien Buemi | Nissan | 1:10.594 | 1.808 |
18 | A.F.da Costa | DS | 1:10.735 | 1.949 |
19 | Jean-Éric Vergne | DS | 1:10.804 | 2.018 |
20 | Nick Cassidy | Virgin | 1:22.020 | 13.234 |
21 | Tom Blomqvist | NIO | 1:23.163 | 14.377 |
22 | Nico Müller | Penske | 1:24.955 | 16.169 |
23 | S.Sette Câmara | Penske | 1:21.445 | 12.659 |
24 | Robin Frijns | Virgin | - | - |