Ricciardo élete egyik álma, egy tesztvezetés teljesülhet egy újabb dobogós helyezéssel
https://formula.hu/parc-ferme/28533
Nagy ígéretet tett a McLaren vezérigazgatója Daniel Ricciardónak: Zak Brown azt a Chevrolet NASCAR-autót ajánlotta fel egy tesztvezetésre, amit az ausztrál pilóta gyerekkori példaképe, idősebb Dale Earnhardt az amerikai versenyszéria 1984-es szezonja során vezetett. Brown személyes gyűjteményének egyik darabja a hármas rajtszámú Monte Carlo, amivel Ricciardo akkor hajthat pályára, ha idén szerez egy dobogós helyezést a McLaren számára. A fogadás ötlete már korábban bejárta a sajtót, Brown felajánlása azonban mostanra lett "hivatalos". Ricciardo várhatóan mindent belead az eredmény elérése érdekében, hiszen még a rajtszáma is az amerikai autóversenyzőhöz kötődik.
Az egyezség Ricciardo és Cyril Abiteboul tavalyi fogadásának mintájára született meg a két fél között. A pilóta akkor egy tetoválásban fogadott korábbi csapatfőnökével, hogy szerez egy dobogós helyezést a Renault számára, mielőtt év végén maga mögött hagyja a csapatot.
Dale Earnhardt Sr's 1984 Wrangler Chevrolet Monte Carlo.
— Zak Brown (@ZBrownCEO) March 31, 2021
Get us that podium and the drive is all yours, @DanielRicciardo. @DaleJr @NASCAR pic.twitter.com/wyplavg8G3
Kubicáék újabb győzelemmel bajnokok az ELMS-ben
https://formula.hu/parc-ferme/30154
A hétvégén Spa-Francorchamps-ban rendezték meg az Európai Le Mans Sorozat aktuális, szezonbeli utolsó előtti fordulóját, amelynek a Team WRT 11 pontos előnnyel vágott neki. Mivel a Robert Kubica, Yifei Ye, Louis Deletraz trió megszerezte idei harmadik győzelmét, az egység már a portugál finálé előtt bebiztosította a bajnoki címet. Kubica úgy érte el mindezt, hogy az ezt megelőző két hétvégén pedig a Formula-1-ben versenyzett Kimi Raikkönen helyetteseként az Alfa Romeónál.
Az ELMS mezőnyét jövőre hazánkban is megcsodálhatjuk, hiszen nemrég kiderült, hogy a Hungaroring is bekerült a 2022-es versenynaptárukba.

Már februárban elrajtol a 2022-es IndyCar-szezon
https://formula.hu/parc-ferme/30153
Az utolsó előtti, Laguna Seca-i versenyhétvége során prezentálta a jövő évi naptártervezetet az IndyCar szervezősége. Rögtön az első forduló kapcsán van egy érdekesség, hiszen a St. Petersburgben rendezendő évadnyitó február 27-i időpontot kapott: 2004 óta először fognak IndyCar-futamot rendezni már az év második havában. Az összesen 17 fordulós menetrendben szokás szerint május utolsó vasárnapján, május 29-én kapott helyet a legendás Indy 500. Indianapolisba amúgy az épített pálya miatt is ellátogat a mezőny kétszer is. Oválversenyt összesen ötöt fognak rendezni a szezon során: az Indy 500 mellett Texasban, Iowában kettőt is, valamint a World Wide Technology Racewayen. Az évad a tervek szerint szeptember 11-én, Laguna Secában zárul majd. Íme, a 2022-es naptártervezet:

Verstappen több kört vezetett idén, mint a mezőny többi része együttvéve
https://formula.hu/parc-ferme/30148
A Racing Statistics tette ki Twitter-oldalára az alábbi táblázatot, amelyen az látszik, hogy Max Verstappen 462 kör végén vezetett eddig a 2021-es F1-es szezon során – ez pedig 108-cal több, mint amennyit a mezőny összes többi tagja az élen töltött! Természetesen Lewis Hamilton a második ezen a téren, míg Esteban Ocon a hungaroringi sikerével a harmadik helyen áll. Összesen amúgy tíz pilóta vezetett már legalább egy kör erejéig idén – persze egy részük csak a bokszkiállások idején, átmenetileg.
Max Verstappen has led 108 Laps more than the whole grid COMBINED!
— Racing Statistics (@StatisticsRace) September 18, 2021
P.S
Does anybody know when was the last time we had 10 or more different Lap Leaders?#F1 #MaxVerstappen pic.twitter.com/d5040LXonp
Így lepte meg Marquez ifjú olasz rajongóját, Valentinót
https://formula.hu/parc-ferme/30149
Amióta néhány éve elég puskaporos a viszony Valentino Rossi és Marc Marquez között, az olasz versenyhelyszíneken rendre szokott pfujolást és kifütyülést kapni a szurkolók egy részétől a spanyol. De a jelek szerint Olaszországban is vannak, akik kedvelek a Repsol Honda klasszisát: egy ötéves rajongója találkozott a minap Misanóban Marquezzel az anyja által írt levél nyomán, a nyolcszoros világbajnok pedig többek között az aznapi térdkoptatóit ajándékozta a kisfiúnak – akit egyébként éppenséggel Valentinónak hívnak…
A very special day for 5-year-old Valentino!
— MotoGP™(@MotoGP) September 19, 2021
After his Mum wrote an email expressing how much Valentino wanted to meet his hero, @marcmarquez93 was all too happy to make his dream come true! #SanMarinoGP pic.twitter.com/vVtjAyM0wv
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Senna utolsó trófeája mellé került Ricciardóé: „Őrületes!”
https://formula.hu/parc-ferme/30147
A monzai győzelme után is elmondta Daniel Ricciardo, hogy szürreális számára, hogy Ayrton Senna egyik trófeája mellé kerülhet az övé a McLaren központjában. Nos, ez az alábbi videó tanúsága szerint valóban így történt: a háromszoros világbajnok brazil 1993-as Ausztrál Nagydíjon szerzett győzelmi kupájának társaságába került – ami a néhány hónappal később halálos balesetet szenvedő legenda utolsó diadala volt az F1-ben.
„Említettem, hogy a trófeám valahova Sennáé mellé kerülhet, s ez itt Senna 1993-as adelaide-i kupája” – mondta Ricciardo. „Ott voltam azon a versenyen. Egészen őrületes, meg sem tudok szólalni. Beteszem ezt ide, aztán szerintem elsétálok, mielőtt nekiállok bőgni, mint egy kisbaba…”
The moment @DanielRicciardo added his own piece of McLaren history to the MTC trophy cabinet.
— McLaren (@McLarenF1) September 16, 2021
And he picked a spot alongside a very special trophy. pic.twitter.com/Umk6gu1I8H
Csak Zhou szuperlicencpontjaira vár az Alfa Romeo?
https://formula.hu/parc-ferme/30152
Bár még a Haas sem erősítette meg, hogy marad náluk a Mick Schumacher, Nyikita Mazepin duó, gyakorlatilag már csak egyetlen hely kiadó a 2022-es Formula-1-es rajtrácson: az Alfa Romeo második ülése. Valtteri Bottas csapattársát ugyanis még nem jelentette be az alakulat, amely egyfelől megtarthatja akár Antonio Giovinazzit, másfelől a híresztelések szerint Nyck de Vries és Guanyu Zhou is leválthatja az olaszt. Az utóbbi napokban a kínai lépett elő fő esélyesnek, miután támogatói akár 30 millió eurót is fizetnének azért, hogy az F1-ben versenyezzen a Formula-2-ben bajnokesélyes pilóta.
A német Auto Motor und Sport szerint egyezség még nem született, a Motorsport.com olasz kiadása ugyanakkor úgy tudja, valójában már meg is állapodott Zhou és az Alfa Romeo. Az egyetlen tényező, ami miatt még nem jelentették be őt – azon túl, hogy Frederic Vasseur nemrég úgy nyilatkozott, hogy szeretné még megvárni a soron következő F2-es futamok alakulását –, hogy az Alpine akadémiájához tartozó fiatal pilótának egyelőre nincs meg az F1-es induláshoz szükséges mennyiségű szuperlicencpontja – igaz, mivel pillanatnyilag második helyen áll a Formula-2-ben, ez szinte bizonyosan meglesz neki.
Ami amúgy potenciálisan akadály lehet Zhou szerződtetése előtt, hogy a szponzorai állítólag többéves megállapodást akarnak, Vasseurék azonban egy évben gondolkodnak egyelőre, vélhetően a saját Sauber-nevelés Theo Pourchaire esetleges jövőbeni F1-es debütálását is szem előtt tartva.

fotó: DPPI
Utolsó körös ütközés után dőlt el a MotoE Világkupa bajnoki címe
https://formula.hu/parc-ferme/30151
A MotoGP San Marinó-i Nagydíjának betéteseményeként került sor a 2019-ben útjára indult MotoE Világkupa idei kiírásának szezonzárójára. A misanói duplafutamos hétvége előtt Alessandro Zaccone vezette a bajnoki tabellát, az olasz azonban elesett a szombati versenyen, Hikari Okubo pedig már nem tudta őt elkerülni, így sérülései miatt vasárnap már nem is tudott rajthoz állni az Octo Pramac színeit képviselő motoros.
Ezzel viszont a tavalyi bajnok Jordi Torres került helyzetbe, aki szombaton győzni tudott Misanóban, így nyolcpontos előnnyel fordult a fináléra Dominique Aegerterrel szemben. Ők ketten aztán a vasárnapi évadzáró utolsó két körében hatalmas csatát vívtak a győzelemért, néhány kanyarral a vége előtt pedig Aegerter egyik előzési kísérleténél össze is ütköztek, aminek a spanyol bukása lett a vége! A svájcit intette le elsőként a kockás zászló, néhány percnyi vizsgálódás után azonban a felügyelők megbüntették őt – pontosan annyival, hogy épp a bukás után beevickélő Torres mögé rangsorolják, ezzel pedig a Pons versenyzője megvédte a címét és az elektromos sorozat első kétszeres bajnoka lett! Aegerter egyébként úgy lett második és vett részt a hétvégi fordulón, hogy emiatt kihagyta a Supersport-vb barcelonai állomását, pedig abban a kategóriában vezeti a pontversenyt – igaz, még így is tetemes előnnyel.
What a way for the #MotoE title to be decided!!!
— MotoGP™ (@MotoGP) September 19, 2021
Following a stewards' investigation into the incident with @DomiAegerter77, @jorditorres81 was awarded the World Cup!#TwoTimeTorres | #SanMarinoGP pic.twitter.com/jyJTUMw9Aw
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
DTM: Mercedes-győzelem Assenben, Ferrari-vezetés a tabellán
https://formula.hu/parc-ferme/30150
Vasárnap újabb időmérőt és futamot rendeztek a holland versenypályán a Német Túraautó-bajnokság mezőnye számára. A pole-pozíciót Lucas Auer szerezte meg, az első helyet pedig a versenyen is csak a bokszkiállások idejére adta át, így az osztrák behúzta idei első győzelmét – ennek köszönhetően a Lausitzring óta először született Mercedes-siker.
A második helyen az Auert a hajrában megközelítő Liam Lawson futott be, ezzel a Ferrarival versenyző Red Bull-támogatott pilóta stabilizálta a szombaton megszerzett vezető pozícióját az összetett tabellán. A dobogót Daniel Juncadella tehette volna teljessé, de a végén kénytelen volt félreállni a Mercedesszel. Így az előző napi győztes Marco Wittmann lett a harmadik, megelőzve a bajnokságban korábban vezető Kelvin van der Lindét, de mindkettejüknek nőtt a lemaradásuk Lawsonnal szemben a pontversenyben. Alexander Albon az ötödik helyen ért célba.

Jövőre újra a Hungaroringre látogat az Európai Le Mans Sorozat
https://formula.hu/parc-ferme/30146
Közzétette 2022-es versenynaptárát az ELMS, azaz az Európai Le Mans Sorozat, amely bizonyos szempontból a WEC előszobájának is tekinthető. A menetrendben pedig 2013 után újra feltűnt a Hungaroring is: az LMP2-es, LMP3-as és GTE-kategóriákat felvonultató mezőny július 3-án fog versenyezni hazánkban. A bajnokság összesen hat fordulóból fog állni: Le Castellet-ben, Imolában, Barcelonában és Spában rendeznek még egy-egy négyórás versenyt. Az ELMS rendre komoly indulókat vonultat fel: jelenleg például a Robert Kubicával felálló Team WRT vezeti az összetett tabellát.
A napokban ez a második magyar vonatkozású endurance-hír, hiszen nemrég derült ki, hogy idén októberben újra ellátogat a mogyoródi pályára a 24H Series egy két részletben megrendezendő 12 órás viadal erejéig.

Grosjean falnak ment a pace carral Laguna Secában
https://formula.hu/parc-ferme/30145
Még az IndyCar-hétvége előtt forgattak egy promóciós videót Romain Grosjeannal, amelyben a francia a Honda Civic Type R típusú pace cart vezette körbe a Laguna Seca-i pályán. Az ex-F1-es azonban a bokszutca bejárati falának ment az autóval: feltehetően fékhiba okozta a problémát. Grosjeant és a mellette ülő Ed Jonest elővigyázatosságból az orvosi központba szállították, de egyiküknek sem esett baja – a pace carról ez már kevésbé mondható el:
NBC was filming with the pace cars at Laguna Seca and Grosjean hit the tire wall on pit in, below is what it looks like pic.twitter.com/cli4xaRKJf
— Jenna Fryer (@JennaFryer) September 17, 2021
Romain Grosjean crashed the pace car... pic.twitter.com/FkfNSICqJN
— NeedForSpeedz (@ForSpeedz) September 18, 2021
Ma 13 órakor jön az AFM Motorsporthíradó friss adása
https://formula.hu/parc-ferme/30144
A stúdióvendégünk Benyó Máté lesz, de szó lesz többek között a Vértes Raliról, az Akropolisz Raliról és a WRX-ről. Ma 13 órakor tehát kapcsoljatok a FIX TV-re, ha nem akartok lemaradni legújabb adásunkról!

Nem akármilyen társaságban ünnepelte a születésnapját Ocon
https://formula.hu/parc-ferme/30143
Szeptember 17-én töltötte be a 25. életévét az Alpine pilótája, Esteban Ocon, aki nemrégiben szerezte meg első futamgyőzelmét a Hungaroringen, a hétvégén pedig a születésnapját ünnepelte, mégpedig más F1-es pilóták társaságában. A francia versenyző Instagram oldalán két fotó is megjelent a jeles napról és az ünnepségről, az egyiken pedig Mick Schumacher és Lance Stroll is feltűnik. A fiatal generáció tagjai egészen jó kapcsolatot ápolnak egymással, ez pedig úgy látszik, egyre szorosabbá válik.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A McLaren elég egyértelműen fejlődött az elmúlt években
https://formula.hu/parc-ferme/30142
Kifejezetten jó szezonja van a McLarennek eddig, az idei évben eddig összesen négy versenyen értek el dobogós helyezést, ebből pedig az egyik egy kettős győzelem volt az Olasz Nagydíjon, mellyel egy hosszú negatív szériát zártak le. A wokingi istálló 2021-ben eddig 215 pontot gyűjtött összesen, ez pedig már most több mint a tavalyi, vagy az azt megelőző három szezon végeredménye.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Az F1 árnyoldala – amikor ez nem a te napod
https://formula.hu/parc-ferme/30140
Az F1 több rövid videót is közzétett már YouTube-csatornáján, melyekkel a versenyzők szavain keresztül azt próbálta meg érzékeltetni, milyen is a sport belülről. Ezúttal a pilóták arról beszélnek, hogyan élik meg azokat a pillanatokat, amikor nagyon nem lehet szeretni ezt a sportot. Kiütnek, elrontják a bokszkiállásodat, vezető helyről technikai hiba miatt kiesel, vagy csak falba rakod az autót – akármi miatt fordul rosszra egy hétvége, a versenyzők egyetértenek abban, hogy szívszorító érzés, és a legtöbb, amit tehetnek utána, hogy tanulnak belőle. Ahogy Sainz is fogalmaz, a „Mi lett volna, ha…” teszi őket egyre jobbakká.
WRX: Grönholm nyerte a szombati napot Rigában
https://formula.hu/parc-ferme/30141
A negyedik fordulójához érkezett a Ralikrossz-világbajnokság 2021-es szezonja, melyet a lettországi Rigában tartanak, ráadásul ezúttal két versenyt is lebonyolítanak szombaton és vasárnap. Előbbi napon megszakadt a svéd testvérpár, Kevin és Timmy Hansen eddigi győzelmi sorozata, miután a korábbi helyszíneken, vagyis a spanyol, a svéd és a francia hétvégéken is csak ők ketten tudtak diadalmaskodni.
Ezúttal másként alakultak a dolgok, miután Niclas Grönholm nyerte a szombati versenyt. A finn pilóta az elődöntőben is győzni tudott, ott Timo Scheider és Kevin Hansen mentek vele a fináléban, míg a második elődöntőből Johan Kristofferson, Timmy Hansen és honfitársunk, Szabó Krisztián jutottak tovább. A döntőben végül az első sorból induló Grönholm lett a legjobb, a Timmy és Kevin Hansent megelőzve, Szabó pedig a negyedik helyen zárt Kristofferson, valamint Scheider előtt.
Az eredmények az alábbi képre kattintva érhetőek el.
DTM: Wittmann az idei második győzelmét aratta
https://formula.hu/parc-ferme/30139
Hollandiában, azon belül is Assenben folytatódott a Német Túraautó Bajnokság idei szezonja, melynek szombati időmérő edzésén Liam Lawson volt a leggyorsabb. A fiatal új-zélandi pilóta mindössze 16 ezreddel volt gyorsabb, mint a sorozat kétszeres bajnoka, Marco Wittmann.
A délutáni futam első szakaszában Wittmann nem volt szerencsés, a kilencedik körben ugyanis elég lassúra sikerült a kiállása, így végül az ötödik helyig esett vissza, ám ez sem zavarta és nagyszerű tempóval került ismét az élre a verseny későbbi szakaszában, majd onnantól kezdve már nem engedte ki a győzelmet a kezéből. A német pilóta még úgy is megnyerte a futamot, hogy a Lawson elleni előzés során szabálytalannak találták, így kapott egy öt másodperces büntetést. A második helyezett Mirko Bortolotti lett, a dobogó legalsó fokára pedig a pole-pozícióból rajtoló Lawson állhatott fel, de aligha lehet boldogtalan, hiszen ezzel az eredménnyel átvette a vezetést a pontversenyben.
Ez többek között annak is köszönhető, hogy a pontverseny korábbi éllovasa, Kelvin van der Linde csak a 12. lett, a sikertelen stratégiájuk miatt, mely a biztonsági autós fázisok miatt alakult rosszul, abból pedig kettő is volt. Lawson mögött a negyedik helyen Götz, míg az ötödiken a korábbi F1-es versenyző, Christian Klien végzett.
Folytatás vasárnap a második verseny kvalifikációjával 10:00-tól.

Domenicali állítja, 2022-ben sem lesz Német Nagydíj!
https://formula.hu/parc-ferme/30138
Az F1-es versenynaptár korábbi alappillére, a Német Nagydíj sorsa bizonytalanul alakult az elmúlt években. Bár tavaly a járvány miatt elmaradt futamok pótlásaként rendeztek egy versenyhétvégét a Nürburgringen, idén már egyáltalán nem került bele a naptárba. A Formula-1 vezérigazgatója, Stefano Domenicali a Sky Germanynek adott interjújában leszögezte, hogy Mick Schumacher és Sebastian Vettel jövőre sem fog hazai pályán versenyezni, ahogy a Mercedes csapata sem.
Mint elmondta, ennek hátterében pénzügyi okok állnak, a Formula-1 ugyanis csak gazdaságilag életképes versenyeket akar rendezni, a Német Nagydíj viszont hiába vonz be sok rajongót, évek óta anyagi problémákkal küzd. Idén többek között Monzában is aggodalmak merültek fel, hiszen az Olasz Nagydíjra csupán a létszám 50 százalékát tudták befogadni. Nem úgy Hollandiában, ahol viszont a nagydíj óriási sikert aratott, kétharmados befogadóképességgel teljesítette a hétvégét, és jó eséllyel fényes jövő áll előtte. „Nézzék csak meg Hollandiát! Zandvoortban már a következő három évre szóló jegyek is elfogytak" – tette hozzá Domenicali, majd elmondta: hasonló sikerre számít az új Miami Nagydíjon is, ami a némettel ellentétben szerepelni fog a 23 versenyes naptárban jövőre. Ez az idei év célszáma volt, ám a lemondások sokasága, más versenyek csatlakozása ellenére is csupán legfeljebb 22 lehet.
Domenicali azt is megerősítette, hogy egy afrikai versennyel is számolnak, de a Dél-Koreába való visszatérésre is lát esélyt. Utóbbi hírét valószínűleg Alonso és Vettel díjazná leginkább, ugyanis a Yeongamban megrendezett Koreai Nagydíjat 2010 és 2013 között, összesen négyszer rendezték meg, amiből egyet Alonso nyert meg a Ferrarinál, míg a következő hármat a német húzott be a Red Bull-lal.

Covid: Nem Brazíliában rendezik a Gokart-vb döntőjét
https://formula.hu/parc-ferme/30136
Az FIA hivatalos honlapján tudatta, hogy az előzetes tervekkel ellentétben mégsem tudják lebonyolítani a Gokart világbajnokság döntőjét december 2. és 5. között a brazíliai Birigüiben, mivel egyre több csapatnak és versenyzőnek okozna gondot a dél-amerikai országba való beutazás és annak következményei a koronavírus-járvány miatt.
Egyúttal azt is megerősítette a Nemzetközi Automobil Szövetség, hogy megtartják az idei finálét, azt viszont majd október utolsó hétvégéjén, Spanyolországban rendezik, a pontos helyszínről később adnak bővebb tájékoztatást. Felipe Massa, a Nemzetközi Gokart Bizottság elnöke így nyilatkozott a történtekről: "Mély szomorúsággal tudatom, hogy nem tudjuk megrendezni a döntőt Birigüiben. A jelenlegi Covid-helyzet nem teszi lehetővé, hogy a tervek szerint haladjunk, de szeretném megköszönni a szervezők elhivatottságát és eddigi munkáját. Az új eseménynek Európa ad majd otthont, így a világ legjobb gokartosai egy világbajnoki döntővel zárhatják le az évet!"

Születendő kislánya ihlette Rossi misanói bukósisakját
https://formula.hu/parc-ferme/30137
Hosszú évek óta hagyomány, hogy Valentino Rossi a hazai nagydíjaira speciális sisakfestéssel rukkol elő. Mivel az idény végén visszavonul az olasz, a mostani San Marinó-i Nagydíj az utolsó előtti ilyen alkalom (bő egy hónap múlva visszatér a mezőny Misanóba a koronavírus-járvány miatti naptármódosítások révén), a kilencszeres világbajnok pedig a néhány hónap múlva születendő kislányára utaló rózsaszín dizájnt villantott:
A baby daughter on the way and a special helmet to mark the occasion!@ValeYellow46 reveals his 2021 Misano design!#SanMarinoGP pic.twitter.com/7nrEuAT9Ym
— MotoGP (@MotoGP) September 18, 2021
Valentino Rossi’s new helmet for Misano! Celebrating his new fatherhood with a design dedicated to his daughter / #MotoGP pic.twitter.com/6Yb8M5koTg
— everythingmotoracing (@everythingmrace) September 18, 2021
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
A McLaren és az Alfa Romeo is örülne a fiatalok pénteki bevetésének
https://formula.hu/parc-ferme/30135
Ross Brawn a napokban erősítette meg: igaz a híresztelés, miszerint azt tervezik, a következő szezontól kezdve a csapatoknak a pénteki első szabadedzésen egyik autójukba kötelezően fiatal pilótát kell ültetniük. A cél természetesen az utánpótlásban szereplők segítése, akiknek úgy tűnik, jövőre valóban ez lesz az egyetlen F1-es lehetőségük.
Megszólaltak azóta az érintettek is, a McLaren és az Alfa Romeo is üdvözölné az FIA új szabályát. Andreas Seidl elmondása szerint csapata már az ötlet tárgyalása közben is pozitívan áll hozzá az újításhoz, és szeretnék volna, ha valóban keresztülvinnék. „Nagyon támogattuk, hogy legyen ilyen kötelező része akár a szezon végi teszteknek, akár a szabadedzéseknek, hogy az újoncok hivatalosan is gyakorolhassanak. Manapság nehéz nekik a korlátozott tesztelési lehetőséggel. Nagyon boldog vagyok emiatt” – mondta Seidl, hozzátéve, még keresik azt a versenyzőt, akinek esélyt szeretnének adni.
Frederic Vasseur hasonlóan viszonyul a javaslathoz, aki szerint még így sem lesznek könnyű helyzetben a feltörekvő tehetségek, de egyértelműen jó lépés ez az F1-től. „Az első szabadedzés nem túl releváns. A múltban sokszor csináltuk ezt mi is Charles-lal, Antonióval és Callummal. Viszont nem egyszerű, mert nem törhetik az autót, hiszen csak két óránk van a második edzés előtt. Ez egy kicsit skizofrén helyzet, de ez ilyen” – utalt arra, a bizonyítás mellett mennyire vissza is kell majd fogniuk magukat a fiataloknak.


