Ricciardo élete egyik álma, egy tesztvezetés teljesülhet egy újabb dobogós helyezéssel
https://formula.hu/parc-ferme/28533
Nagy ígéretet tett a McLaren vezérigazgatója Daniel Ricciardónak: Zak Brown azt a Chevrolet NASCAR-autót ajánlotta fel egy tesztvezetésre, amit az ausztrál pilóta gyerekkori példaképe, idősebb Dale Earnhardt az amerikai versenyszéria 1984-es szezonja során vezetett. Brown személyes gyűjteményének egyik darabja a hármas rajtszámú Monte Carlo, amivel Ricciardo akkor hajthat pályára, ha idén szerez egy dobogós helyezést a McLaren számára. A fogadás ötlete már korábban bejárta a sajtót, Brown felajánlása azonban mostanra lett "hivatalos". Ricciardo várhatóan mindent belead az eredmény elérése érdekében, hiszen még a rajtszáma is az amerikai autóversenyzőhöz kötődik.
Az egyezség Ricciardo és Cyril Abiteboul tavalyi fogadásának mintájára született meg a két fél között. A pilóta akkor egy tetoválásban fogadott korábbi csapatfőnökével, hogy szerez egy dobogós helyezést a Renault számára, mielőtt év végén maga mögött hagyja a csapatot.
Dale Earnhardt Sr's 1984 Wrangler Chevrolet Monte Carlo.
— Zak Brown (@ZBrownCEO) March 31, 2021
Get us that podium and the drive is all yours, @DanielRicciardo. @DaleJr @NASCAR pic.twitter.com/wyplavg8G3
12 órás futamot rendeznek októberben a Hungaroringen – igaz, két részletben
https://formula.hu/parc-ferme/30133
Oláh Gyárfás, az MNASZ elnöke számolt be az örömhírről hivatalos Facebook-oldalán, miszerint hét év után visszatér a 24H Series Magyarországra. Október első hétvégéjén, 2-án és 3-án rendezik meg a 12 órás versenyt a Hungaroringen, viszont két részletben bonyolítják le a küzdelmeket:
„A futam szombaton kezdődik 16:30-kor és két órát versenyeznek a csapatok 18:30-ig. Itt lényegében „befagyasztják” a futamot, és vasárnap onnan folytatják, ahol abbahagyták. Vasárnap már keményebb menet jön, hisz 8:30-től 18:30-ig versenyeznek tovább 10 órán keresztül” – magyarázta Oláh Gyárfás. Az MNASZ-elnök hozzátette: reméli, a régi hagyományoknak megfelelően szép számú nemzetközi mezőny gyűlik majd össze és sok hazai csapat is csatlakozik hozzájuk.
Teher nélkül nő a Bottas?
https://formula.hu/parc-ferme/30127
Nem tudtunk szó nélkül elmenni amellett a tény mellett, hogy gyakorlatilag egy másik Valtteri Bottast láthattunk Monzában azt követően, hogy bejelentették: a finn nem marad a Mercedesnél 2022-re. A Bottasról folytatott eszmecserénk 34:44-től hallható a Formula Podcast legutóbbi adásában.
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
MotoGP, DTM, Superbike, IndyCar: ez a szombati menü
https://formula.hu/parc-ferme/30128
Superbike-kal kezdődik és az IndyCar-időmérővel fordul át vasárnapba a szeptember 17-ei szombat - mutatjuk a menetrendet.
Szombat
9:00-9:30 Superbike, harmadik szabadedzés
9:55-10:40 MotoGP, harmadik szabadedzés (Aréna4)
10:15-10:35 DTM, első időmérő (Digisport 1)
11:00-16:00 WRX, előfutamok
11:10-11:25 Superbike, Super Pole
13:30-14:30 DTM, első futam (Digisport 2)
13:30-14:00 MotoGP, negyedik szabadedzés (Aréna4)
14:10-14:50 MotoGP, időmérő (Aréna4)
15:15-15:55 Superbike, első futam (Aréna4)
17:00-17:50 WRX, elődöntők és döntő
23:05 IndyCar, időmérő (Aréna4)

fotó: dppi
Új néven, de változatlan vezetéssel folytatja a Sepang Racing Team a MotoGP-ben
https://formula.hu/parc-ferme/30134
Néhány hete már tudni lehet, hogy mind a Petronas kiszáll a szezon végén mint szponzor, mind a Sepang Racing Team befejezi működését a jelenlegi formában. A MotoGP-ből ugyanakkor nem vész el a csapat, csak átalakul, s a San Marinó-i Nagydíj hétvégéjén be is jelentették, hogy miként folytatják. Az SRT ugyanis 2022-től kezdődően RNF MotoGP Racing néven fog szerepelni a királykategóriában (az RNF rövidítést nem magyarázták meg az erről szóló közleményben…), méghozzá a Dornával és az IRTA-val kötött ötéves megállapodás értelmében legalább 2026 végéig. Az állandóságot pedig Razlan Razali személye fogja adni, aki továbbra is csapatvezetőként fog tevékenykedni az alakulatnál.
A közleményből egyébként nemcsak a névmagyarázat hiányzott, hanem a korábban híresztelt új támogató, a WithU megemlítése is. Ahogy arról sem szól a fáma, hogy a privát csapat továbbra is a Yamaha partnere marad-e – ez azonban valószínűsíthető, hiszen az összes többi független istállónak megvan a gyártói szerződése, így csak Razaliék maradhatnak a Yamaha számára. Náluk fog versenyezni jövőre az akkor már gyári technikát kapó Andrea Dovizioso is (bár értelemszerűen róla sincs említés a mostani közleményben), a rutinos olasz csapattársának kilétét ugyanakkor egyelőre homály fedi – korábban főként az SRT Moto3-as versenyzőjét, Darryn Bindert emlegették favoritként erre.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Sainz: Egy Ferrari sosem öregszik meg!
https://formula.hu/parc-ferme/30130
Csodaszép veterán Ferrarival pózolt Carlos Sainz, majd vezethette is azt és végül aláírta:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Ezzel a videóval emlékezett meg Sir Stirling Mossról a Mercedes
https://formula.hu/parc-ferme/30131
Ma lenne 92 esztendős a legenda - egy pár évvel ezelőtti, Lewis Hamiltonnal közös videót posztolt megemlékezésként a Mercedes.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
3D-s animáció készült Verstappen és Hamilton monzai ütközéséről
https://formula.hu/parc-ferme/30132
Az erre szakosodott Crashalong YouTube-csatorna készítette el az F1-es Olasz Nagydíj féltávjánál történtek animációját, így több szemszögből is megnézhetjük, hogyan is zajlott a két világbajnoki rivális újabb balesete:
Bezár a praxis – gigaválogatással tekintettük át a távozó Rossi pályafutását
https://formula.hu/parc-ferme/30129
Kilenc világbajnoki cím, 115 nagydíjgyőzelem, 235 dobogós helyezés, 65 pole-pozíció – számokban kifejezve így fest a „Doktor” karrierje, de az eredményeken jócskán túlmutat mindannak a jelentősége, amit a szezon végén 26 esztendő után búcsúzó olasz klasszis a MotoGP-ért tett. Az Autósport és Formula Magazin legfrissebb számában egy címlapot és nem kevesebb, mint tíz oldalt szenteltünk Valentino Rossinak, felidézve legemlékezetesebb győzelmeit, legádázabb rivalizálásait, valamint legmókásabb pillanatait.

Ezért tartotta meg Vettelt az Aston
https://formula.hu/parc-ferme/30126
Otmar Szafnauer, az Aston Martin F1-es csapatfőnöke beszélt arról, hogy miért kedveli az istállónál maradó német pilótát. Mint mondta, szakmailag nagyon keményen dolgozik és magas elvárásokat támaszt magával, valamint a csapattal szemben is, amellyel segíti a munkát. Ezen felül pedig:
"Ő egy erős elvekkel, erős jellemmel, becsületességgel rendelkező ember, amit én személy szerint kedvelek. Nem fél kimondani, amit gondol, ezt pedig szintén kedvelem. Elment szemetet szedni Silverstone-ban, amit én magam is megteszek néha Oxfordban, mert nem szeretem a szemetet. Szóval az, hogy órákat töltött szemétszedéssel a lelátókon, szintén tetszett. Ő alapvetően egy jó srác, aki törődik az emberekkel és a környezetével is. Tényleg jó srác, kedveljük" - mondta Szafnauer.

fotó: dppi
Egytől tízig: így értékeltük a mezőny monzai teljesítményét!
https://formula.hu/parc-ferme/30123
A Formula Podcast stábja szokásához híven ezúttal is tízes skálán értékelte minden versenyző Monzában nyújtott teljesítményét – kiemelkedő és gyenge produkcióból sem volt hiány a hercegség királyi parkban! Az adás e szakasz 01:15:15-től hallgatható meg.
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Nulla körrel ért véget az utolsó Pirelli-tesztnap
https://formula.hu/parc-ferme/30125
Nem a várt módon fejeződött be a Formula-1 gumibeszállítójának 2021-es tesztprogramja, középpontban a 18 colos abroncsok tökéletesítésével: a Magny-Cours-ban tartózkodó Alpine csütörtökön nulla kört tudott megtenni műszaki ok miatt.
A csapat tesztpilótája, Danyiil Kvjat szerdán még 91 körig jutott esős és köztes abroncsokon. A hírek szerint a Pirelli mérlegeli, hogyan pótolja a kiesett adatokat.

Távozik a McLarentől a húsz évet leszolgáló igazgató
https://formula.hu/parc-ferme/30124
A 2021-es év végéig elhagyja a McLarent Jonathan Neale, a cégcsoport műveleti igazgatója. Ezzel a Ron Dennis-éra utolsó képviselője távozik a cég felsővezetéséből: az ügyvezető igazgató Zak Brown és az elnök Paul Walsh az elmúlt években érkeztek a McLaren Grouphoz, és a versenycsapat legfontosabb pozícióit is újabb szerzemények töltik be, mint Andreas Seidl, James Key vagy Andrea Stella.
Neale 2001-ben csatlakozott a McLarenhez, amelyet megelőzően a British Aerospace munkatársa volt, ahol Martin Whitmarsh-sal dolgozott együtt. A versenycsapat műveleti igazgatója, majd ügyvezető igazgatója volt, 2015-ben pedig, az átalakulás időszakában megbízott ügyvezető igazgatóként szolgált Zak Brown színre lépéséig. Ezt követően kivonta magát az F1-es istálló életéből, és a McLaren Group műveleti igazgatója lett.

Ahogyan még nem láttad: az Olasz Nagydíj legóból!
https://formula.hu/parc-ferme/30122
A The Moving Bricks nevű YouTube-csatorna készítője minden egyes Formula-1-es versenyt követően rekonstruálja az eseményeket, és persze a nagyszerű Olasz Nagydíj sem maradhatott ki a repertoárból. Hamilton és Verstappen ütközése úgy, ahogyan eddig még biztosan nem láttad: Legóból, na meg persze Daniel Ricciardo és a McLaren első győzelme hosszú évek után!
A sprintkvalifikáció jelene és jövője
https://formula.hu/parc-ferme/30117
Voltak, akik elégedettek voltak a monzai sprintkvalifikációval, de egyértelműen kisebbségbe szorultak azokhoz képest, akik lesújtó véleményt fogalmaztak meg a szombat délutáni „show” kapcsán. A Formula Podcast legutóbbi adásában állást foglaltunk a kérdésben, s azt a témát is. érintettük, hogy miként változtathatják meg a sprintkvalifikáció rendszerét a jövőben – e szakaszt 04:42-től hallgathatod meg!
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Összeveszett Leclerc és Binotto Monzában?
https://formula.hu/parc-ferme/30121
Kezeljük erős fenntartásokkal az értesülést, de az olasz f1sport.it arról ír, hogy heves vitára került sor a hétvégi Olasz Nagydíjon Charles Leclerc és a Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto között. A portál saját forrásra hivatkozva állítja, hogy a két fél péntek délelőtt feszült egymásnak és hozzáteszi, hogy a vita kiváltó oka az lehetett, hogy Binotto szerint inkább Carlos Sainz megérzései alapján fejlesztik az autót, mert azok megbízhatóbbak, mint Leclerc-éi. Az olasz lap szerint a vitában közbe kellett lépnie Leclerc ügynökének, Nicolas Todtnak, ő választotta szét a feleket.
Az f1sport.it szerint Leclerc és Binotto viszonya már futamok óta nem az igazi, éppen a fejlesztés iránya miatt - a portál forrásai szerint a monacói rosszuléte is ebből fakadt a monzai hétvégén, az idegesség miatt lett beteg.

fotó: dppi
Vizsgálja az FIA Sainz biztonsági övét
https://formula.hu/parc-ferme/30118
Emlékezhetünk, hogy az Olasz Nagydíj szombati második szabadedzésén Carlos Sainz jó eredmény helyett egy nagy csattanással ijesztett rá a tifosira. A spanyol az Ascari kanyarban sodródott a falba, de akkora erővel, hogy még a feje is a szokottnál jóval előrébb bukott, kis híján a kormánynak is nekicsapódva.
Mivel egy ütközés esetén ekkora mozgás szokatlannak és veszélyesnek számít, az FIA és a Ferrari vizsgálni kezdte, Sainzot megfelelően védte-e minden. A feltételezések szerint a biztonsági öv engedhetett túl sokat, így most elsősorban azt ellenőrzik. „A biztonsági öv úgy van kialakítva, hogy rugalmas legyen. Egy emberi testet fog, szóval engednie kell egy kicsit. Nem lehet mindenkit odaszorítani az autóba. Mint bármely más, nagyobb balesetnél, megnézzük az övet, és meglátjuk, mit tanulhatunk belőle. [Sainz biztonsági öve] valószínűleg túl laza volt” – mondta el a versenyigazgató, Michael Masi az Olasz Nagydíj után.
Érdekesség, hogy a laza biztonsági övre épp ezen a hétvégén panaszkodott egy másik pilóta, Yuki Tsunoda is, aki még pénteken jelentette a problémát a csapatának.
A heavy crash ended Carlos Sainz's FP2 session#ItalianGP #F1 pic.twitter.com/AsGyYx95md
— Formula 1 (@F1) September 11, 2021
Csapatot váltva marad a Formula-E-ben a korábbi bajnok
https://formula.hu/parc-ferme/30120
Lucas di Grassi a Venturi színeiben folytatja a pályafutását az elektromos világbajnokság 2021/2022-es (de valójában teljes egészében jövőre rendezendő) idényében. A brazil pilóta csaknem egy évtized után hagyja el az Audi kötelékeit, de teszi mindezt kényszerből, mivel a négykarikás márka távozik a Formula-E-ből, sőt a németek gyári csapatáért felelő Abt Team is teljes egészében visszavonta a nevezését a következő szezontól, azaz nem maradnak a szériában, mint az Andretti a BMW kiszállása után.
A korábban bajnoki címig jutó Di Grassi elmondta: karrierje jelen szakaszában úgy érezte, az Audival való kategóriaváltás helyett az a legjobb döntés, ha marad a Formula-E-ben, és hozzátette, hogy az egy év kihagyás is opció lett volna számára, ha nem talál magának versenyképes ülést a sorozatban. A Mercedes hajtásláncait használó Venturi képében azonban talált ilyet, hiszen bár privát istállóról van szó Susie Wolff vezetésével, az előző évad során Edoardo Mortara az összetett vb-tabella második helyén végzett velük – mellé érkezik egyébként Di Grassi Norman Nato helyére.

Hatalmas ünneplést csapott a monzai kettős győzelem után a központjában a McLaren
https://formula.hu/parc-ferme/30119
Csaknem kilenc évet vártak a legutóbbi Formula-1-es diadaluk óta a mostanira, így érthető, hogy megadta a módját a wokingi alakulat Daniel Ricciardo olaszországi sikerének, amelyet Lando Norris tett teljessé a második helyével. Íme, néhány felvétel a szerda esti ünneplésről:
Guard. Of. Honour.
— McLaren (@McLarenF1) September 15, 2021
These two know how to make an entrance! @LandoNorris @DanielRicciardo pic.twitter.com/UrGaVPfClZ
Take it away, Andreas! pic.twitter.com/njFtZN9tCT
— McLaren (@McLarenF1) September 15, 2021
Winning as a team. pic.twitter.com/BjXYAGrpPp
— McLaren (@McLarenF1) September 15, 2021
MiniDrivers - Olasz Nagydíj: Hamilton és Verstappen a stewardok előtt felel
https://formula.hu/parc-ferme/30114
Kétségkívül Lewis Hamilton és Max Verstappen újabb ütközése szolgáltatja a legnagyobb beszédtémát az Olasz Nagydíjról, s miközben komoly elemzések és állásfoglalások látnap napvilágot minden órában, szerencsére itt van nekünk a MiniDrivers, akik a tőlük megszokott humorral próbálták meg kifigurázni az Olasz Nagydíjon történteket is. Lássuk, hogyan fest animálva és kifigurázva a monzai ütközés és annak utóélete!
Egy napon, egy pályán győzött három testvér
https://formula.hu/parc-ferme/30115
A hazai ralikrosszban láttunk már olyat, hogy testvérpár vagy éppen apa és fia ért el egyidejűleg bravúrokat, Körmöcziék legújabb sikere azonban egyedülálló: a Kakucs Ringen Balázs, Gergő és Ákos is megnyerte kategóriáját.
Körmöczi Balázs és Gergő ikertestvérek: előbbi a Super1600 kategória címvédője, utóbbi idén lépett fel a SuperTouringCars -1600 géposztályba. A 19 éves Balázs négyből harmadik győzelmét szerezte a Suzuki Swifttel, Gergő viszont most aratta első sikerét saját kategóriájában, egy Skoda Feliciával.

Kistestvérük, a 11 éves Ákos a Junior Kupában vitézkedik, mégpedig meglehetősen sikeresen: ahányszor rajthoz áll, mindig nyerni tudott, és a Kakucs Ringen folytatta sorozatát. De a testvérek nem csupán a döntőben nyertek: sokat mond dominanciájukról, hogy kvalifikációs futamokkal, elődöntőkkel és döntőkkel együtt összesen 15 futamot teljesítettek a hétvégén, és ebből csupán kettőt nem ők nyertek meg!
Mi lehet a tehetséges testvérek következő bravúrja? Balázs jelentős előnnyel vezeti az S1600-at, győzelmével pedig Gergő is átvette az STC -1600 tabellájának első helyét. Körmöczi Ákos második a Junior Kupában egyetlen pont hátránnyal úgy, hogy a greinbachi hétvégén nem vett részt – márpedig év végén a leggyengébb versenyeredmény pontszámát minden versenyzőnél levonják, így ez a kihagyás gyakorlatilag nem számít. Nem akarjuk elkiabálni, de jók az esélyek, hogy a Körmöczi család három bajnoki címmel gazdagodjon az év végén.










