DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 22. hétfő

A Honda szatellit csapata előbb aláírta a hosszabbításról szóló szerződést, mint maga a Honda

Újabb csapat jelentette be hivatalosan, hogy aláírta a Dornával a szerződést, amelynek értelmében további öt évig, azaz 2026 végéig biztosan a MotoGP mezőnyében marad: ezúttal az LCR volt soron ebben. Korábban a gyártók közül a KTM és a Ducati, míg a független istállók közül a Gresini Racing – amely jövő évtől már nem az Aprilia gyári partnere lesz – erősítette meg a maradását, hozzájuk csatlakozott most Lucio Cecchinello alakulata, amely idén két legfrissebb specifikációjú Hondát indít Takaaki Nakagamival és Alex Marquezzel.

Érdekesség, hogy a Honda maga még nem tett hasonló bejelentést az újabb ötéves ciklust illetően, de természetesen az ő maradásuk is biztosra vehető, ahogy az is eléggé valószínű, hogy az LCR is velük folytatja. Várhatóan amúgy az összes további gyártó – a Yamaha, a Suzuki és az Aprilia – esetén is csak formalitás a bejelentés, ahogy igazából a privát csapatok közül is egyedül az Esponsorama/Avintia Racingtől várható, hogy teljes egészében átadja a helyét Valentino Rossi gárdájának, a Sky Racing VR46-nak, amely Luca Marini révén már 2021-ben is jelen lesz az alakulatnál, s amely a hírek szerint vagy a Yamaha, vagy a Suzuki szatellit partnere lehet (előbbi esetén a Petronas SRT válthat Suzukira).

Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

lcr-honda-motogp

Russellt utolérte az elkerülhetetlen, rajtbüntetést kap a futamra

Törökországban az év első hátrasorolását kapja George Russell, akinél a Williams szinte az összes erőforrás-elemet kénytelen kicserélni. A pilóta már a szezon elején sejthette, hogy ez a nap előbb-utóbb el fog jönni számára, ugyanis rögtön a szezon első futamát követően új motort kapott, így kizárt volt, hogy a cseréket korlátozó szigorú szabályok mellett végig tudja csinálni az évet büntetés nélkül.

A Williams tehát új belső égésű motort, turbófeltöltőt, MGU-H-t, és MGU-K-t kap, csak a vezérlőelektronikát és az akkumulátort nem kell kicserélni benne. A pilóta így garantáltan az utolsó helyről kezdi a vasárnap délelőtti Török Nagydíjat.

russell-action-20201

Fotó: DPPI

Fontos ügy: segítsünk Andrew-nak!

Takács András, Andrew, a hazai ralis közeg ismert alakja, újságírója sajnos súlyos beteg: ALS-t diagnosztizáltak nála. Leírta a történetét és elmondta, hogy mire van szüksége – a történet itt olvasható, segíteni pedig a következő módon lehet:

Merkúr Alapítvány nyilv.szám: 12-01-0000742

Takács András

bankszámlaszám: 10104820-12252700-01005007

“Ha csak egy sör árával is hozzá tudsz járulni ahhoz, hogy össze tudjam gyűjteni a hiányzó pénzt ahhoz hogy akadálymentesebben tudjam élni az életem, minden hálám a tiéd örökre.”

andrew

Újabb privát tesztet szervezett le a Renault Alonsónak

Múlt heti kétnapos bahreini gyakorlási után Fernando Alonso újra vezetni fogja a Renault 2018-as versenygépét. A helyszín ezúttal Abu Dhabi vasárnap és hétfőn, november 15-16-án, tájékoztatott a csapat. A spanyol után egy nap erejéig a tesztpilóta Guanyu Zhou is az R.S.18-ba ül.

Alonso már korábban kiemelte: célja minél több kört megtenni a 2021-es visszatérés előtt, hiszen ez a leghatékonyabb módja a felkészülésnek. A Renault pedig láthatóan mindent megtesz, hogy támogassa is törekvésében.

Még egyszer utoljára: Vettel és Webber ütközése, de most törökül

A napokban többször körbejártuk Sebastian Vettel és Mark Webber drámai csapaton belüli ütközését 2010-ből, az alábbi felvételeket viszont eddig nem közöltük. A török kommentátorok miatt még egyszer utoljára érdemes visszanézni a már-már legendás jelenetsort, hiszen szenvedélyességük a japán kommentátorokéval vetekszik.

Kiütötte Sao Paulo Riót, évekre megkaparintották a versenyt – amelyet nem Brazil Nagydíjnak fognak hívni

A 23 fordulóból álló előzetes 2021-es Formula-1-es versenynaptár egyik meglepő szereplője a november 14-re kitűzött brazil futam volt Interlagosban, hiszen a pálya szerződése 2020-ig volt érvényes, nem érkeztek biztató hírek a hosszabbításról, miközben Rio de Janeiróban nemcsak zajlottak az új pálya építésének előkészületei, de még egy levél is kiszivárgott Chase Carey-től a végleges megállapodásról és annak közelgő bejelentéséről.

Ehhez képest Rio helyett Interlagos szerepel a versenynaptárban, a csütörtökön rendezett sajtótájékoztatón pedig Sao Paulo állam kormányzója, Joao Doria bejelentette: a város polgármestere, Bruno Covas és a Liberty Media a következő napokban öt évre szóló, 2025-ig érvényes szerződést és még öt éves opciót ír alá a versenynaptárban 1990 óta (idei szezon kivételével) szereplő helyszín rendezési jogáról. Azt is elmondta, a verseny neve változni fog: Brazil Nagydíj helyett Sao Pauló-i Nagydíj lesz. (Hasonlóan megváltoztatták a Mexikói Nagydíj nevét Mexikóvárosi Nagydíjra.)

A Motorsport.com szerint a bejelentéssel Rio de Janeiro ambíciói hosszú időre jégre kerülnek. Nagy tiltakozást váltott ki, hogy a pálya egy erdő helyén épült volna a Deodoro városrészben, még Lewis Hamilton is szót emelt a nagydíj ellen.

Nem emlékszel már az Isztambul Park vonalvezetésére? Kubica most elkalauzol rajta!

2011 után tér vissza a török pálya az F1-be, a jelenleg az Alfa Romeo tartalékjaként tevékenykedő lengyel pedig egy saját BMW-s onboard körrel mutatja be a sokak által kedvelt helyszínt (a videó átkattintás után nézhető!):

Figyelem, pénteken már 9-kor kezdődik az F1 – íme, a program

A megszokottakhoz képest minden előbb kezdődik ezen a hétvégén a Formula-1-ben, így már a pénteki szabadedzésekre is meglehetősen korán kerül sor - íme a program:

07:00 - 08:30 WEC, 2. szabadedzés 

09:00 - 10:30 Formula-1, 1. szabadedzés (tv: M4 Sport, élő)

10:55 - 11:40 MotoGP, 1. szabadedzés (tv: Aréna4, élő)

11:45 - 12:45 WEC, 3. szabadedzés 

13:00 - 14:30 Formula-1, 2. szabadedzés (tv: M4 Sport, élő)

14:30 - 15:15 MotoGP, 2. szabadedzés (tv: Aréna4, élő)

16:00 - 16:50 WEC, Időmérő 

A teljes hétvégi program itt elérhető!

le

fotó: dppi

Ericsson véleményét is kikérte az IndyCarról Grosjean

Még az is lehet, hogy a Haas mindkét száműzött pilótája az Egyesült Államokban, az IndyCarban köt ki. A Török Nagydíj csütörtöki sajtónapján mindketten beszéltek a sorozatról mint opcióról: Kevin Magnussen elmondta, apja húsz éve versenyez Amerikában, ezért igen elöl szerepel listáján. Romain Grosjean korábban az oválpályák miatt idegenkedett a szériától, de aztán rájött, hogy csupán három van belőle a versenynaptárban, köztük a legendás Indianapolis, így pedig már hajlandó lenne kompromisszumot kötni.

„A Penske és a Chip Ganassi, a két élcsapat már tele van, de nem feltétlenül várható el, hogy valaki mindjárt az említett csapatok egyikében kezdje az első évét. Be kell bizonyítania, hogy fel tudja venni a versenyt a szériában. Beszéltem mostanában Simon Pagenaud-val és Marcus Ericssonnal is. Marcus nagyon sokat segített, mert ismeri Európát, a GP2-t és Formula-1-et, most pedig már az USA-t is. Remélem, a következő napokban lesznek fejlemények” – mondta Grosjean.

Megmosolyogtató, hogy éppen az IndyCarban már két szezont lehúzó Marcus Ericssontól kért tanácsot: valószínűleg keveseknek nem ugrik be mindjárt az „Ericsson nekem jött” mondat 2018-ból Bakuból, amely azután hangzott el, hogy Grosjean bármilyen külső segítség nélkül falhoz csapta autóját a safety car mögött. A svéd a mai napig szívesen viccelődik a szállóigévé nemesült kifogással.

Így lehet már Valenciában MotoGP-világbajnok Joan Mir

Az Európai GP-n aratott győzelme révén 37 pontos előnnyel vezeti a MotoGP összetettjét Joan Mir, s mivel már csak két forduló van hátra, a hétvégi Valenciai Nagydíjon akár be is biztosíthatja az év végi elsőségét (ez egyébként matematikailag mindig így van, hogy az éllovas bajnok lehet az utolsó előtti állomáson). Ehhez mindössze annyit kell tennie, hogy legalább 26 egységet megőriz a fórjából összes üldözőjével szemben (a 25 nem elég, mert esetleges pontegyenlőségnél az egyetlen győzelme miatt nem feltétlenül az ő javára billenne a mérleg nyelve), aminek a legegyszerűbb módja, ha dobogóra áll – márpedig ezt idén már hétszer megtette a suzukis –, hiszen akkor nem kell figyelnie a többiek eredményeit, de persze vannak más permutációk is. Összesen még öten akadályozhatják meg a spanyol megkoronázását: név szerint Fabio Quartararo, Alex Rins (37-37 pont hátrány), Maverick Vinales (41), Franco Morbidelli és Andrea Dovizioso (45-45).

Szóval Mir világbajnok lesz Valenciában, ha:

- dobogón végez

- a negyedik és hatodik hely között zár, miközben Quartararo és Rins nem nyer

- hetedik helyen fut be, miközben sem Quartararo, sem Rins, sem Vinales nem győz

- nyolcadik és tizedik pozíció között végez, míg Quartararo és Rins nincs az első kettőben, Vinales pedig nem nyer

- tizenegyedik lesz, de Quartararo és Rins nincs az első kettőben, Vinales, Morbidelli és Dovizioso pedig nem győz

- 12. és 14. hely között zár, míg Quartararo és Rins nincs dobogón, Vinales nincs az első kettőben, Morbidelli és Dovizioso pedig nem nyer

- 15. helyen végez, miközben Quartararo és Rins nincs az első négyben, Vinales nincs az első kettőben, Morbidelli és Dovizioso pedig nem győz

- a top 15-ön kívül zár, miközben Quartararo és Rins nem végez az első négyben, Vinales nem áll dobogóra, Morbidelli és Dovizioso pedig legfeljebb harmadik

mir-suzuki-valencia

Ha Isztambul, akkor Vettel–Webber ütközés – mutatjuk minden kameranézetből!

Ha megkérdeznénk, kinek mi jut eszébe az F1-es Török Nagydíjak történetéből, tízből kilenc ember a Red Bullok 2010-es ütközését említené. A hivatalos YouTube-csatorna így a pálya visszatérése apropóján felidézte a már-már legendás balesetét és az azt követő reakciókat – többek között Helmut Markóét, aki Webbert látta bűnösnek az esetben… (A videó átkattintás után indul!)

Van-e motorsport Nepálban?

Legújabb podcastadásunkban az F1-es versenynaptárral kapcsolatos kérdésekről beszélgettünk, amelynek kapcsán szóba kerültek főszerkesztőnk, Bethlen Tamás kalandjai is egy nepáli sportbíróval... A vonatkozó részt 1:17:25-től hallgathatjátok:

 

Hihetetlen: Rossi előbb pozitív, majd negatív koronavírustesztet produkált

Valentino Rossi mindkét aragóniai versenyt kénytelen volt kihagyni koronavírus-fertőzés miatt, a múlt heti Európai Nagydíjon viszont már részt vehetett a szombati edzésektől kezdődően, miután két negatív tesztet produkált. A legfrissebb sajtóhírek szerint viszont a héten megint pozitív lett a PCR-tesztje, így erősen kérdésessé vált a második valenciai és a portimaói futamon való részvétele. A Yamaha állítólag már ismét Valenciába is rendelte az őt múlt pénteken egyszer már helyettesítő Garrett Gerloffot.

Ha Rossi valóban ismét koronavírusos, az a MotoGP vírusprotokollja kapcsán is komoly kérdéseket vethet fel – elvégre nem kizárt, hogy a múlt hétvégi negatív tesztjei adtak fals eredményt, hiszen előtte néhány nappal még ugyancsak pozitívat produkált.

FRISSÍTÉS: Rossi a Yamaha közlése szerint kedden pozitív, szerdán negatív tesztet produkált, így egy ma reggel készült harmadik PCR-teszt eredményétől függ, hogy versenyezhet-e a hétvégén.

rossi-dppi_1

F2-es pilótát nevezett ki tartalékosnak a Red Bull

Juri Vips lesz a Red Bull és az Alpha Tauri tartalékpilótája a Török Nagydíjon - közölte az anyacsapat csütörtök délelőtt Twitteren. A húszéves pilóta egy 300 kilométeres teszt teljesítését követően kapta meg az FIA szuperlicenszét. 

Vips idén eredetileg a japán Super Formulában versenyzett volna, ám az utazási korlátozások miatt nem tudott eljutni az országba. Az F2 mezőnyéhez Spában csatlakozott, miután a DAMS alakulatánál Sean Gelael megsérült. Eddig nyolc versenyen 16 pontot szerzett, és Mugellóban a dobogóra is felállhatott.

EmnAmO7XcAIoZWa_1

Fotó: Red Bull

Tavaly Kiss Norbertet választottátok – ki lesz idén a legjobb magyar versenyző?

Javában zajlik az olvasói szavazás, amelyben ezúttal is eldönthetitek, szerintetek ki volt a 2020-as autósportszezon legjobb magyar versenyzője. Tavaly Kiss Norbert kapta a legtöbb szavazatot tőletek, amiért az év végi gálánkon át is vehette a közönségdíjat. Idén is ugyanez a rendszer: a szerkesztőségi szavazáson mi is megválasztjuk az év legjobb magyar pilótáit, egy ezzel párhuzamos voksolásban azonban a ti véleményetekre is kíváncsiak vagyunk, aminek, mint az alábbi kép illusztrálja, ezúttal is kézzelfogható eredménye lesz.

Az olvasói szavazás november 16-án zárul.

TOVÁBB A SZAVAZÁSHOZ 

DSC_4023FF-1096_cut

Korona micsoda? A Red Bull utcai parádéval köszöntötte a törököket

Kilenc évvel ezelőtt versenyzett utoljára az F1 Isztambulban, így a Red Bull már szinte veteránnak számító 2011-es autókat porolt le és állított hadrendbe szerdán a városban, hogy Alexander Albon és Pierre Gasly meghajtsák azokat az új versenyhétvége apropóján - na meg azért is, mert a Török Nagydíj lesz a Red Bull Racing F1-es fennállásának 300. nagydíja. Bár a két autó városon át tartó útja - amely során jelképesen áthajtottak Európából Ázsiába a Boszporusz felett húzódó hídon - részben magányosan telt és a légi felvételek kedvéért készült, azért egyes területekre nézőket is szép számban odaengedtek a szervezők. Alább mutatunk egy nézői videót az eseményről, IDE KATTINTVA pedig képeket is nézegethettek róla.

 

Nyolc F1-es versenyhétvége programjába kerül be jövőre a W Series

A 2019-ben életre hívott, idén viszont a koronavírus-járvány áldozatául eső W Series 2021-ben komoly előlépést könyvelhet el. Egy ideje már zajlottak az egyeztetések a Formula-1-gyel, s most bejelentették, hogy a következő szezonban még szorosabb lesz az együttműködés a két széria között, hiszen 8 F1-es hétvégén is versenyezni fognak a hölgyek. Catherine Bond Muir, a W Series elnök-vezérigazgatója kiemelte, hogy a Formula-1-es nagydíjhétvégéken való szereplés jelentősen növelni fogja majd a női bajnokság elérését világszerte.

Arról egyelőre nem szól a fáma, hogy pontosan mely pályákon gördül pályára a W Series, a programba viszont könnyebben be fognak férni azok után, hogy jövőre már nem azonos hétvégéken versenyez majd a Formula-2 és a Formula-3 – még úgy is, hogy ezekből viszont három versenyt futnak majd.

w-series

Vírusos lett az egyik versenyzőlány, félbeszakadt a Ferrari nagy tehetségkutatója

Az elmúlt hetek során végigkövettük az FIA és a Ferrari közös programjának alakulását, amelyben húsz tinédzser, eddig főként a gokarttal vitézkedő lány közül próbálják kiválasztani a legrátermettebbet, aki csatlakozhat a Ferrari Versenyzői Akadémiához, és versenyzési lehetőséget is kap egy F4-es szezonban. Nos, a legutóbbi válogató után négyen maradtak, akikre Fioranóban várt az utolsó felmérő november 9. és 13. között. Az edzőtábor első, elméleti részét eddig "távoktatásban" végezték a jelöltek, és most kezdődött volna a gyakorlat, vagyis az F4-es autókkal való teszt a Ferrari saját pályáján. A négy lány, Doriane Pin, Maya Weug, Julia Ayoub és Antonella Bassani egyike azonban pozitív koronavírus-tesztet produkált, ami dugába döntötte a nagy, közös erőfelmérő terveit. Hogy a négy hölgy melyike az érintett, azt nem árulták el, mindenesetre az FIA és a Ferrari közösen úgy határoztak, hogy emiatt elhalasztják a válogató végjátékát: egy későbbi, még be nem jelentett időpontban hívják majd vissza a lányokat a pályára, hogy végre eldőljön, melyikük kapja meg élete nagy lehetőségét.

124953013_3443500905765598_2805095314238708451_o

Koronavírusos a Williams csapatvezetője

A Török Nagydíjra való készülődés sem múlt el úgy, hogy ne dőlt volna ki egy F1-es csapattag a koronavírus-fertőzés miatt. A Williams a versenyhétvége előtti szerda estén közölte, hogy az istálló őszi eladása óta átmeneti csapatvezetőként ténykedő Simon Roberts kapta el a vírust.

„Simon hétfőn, a csapat rend szerinti Covid-tesztjén negatív eredményt produkált, ám miután enyhe tünetek kezdtek megjelenni nála, ma reggel egy újabb teszten átesett, aminek már pozitív lett az eredménye” – áll a grove-i istálló közleményében. Simon egyébként jól érzi magát, de most a következő 10 napját izolációban tölti, eleget téve az Egyesült Királyság irányelveinek. A távolból azonban segíti majd a pályán való munkánkat.”

Nem marad azonban erre a hétvégére sem helyszíni vezérek nélkül a Williams, a csapat ugyanis bejelentette, hogy az isztambuli hétvégére két személy, a csapatmenedzser Dave Redding, és a főmérnök Adam Carter osztják majd el egymás között Roberts feladatait.

A Williamsnél fontosnak tartották hozzátenni, Simon Roberts nem érintkezett a versenycsapat más tagjaival az elmúlt napok során, így nem tartanak attól, hogy a csapatvezetőről továbbterjedt volna a fertőzés a személyzetre.  

EmkHD_qXUAAoSTz

 

Dögös autók és csinos hölgyek együtt? Ezt tudja a Formula Girls csoport

Népszerű Nap Lánya rovatunk és hetente közzétett galériáink "összefoglalására" hoztuk létre Facebookon a Formula Girls csoportot, persze azt sem tiltja senki, hogy mindenki megossza a maga kedvenc fotóját - mi is igyekszünk némi "bónuszt" hozzátenni. Akit érdekelnek a szép hölgyek és a szép autók, az csatlakozzon!

Formula Girls csoport

girls

Már szerdán jól indult Grosjean számára a török hétvége

A Haas francia pilótája a Twitteren osztotta meg a hírt arról, hogy lekéste az Isztambulba tartó járatát. De aggodalomra semmi ok: Grosjean már póttervet készített csütörtökre, szóval ha esetleg késve is, de meg fog érkezni a Török Nagydíj sajtónapjára.