DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 16. szombat

Négyéves eltiltással ért véget Iannone doppingügye – nem akárki veheti át a helyét!

Csaknem egy év után végre végleges ítéletet hirdettek Andrea Iannone doppingügyében. Mint ismert: az olasz MotoGP-s a tavalyi Malajziai Nagydíjon produkált pozitív mintát, majd a B próba is ugyanilyen eredménnyel járt, amiért első körben a FIM 18 hónapra függesztette fel őt. A Gresini Aprilia versenyzője ugyanakkor fellebbezett az eltiltás ellen, de így tett a Nemzetközi Doppingellenes Ügynökség is, csak épp ellentétes előjellel: a WADA négyéves eltiltást akart kicsikarni a motorosnak.

Nos, több hónapnyi huzavona után kedden végül közzétették a Sportdöntőbíróság döntését, amely a WADA fellebbezésének adott helyt, így Iannone négyéves eltiltást kapott mindenféle motorversenyen való részvételtől. Az indoklás fő eleme, hogy az apriliás nem tudta pontosan meghatározni, milyen húst fogyasztott, amely szennyezett lehetett, sem azt bizonyítani, hogy valóban a malajziai útja során került volna szennyezett hússal a szervezetébe a tiltott szer. (Ebben az esetben egyébként felmerül a kérdés, hogy akkor a FIM mi alapján szabott ki csak másfél hónapot rá.)

A négyéves eltiltás gyakorlatilag egyet jelent az egyszeres MotoGP-s futamgyőztes karrierjének végével: az Aprilia eddig példamutató módon kiállt mellette, de így nem marad más választása a noale-i márkának, mint szerződést bontani vele és állandó helyettest keresni. Erre pedig a pletykák szerint már meg is van a jelölt: az utóbbi napokban az a híresztelés kezdett el terjedni, hogy Jorge Lorenzo nem tesztmotorosként, hanem versenyzőként, Aleix Espargaro csapattársaként csatlakozhat az alakulathoz! Az ötszörös világbajnok tavaly vonult vissza a Repsol Hondától, azóta hivatalosan a Yamaha tesztelője volt, ám ebben a szerepkörében nem sok feladat hárult rá eddig. Lorenzo előtt Cal Crutchlow és Andrea Dovizioso neve is felmerült az Aprilia kapcsán, de állítólag mindketten letettek erről.

iannone-dppi

Egyből dobogóval tért vissza doppingeltiltásából Iannone

A hétvégén Phillip Islanden rajtol a Superbike-világbajnokság 2024-es szezonja – amelynek naptárában jelenleg augusztus végi időponttal a Balaton Park Circuit is szerepel –, amelynek egyik érdekessége, hogy itt tér vissza aktív motorversenyzőként Andrea Iannone, akit még 2019 végén kaptak doppingvétségen. A csaknem egy éven át húzódó ügy végén négyéves eltiltást kapott az akkor az Apriliával versenyző MotoGP-s futamgyőztes, aki a büntetése lejártával a szériamotoros topszériában kapott esélyt a visszatérésre a GoEleven Ducatitól. Iannone pedig meghálálta a bizalmat, a négyéves kényszerpihenő után, 34 évesen rögtön egy első soros rajthellyel és a szombati első futamon egy harmadik pozícióval tért vissza a versenypályára az olasz.

wsbk-2-iannone

A futamot amúgy a tavalyi Supersport-világbajnok, Nicolo Bulega nyerte újoncként a Ducatival, megelőzve a yamahás Andrea Locatellit, valamint Iannonét, a kawasakis Alex Lowest és a gumigondok miatt kötelezővé tett kerékcsere után a pályára túl gyorsan visszatérő és ezért büntetést kapó BMW-s Toprak Razgatlioglut. A címvédő Alvaro Bautista, aki a téli holtszezon során többször is kifakadt az új súlyszabály miatt (immár a versenyzőnek és a motornak együttesen határozzák meg a minimumtömegét, így az apró termetű spanyol többkilós ballasztot kénytelen magával cipelni), bukott, de még így is pontot szerzett a 15. helyen.

wsbk-1-bulega

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Verstappennek tetszik, hogy a Red Bull nem volt konzervatív

A tavaly egy kivételével az összes versenyt megnyerő Red Bull a sikerszéria ellenére komoly változtatásokat eszközölt autóján, és az RB20-as több szempontból eltérő koncepció szerint készült, mint elődje. A holland sajtónak nyilatkozva Max Verstappen arról beszélt, hogy a koncepcióváltást illetően maximális a bizodalma csapatát illetően: „Egyszerűen bízom abban, amit a csapattagjaink csinálnak, és ők biztosak abban, hogy ez jobb, mint bármi más, amit a télen kipróbáltak.”

Verstappen azt is kifejtette, hogy az elmúlt években a Red Bull nagyot lépett előre abban a tekintetben, hogy mennyire zökkenőmentes az új fejlesztések bevetése: „Minden, ami télen kerül az autóba, az jól is működik. Természetesen tetszik, hogy a csapat nem volt konzervatív. Szerintem tényleg feszegették a határokat a koncepció megváltoztatását illetően, egyszerűen több fejlesztési lehetőséget láttak ebben az autóban, mint az előzőben.”

verstappen-teszt

Gyász: Elhunyt Wilson Fittipaldi

Elhunyt Wilson Fittipaldi, akit sokan elsősorban a legendás Emerson Fittipaldi testvéreként ismertek, pedig maga is három szezont töltött az F1-ben. A 80 esztendős expilóta karácsony óta kórházban volt, miután a december 25-i karácsonyi (és születésnapi) ebéd közben fuldokolni kezdett egy darab hústól, majd megállt a szíve, és újra kellett éleszteni.

Wilson Fittipaldi összesen 38 nagydíjat teljesített a királykategóriában, két szezonon át a Brabhamnél versenyzett. Ezt követően alapította meg a Copersucar Fittipaldi istállót, mely a mai napig az F1 történetének egyetlen brazil konstruktőre volt.

wilson-fittipaldi

„19 versenyző már most tudja, hogy nem fogja megnyerni a vb-t” – Alonso

Max Verstappen az első bahreini F1-es tesztnapon sokkolta a mezőnyt azzal, hogy több mint egy másodperces előnnyel végzett az élen az átalakított Red Bull-lal, és bár csütörtökön a Ferrari volt a leggyorsabb, az általános vélekedés az a riválisok részéről, hogy a címvédő bikák továbbra is egyértelműen az erősorrend élén állnak. Így gondolja Fernando Alonso is, aki szerint ugyan az új Aston Martin is előrelépés, mégis verhetetlennek látja Verstappent:

„Nincs kristálygömböm, hogy tudjam, mit csinálnak a többiek. Úgy gondolom, Max a világbajnok, a Red Bull pedig dominálja a sportot. Emellett az idén bemutatott koncepciójuk is meglepetés” – utalt a jelentősen átalakított RB20-asra a spanyol. „Jelenleg csak néznünk kell őket, hogy lássuk, hogyan teljesítenek. Úgy vélem, 19 versenyző a paddockban most azt fogja gondolni, hogy nem fogják megnyerni a bajnokságot. Az esetek 99 százalékában ez történik a karriered során. Ez egy brutális sport.”

Arra a kérdésre, hogy az AMR24-es futamgyőztes autó lehet-e, szintén a Red Bullról kezdett el beszélni a Motorsport.com által idézett Alonso: „Szerintem ezt nehéz most megmondani. Azt mondanám, hogy miután láttuk Maxot és a Red Bull autóját idén, kevesebb esélye van mindenki másnak versenyt nyerni idén. De ez ilyen.”

f1-alonso-aston-teszt

Hivatalos: a WEC elhalasztja a prológját

Hivatalos közleményben erősítette meg a WEC, vagyis az endurance-világbajnokság azt, amiről nemrég már mi is írtunk: el kell halasztani az erre a hétvégére tervezett szezonfelvezető prológot. A szombat-vasárnapi programot hétfőn-kedden bonyolítják majd le Katarban, a szezonnyitó helyszínén.

A csúszás oka az, hogy geopolitikai okokból a Vörös-tengeren több hajózási útvonalon is jelentősek a késések, ami miatt a WEC-csapatok szállítmányai sem érkeztek meg időben a helyszínre.

A WEC tájékoztatása szerint a hétvégi szezonrajtot mindez nem befolyásolja.

wec_1

„Jövőre beszélünk róla” – Fog közösen zenélni Leclerc és Hamilton?

Miután Charles Leclerc múlt héten kislemezt adott ki, sok rajongóban felmerülhetett a fenti kérdés, a bahreini teszten pedig ő maga is megkapta. A monacói lelkes zongorista, 2025-ös csapattársa, Lewis Hamilton pedig szintén szeret zenélni és énekelni: készítenek majd közös zenét, ha csapattársak lesznek a Ferrarinál?

„Erre kíváncsi mindenki? Nem tudok még választ adni rá. Zenéről nem beszéltünk még sokat Lewisszal. Tavaly szóba került, akkor elmondta, hogy szeret zenélni” – válaszolta a Formula-1 riporterének, Will Buxtonnak Leclerc. A monacói ígéretet tett rá, feszegetni fogja a kérdést Hamiltonnal, ha már Maranellóban lesz: „Jövőre beszélni fogunk róla, egy lehetséges együttműködésről.”

Új vezető pozíciót kapott a Ferrari korábbi F1-es csapatfőnöke

Mattia Binottót nevezték ki az olasz elektronikai árukkal foglalkozó cég, a TEXA elektromos erőforrás fejlesztési részlegének ügyvezető igazgatójává – jelentették be a minap. Binotto több évtizeden át dolgozott a Ferrari Formula-1-es csapatánál, 2019 és 2022 között pedig csapatfőnökként irányította a maranellói istállót, amely a vezetése alatt néhány győzelemig és konstruktőri világbajnoki ezüstéremig jutott. Az olasz szakember elmondta: a TEXA-ban mindenekelőtt a „stratégiai bátorság” volt vonzó számára, ezért vállalta el a feladatot.

f1-binotto-ferrari

A szabályok betűjének megfelel, de a szabályok szellemiségét sérti a Mercedes első szárnya?

A Mercedes gondoskodott az F1-es mezőny egyik legérdekesebb innovációjáról: az egy héttel ezelőtti silverstone-i bejáratás óta beszédtéma a W15 első szárnya, melynek legfelső eleme minimális karbondarabkára vékonyodva csatlakozik csak az orrkúphoz. Ebben a cikkben írtunk arról, hogy a megoldás a 2022 előtti, turbulens levegőt gerjesztő első szárnyakra emlékeztet, melyeket a két évvel ezelőtti szabálycsomag betiltott, a Mercedes azonban kiskaput talált.

A bahreini teszt első napjának csapatfőnöki sajtótájékoztatóján Toto Wolff magabiztosan beszélt arról, hogy a szárnyat az FIA-val konzultálva fejlesztették ki, nincs arról szó, hogy felszereltek egy alkatrészt, amelyet aztán támadhatnak a riválisok.

Ezt nem vitatja a Formula-1 technikai igazgatója, Pat Symonds sem, de hozzáteszi, az már nem valószínű, hogy a szabályok szellemiségét tiszteletben tartja a szárnykialakítás:

„Az aerodinamikai formákra vonatkozó harmadik cikkely első mondatából egyértelmű, a szabályok célja biztosítani, hogy az autók szorosan követhessék egymást. Szerintem itt azt látjuk, hogy vissza akarják hozni azt az erős légörvényt, amelynek a következménye turbulens levegő. Ez tényleg a szabályok szellemiségén belül van? Hogy belefér a szabályokba, azok betűjébe, az abszolút nem kétséges. De hogy ezt akarjuk-e, az már vitathatóbb, ám előbb tudnunk kell, mennyire erős a hatása” – fejtegette Symonds.

A veterán mérnöknek nincs beleszólása az ügy folytatásába, de arra számít, az FIA aerodinamikai munkacsoportja (melyben az ő korábbi emberei dolgoznak) vizsgálódni fog, és dönthet úgy, hogy gátat szab egy új tendenciának.

A szerdai tesztnapon készült közelképeken látható, hogy az orrkúphoz csatlakozó vékony elem nem a negyedik szárnylap része – a két elem nem ér össze:

Negyedmillió dollárt adományoz a Formula-E főnöke, ha nem Verstappen nyeri az F1-es vb-címet

Max Verstappen tavaly minden idők legdominánsabb szezonját produkálva vált háromszoros világbajnokká, és mivel nagy fölényben volt a Red Bull és a holland, jó esély van a címvédésre. Mike Dodds, az elektromos világbajnokság, a Formula-E vezérigazgatója konkrétan 99 százalékot ad erre – ha pedig nem így lesz, egy nem is kis összeget fog adományozni: „Ha nem ő nyer, akkor van 19 másik pilóta: ha a másik 19 versenyzőből győz valaki, negyedmillió dollárt adományunk a szóban forgó pilóta által kiválasztott jótékonysági szervezetnek” – idézi szavait a RaceFans.net.

Dodds megjegyezte, hogy az F1-gyel szemben a Formula-E kiszámíthatatlan: „Ott leszek a Formula-E következő, Sao Pauló-i fordulóján, és fogalmunk sincs, ki fogja megnyerni azt a futamot. Úgyhogy izgatott vagyok emiatt. Formula-1-es rajongóként várom a szezonkezdetet, nézni fogom a körülötte lévő felhajtással együtt, ugyanakkor már most abszolút tudom, ki fog nyerni. Az nem történhet meg, hogy az előző szezonban 22 futamból 19-et megnyersz, elmész pihenőre, fejlesztesz kicsit az autón, visszatérsz, aztán nem nyered meg a következő idényt. Nem látom, hogy ez megtörténne.”

f1-verstappen-redbull-1

„Ez az egész F1 problémája” – Wolff a Horner-ügyről

Az elmúlt hetek egyik legmeghatározóbb témája a Formula-1-ben a Christian Horner ellen zajló Red Bull-vizsgálat. A holland De Telegraaf értesülései szerint szexuális jellegűek a vádak a csapatfőnökkel szemben, aki viszont a múlt heti autóbemutatón is tagadta azokat. Elkerülhetetlen volt persze, hogy az ügy előkerüljön a bahreini teszt első napjának sajtótájékoztatóján, ahol a jelenlévő csapatvezetőket kérdezték a történésekről, de végül csak Toto Wolff Mercedes-főnök válaszolt, mivel a többiek nem akartak hozzátenni mást az alábbiakhoz:

f1-wolff-teszt

„Úgy vélem, hogy a Formula-1 és a csapatok a befogadás, az egyenlőség, a tisztesség és a sokszínűség mellett állnak. Nemcsak beszélünk róla, hanem napról napra ebben élünk, és ezek azok a mércék, amelyeket állítunk magunkkal szemben, hogy ebben éljünk. Globális sport vagyunk, a világ egyik legfontosabb sportplatformja, valamint példaképek.”

„Ugyanakkor az elmúlt hetekben rengeteg találgatás látott napvilágot. Ami a legfontosabb most, hogy a Red Bull által indított vizsgálat megfelelő és átlátható módon záruljon. Ezen kell dolgoznunk, hogy mi az eredmény, mit jelent ez a Formula-1 számára és hogyan tanulhatunk ebből. Versenyautókról és a sportról akarunk beszélni, nem pedig az ilyen rendkívül kritikus témákról, amelyek többek, mint egy csapat belügye. Ez az egész F1 és minden itt dolgozónak a problémája.”

Videó: Mozgásban mind a tíz 2024-es F1-es autó Bahreinben

Megkezdődött az egyetlen előszezoni teszt a jövő hétvégi évadnyitónak is otthont adó szahíri pályán, így először láthattuk együtt a pályán, teljes életnagyságban és mozgásban az összes 2024-es Formula-1-es autót. Íme, az F1 csatornájának rövid videós összeállítása a délelőtti első körökről, amely IDE vagy a képre kattintva tekinthető meg:

f1-bahrein-teszt-video

Maradt a Mercedes korábbi futómű-kialakításánál a Williams

A 2024-es Formula-1-es autóknál az egyik leginkább kirajzolódó trend egyelőre, hogy a többség követte a Red Bull és a McLaren példáját a hátsó felfüggesztésnél, s immár nyomórudas megoldást alkalmaznak – az egyik kivételt a Ferrari jelenti, amely ugyan megvizsgálta ezt az irányt, de végül maradt a vonórudas kialakításnál. Úgy tűnik, a Williams is ebbe a kategóriába tartozik, ami már egy fokkal nagyobb meglepetés, mivel a grove-i istálló több alkatrészt is a Mercedestől vásárol, s az Ezüst Nyilak váltottak a nyomórudas hátsó futóművére. Ezt az irányt követte a szintén Mercedes-partner Aston Martin is, ám a Motorsport.com beszámolója szerint a Williams nem tett így: ők továbbra is a 2023-as változatot használják a futóműből és egyébként a váltóból is.

A lap úgy tudja, a két fél közösen döntött erről már hónapokkal ezelőtt. Mint írják, a Mercedesnek komoly logisztikai kihívást jelentett volna mindkét partnercsapatát ellátni az új, 2024-es váltókkal és felfüggesztésekkel, míg a Williams számára költséghatékonysági előnyei vannak ennek a döntésnek. Mint azt James Vowles csapatvezető korábban elmondta: a korábbi váltó miatt sem aggódnak, hiszen ismerik a Mercedes alkatrészét és roppant megbízhatónak tartják.

f1-williams-bahrein-3_1

Megérkezett a Drive to Survive hatodik évadának teljes előzetese – videó

Pénteken, a bahreini F1-es kollektív teszt utolsó napján jelenik meg a Netflix Formula-1-es dokumentumfilm-sorozatának, a Drive to Survive-nak a hatodik évada, amely a 2023-as idény történéseit dolgozza fel. Most közzétették a teljes trailert, amelyből már ízelítőt kaphatunk arról. mely történetszálakra helyeződik majd a hangsúly: az előzetes alapján fókuszban lesz az Aston Martin felemelkedése, Lewis Hamilton és a Mercedes kapcsolata, Daniel Ricciardo visszatérése, az Alpine belső feszültségei, valamint természetesen a sorozat egyik fő sztárja, a januárban a Haastól elküldött (ex)csapatfőnök, Günther Steiner is. Íme, a trailer:

A mezőny fele nem is kért a leglágyabb keverékből – a csapatok gumiválasztása az F1-es tesztre

Közzétette a Pirelli, hogy az egyes csapatok milyen gumikat igényeltek a szerdától péntekig tartó bahreini hivatalos előszezoni F1-es tesztre. Minden istálló összesen 35 szett slick abroncsot használhat fel (plusz 2-2 intermediate és esős gumi is a rendelkezésükre áll majd), ezeket viszont tetszőlegesen oszthatták fel az istállók az öt keverék között.

Vannak azonban szembetűnő különbségek és trendek: az aligha meglepő, hogy mivel a szahíri pálya komolyan igénybe veszi a gumikat, s emiatt a jövő hétvégi szezonnyitó nagydíjon is a három legkeményebb, azaz a C1-es, a C2-es és a C3-as lesz használatban, a legpuhább C4-es és C5-ös opció nemigen népszerű. A leglágyabb C5-ösből konkrétan hat csapat nem is rendelt, de a McLaren és az Alpine a C4-esből sem kért, szóval tőlük például biztosan nem számíthatunk köridős villogásokra. A legnépszerűbb keverék a spektrum közepén található C3-as, amely tehát a Bahreini Nagydíjon a leglágyabb keverék lesz: a Mercedes például 25 (!) szettet rendelt ezekből. A legkeményebb C1-es változatból az Alpine halmozott fel a legtöbbet, szám szerint 11 garnitúrát. Íme, a teljes lista:

f1-pirelli-teszt-gumik

Sárgába borul Kubicáék Ferrarija a WEC-ben

Idén egy harmadik Hypercar-kategóriás Ferrari is rajthoz áll az Endurance-világbajnokságon a változatlan felállással induló két gyári egység mellett. Az AF Corse által felkészített #83-as rajtszámú 499P volánjánál Robert Kubica, Robert Svarcman és Yifei Ye tűnik majd fel. Az AF Corse pedig most megmutatta az autó festését is, amely gyakorlatilag teljes egészében sárgába borul – azaz ők kimaxolják azt a trendet, amely az idei F1-es Ferrarin és az említett másik két gyári autón is megfigyelhető volt a szín térnyerésével:

wec-kubica-ferrari

Videó: egy kör Piastrival és az új F1-es McLarennel

A McLaren Bahreinben járatta be az MCL38-ast a szerdán kezdődő kollektív teszt előtt, és ki is tett egy onboard felvételt, amin Oscar Piastri viszi körbe az autót.

 

Sainz sok évig maradna következő csapatánál

A Ferraritól a szezon végén távozó Carlos Sainz komoly döntés előtt áll, hiszen a vele kapcsolatban sokszor elhangzó Audi (jelenleg még Stake) mellett a Mercedesnél garantáltan lesz egy szabad ülés 2025-ben, s emellett a nagyobb csapatok közül a Red Bullnál, az Aston Martinnál és az Alpine-nál is lehet üresedés – és e csapatok közül minden bizonnyal többen is szívesen látnák autójukban a spanyil versenyzőt.

sainz-2024

Sainz az F1 hivatalos honlapján megjelent nyilatkozatában hangsúlyozta, hogy nem akarja elsietni a döntést: „Most itt az ideje az alapos elemzésnek, egy kicsit meg akarok hallgatni mindenkit, időt akarok adni magamnak, hogy biztos legyek abban, hogy mit akarok csinálni a jövőben, és hol akarom tölteni a következő, ki tudja hány, három vagy akár négy évet a pályafutásomból. Idén már 30 leszek, így valószínűleg a csúcs közelében vagyok, ezért szeretnék egy kis időt adni magamnak.”

„Bárhová is megyek, stabilitást keresek és egy érdekes projektet, hogy a jövőben bajnok legyek” – folytatta. „Hiszek a stabilitásban, az állandóságnak, abban, hogy meg kell ismerned azokat az embereket, akikkel együtt dolgozol, hogy egy-két évnél hosszabb ideig legyél egy csapat része. Nem titkolom, erre törekszem, és ezért kell időt szánnom a megfelelő döntésre.”

sainz-2024-2

Bejelentés: Nem tűnik el az AlphaTauri a motorsportból!

A faenzai F1-es csapatnak négy éven át a nevét kölcsönző divatmárka, az AlphaTauri a kisebbik Red Bull-istálló Visa Cash App RB Teammé átlényegülése után sem tűnik el a motorsportból, hiszen egy mai bejelentés értelmében 2024 és 2026 között az AlphaTauri lesz az FIA hivatalos ruházkodási partnere.

Ahogy a bejelentés is kiemeli, az FIA először kötött ilyen jellegű szerződést, az AlphaTauri viszont már túl van egy hasonló megállapodáson, hiszen 2022 elején  az F1-gyel írtak alá megállapodást arról, hogy két éven át a sportág hivatalos prémium ruhapartnere lesz az Ahmet Mercan vezette vállalat.

fia-alphatauri

Elképesztő: Az egész mezőnyt kizárták!

Egészen döbbenetes forgatókönyv szerint kezdődött meg az év egyik első F4-es sorozata, a Winter Series valenciai fordulója. A szombati időmérőn a 38 versenyző közül 37-nek legalább két körét érvénytelenítették a pályahatárok átlépése miatt, az egyetlen kivétel Mattia Colnaghi volt – akinek nem működött a jeladója.

winter-series_1

Így aztán a stewardok végül a teljes mezőnyt kizárták, a kvalifikációt érvénytelenítették, s az első futam rajtsorrendjét a pénteki, eredetileg tét nélküli tesztek alapján állapították meg – az Autosport beszámolója kiemeli, hogy ezen az eseményen nem szankcionálták a pályahatárok átlépését. Ha a tavalyi Osztrák Nagydíjon történteken szörnyülködtünk, hát akkor ehhez mit szóljunk…?

A bajnokságban szerepel egyébként a magyar Hideg Ádám is, a hétvége legjobb eredménye a 16. hely volt, míg a szezonbéli legjobbja a 15. pozíció.

Furcsa festést villantottak az F1 Academyben

Az F1-es szezon második, dzsiddai hétvégéjén útjára indul az F1 Academy 2024-es szezonja, melybe mind a 10 F1-es csapat benevez egy versenyzőt, s az istállók támogatása mellett a festésüket is megkapják – persze kisebb-nagyobb módosításokkal.

pin 

A fenti képen látható Doriane Pin, aki idén már túl van egy F4-es bajnokságon és a daytonai egynaposon, s az F1 Academy mellett a WEC-ben is teljes szezont fut a tavaly roppant sikeres Iron Dames tagjaként, a Mercedes támogatásával indul a sorozatban, s a csapat F1-es dizájnjának valamelyest egyszerűsített változatával indul a hét fordulón.

pin-mercedes

A tíz, F1-es csapatok által indított versenyző mellett öt további pilóta vesz részt a szériában, akit egyéb partnerek támogatnak. Hármuk neve még nem ismert, a Red Bull (mint cég) által szponzorált Emely de Heus mellett viszont immár Lola Lovinfosse-t is bejelentették, akit a szériával egyéb kapcsolatokat is építő Charlotte Tilbury kozmetikai cég támogat.

lovinfosse-2

És ezt az autón is egyértelművé teszik…

allo-lovinfosse

Időközben az is kiderült, hogy a szabadkártyás versenyzők autóját a szezonnyitón Reema Juffali, Szaúd-Arábia első autóversenyzőnője foglalhatja el. Juffali éveken át formulaautózott, mielőtt 2022-ben GT-re váltott,  eddigi legnagyobb sikere az International GT Open bajnoki 6. helye volt, benne a Pro-Am kategóriában aratott több futamgyőzelemmel.

juffali-2018