Lewis Hamilton és Fred Vasseur is kritizálta a hétszeres világbajnok pályaátvágásért és előnyszerzésért kapott 10 másodpercet időbüntetését: az eset miatt a Mexikóvárosi Nagydíjon csak nyolcadik helyen végző versenyző arra mutatott rá, mások egyáltalán nem kaptak büntetést a pálya levágásáért (például Max Verstappen), míg a csapatfőnök sokallja a büntetés mértékét.
A stewardok indoklása alapján az időbüntetés nem azért járt, mert a 4-es kanyarban Hamilton a füvön átvágva tért vissza a pályára: „a versenyző magas sebesség miatt nem volt képes a versenyigazgató által előírt, sárga vonallal jelölt útvonalat követni, ezért a versenyigazgatói jegyzetek megsértése nem történt meg” – áll az indoklásban. Hamilton azonban az átvágással tartós előnyt szerzett, megelőzte Verstappent, akit nem engedett vissza: ezért járt az időbüntetés.

„Én nagyszerűen rajtoltam, aztán jött a féktáv az 1-esbe menet. Én végignavigáltam a 2-es, 3-as kanyaron, nem hagytam el a pályát, míg mások levágták, megtartották a pozíciójukat és nem járt érte büntetés. Ez tényleg őrület” – kezdte nyilatkozatát a rajt után történt tömegjelenettel Hamilton.
Max Verstappen is az első körben pályát átvágók között volt: „Ezt versenyzésnek éreztem, úgy voltam, rendben van, levágta a pályát. Azután egyedül én kapok 10 másodperces büntetést.”
„Blokkoltam az elsőt, leszaladtam a menekülővonalra, de az a legporosabb hely a világon. A füvön kötöttem ki, de eredetileg a menekülőútvonalon mentem le” – magyarázta el a 6. körben történt incidenst Hamilton.

Vasseur: Öt másodperccel meglett volna a negyedik hely
A Ferrari csapatfőnöke szerint 10 másodperc indokolatlanul magas büntetési tétel volt. Az eset pillanatában dobogóért harcoló brit egy negyedik helyezést bukott.
„Ez negyedik helybe került számunkra… Egy dolog a büntetés, amiért nem követte a versenyigazgatói jegyzetet. De hogy 10 másodperc legyen, nem emlékszem, hogy valaha bárki 10 másodpercet kapott volna ilyenért” – nyilatkozta a sajtónak Mexikóvárosban Vasseur, aki szintén Verstappennel érvelt.
„Nézzük az összképet, hogy Max is levágta előtte a kanyart, a sikánt, a füvön tett meg 100 métert. Őszintén szólva nem gondolom, hogy ezt jól menedzselték. Ráadásul Mexikóról beszélünk. Nem mondom, hogy a büntetést a pályához kellene igazítani, de meg kellene érteni, mit jelent itt 10 másodperc. A sor végére estünk vissza, ahol nem lehet előzni, a bokszkiállás után lehetetlen helyeket visszavenni.”
„Még öt másodperc büntetéssel is meglett volna szerintem a negyedik hely. De a tíz másodperccel…” – sérelmezte Vasseur, hogy a kerékcsere során letöltött büntetés megpecsételte Hamilton futamát.