Izgalommentes rajt-cél győzelmet aratott Mexikóban Lando Norris: a pole-t szerző britet ugyan a rajtnál megelőzte Charles Leclerc, de ehhez elhagyta a pályát, így azonnal vissza kellett engednie az élre a McLarent, Norris pedig többször már nem adott esélyt az üldözőinek. Pár kör alatt két-három másodperces előnyt épített fel Leclerc-rel szemben, a többieket pláne leszakította magáról, és nagyon hamar kiderült, hogy senki nem tudja megszorítani őt ezen a délutánon.
Norris ezzel a győzelmével át is vette a vezetést világbajnoki pontversenyben: Dzsiddában, az ötödik versenyhétvégén fordult a kocka, akkor került hátrányba Oscar Piastrival szemben, és most, a 20. hétvégén tudta ezt tőle visszaszerezni.
Mert hogy Piastri pocsék hétvégéje a futamon csúcsosodott ki: a rajtnál rögtön pozíciókat veszített, az egész versenyt valakinek a szélárnyékában töltötte, végül egy szép előzéssel, Lewis Hamilton büntetésével, valamint Kimi Antonelli lassabb kerékcseréjével kapaszkodott fel az ötödik helyre – így egyetlen ponttal, de már Norris mögött van a tabellán.
A dobogó másik két helyére végül Charles Leclerc állhatott fel a Ferrarival és Max Verstappen a Red Bull-lal, aki egy eltérő taktikával ugrotta át a többieket a futam során és értékes harmadik helyet mentett – amellyel összességében így is csökkentette az összetett hátrányát a pontversenyben.
A nap sztárja Oliver Bearman volt, aki elképesztően jó teljesítmény nyújtva lett negyedik a Haasszal – sokáig úgy tűnt, hogy a dobogóra is lehet esélye, de a kerékcserék után nem tudott már közeledni Verstappenhez, így maradt karrierje így is legjobb eredménye, a negyedik hely.

Hogyan zajlott a futam?
Eltérő gumiválasztásokkal indultak a felek: a top tízből Verstappen, Hadjar és Tsunoda, hátrébbról Sainz, Bortoleto, és Hadjar a közepes, Albon és Colapinto a kemény keveréket választotta, a többiek viszont a lágyakon rajtoltak el.
A rajtnál Versetappen a pályán kívülre csúszással, a füvön átvágva megelőzte Russellt, Leclerc pedig Norrist, de utóbbi visszaadta a pozíciót a McLarennek, miközben Piastri nem hogy nem tudott javítani a hetedik rajthelyén, de visszaesett a kilencedik pozícióba. Néhány kör elteltével Verstappen agresszív támadást intézett a harmadik helyen haladó Hamilton ellen, több kanyaron keresztül csatáztak, mindketten leszaladtak a pályáról, és az lett a vége, hogy Hamilton maradt a harmadik, Verstappen viszont megelőzte a rajtnál amúgy is nagyot nyerő Oliver Bearman, aki a negyedik helyre zárkózott fel.
Hamilton viszont később tíz másodperc (!) büntetést kapott pályalevágásért, ami kivette őt a virtuális dobogóról: oda Bearman lépett fel, akinek a két Mercedest kellett visszavernie, valamint az egy kiállással támadó Verstappennel kellett számolnia. A kerékcseréknél világos lett, hogy a 15 másodperces előnyt felépítő Norris, a simán második Leclerc, valamint a zavarosban halászó Verstappen is egy kiállással számol.
A Mercedes Russell hosszas könyörgése után a 41. körben döntött úgy, hogy megcseréli a két autót és a britet Antonelli elé vezényli, hogy megtámadhassa a harmadik helyen autózó Bearmant, majd a 48. körben Piastri a bokszban megelőzte az olaszt – a Mercedes ennyivel lassabban cserélt, így az ausztrál a hatodik helyet foglalta el.
Az utolsó húsz körnek már mindenki tervezett bokszkiállás nélkül, Norris, Leclerc, Verstappen, Bearman, Russell, Piastri, Antonelli, Hamilton sorrendben vágott neki, de Piastri végül egy bevetődéssel megelőzte Russellt – akit ráadásul így a csapata dolgavégezetlenül visszaparancsolt Antonelli mögé.
Az utolsó előtti körben Verstappen utolérte Leclerc-t a második-harmadik helyen, és fél másodpercen belüli távolságról kísérte a Ferrarit, de Carlos Sainz félreálló Williamse miatt a legégetőbb pillanatban jött egy VSC-jelzés – így nem változott a helyzet, maradt Leclerc a második, Verstappen pedig a harmadik.
Norris több, mint fél perccel nyert előttük, Bearman pedig (részben szintén a VSC miatt) kivédekezte Piastri támadásait és behozta a negyedik helyre a Haast.
Az F1-es Mexikóvárosi Nagydíj végeredménye:
| Helyezés | Pilóta | Csapat |
| 1. | Lando Norris | McLaren |
| 2. | Charles Leclerc | Ferrari |
| 3. | Max Verstappen | Red Bull |
| 4. | Oliver Bearman | Haas |
| 5. | Oscar Piastri | McLaren |
| 6. | George Russell | Mercedes |
| 7. | Andrea Kimi Antonelli | Mercedes |
| 8. | Lewis Hamilton | Ferrari |
| 9. | Esteban Ocon | Haas |
| 10. | Gabriel Bortoleto | Stake |
| 11. | Yuki Tsunoda | Red Bull |
| 12. | Alexander Albon | Williams |
| 13. | Isack Hadjar | Racing Bulls |
| 14. | Lance Stroll | Aston Martin |
| 15. | Carlos Sainz | Williams |
| 16. | Pierre Gasly | Alpine |
| 17. | Franco Colapinto | Alpine |
| kiesett | Fernando Alonso | Aston Martin |
| kiesett | Nico Hülkenberg | Stake |
| kiesett | Liam Lawson | Racing Bulls |