Hivatalosan is eldőlt, hogy Colton Herta jövőre a Formula-2-ben fog versenyezni, és egyúttal azt is bejelentették, hogy mindezt a Hitech színeiben fogja megtenni.
Herta évek óta az IndyCar élmezőnyének tagja, ám azzal, hogy a Formula-1-es mezőnyhöz jövőre csatlakozó Cadillac leigazolta őt tesztpilótának, az amerikai búcsút int a tengerentúli szériának, hogy megpróbálja valóra váltani az álmát: bekerülni az F1-be.
Ehhez a tesztpilótai státusz mellett az európai színtérrel való ismerkedés és a szuperlicenszpontok gyűjtése – merthogy az IndyCarban elért győzelmei és bajnoki dobogói ellenére sem szedte össze még a szükséges mennyiséget – céljából az F2-ben fog versenyezni.

Ezt az idei Formula-2-es szezonban a csapartékelésben második helyet elfoglaló Hitech GTR istállónál fogja megtenni, amelynél jelenleg a Williams-növendék Luke Browning és a Ferrari-akadémista Dino Beganovic vezet – előbbi különösen eredményesen, hiszen harmadik a bajnokságban.
„Hihetetlenül izgatott vagyok, hogy hivatalosan csatlakozom az F2-höz a 2026-os szezonra” – kommentálta a bejelentést Herta. „Ez egy bámulatos lehetőség, hogy fejlesszem a képességeim az európai porondon és megméressem magam a világ legjobb pilótái ellen.”
„Azzal, hogy a Formula-1-gyel azonos hétvégéken versenyezhetek, első kézből gyűjthetek tapasztalatot a közegről, és ez segíthet fejlődni a Cadillac F1-es családjának tagjaként. Nagyon hálás vagyok a Hitechnek és a Cadillacnek a bizalmukért és a támogatásukért, és alig várom, hogy belekezdjünk!”
Herta egyébként „csak” a tesztpilótai státuszt tudja betölteni a Cadillacnél, hiszen mint említettük, nincs elegendő szuperlicenszpontja, így tartalékversenyzőként nem tudna beugrani Valtteri Bottas vagy Sergio Perez helyére.