DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 14. hétfő

Verseny nélkül veszített egy pontot az előnyéből Michelisz

Ez persze benne volt a pakliban, hiszen lassan három hónapja tudni lehetett, hogy az Audi fellebbezett a Vila Real-i kizárásaik ellen. Jean-Karl Vernay-t és Frederic Vervischt azért diszkvalifikálták Portugáliában, mert a turbónyomásuk átlépte a BoP által megengedett értéket. A fellebbezés azonban sikeresnek bizonyult, miután az Audi rámutatott: az FIA és a TCR-promóter WSC Ltd. mérési módszerei nem egyeznek meg. Így a pilóták visszakapták a helyezéseiket, s ennek Vernay esetén volt jelentősége, hiszen ő egy ötödik és egy tizedik pozícióval gazdadogott.

Mindez pedig Michelisz Norbertre is hatással van, mivel a harmadik Vila Real-i futamon így nem a kilencedik, hanem a tizedik helyen végzett hivatalosan. Ez pedig azt jelenti, hogy mivel Esteban Guerrieri nem szerzett pontot, Yvan Muller pedig Vernay előtt futott be, mindkét riválisával szemben egy pontot bukott az előnyéből a BRC Hyundai magyarja, így Norbi 15, illetve 16 egységnyi fórral várhatja a suzukai folytatást.

michelisz-vilareal-1

michelisz-polo-1

A kör, ami pluszpontot ért Pereznek

Sergio Perezé lett az Olasz Nagydíj leggyorsabb köre, ezzel szerzett egy pluszpontot: íme az erről megjelent belsőkamerás felvétel. A videó ezen a linken vagy a képre kattintva megtekinthető!

pf2_25

 

Max Verstappen Magyarországon próbálta ki az új Hondát – videó

Még augusztusban forgatott promóciós videót a Honda Racing Max Verstappennel: az F1-es világbajnok a Magyar Nagydíj után hazánkban maradt, hogy felvegyenek pár jelenetet az összeállításhoz. Christian Horner hívja, hogy Budapestről nagyon gyorsan oda kellene érni az Örkényben található Euroringre, hogy kipróbálja a 2023-ra szánt Honda Civic Type R-t. Spoiler: sikerül neki.

Megadták a módját Rossiék Giulietta keresztelőjének

Hétvégén megkeresztelték Valentino Rossi és párja, Francesca Sofia Novello féléves kislányát. A kilencszeres motoros világbajnok közösségi médiában publikált képei és a sajtóbeszámolók szerint megadták a módját az ünneplésnek: kibérelték a Castello di Granarola kastélyszállót, feldíszítették lufikkal és plüssökkel, a ceremóniára pedig számos vendéget meghívtak.

Az Italy 24 News a keresztszülőkről is említést tesz: a keresztanya a színésznő Nicole Fornaro, a keresztapa pedig a MotoGP-versenyző Luca Marini, Rossi féltestvére lett.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FRANCESCA SOFIA NOVELLO (@francescasofianovello) által megosztott bejegyzés

Kiválasztotta jövő évi japán versenyzőjét az LCR Honda

A VR46 Ducati múlt heti és tegnapi bejelentései után már csak két ülés maradt szabadon a MotoGP 2023-as rajtrácsán, az egyiknek a sorsa azonban most eldőlt, hiszen az LCR Honda bejelentette, ki lesz a frissen igazolt Alex Rins csapattársa. A cím megfogalmazása azért indokolt, mert Lucio Cecchinello csapatának egyik motorja a Honda és a névadó szponzor Idemitsu révén konkrétan egy japán vagy esetleg szélesítve a spektrumot, egy ázsiai versenyzőnek van fenntartva. Éppen ezért az opciók is szűkösek voltak: egyrészt ott volt a kalapban a jelenleg is náluk szereplő Takaaki Nakagami, aki nem mutat túl acélos formát idén; másrészt felmerült a Moto2-ben a vb-címért harcoló Ai Ogura felléptetése; harmadrészt pedig halovány esély volt utóbbi csapattársának, a thaiföldi Somkiat Chantrának a leigazolására is, ám borítékolható volt, hogy ha újoncot igazol a Honda és az LCR, akkor a jobban teljesítő Oguráé lesz a lehetőség.

Végül azonban az övé sem lett, az LCR és a Honda ugyanis úgy döntött, egy évvel meghosszabbítja Nakagami szerződését 2023-ra. A japán zsinórban a hatodik szezonját fogja teljesíteni a királykategóriában a csapatnál, eddig egy pole-t tud felmutatni, legjobb eredménye pedig a negyedik hely, 2022-ben viszont márkatársaihoz hasonlóan az átlagosnál is jobban szenved, a hetedik pozíciónál egyszer sem végzett előrébb. Némileg talán meglepő Nakagami maradása, de ha azt vesszük, hogy Ogura már néhány hete jelezte, hogy még egy évet fog valószínűleg maradni a Moto2-ben, mégsem annyira váratlan a bejelentés – pedig egy ideig az is felmerült, hogy a HRC tesztversenyzőjeként fogja folytatni a 30 éves motoros.

Mindenesetre így már csak egyetlen hely kiadó hivatalosan a 2023-as mezőnyben, de sajtóhírek szerint már eldőlt, hogy a középső kategóriában vb-éllovas Augusto Fernandez érkezik Pol Espargaro mellé a Gas Gas Tech3-hez.

nakagami-lcr-honda-motogp

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Még mindig nem tett le az F1 vezetése a fordított rajtrácsos sprintfutamról

A Formula-1 elnök-vezérigazgatója, Stefano Domenicali újra előadta korábban már felvázolt tervét: a versenyhétvégéket úgy színesítené, hogy minden nap tétre menne, pontokat vagy díjakat osztanának.

„Minden egyes szakasznak vagy pontokat kellene érnie, vagy egykörös kvalifikációt lehetne beiktatni vagy külön kvalifikációt egy eltérő és rövidebb szombati versenyre a harmadik szabadedzés helyett, talán a fordított rajtrács intézményével” – mondta a Corriere della Sera lapnak Domenicali. Az F1-főnök a Belga és Olasz Nagydíj büntetések miatt felkavart rajtsorrendjéből adódó izgalmas futamokkal érvelt: „Megvan a maga szépsége a futam felkavarásának, több előzéssel. Kötelességünk, hogy legalább egy próbát tegyünk.”

Fotó: Pirelli

Újra a Red Bull nyerte a kerékcsereversenyt, de ezúttal a Ferrari is gyors volt a bokszban

A DHL bokszutcai különdíját a szezon során hetedszer a Red Bull szervizcsapata nyerte az Olasz Nagydíjon: Sergio Perez abroncsait 2,10 másodperc alatt cserélték le. Ez csupán egy századdal marad el a szezon leggyorsabb, 2,09 másodperces bokszkiállásától, melyet szintén a konstruktőri bajnokságot vezető istálló ért el Zandvoortban. A DHL Pit Stop Award nyertes idejeiből látszik, mennyit gyorsultak idén a csapatok a bokszban, ahogy megszokták az új gumikat: az év elején még 2,2-2,4 másodperces időkkel meg lehetett nyerni a különdíjat.

Visszatérve a bokszmunkára, a Ferrari is meglepően jól muzsikált, Charles Leclerc (2,21 másodperc) és Carlos Sainz (2,39 másodperc) kiállása érte a dobogó második és harmadik fokát. A szezont tekintve a Red Bull már 409 pontot gyűjtött a különversenyben, jelentősen lemaradva, 311 ponttal követi őket a McLaren, majd hasonlóan nagy szakadék után következik a 211 pontos Ferrari.

Fotó: ATP

Ha lemaradtál az IndyCar szezonzárójáról, most pótolhatod!

Alex Palou óriási fölénnyel győzött Laguna Secában, Will Power pedig 2014 után jutott csúcsra az amerikai formaautós széria idei utolsó futamán, ahol matematikailag összesen öt pilótának volt még esélye a bajnoki címre, melyet végül a Team Penske pilótája szerzett meg. Az alábbi videóban megtekinthetők a futam legérdekesebb momentumai.

Így ünnepelt Nyck de Vries Monzában

Kiválóan alakult karrierje első Formula-1-es versenye Nyck de Vries számára. A Formula-E 2021-es világbajnoka Olaszországban Alex Albont kellett helyettesítse, miután a brit-thai pilóta vakbélgyulladás miatt nem állhatott rajthoz az elmúlt hétvégén. Bár a holland versenyző korábban mindössze egyszer próbálhatta ki a Williams autóját és Monzában is csak egy szabadedzés állt a rendelkezésére, végül nagyszerűen helyt állt, és a 9. pozícióban zárt, amivel értékes pontokat szerzett a csapat számára. A váratlan eredményt természetesen megünnepelték a leintés után, amiről az alábbi felvételt tették közzé az Instagramon.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Williams Racing (@williamsracing) által megosztott bejegyzés

Luca Marini jövőre is a VR46 csapatát erősíti

Ahogyan arra számítani lehetett a 2023-as szezonra is megtartja jelenlegi párosát a MotoGP királykategóriájában a Mooney VR46 Racing Team. Az alakulat nemrégiben Marco Bezzecchi maradását egy humoros videóval jelentette be, most pedig ahhoz hasonlóan szintén egy jó hangulatú felvételen keresztül erősítették meg, hogy az alapító Valentino Rossi féltestvére, Luca Marini is a csapat tagja marad a következő idényre is. „Nagyon boldog vagyok, hogy bejelenthetem, a szerződésem 2023-ra is megújul a Mooney VR46 Racing csapattal. Fontos, hogy folytonosságot biztosítsunk ennek a munkacsoportnak és a Ducati projektnek, amely jó eredmények eléréséhez és a dobogóért való küzdelemhez vezethet bennünket az idei szezon végén”  - idézte a bajnokság hivatalos oldala a legutóbbi két futamon egyaránt negyedikként célba érő, de egyébként is top 10-es helyezések sorát szerző Marini szavait.

Ezzel már csak két ülés maradt szabadon a MotoGP 2023-as rajtrácsán: az LCR Hondánál kérdés, hogy Takaaki Nakagami marad-e vagy jön a Moto2-ben vb-címért harcoló Ai Ogura a már leigazolt Alex Rins mellé, míg a Gas Gas Tech3-nél sem ismert Pol Espargaro csapattársának személye, bár sajtóhírek szerint már megszületett a megállapodás a középső kategóriában éllovas Augusto Fernandezzel.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Rob Huff lett a WTCR Trophy győztese 2022-ben

Azt már egy ideje tudni lehet, hogy a koronavírus-járvány miatti utazási korlátozásoknak köszönhetően változtatni kellett a Túraautó-világkupa idei versenynaptárán, a szezon pedig két közel-keleti pályán zárul majd Bahreinben és Szaúd-Arábiában. Ennek köszönhetően a korábban tervezett tíz forduló helyett csak kilencet tartanak meg, amivel az is biztossá vált, hogy a WTCR Trophy értékelésben már nem lehet utolérni a Zengő Motorsport pilótáját. Erről a széria hivatalos közleményt adott ki, melyben megerősítették, hogy Huff jelenleg 124 ponttal állt a független versenyzők tabelláján, jelenlegi előnye pedig 50 pont a második helyen álló Mehdi Bennanival szemben, a folytatásban viszont már csak 46 egység szerezhető, vagyis a naptár módosításával eldőlt a dolog.

„Először is nagyon örülök, hogy megnyertem a WTCR Trophy-t. Ez egy igazi kiváltság és elképesztő teljesítmény, tekintve, hogy két héttel a szezon kezdete előtt még nem ülhettünk autóba, és két versennyel a vége előtt elnyerni egy ilyen címet nagyszerű dolog. Kemény csatát vívtunk, és tisztában voltunk Tom Coronel, Mehdi Bennani, valamint a csapattársam, Nagy Dani szintjével. Végső soron azért vagyunk a WTCR Trophy-ban, mert nincs gyártói támogatásunk, így ez a bajnoki cím tényleg annak a bizonyítéka, amit a csapatnak sikerült elérnie. Fizikailag és anyagilag is mi vagyunk a legkisebb alakulat a rajtrácson, ezért elképesztő, hogy az összesített tabellán az első háromban vagyunk” – idézte Huff szavait a bajnokság hivatalos oldala.

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FIA WTCR (@fia_wtcr) által megosztott bejegyzés

De Vries: Adtam egy puszit apámnak és elsétáltam

Érzelemdús debütáláson van túl Nyck de Vries, a holland pilóta Alexander Albon helyére ugrott be a Williamsnél Monzában és rögtön legyőzte az időmérőn a csapattársát, Nicholas Latifit, a versenyen pedig azonnal szerzett két pontot, szinte tökéletes munkát végzett. Arról már itt írtunk, hogy mit nyilatkozott többek között a Formula.hu-nak a futamot követően, de megkérdezték arról is, hogy milyen interakciója volt az útját egyengető édesapjával:

„Amikor megláttam őt, csak adtam neki egy puszit és elsétáltam. Tudtam, hogy ha akkor több időt töltünk együtt, akkor mindketten sírni kezdünk. Kemények vagyunk egymással, de ilyen helyzetben mindketten nagyon érzelmessé válunk. Csak köszönöm, hogy tanúja lehetett itt ennek.”

devr

fotó: dppi

NASCAR: Bubba Wallace fontos győzelmet aratott a Kansas Speedwayen

A kansasi pálya adott otthont a Hollywood Casino 400 elnevezésű futamnak, amely a Cup Series rájátszásának második versenye volt. Azok, akik tagjai a playoffnak, egy győzelemmel már automatikusan kvalifikálják magukat a következő körbe, ám ahogyan egy héttel korábban Erik Jones, úgy most Kansasben Bubba Wallace személyében ismét egy olyan pilóta győzött, aki már nincsen harcban az egyéni címért. A futamot Tyler Reddick és Joey Logano kezdhették meg az első sorból, mögöttük pedig Alex Bowman és Christopher Bell foglalhattak helyet a rajtnál, utóbbiak végül masszívan az élmezőnyben tudtak maradni, miután az első szakaszt Bell, a másodikat pedig Bowman zárta az élen, ráadásul ők ketten még az utolsó etapban is esélyesek maradtak a győzelemre.

A futamon ezúttal nem sok alkalommal volt szükség a sárga zászlóra, a legtöbbször inkább defektek miatt került elő, de Kevin Harvick falazása, valamint Aric Almirola, Corey Lajoie és Harrison Burton ütközése szintén okozott még némi gondot. A verseny legfontosabb jelenete 68 körrel a vége előtt jött el, amikor Wallace és Bowman küzdött meg egymással, végül a 23XI Racing versenyzője vette át a vezetést, aki innentől kezdve már megállíthatatlan volt és megszerezte karrierje második futamgyőzelmét. Noha Wallace az előzés után eléggé meglógott, a végén így is izgulnia kellett, hiszen a lekörözöttek miatt jelentős időt veszített, ezáltal Denny Hamlin elég közel került hozzá. Mostani győzelme lényeges volt a csapata számára, mivel az általa átvett 45-ös autó továbbra is versenyben van a csapatok értékelésében, igazi eredeti pilótája, Kurt Busch továbbra sem lehet itt egészségügyi gondjai miatt.

A harmadik helyen Bell ért célba, aki ezzel boldog lehetett, hiszen pontjainak köszönhetően már biztosan továbbjutott a legjobb 12 közé, vagyis számára nem lesz igazi tétje a következő futamnak, melyet Bristolban rendeznek szeptember 17-én.

A MotoGP bajnokesélyese a Mercedes vendége volt Monzában

Az Olasz Nagydíj VIP-vendégei között szerepelt Francesco Bagnaia, a Ducati motorosa, aki Max Verstappenhez hasonlóan nagy győzelmi szériában van a MotoGP-ben, az előző négy futamot megnyerte.

Bagnaia a Mercedes vendége volt, Lewis Hamiltonnal is találkozott – érdekesség, hogy fő riválisa, Fabio Quartararo, akit Bagnaia 30 pont lemaradással üldöz a bajnokságban, szintén a brackley-i istálló meghívására vett részt a Francia Nagydíjon.

Így jött fel Verstappen a hetedikről a második helyre seperc alatt

Akárcsak a Belga Nagydíjon, Max Verstappen Monzában is bravúros felzárkózást produkált a futam elején rossz rajtpozíciójából. A motorcsere miatt hetedik helyről induló holland az első körben három helyezést nyert, a rajtot elszúró Lando Norrist, valamint Fernando Alonsót és Pierre Gaslyt lépte át, miközben pedig a kör végén áthaladt a célvonalon, már megkezdte előzését a harmadik Daniel Ricciardo ellen.

Három körrel később George Russellt is letudta ugyanitt – azaz már a második helyen állt, innentől kizárólag Charles Leclerc-re és az első pozíció megszerzésére kellett összpontosítania.

Vajszívűek voltak a stewardok, De Vries megúszta egy figyelmeztetéssel

Megtarthatja a kilencedik helyet és két pontját az Olasz Nagydíj bemutatkozója, Nyck de Vries, akit a biztonsági autó mögötti kiszámíthatatlan vezetésért rendeltek raportra a versenyfelügyelők. A Williams pilótája nagyot fékezett az SC-fázis alatti második körben, miközben Guanyu Zhou közvetlenül mögötte haladt.

A 62-es számú FIA-dokumentumból kiderül, De Vriesnek két problémával kellett megbirkóznia egyidőben: egyrészt kijelzője szerint fennállt a veszélye, hogy az előírt deltaidő alatt lesz, másrészt fékproblémája volt az autóval. A rádión a csapat éppen a fék miatt üzent neki, ezért nem kapott instrukciót arról, mit kezdjen a deltaidővel. A hollandnak gyorsan kellett döntenie, ezért lassított, hogy a delta felett maradjon.

Normál esetben egy versenyző büntetést kaphatott volna ezért, de az FIA enyhítő körülményként figyelembe vette, hogy De Vries beugróként volt jelent a hétvégén és csupán a harmadik szabadedzésen vezette először a Williamst. Ennélfogva egy hivatalos megrovást osztottak ki neki súlyosabb retorzió helyett.

Közleményt adott ki az FIA az Olasz Nagydíj végével kapcsolatban

Többen is értetlenkedtek azzal kapcsolatban, hogy miért tartott ilyen sokáig eltakarítani Daniel Ricciardo meghibásodó McLarenjét az Olasz Nagydíj hajrájában, több versenyző is úgy érezte, hogy ezt ennél jóval gyorsabban is meg lehetett volna oldani és maradhatott volna még érdemi versenykör, egyúttal izgalom a végére. Az FIA ezekre reagálva rövid közleményt adott ki az ügy kapcsán:

„Ugyan mindent megtettek annak érdekében, hogy a 3-as rajtszámú autót (Ricciardo) gyorsan kimentsék és folytatódhasson a verseny, a helyzet elharapódzott, a sportbírók nem tudták üresbe tenni az autó sebességváltóját és a megnyitáshoz tolni. A mi prioritásunk a művelet biztonsága, az incidens pedig nem volt elég komoly ahhoz, hogy piros zászló következzen, ezért a verseny a biztonsági autó mögött ért véget, követve azt a procedúrát, amelyben az FIA és a csapatok megállapodtak. A biztonsági autós fázis időzítésének nincs hatása a procedúrára verseny közben” – áll a közleményükben.

rc

fotó: dppi

Vizsgálat: Elveszítheti pontjait De Vries

Az Olasz Nagydíj egyik legnagyobb produkcióját – amely a Nap versenyzője rajongói szavazás győzelmét érte – Nyck de Vries nyújtotta a kilencedik helyezéssel, a debütáló holland azonban büntetést kaphat.

A beugrót a stewardok berendelték meghallgatásra: a gyanú szerint a sportszabályzatot megszegve kiszámíthatatlanul vezetett a futam vége felé, 16:15-kor. Az eset egészen pontosan a 3-as kanyarban történt, ahol De Vries Guanyu Zhou ellen védte az utolsó pontszerző helyet. (Ebből Ricciardo kiesésével lett kilencedik pozíció.)

A The Race szerint a szóban forgó eset már a biztonsági autó alatt történt. De Vries a fékek melegen tartása érdekében befékezett, amire mögötte haladó Zhounak reagálnia kellett: a kínai a fékre taposott és futólag a Williams elé került. A pilóta jelentette az esetet rádión az Alfa Romeónak.

Ha Monzáról van szó, Oliver Solberg a WRC-t választaná

Egy látványos Monzában készült videót tett közzé a minap a Hyundai fiatal pilótája. A 2003-as rali-világbajnok, Petter Solberg fia az alábbit fűzte hozzá a felvételhez: „Az F1 király... de semmi sem jobb annál, mint bevenni Monzát egy WRC bestiával! Alig várom, hogy láthassam az Olasz Nagydíjat ezen a hétvégén” – írta posztjában a 21. életévét hamarosan betöltő versenyző.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Oliver Solberg (@oliversolberg01) által megosztott bejegyzés

DTM: A szezon tizedik győztesét hozta az utolsó körös sprint

A spái versenyhétvége második futamának legvégén rendeltek el teljes pályás sárga zászlót, amelyet az idei szezontól a szabályok szerint a biztonsági autós periódushoz hasonló kétsoros újraindítás követ. A megmaradt egyetlen körnek a ferraris Nick Cassidy, valamint a bajnoki éllovas Sheldon van der Linde feszült neki fej fej mellett: előbbi első, utóbbi negyedik idei győzelméért hajtott. Cassidy meg tudta őrizni a vezetést, az új-zélandi 12 futam alatt a szezon 10. különböző győztesévé vált.

Van der Linde, aki korábban a futamon lassú kiállása miatt esett Cassidy mögé, lett a második, Thomas Preining pedig az első futamhoz hasonlóan a harmadikként végzett. A bajnokságot vezető BMW-s azonban ezzel az eredménnyel is nagyot kaszált: mindkét fő üldözője nullázott, a pole-pozícióból kezdő René Rast harmadik helyről esett ki defekt miatt – miatta rendelték el az említett teljes pályás sárgát –, Mirko Bortolotti pedig csupán tizedik lett a 22. rajtkockából. Van der Linde előnye 32 pontra nőtt négy futammal a szezon vége előtt, a bajnokságban a futamot negyedikként záró Lucas Auer jött fel a második helyre.

A megrovásoktól megszabadult, most a büntetőpontok miatt aggódhat Tsunoda

Yuki Tsunoda a múlt heti biztonságiöv-meglazítós ügyével begyűjtötte az ötödik megrovását 2022-ben, ez pedig automatikusan tízhelyes rajtbüntetést jelentett számára az F1-es Olasz Nagydíjon. Ezt kihasználva az AlphaTauri új erőforrást is beszerelt a japán autójába, így végül a mezőny legvégére sorolták őt. Viszont pénteken nem lassított eléggé egy sárga zászlós jelzésnél, amiért háromhelyes hátrasorolással jutalmazták (aminek persze így nem volt jelentősége), valamint két büntetőpontot is kapott – ami viszont azért adhat okot aggodalomra, mert már nyolcnál jár Tsunoda, s ha eléri a tizenkettőt egy év leforgása alatt, automatikus egyfutamos eltiltással sújtják.

Nem véletlen, hogy Franz Tost csapatfőnök is úgy nyilatkozott a sajtótájékoztatón a Formula.hu jelenlétében, hogy „nem volt okos” versenyzője megmozdulása, és a japánnak fegyelmezettebbnek kell lennie. Maga Tsunoda is elismerte, hogy meg kellene szabadulnia a felesleges kihágásoktól: „Legalább nem kell semmilyen megrovásokra gondolnom, ez legalább kitisztult most és keményen csatázhatok. Vagyis nyolc büntetőpontom így is van. Természetesen ugyanúgy figyelni fogok arra, hogy ne csináljak ostobaságokat. De ha például előzni próbálok és ütközöm vagy bármi ilyesmi történik, az jó lecke. De néhányszor valóban szükségtelen dolgokat csináltam, mint ez a sárga zászlós eset, ami büntetőponthoz vezetett, ezeket abba kell hagynom” – fogalmazott a pilóta, aki a konkrét monzai incidens kapcsán rádiós félreértéssel magyarázta a történteket.

tsunoda-alphatauri-1