DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 16. szombat

A futam, amelyen Vettel szembeszállt csapatával

2013. március 24-én rendezték a Formula-1-es Malajziai Nagydíjat, amelyre sokak csak úgy emlékeznek, mint a sorozat egyik legnagyobb csapaton belüli botrányának helyszíne. A futamot a Red Bull párosa uralta Mark Webber, Sebastian Vettel sorrendben, így csapat menet közben arra kérte pilótáit, hogy egymásra vigyázva, változatlan sorrendben érjenek célba. Az utasítást a hátul haladó Vettel önkényesen felülírta, előbb megtámadta, később meg is előzte az élen haladó csapattársát. Az esetről alább egy részletesebb videó, itt pedig egy cikk formájában a saját összefoglalónk.

Meglepetést ígér új F1-es csapatneve kapcsán a Sauber

Miután az Alfa Romeo a szezon végén szakított a Sauberrel – sőt, immár az is eldőlt, hogy biztosan nem láthatjuk az olasz márka nevét jövőre a Formula-1-ben –, értelemszerűen új név alatt indul majd 2024-ben a hinwili istálló. A legvalószínűbb forgatókönyvnek az tűnik, hogy az alakulat ismét felveszi a Sauber identitást arra a bizonyos tekintetben átmeneti két szezonra, mielőtt 2026-ban az Audi érkezésével a németek gyári csapatává alakulnának át. Alessandro Alunni Bravi csapatvezető azonban az Autosport díjátadóján már nem először célzott arra, hogy tartogatnak meglepetést ilyen téren – sőt, az már mindenképp eltér a megszokottól, hogy nem Svájcban (vagy esetleg Ausztriában vagy Németországban), hanem Nagy-Britanniában tartják jövő év elején az autójuk bemutatóját:

„December 10-én, amint az FIA közzéteszi a nevezési listát, természetesen bejelentjük az új csapatnevet. Úgy gondolom, meglepetés lesz, és alig várjuk, hogy elkezdjük az együttműködést az új partnereinkkel. Úgy vélem, igazán friss hozzáállásunk lesz a kommunikációs marketing terén, és az autónkat is itt, az Egyesült Királyságban fogjuk bemutatni” – fogalmazott Alessandro Alunni Bravi, hozzátéve, hogy az F1-ben természetesen a csapatnév függ a kereskedelmi megállapodásoktól, de ennél több részletet nem akart elárulni. Nem ők lesznek egyébként az egyetlen névváltó istálló, hiszen az AlphaTauri ugyancsak új identitást kap: ők a pletykák szerint Racing Bulls néven folytatják.

f1-alfaromero-sauber

Megjelent a Száguldás és cirkusz F1-es szezonösszefoglaló album és falinaptárunk, amelyek webshopunkban most nagy kedvezménnyel megvásárolhatóak!

Madrid 2026-tól utcai F1-es futamot rendez?

Hosszú ideje pletykálják, hogy a közeljövőben Madrid Formula-1-es versenynek adhat otthont, s mint arról utazó tudósítónk, Mészáros Sándor jóvoltából a Formula Podcast legutóbbi futamértékelő adásában a pusmorgások között is szó esett róla (az adást lentebb hallgathatjátok meg), meg is születhetett erről a megállapodás. Most a spanyol Okdiaro lap arról ír, hogy napokon belül be is jelenthetik, hogy 2026-ban rendezhetik az első F1-es versenyt Madridban egy városi, de félig állandó versenypályán, amelyen egy ideje már zajlanak a munkálatok, s amely annak a létesítménynek a közelében lehet, amely az előző hónapokban az első hivatalos F1-es kiállításnak is otthont adott (februártól ez a kiállítás Bécsben lesz megtekinthető).

Mivel a Circuit de Catalunya-Barcelona pályának 2026-ig van érvényes szerződése a Formula-1-gyel, a lap szerint abban a szezonban két fordulót rendezhetnek Spanyolországban. Hosszabb távon viszont nehezen elképzelhető, hogy két spanyol verseny is a naptárban szerepeljen, így a Madridi Nagydíj kiszoríthatja a menetrendből a katalán helyszínt.

f1-barcelona-start_1

Megjelent a Száguldás és cirkusz F1-es szezonösszefoglaló album és falinaptárunk, amelyek webshopunkban most nagy kedvezménnyel megvásárolhatóak!

Mazepin visszatért és egyből győzött

Majdnem egy évet hagyott ki Nyikita Mazepin, most azonban visszatért az autóvesenyzéshez, és rögtön egy győzelemmel startolt. Az orosz pilóta, akit a háborús helyzet után ebrudaltak ki a Haastól még a 2022-es szezon kezdete előtt, az Ázsiai Le Mans Szériában állt rajthoz Louis Deletraz és Ahmad Al Harthy társaságában a 99 Racing színeiben, Mazepin pedig azután ízlelhette meg ismét a sikert, hogy 2019-ben két alkalommal nyert a Formula-2-ben. A négyórás futamot a korábban a Malajziai Nagydíjnak is otthont adó sepangi pályán rendezték, s mivel az eső megzavarta a versenyt, azt tíz perccel korábban intették le.

Megjelent a Száguldás és cirkusz F1-es szezonösszefoglaló album és falinaptárunk, amelyek webshopunkban most nagy kedvezménnyel megvásárolhatóak!

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

NIKITA (@nikita_mazepin) által megosztott bejegyzés

 

 

 

Megkezdődött az RMC Grand Finals Bahreinben

Összesen kilenc magyar versenyző száll harcba 2023-ban a Rotax Max Championship Grand Finals elnevezésű világdöntőn, ahol a Rotax égisze alatt versenyző nemzeti és nemzetközi sorozatok győztesei jutottak ki, egész éves teljesítményük jutalmaként. Az idei világdöntőt Szahírban, az F1-es pálya szomszédságában rendezik, Magyarországot pedig a következő kilenc versenyző képviseli: Rózsa Dominik #24, Fally Márkó #140, Lukjanov Deniel #143, Lipovics Patrik #259, Juráncsik Balázs #333, Krepcsik Áron #351, Szabó Bende #416, Vida Benedek #418 és Deák Dominik #615.

Az E20 Senior kategóriában Deak Dominik ígéretesen kezdett, hiszen az első edzésnapon a negyedik leggyorsabb volt, Szabó Bende pedig a harmadik volt a DD2 toplistáján, noha ezredre ugyanolyan köridőt futott, mint a második helyen értékelt finn ellenfele. Az RMC Grand Finals egészen december 9-éig tart, amikor is eldől, hogy ki az idei év legjobbja a világon az egyes kategóriákban. Hajrá, magyarok!


Fotó: RMC Hungary

Megjelent a Száguldás és cirkusz F1-es szezonösszefoglaló album és falinaptárunk, amelyek webshopunkban most nagy kedvezménnyel megvásárolhatóak!

„Érdekesnek néz ki a jövő évi F1-es autónk” – Bottas

Felejthető idényt produkált az Alfa Romeo 2023-ban a Formula-1-ben: vezérpilótájuk, Valtteri Bottas szerint is „sajnos” a szezonnyitón mutatott teljesítmény jelentette a csúcsot, és az egyetlen pozitívum, hogy nem zártak utolsóként a konstruktőri világbajnoki értékelésben. A jövőre az Alfa Romeo kiszállása után vélhetően a Sauber nevet visszakapó istálló 2024-es autója kapcsán viszont igencsak izgatottan nyilatkozott a rutinos finn:

„Örülök, hogy véget ért” – mondta a szezonról Bottas, akit a Motorsport.com idézett. „Jövőre pedig mindenki újra a nulláról indul. Nagyon-nagyon sok változás volt a csapatban az utóbbi időben, és itt pozitív változásokra gondolok. Emellett a jövő évi autó koncepciója is érdekesnek néz ki. Úgyhogy ilyen tekintetben vannak reményeim.”

„A fő, hogy új autóra van szükségünk, és másnak kell lennie. Ezt mondanám az idei év fő tanulságának, egyértelműen elértük a végét a mostani autó fejlesztésének, már nem tudtunk semmi jelentőset találni. Úgyhogy az egész koncepciónak másmilyennek kell lennie, ezt tanultuk meg. Az alapján, amit láttam, boldog vagyok, mert vannak különbségek, és erre van szükségünk. Persze sok a kérdőjel, hiszen az elején járunk, de legalább látjuk a fejlődést, és az utóbbi néhány hét igen produktív volt a gyárban.”

f1-bottas-alfa-romeo-abudhabi

Megjelent a Száguldás és cirkusz F1-es szezonösszefoglaló album és falinaptárunk, amelyek webshopunkban most nagy kedvezménnyel megvásárolhatóak!

„Ostobaság lenne egyetlen tesztnap után a vb-címről beszélni” – véli a MotoGP sztárújonca

Alighanem Marc Marquez óta a legnagyobb hírveréssel megérkező újonc a MotoGP-ben jövőre debütáló Pedro Acosta, akinek az eredményei fel is jogosítják erre, hiszen a honfitárs óta ő az első, aki a legkisebb és a középső géposztályban is világbajnokságot nyert – előbbiben ráadásul rögtön első idényében! –, mielőtt megérkezik a királykategóriába. Acosta a KTM szatellit csapatánál, a Gas Gas név alatt futó motorokat indító Tech3-nél fog bemutatkozni, pontosabban a múlt heti valenciai teszten már be is mutatkozott, ahol 1,2 másodperces hátránnyal 18. lett.

Jól mutatja, mekkora várakozás övezi a csupán 19 éves motorost, hogy a nap végi sajtóbeszélgetésen az első kérdés, amit megkapott, úgy hangzott, hogy hány idényt kell várni arra, hogy vb-esélyessé váljon: „Remélem, nem túl sokat” – felelte nevetve a The Race által idézett Acosta, aki komolyra fordítva a szót így folytatta: „Nem… nem fogunk a bajnokságról beszélni, mivel ostobaság lenne egyetlen tesztnap után. Nem tudom… Tény, hogy nem magamról, hanem a motorról fogok beszélni: rendkívül versenyképes lesz. De nem tudhatom a jövő évet vagy az azt követőt. De még túl korai lenne ez. El nem tudjátok képzelni, hányan dolgoznak a motoron. A motor nagyon hamar igen gyors lesz” – fogalmazott a spanyol, hozzátéve, hogy a KTM egyáltalán nem helyezett rá nyomást és senki mással nem vetették össze a teljesítményét, és minden támogatást megadnak neki a sikeres debütáláshoz 2024-ben.

motogp-acosta-gasgas-tech3-teszt

Megjelent a Száguldás és cirkusz F1-es szezonösszefoglaló album és falinaptárunk, amelyek webshopunkban most nagy kedvezménnyel megvásárolhatóak!

Norris miatt vonakodik Sainzcal hosszabbítani a Ferrari?

Miközben sajtóértesülések szerint Charles Leclerc újabb öt évre szóló, anyagi juttatások szempontjából is gigaszerződést írhat alá rövidesen a Ferrarival, ugyancsak a Gazzetta dello Sport információi szerint Carlos Sainz hosszabbítása nem annyira egyértelmű a vörösöknél – igaz, John Elkann elnök néhány napja mindkét versenyzőjük maradásáról beszélt. Sainz kontraktusa Leclerc-éhez hasonlóan 2024 végén jár le, s bár számos alkalommal szóba hozták őt a Saubert partnereként 2026-ban érkező Audival, a spanyol ezeket a pletykákat rendre cáfolta.

Az olasz lap úgy tudja, hogy az idei Szingapúri Nagydíj győztese legalább két évre, azaz 2026 végéig szeretne aláírni a maranellóiakkal. Csakhogy a Gazzetta szerint a Ferrari ezt vonakodik teljesíteni: ők csak egyetlen évet ajánlanának a pilótának, hogy nyitva hagyhassák az opcióikat a 2026-os szezont illetően. A szakoldal konkrétan Lando Norrist nevezi meg mint a Scuderia kiszemeltje, akinek a McLarennél valóban 2025 végéig tart a szerződése, azaz elvileg 2026-ra megszerezhető lenne a vörösök számára is, aminek a gondolatával állítólag szemeznek is Maranellóban. Persze fontos hangsúlyozni, hogy akárcsak Leclerc említett elképesztő szerződése, ezek is csak sajtóértesülések.

f1-sainz-norris-2023

Megjelent a Száguldás és cirkusz F1-es szezonösszefoglaló album és falinaptárunk, amelyek webshopunkban most nagy kedvezménnyel megvásárolhatóak!

Marquez és Verstappen is ott volt a Honda ünnepén

Max Verstappen is részt vett Motegiben az úgynevezett Honda Thanks Dayen, vagyis a "Köszönet Napon", ahol összegyűlnek a legnagyobb sztárok, akik a Honda kötelékében versenyeztek, hogy év végén egy hatalmas motorsport-show-val köszönjék meg a japán közönség támogatását. A Red Bull háromszoros világbajnoka mellett jelen volt Marc Marquez is, akinek ez volt egyik utolsó hondás kötelezettsége, mielőtt a Gresini Ducati szerelését ölti magára 2024-től.

A két világbajnok mellett természetesen tiszteletét tette Sergio Perez, Daniel Ricciardo és Yuki Tsunoda is, emellett pedig egy gokartversenyen is összemérhették tudásukat a versenyzők. Emellett a helyi kedvenc Tsunoda kipróbálhatta a Brabham Honda BT16-ot - amit az 1965-ös és 66-os szezonban használtak -, míg a kétszeres Super Formula bajnok Tomoki Nojiri is megtett pár kört Verstappen 2021-es világbajnok autójával, az RB16B-vel.

Képek és videók az ünnepségről:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Honda Racing Global (@hondaracingglobal) által megosztott bejegyzés

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Honda Racing Global (@hondaracingglobal) által megosztott bejegyzés

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Scuderia AlphaTauri (@alphataurif1) által megosztott bejegyzés

Igaza volt az F1-nek, rekordbevételt hoztak Vegasba

Az MGM Resorts üzleti vezérigazgatója arról számolt be, hogy az F1-es nagydíj hétvégéjén sohasem látott bevételt produkált a szállodaláncuk. A Las Vegas-i Nagydíj egyébként is az év egyik legjobb futama volt, amit természetesen Max Verstappen nyert.

"Ez volt a legnagyobb bevételt generáló hétvége a vállalat történetében" - mondta Jonathan Halkyard, majd hozzátette: "a második helyre csúszott ezzel vissza a 2019-es CES", vagyis a Szórakoztató Elektronikai Kiállítás.


Fotó: Mercedes

„Az eredeti Barbie és Ken” – Lawson barátnőjével pihen

Daniel Ricciardo még a nyári szünetet követő Holland Nagydíj egyik szabadedzésén törte el a csuklóját, ezt követően Liam Lawson helyettesítette az ausztrál pilótát az AlphaTaurinál. A Red Bull 22 éves tehetsége öt versenyen – és egy sprinten vett részt – amiken két ponttal járult hozzá a csapat sikereihez, a közvéleményt pedig váratlanul érte pozitív szereplése. Az új-zélandi pilóta most Kaliforniában piheni ki a hosszú szezon fáradalmait, barátnője társaságában. "Bár Új-Zélandon szebb partok vannak, de veled minden part a legszebb" - írta Lawson a kép alá, ahol a rajongók közül többen is az eredeti Barbie-ként és Kenként utaltak rájuk.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Liam Lawson (@liamlawson30) által megosztott bejegyzés

 

Tost álompárosa: Vettel és Verstappen – na de melyikük nyerne?

Az AlphaTauri idén nyugdíjba vonuló csapatfőnöke megannyi tehetséges pilótát "kinevelt" a nagycsapat számára, közéjük tartozik a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel és – az egyelőre – háromszoros győztes Max Verstappen.

A 18 éven át csapatfőnökként dolgozó osztrák szerint Vettel legyőzné Verstappent azonos körülmények közt: "Az én álompárosom Vettel és Verstappen lenne, mivel mindketten elkötelezettek az F1 iránt és pokolian gyorsak. Ha egy körön nézzük a tempójukat, akkor valószínűleg az időmérőkön Max teljesítene jobban, de a futamokon már inkább Sebastian győzelmére fogadnék" - idézi a Crash Franz Tostot.
Fotó: Red Bull Content Pool

Hatalmas meglepetésbulit szervezett felesége a születésnapos Hornernek

November 16-án töltötte be 50. életévét a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner, azonban a Formula-1-es szezon közben nehezen találtak volna időt arra, hogy ezt megünnepeljék, most azonban, hogy véget ért a 2023-as versenyszezon, felesége egy nem akármilyen meglepetésbulival kedveskedett párjának. Geri Halliwell ugyanis egy olyan vacsorát szervezett meg a Red Bull csapatfőnökének, amelyen Rod Stewart és Bernie Ecclestone is jelen volt, olyan más hírességek mellett, mint a Take That énekese, Gary Barlow.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Christian Horner (@christianhorner) által megosztott bejegyzés

 

Meddig tartanak a versenyzők szerződései?

A csapatok közül utolsóként a Williams is bejelentette 2024-es felállását, ezzel az összes versenyző helye biztosított a következő szezonra. Ami viszont az ezt követő időszakot illeti, nos, ott nagyon más a helyzet, hiszen jelen állás szerint számos pilóta sorsa tisztázatlan 2024-et követően. Az alábbiakban látható, kinek meddig van élő szerződése aktuális csapatával:

Red Bull
Max Verstappen (2028)
Sergio Perez (2024)

Ferrari
Charles Leclerc (2024)
Carlos Sainz (2024)

Mercedes
George Russell (2025)
Lewis Hamilton (2025)

Alpine
Esteban Ocon (2024)
Pierre Gasly (2024)

McLaren
Lando Norris (2025)
Oscar Piastri (2026)

Alfa Romeo
Valtteri Bottas (2025)
Zhou Guanyu (2024)

Aston Martin
Fernando Alonso (2024)
Lance Stroll (?)

Haas
Nico Hülkenberg (2024)
Kevin Magnussen (2024)

AlphaTauri
Yuki Tsunoda (2024)
Daniel Ricciardo (2024)

Williams
Alex Albon (2024)
Logan Sargeant (2024)

monza-2023-start

Nem jött össze Vettel hypercaros tesztje

Az év során többször szó esett arról, hogy Sebastian Vettel a JOTA versenyzője lehet a WEC 2024-es szezonjában, ám a MotorsportMagazin.com beszámolói szerint úgy tűnik, hogy végül ez nem fog megvalósulni. A csapatfőnök, Dieter Gass beszélt is a négyszeres F1-es bajnok meghiúsult hypercaros tesztjéről:

jota

„Felvettük a kapcsolatot, de több okból kifolyólag, például, mert az autó külföldön van, harminc nappal előbb be kell jelenteni, illetve Sebastian személyes tervei miatt sem kerülhetett sor a tesztre a mi Porschénkkal” – mondta Gass, de hozzátette, hogy az ajtó nyitva áll Vettel előtt: „Továbbra is érdekel minket az együttműködés és a tárgyalások folytatása, akár a 2025-ös szezont illetően is.”

Sebastian Vettel szintén megerősítette, hogy voltak egyeztetések, de azt is aláhúzta, hogy nincs semmilyen konkrétum, és nem biztos benne, hogy ezt akarja csinálni – ahogy azt is, hogy a fenntarthatóság kérdése továbbra is kulcsfontosságú a számára.

Perez: A francnak sincs már kedve év végén tesztelni

Az egész mezőnyből az egyik legtöbb, összesen 117 kört tett meg a 2023-as szezon utolsó tesztnapján Sergio Perez, aki ezt követően beszélt ezeknek az eseményeknek a sajátos hangulatáról: „Így a végén a francnak sincs már kedve ezt csinálni, de rengeteget tanulunk belőle, és nagyon produktív is, ezért fontos rászánni az időt” – mondta a mexikói, majd így folytatta:

perez-abudhabi

„Szóval, sok eredményes teszt, hasznos információk a jövő évre, mindent egybevetve ez egy jó módja a szezon befejezésének. Nagyon fontos, hogy egy ilyen napot együtt tudunk tölteni a csapattal, mert hazaviszünk némi házi feladatot, amin dolgozhatunk. A csapat idén dominánsan szerepelt, de nekem elég nehéz évem volt, és biztos vagyok benne, hogy jövőre is nagyszerű autónk lesz” – mondta a mexikói, aki abban bízik, hogy az egyensúly terén jobb lesz a következő szezon a számára.

Hamiltonnak a Hungaroring és a COTA volt a csúcs

Az Abu Dhabi Nagydíjat követően Lewis Hamilton megtörten úgy nyilatkozott, hogy semmit nem visz magával az idei szezonból, legföljebb annyit, hogy „túlélte” 2023-at. Később viszont már sikerült pozitívumokat kiemelnie, még hanem is sokat – a Magyar és az USA Nagydíj hétvégéjét…

hamilton-monza

„Azt hiszem, a pole-pozíció megszerzése Budapesten, nem gondoltuk, hogy ez lehetséges lesz, amikor idén először vezettem az autót” – emelte ki a szezonja legpozitívabb élményét a hétszeres világbajnok, míg a másik a texasi forduló volt: „Az Austinban látott fejlődés, és az a tény, hogy ha van még néhány kör, akkor talán lőtávolban lettünk volna a győzelemért.”

„Egyre élvezetesebb lett vezetni, az autót” – folytatta Hamilton. „Az, hogy végre nem hátrafelé, hanem előrefelé haladtunk, pozitív volt. De ez alapvetően még mindig nem egy győztes autó, és ezen kell változtatnunk jövőre.”

hamilton-usa

Visszatért a karlendítés miatt eltiltott gokartos

Az AKM Motorsport versenyzője, Artyom Szeverjuhin zárta élen az utolsó szezonvégi olasz F4-es tesztet Vallelungában. Persze önmagában ennek nem lenne sok hírtértéke, csakhogy ő volt az a versenyző, aki a tavalyi algarvei gokart Eb-forduló megnyerése után a dobogón állva állítólag egy olyan mozdulatot mutatott be, melyet náci karlendítésként értékeltek.

szeverjuhin

Szeverjuhin az olasz himnusz közben tette ezt a mozdulatot, ugyanis olasz licensszel versenyzett, mivel az oroszt nem használhatta a nem sokkal korábban kitört háború miatt. Tettére gyors válasz érkezett, hiszen csapata, a Ward Racing felbontotta a szerződését, az FIA pedig kizárta őt, és vizsgálatot indított ellene az incidens miatt.

Az akkor 15 éves versenyző később így nyilatkozott: „Sosem támogattam a nácikat, az egyik legsúlyosabb emberiség elleni bűnnek tartom valaha, amit elkövettek. Nem tudom, hogy történt, tudom, hogy az én hibám, tudom, hogy hülye vagyok, és vállalom a büntetést. De kérem, értsék meg, hogy sem a nácikat, sem a fasizmust nem támogattam ezzel a gesztussal.”

Horner odaszúrt az Abu Dhabi Nagydíj egyik stewardjának

Sergio Perezt a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíj leintését követően berendelték a stewardok, mert nehezményezték, hogy kemény kritikával illette őket a Lando Norrisszal történt koccanása után kapott büntetése miatt. Christian Horner csapatfőnök viszont megvédte versenyzőjét: „Szerintem csak kinyilvánította a frusztrációját. Az a probléma, hogy ha egy futballista dühöng, akkor nincs mikrofon a pólóján” – mondta, majd így folytatta:

horner-marko_1

„A frusztrációját meg lehet érteni, elvesztett egy dobogót egy nagyszerű versenyt végén, szóval csak kiengedte a gőzt, de sajnos ez adásba került” – mondta, majd hozzátette, hogy az Abu Dhabiban a versenyzői steward szerepét betöltő Vitantonio Liuzzi megértő lehetne az ilyesmivel…

„Jól ismert volt a kirohanásairól annak idején is, amikor sok évvel ezelőtt még nálam versenyzett. Szóval megesik az ilyesmi. Csak neki szerencséje volt, hogy nem került adásba.”

liuzzi

A világbajnokok a fizetési lista élén, Perez a negyedik

A Forbes összeállította a 2023-as szezon legjobban kereső F1-es pilótáinak listáját, melyben különböző források segítségével állapították meg, ki mennyi pénzt vihetett haza idén. Az összegek csak a fizetést és a bónuszokat tartalmazzák, s nincs levonva belőlük sem az adó, sem az esetleges ügynöki jutalék. Zárójelben a fizetés és a bónusz összege szerepel egymástól elkülönítve.

A legjobban kereső versenyzők 2023-ban:

1. Max Verstappen 70 millió USD (45+25)
2. Lewis Hamilton 55 millió USD (55+0)
3. Fernando Alonso 34 millió USD (24+10)
4. Sergio Perez 26 millió USD (10+16)
5. Charles Leclerc 19 millió USD (14+5)
6. Lando Norris 15 millió USD (5+10)
7. Carlos Sainz 14 millió USD (8+6)
8. George Russell 9 millió USD (4+5)
9. Pierre Gasly 8 millió USD (5+3)
9. Oscar Piastri 8 millió USD (3+5)

kanada

Mercedes: Nincs téli szünet, cél a bajnoki cím

A Mercedes rendkívül szoros küzdelemben tudta maga mögé utasítani a Ferrarit a 2023-as konstruktőri bajnokságban, és bár nem az ezüstérem volt a céljuk, megkönnyebbülést jelent számukra, hogy legalább ennyit sikerült elérniük – erről beszélt a vezető versenystratéga, Rosie Wait a szezont értékelve:

russell_1

„Végső soron mindannyian azért vagyunk itt, hogy bajnokságot nyerjünk, és ezt idén nem tudtuk teljesíteni, azonban a teljesítményünket és a kihívásokat figyelembe véve a második hely egy igazán jó eredmény, így ez a hét a boldogság és a megkönnyebbülés jegyében telt, hogy ezt sikerült megszereznünk. Most már minden energiánkat arra fordíthatjuk, hogy jövőre eggyel jobb helyen zárjunk” – mondta Wait, aki arra is kitért, hogy a „téli szünetben” valójában kőkemény munka vár a csapat tagjaira.

„Nincs olyan, hogy téli szünet. Valójában a versenyeken dolgozó csapatot leszámítva a téli időszak gyakran a zsúfoltabb a többinél. A gyárban sokan már hónapok óta a jövő évi autóra koncentrálnak, és most, hogy a versenyek véget értek, a hangsúly teljesen átkerülhet erre. Mindenki azon van, hogy az autó készen álljon a szezon előtti tesztekre.”

rosie-wait