DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 27. vasárnap

Elektromos SUV-t vásárolt Hamilton

A Mercedes közösségi médiás posztja szerint Lewis Hamilton Ausztráliában első köreit tette meg az új Mercedes-Benz EQC volánja mögött. „Meggyőzte őt? Máris rendelt egyet…” – árulta el a poszt, hogy a versenyző bejelentkezett egy példányért az elektromos típusból.

Tavaly rasszista beszólásért kapott eltiltást, most a NASCAR bajnoka lett

Kyle Larson lett a NASCAR Cup Series 2021-es bajnoka, miután vasárnap megnyerte a Phoenix Racewayen rendezett szezonzárót, idei tizedik győzelmét aratva. Larson már az alapszakaszban is a legjobbnak bizonyult, a rájátszásban pedig négy elsőséggel biztosította be az összetett győzelmét.

A 28 éves pilóta sikere azért különleges, mert tavaly tavasszal a koronavírus-járvány miatti karanténidőszakban óriási botrányt robbantott ki azzal, hogy egy online verseny során „négernek” nevezte a spotterét, amely miatt el is tiltották a valódi versenyzéstől. Larson idén a Hendrick Motorsports színeiben térhetett vissza a NASCAR-ba. Az alábbiakban a döntő verseny videós összefoglalója.

Tsunodát befogták pakolni az AlphaTaurinál - videó

Mondjuk nem így a leghatékonyabb, de sebaj...

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Scuderia AlphaTauri (@alphataurif1) által megosztott bejegyzés

 

Hatalmas bulit csinált Kygo a futam után

A Heineken és az F1 kapcsolata 2016-ig nyúlik vissza, azóta ugyanis a sörmárka büszkén támogatja a sportágat, ez pedig többek között olyan programokban nyilvánul meg, mint amit a Mexikóvárosi Nagydíj leintése után is látni lehetett. Nem először fordul elő, hogy egy népszerű nemzetközi DJ fellép valamelyik versenyt követően, 2018-ban szintén Mexikóban Armin van Buuren felelt a hangulatért, idén pedig Zandvoortban Tiësto szórakoztatta a közönséget. Ezúttal Kygo volt a meghívott sztárfellépő, aki a futamot is leinthette a kockás zászlóval, a díjátadó után pedig nagyszerű hangulatot varázsolt a helyszínen tartózkodó szurkolóknak.

Versenymérnökeik estek áldozatául Sainz és Leclerc legújabb kihívásának

A Ferrari idén versenyhétvégéről versenyhétvégére különböző feladatokat ad pilótáinak, a pályán kívül is versenyeztetve őket egymással. Carlos Sainz és Charles Leclerc igencsak élvezik ezeket a kihívásokat, de a mostani különösen a kedvükre tett. A feladat ugyanis, ha már Mexikóban jártak, nem sokkal Halottak napja után, az arcfestés volt, a szenvedő felek pedig a versenymérnökeik. A két versenyző már az elején a legrosszabbra készítette a Ferrari-tagokat, Sainz meg is lepődött, hogy mondhattak erre a kollégáik igent. Végül egész jól sült el a dolog, Leclerc kifejezetten nyugtató tevékenységnek találta a festegetést, és kijelentette versenymérnökének, másnap újra megcsinálják ezt. A győztes kilétét ezúttal egyelőre homály fedi, a Ferrari Instagram-sztorijában lehet ugyanis szavazni a két pilóta munkájára.

Igazi fesztiválhangulat: így ünnepelte Perezt és a győzelmet a Red Bull Mexikóban

Max Verstappen egy bravúros manőverrel lerajtolta mindkét Mercedest a Mexikóvárosi Nagydíjon, onnantól pedig nem is volt kérdéses a győzelme egy másodpercig sem. A felhőtlen boldogságról Sergio Perez gondoskodhatott volna, azonban nem tudta megelőzni Lewis Hamiltont az utolsó körökben, így a harmadik helyen ért célba, de ettől függetlenül nemzeti hősként ünnepelték "Checót" a hazai rajongók.

 

Ezúttal Russell nem tudott inni az egész futam alatt

Két héttel korábban, az USA Nagydíjon Sergio Perezt sújtotta egy kellemetlen probléma: ivórendszere meghibásodása miatt a teljes távon nem jutott vízhez. Mexikóvárosban George Russellnek volt hasonló gondja. Különbség, hogy a brit maga szúrta el: véletlenül lecsatlakoztatta a rendszert.

„Kicsit megnehezítettem a dolgom, mert a biztonsági autó alatt kikémleltem a pilótafülkéből, hogy megnézzem az első szárnyam, közben pedig kihúztam az itató csövét. Tehát elvesztettem a folyadékot az első körben, így kicsit szomjas lettem” – mondta a nagydíj elején pontszerző helyen is haladó, végül csak 16. pozícióban végző Williams-pilóta. Nem takarózott azonban a vízhiánnyal, amely túlzottan nem viselte meg. „Szerintem Checo túl nagy ügyet csinált belőle Austinban!” – tette hozzá viccelődve.

Így lett ez ismét a Red Bull napja – a Mexikóvárosi Nagydíj összefoglalója

Mercedes első sorból majdnem Red Bull kettős győzelem lett, a bikások kis túlzással úgy játszottak ellenfeleikkel, ahogy akartak. Bár a fő látványosság a két Mercedes küzdelme volt, akadt azért még rajtuk kívül is egy-két néznivaló – ha lemaradtatok róla, ezzel a videóval pótolhatjátok.

A videó kattintás után indul.

Utolsó hazai futamán kitett magáért az 59 éves Tarquini

Hazai versenyhétvégéje, a WTCR olasz fordulója előtt jelentette be visszavonulását Gabriele Tarquini. A Hyundai rutinos versenyzője kitett magáért az Adria Raceway-n: a 12. rajthelyről hét pozíciót javított a második futamon. Az elsőkörös dulakodásból jól jött ki, majd miután csapattársa, Michelisz Norbert elengedte, a bajnokesélyes Esteban Guerrierit is maga mögé tudta utasítani az ötödik helyért – a végén úgy tűnt, a nagy öregek csatája is kibontakozik Yvan Mullerrel, de ez az összecsapás végül elmaradt, mivel elfogytak a körök.

A gokartozást 1976-ban kezdő Tarquni pályafutásából egyetlen verseny maradt, a WTCR szezonzárója Szocsiban három hét múlva.

 

A kékek hétvégéje: A WTCR-futamok összefoglalói

A szezon során először duplázott egy márka a Túraautó-világkupán: Santiago Urrutia pályafutása harmadik győzelmét aratta a nyitófutamon a Lynk&Cóval, Yann Ehrlacher pedig délutáni győzelmével tett nagy lépést a bajnoki cím felé az Adria Racewayn-n.

 

Összegraffitiztek egy falat Alonsóék

A mexikóvárosi hétvégén új külsőt kapott az Alpine garázsfala: egy graffitiművész, Felipe Pantone fújta le az eredetileg fekete felületet – segítséget is kapott, személyesen Fernando Alonsótól és Esteban Ocontól. A végeredmény a poszt végén látható.

 

 

Ekkorra várható Bottas csapattársának bejelentése

A finn pilóta már bő két hónapja tudja, hogy az Alfa Romeónál folytatja jövőre. A bejelentéscunami közepette mindenki azt várta, hogy egyszer s mindenkorra el is dől minden ülés sorsa abban a pár napban, az Alfa azonban gondolkodási időt kért. Most Frederic Vasseur csapatfőnök elárulta, mikor kerül a helyére az utolsó kirakósdarab. „Mint tudják, az elmúlt hetekben egy halom dolgunk volt. Most a helyzet már egy kicsit letisztult, hamar döntünk majd. Nem tudom, hogy Brazília előtt vagy után, de az biztos, hogy az elkövetkező néhány napban. Abu Dhabiban már be szeretnénk ültetni az autóba a jövő évi versenyzőnket” – jelentette ki.

Az ülésért a jelenlegi versenyző, Antonio Giovinazzi mellett a hírek szerint Guanyu Zhou és Oscar Piastri is meccsben van.

Mexikóban sem maradunk különleges dizájnok nélkül

Ahogy az már megszokottá vált, a pilóták időnként megváltoztatják a sisakfestésüket valamilyen egyedi alkalomból kifolyólag. Austinban rengetegen döntöttek a változtatás mellett, ám Mexikóban is találunk olyan versenyzőket, akik nem a megszokott dizájnt használják a hétvégén. Összesen négyen álltak elő valamilyen újdonsággal, a hazai pályán versenyző Sergio Perez, valamint Lando Norris, Sebastian Vettel és George Russell sisakját érdemes különösen figyelni a közvetítések során, de az F1 is készített egy nagyszerű összeállítást mindezekről.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Ez a kör ért Bottasnak két díjat is

Íme belső kamerából a kör, mellyel a finn pilóta az első rajtkockába kvalifikált, és ezáltal egy mini Pirelli és Fangio-sisak is ütötte a markát.

A videó a képre kattintva indul!

Drámai ütközés után világbajnok újoncként Pedro Acosta!

Pedro Acosta idén mutatkozott be a Moto3-as világbajnokságon, s rögtön parádés eredményekkel indított: az idénynyitón második lett, majd zsinórban három győzelmet aratott. Ezzel összetettben is tetemes előnyre tett szert, amely azonban olvadni kezdett a szezon második felében a kiváló formába lendülő Dennis Foggiának köszönhetően. A hétvégi Algarve-i Nagydíjra 21 pontos előnnyel érkezett a 17 éves spanyol, azaz öt ponttal kellett többet szereznie olasz kihívójánál.

A portimaói verseny pedig hozta a várt izgalmakat: ide-oda változott az állás a futam során, Acosta a 14. helyről felzárkózva csatázott a győzelemért. Az utolsó kör elején a KTM Ajo versenyzője át is vette a vezetést Foggiától, a dráma pedig ekkor történt meg: a jövőre már a MotoGP-ben szereplő Darryn Binder nekiment az olasznak, aki így a balesetbe szintén belekeveredő Sergio Garciával együtt elesett (a dél-afrikai vétkest végül kizárták a futamról). Ezzel pedig a győzelmet megszerző Acosta bebiztosította a világbajnoki címet: Loris Capirossi 1990-es sikere óta először sikerült ez egy újoncnak – és csak néhány héten múlt, hogy nem tudta megdönteni a legfiatalabb világbajnok rekordját is!

acosta

Már rendelhető szerkesztőségünk újdonsága, a 2022-es lapozható MotoGP-s falinaptár, benne látványos fotókkal és a jövő évi futamok időpontjaival! Ha pedig nem szeretnél semmiről lemaradni, ami MotoGP, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Bottas már fel is próbálta legújabb díját

Mexikóvárosban a pole-pozíciós idén nemcsak Pirelli-gumit kapott, hanem a Fangio Díjat is. Az ötszörös világbajnok éppen hetven évvel ezelőtt, 1951-ben szerezte első világbajnoki címét, a különleges trófeával pedig az emléke előtt szeretnének tisztelegni.

Az időmérőt megnyerő Valtteri Bottas Jackie Stewarttól vehette át meghatódva, és bár nagy becsben tartja, autóversenyzőként nem volt rest közelebbről szemügyre venni.

 

Russell és Latifi semmit, Raikkönen megrovást kapott

Három versenyzőt is vizsgált az FIA az időmérő után, mindhármukat bokszutcai ügyek miatt. George Russell és Nicholas Latifi amiatt került a versenyfelügyelők látókörébe, hogy a Lance Stroll balesete miatti piros zászló után, az újraindítás előtti percekben nem megfelelő pozícióban álltak a garázsból kihajtva. A gyorsítósávba, versenytársaik mögé kellett volna besorolniuk, ők azonban inkább voltak mellettük, mint mögöttük. Az FIA végül elfogadta indoklásként a tényt, miszerint a Williams-garázs elhelyezkedése ezt gyakorlatilag lehetetlenné teszi, így nem kapott büntetést egyik pilóta sem.

Kimi Raikkönennek is jelenése volt, aki Stroll balesete után cikázott a bokszutcai vonalon, majd ennek eredményeképp még egy extra kört is teljesítenie kellett a piros zászló meglendülése után. A Jégember végül megrovást kapott, a másodikat nemcsak ezen a hétvégén, de az egész évben is.

Videó: Ez történt a Mexikóvárosi Nagydíj időmérőjén

Ha valaki lemaradt volna, akkor a képre kattintva visszanézheti a legfontosabb pillanatokat a mexikóvárosi időmérő edzésről, kezdve Lance Stroll balesetétől egészen a Q3-as fordulatig, amire maguk a résztvevők sem nagyon számítottak.

Délelőtt WTCR, délután MotoGP, este F1 – itt a vasárnapi menü

Szinte egész nap lesz autó-motorsport ma is: Mexikóvárosra (F1), Portimaóra (MotoGP) és az Adria Racewayre (WTCR) lesz érdemes odafigyelni – mutatjuk a programot:

10:15 WTCR, első futam (Eurosport 2, Sport2)
12:15 WTCR, második futam (Eurosport 2)
12:20 Moto3, futam (Aréna4)
14:00 MotoGP, futam (Aréna4)
15:30 Moto2, futam (arena4plus.network.hu)
20:00 Formula-1, futam (M4 Sport)

f1-mexico-dppi

Rossi: Jövőre GT-autók, aztán irány a Hypercar kategória?

Valentino Rossi a szezon végén visszavonul a MotoGP-től és a motorversenyzéstől: alig egy hét választja el attól, hogy 26 év után befejezze karrierjének ezt a szakaszát. A versenypályáktól azonban nem távolodik el, hiszen mint azt már korábban elmondta, a jövőben autókkal fog versenyezni. Először is rajthoz áll féltestvérével, Luca Marinivel és jó barátjával, ’Uccio’ Saluccival a Gulf 12 óráson egy Ferrarival (ezen a versenyen arattak már kategóriagyőzelmet is korábban). Rossi elmondta, hogy számára ez a viadal csak móka, utána viszont már komolyabb projektbe fog belevágni – az azonban még kérdéses, hogy pontosan milyenbe. Portimaóban arról beszélt, hogy biztosan GT-autó volánjánál látjuk 2022-ben, de utána akár az endurance-vb új Hypercar kategóriájában is feltűnhet – ha eléggé gyorsnak bizonyul.

„Fontos időszak ez a GT- és az endurance-versenyzés számára, mert jön az új Hypercar kategória, 2023-ban pedig minden nagy név és gyártó – a Ferrari, a Porsche, az Audi – versenyezni fog ott” – nyilatkozta ennek kapcsán a kilencszeres világbajnok motoros, akit a Crash.net szaklap idéz. „Jövőre GT-autókkal fogok versenyezni. Még nem tudom, melyik bajnokságban, mert lehet a WEC, de akár a European Le Mans Series vagy az International GT Challenge is. El kell döntenünk ezt és azt is, hogy milyen autóval, aztán fel kell mérnünk, milyen szinten állok és milyen a tempóm, mert nyilván szeretnék az LMP2-ben vagy a hiperautókkal menni, de ott nagyon magas szintűek a pilóták. Szóval nem tudom, elég gyors vagyok-e, jövőre meglátjuk.”

rossi-2021-dppi

Már rendelhető szerkesztőségünk újdonsága, a 2022-es lapozható MotoGP-s falinaptár, benne látványos fotókkal és a jövő évi futamok időpontjaival! Ha pedig nem szeretnél semmiről lemaradni, ami MotoGP, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Yann Ehrlacher nyerte a WTCR adriai időmérőjét

Utolsó előtti hétvégéjéhez érkezett el a WTCR 2021-es szezonja, melyet az olaszországi Adria International Racewayen bonyolítanak le. A hétvége legnagyobb sztorija eddig egyértelműen Gabriele Tarquini bejelentése, a veterán olasz pilóta ugyanis pénteken erősítette meg, hogy visszavonul az idény végén, szombaton viszont már köridőké volt a főszerep. Nem volt könnyű dolga a pilótáknak, mivel nem igazán volt felgumizva a pálya, így a kevés tapadás miatt az első percek gyakorlatilag csak az abroncsok melegítésével teltek el.

A Q1-nek végül Hyundai lett az egyik nagy vesztese, mivel Jean-Karl Vernay csak a 13. helyet szerezte meg vasárnapra, Tarquini pedig ugyan továbbjutott, az első szakasz végén a sóderágyban kötött ki, ezzel korán véget ért számára az edzés. A folytatás végül a Lynk&Co és az Audi számára alakult igazán jól, előbbi márka három, utóbbi kettő autót adott a Q3-ra, ahol végül Yann Ehrlacher volt a leggyorsabb, mögötte Frédéric Vervisch, Thed Björk, Gilles Magnus és Yvan Muller zárták a legjobb ötöt.

Ami a magyar versenyzőket illeti, Michelisz Norbert a hetedik, Tassi Attila a 11. Boldizs Bence pedig a 18. helyen zárt.

Folytatás holnap 10:15-től az első futammal.