DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 24. csütörtök

Elektromos SUV-t vásárolt Hamilton

A Mercedes közösségi médiás posztja szerint Lewis Hamilton Ausztráliában első köreit tette meg az új Mercedes-Benz EQC volánja mögött. „Meggyőzte őt? Máris rendelt egyet…” – árulta el a poszt, hogy a versenyző bejelentkezett egy példányért az elektromos típusból.

Vettelt ajánlja Hamilton helyére Ralf Schumacher

A 2022-es mezőnyben lesz-e Lewis Hamilton? Az ezt övező bizonytalanság már oda vezetett, hogy egyre sűrűbben találgatják a brit lehetséges utódját: Valtteri Bottas, Esteban Ocon és Nyck de Vries neve merül fel gyakran, Ralf Schumacher azonban tovább kavarta az állóvizet saját jelöltjével: Sebastian Vettellel.

„Sebastian rendelkezik a kellő tapasztalattal és még mindig megvan a sebessége. Mindenekfelett ismeri a Mercedes autóját vagy a motorját… Mert szerintem az Aston Martin koncepciója elég közel áll a Mercedeséhez” – fejtegette a német Skynak. Ralf Schumacher az istálló csapatfőnökváltását is bevonta az egyenletbe: a négyszeres bajnokkal jó kapcsolatot ápoló Otmar Szafnauer távozott az istállótól, a helyét Mike Krack veszi át. „Ezzel a lehetőséggel is számolni kell, különösen, hogy történt egy személyzeti változás az Aston Martinnál, ami talán közel sem ideális Sebastian számára. Szerintem Otmar Szafnauerrel jó csapatot alkottak.”

Két hét 10 percben: Erről szól a Dakar Rali

Felkerült a Dakar YouTube-csatornájára az összefoglaló, amely azonban nem a verseny alakulását és az első helyért vívott harcot mutatja be, hanem a szélsőséges érzelmeket, melyek egy ilyen különleges maratoni küzdelem velejárói. Drámai borulások, eltévedések, a végeláthatatlan sivatag az egyik oldalon, bajtársiasság és felszabadult öröm a másikon.

A verseny médiásai egy másik videót is feltöltöttek, ebben onboard felvételeket válogattak össze a Dakar hőseiről:

Három és fél évvel a baleset után újra versenyez Robert Wickens

2018 augusztusában, a poconói IndyCar-futamon durva baleset történt, amely következtében a széria újonca, Robert Wickens súlyosan megsérült, lába-, kar- és bordatörései mellett gerince is károsodott. A kerekesszékbe kényszerült kanadai versenyző heroikus küzdelmét a felépülésért a közösségi médián keresztül követte az autósport közössége, egy emberként bizakodva, hogy Wickens teljesíti célját, és újra járni – és természetesen versenyezni – tud.

Wickens már egy évvel a baleset után kézi irányítású autóval teljesített tiszteletkört a torontói IndyCar-versenyen. A pandémia alatt számos e-sport-futamon vett részt, 2021 májusában pedig először tesztelt versenyautót, egy különlegesen átalakított Hyundai Veloster N TCR-t.

Következő lépésként pedig visszatér a versenyekre. Ugyancsak egy Hyundai TCR-modellel, egy Elantra N-nel fog versenyezni az amerikai Michelin Pilot Challenge sorozatban. Az autót a Bryan Herta Autosport alakította át kézi irányításúra – a csapat technikai igazgatója, a korábbi Williams-versenymérnök David Brown irányításával. A szabályok értelmében Wickens osztozik az autón, a kanadai Mark Wilkins lesz váltótársa a sorozat versenyein, köztük a 4 órás daytonai szezonnyitón, amelyre már január 27-30-án sor kerül.

Wickens egyidejűleg folytatni fogja rehabilitációját – miközben nem tagadja, sikerre éhesen száll újra versenybe. „Azért vagyok itt, hogy versenyeket és bajnokságokat nyerjek a Bryan Herta Autosport és a Hyundai számára!” – mondta.

F2: A helyek kétharmada már elkelt

Igazi bejelentéscunami volt pénteken a Formula-2-ben, sorban érkeztek a hírek arról, melyik csapatnál ki versenyez a 2022-es szezonban. A tavalyi bajnokság első és második helyét megszerző Prema új párost igazolt, az F3-as bajnok Dennis Hauger és Jehan Daruvala érkezik a csapathoz. Jüri Vips a Hitech GP-nél marad, volt csapattársa, Liam Lawson viszont a Carlinhoz igazol, míg a DAMS a Red Bull és Honda juniorját, Ayumu Iwasát szerződteti az F3-ból.

Ez azt jelenti, hogy már csak hét ülés maradt a mezőnyben: a Van Amersfoort Racing két helye, valamint egy-egy pozíció a Hitech, ART, Campos, Trident és Charouz csapatoknál. Így néz ki most az F2 mezőnye:

Nasser Al-Attiyah korábban sosem nyert Szaúd-Arábiában

Pályafutása negyedik győzelmét aratta a Dakar-ralin Nasser Al-Attiyah, aki 2019 után diadalmaskodott ismét a legendás viadalon. Korábban a Volkswagen a Mini és a Toyota színeiben is csak egyszer tudott nyerni, ám a japánok versenygépével ez másodjára is sikerült.  A katari pilóta érthetően boldog volt a záró szakasz után.

„Ez egy hihetetlen Dakar volt számunkra. Elégedettek vagyunk az új szabályokkal, hiszen három alakulat is esélyes volt a győzelemre. A csapat és mi is mindannyian jó munkát végeztünk, amióta két éve Szaúd-Arábiába jöttünk minden alkalommal a második helyen végeztünk, de most végre elértük a célunkat szóval nagyon boldogok vagyunk. A Toyota Gazoo Racing fantasztikusan dolgozott, sokáig készültünk, most pedig egy kiváló autónk van, amivel mindent megteszünk majd a világbajnoki címért. Szerintem egy hét vagy tíz nap múlva már a következő Dakaron fogunk gondolkodni, szerencsések vagyunk, hogy ezen a helyszínen versenyezhetünk” idézte Al-Attiyah szavait a Dakar hivatalos oldala.

Csak borozgatnak vagy dolgoznak is? Versenyzőapukák az F1-ben

Számos versenyzőt elkísér az édesapja az F1-es hétvégékre, az már más kérdés, hogy ki az, aki tényleges szakmai munkát végez, és ki megy csupán jól érezni magát ezekre az eseményekre. A versenyzőapukákról is szót ejtettünk az F1-es pilóták stábját bemutató adásunkban, melynek e szakaszát 04:49-től hallhatod.

 

 

 A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Különleges bemutatóra készül a Red Bull Racing

Az Aston Martin nemrég tette közzé az idei versenygépük bemutatójának időpontját, most pedig az energiaitalosok is elárultak pár dolgot a saját eseményükről. Ugyan a dátumról egyelőre még nem számoltak be, azt viszont igyekeztek mindenkivel tudatni, hogy az idei show igazán egyedi lesz.

„Innovatív technológiát fogunk alkalmazni, mellyel az RB18-as bemutatójának saját, személyre szabott verzióját élőben közvetítheted a saját közösségi csatornádon keresztül. Egyszerűen, biztonságosan és könnyen lehetsz részese a barátaiddal, családtagjaiddal és követőiddel együtt. Testre szabhatod a streamedet, kiválasztva, hogy melyik versenyzőt szeretnéd bemutatni, melyik csapatvezetőt szeretnéd hallgatni, és milyen nyelven akarod hallani a fő tartalmat” – állt a közleményben.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Red Bull Racing (@redbullracing) által megosztott bejegyzés

Új szponzorral gazdagodott az Alpine csapata

Egy sajtóközleményben jelentette be a francia istálló, hogy az ismert sportruházati márka a Kappa, valamint a K-Way is csatlakozott hozzájuk partnerként. Mindkettő az olasz BasicNet csoportjához tartozik, mellyel hosszú távú szerződést kötöttek. A bejelentés szerint az egyességük gyakorlatilag az összes területre kiterjed, így az esport és utánpótlás csapatokra, valamint az operatív és technikai munkatársakra is. Számukra is ruházatot biztosítanak majd, miután a cég több új kollekcióval is megjelenik a partneri kapcsolat időtartama alatt, így több az Alpine nevével fémjelzett szurkolói termék, cipő és egyéb kiegészítő érkezik a jövőben.

„Nagy örömmel üdvözöljük a Kappát a csapataink és versenyzőink hivatalos ruházati beszállítójaként. Ugyanúgy a teljesítményre és a stílusra törekszünk, miközben a történelmünkből merítünk ihletet. A Kappa mindig is a piac előtt járt a dizájn és a technológia terén. Örülünk továbbá, hogy együttműködhetünk az ikonikus és elegáns K-Way márkájával, amely tükrözi az Alpine szerves értékeit. Alig várjuk, hogy együtt dolgozhassunk a következő években” – idézte a közlemény Laurent Rossi, az Alpine vezérigazgatójának szavait.

 

Schumacher szerint Vettel menjen a Mercedesbe Hamilton helyére

Érdekes véleményt fogalmazott meg az utóbbi egy évben a véleményformálás terén Jacques Villeneuve magasságába emelkedő Ralf Schumacher: szerinte ha Lewis Hamilton valóban nem tér vissza erre a szezonra és visszavonul az F1-től, akkor a Mercedesnek Sebastian Vettelt kellene leigazolni a helyére. Mint mondta, Vettel német, rutinos, még mindig gyors, ráadásul most már ismeri a motort és az Aston Martinon keresztül a Mercedes alapvető koncepcióját is. 

00121043_095

fotó: dppi

A korábbi F1-es pilóta szerint Michael Masi totálisan rossz döntést hozott és nem bírja a nyomást

Még mindig nem csökken a "tűz", ami Michael Masit éri az F1-es szezonzárón történtek miatt, most éppen a korábbi F1-es pilóta, a Sky Sportsnál szakértőként foglalkoztatott Johnny Herbert mondta el a véleményét. Szerinte az tény, hogy Masi óriási nyomás alatt volt, de hát ez a munkája, ez ezzel jár, Charlie Whitingnál például sosem merült fel, hogy nem bírná a nyomást. Azt is hozzátette, hogy amikor Masi a "versenyezni akartunk" érvvel védte magát, annak semmi alapja nem volt - szerinte Lewis Hamilton szenzációs futamot teljesített, majd Masi ezt az egészet elvette tőle és odaadta Max Verstappennek úgy, hogy minden létező dolgot "elkövetett" a szabályokkal. 

Kiemelte, hogy nem lehet kiforgatni a szabályokat valami miatt, ami Michael Masi szerint éppen jót tenne az F1-nek és az egész történettel az a baj, hogy totálisan rossz döntés született a végén.

miki_1

fotó: dppi

IndyCar: Egymillió dolláros különdíj annak, aki a három típusú pályán nyerni tud

Különleges különdíjat osztanak ki az IndyCarban 2022-ben: a PeopleReady Force for Good Challenge győztese az lesz, aki elsőként tud futamot nyerni a három különböző típusú pályán, azaz utcai, épített és oválpályán. Az egymillió dolláros jutalomból félmilliót kap a versenyző, félmilliót pedig az általa megjelölt jótékonysági szervezet.

Jó esély van rá, hogy valaki megnyeri a különdíjat: bár 2021-ben senki sem győzött a három különböző pályatípuson, az ezt megelőző években sikerült a bravúr egy-egy versenyzőnek. 2020-ban Josef Newgarden, 2019-ben Simon Pagenaud, 2018-ban Alexander Rossi nyerte volna az egymillió dollárt.

WTCR: Csapatot vált Tassi Attila

Változás történik a Túraautó-világkupa csapatstruktúrájában: a Team Engstler, amely az előző két évben a Hyundai partnere volt, idén már két JAS Motorsport által épített Honda Civicet készít fel. A csapat két versenyzője Tiago Monteiro és Tassi Attila lesz, akik továbbra is a Hondával állnak szerződésben.

A pénteki bejelentés során az Engstler csapattal induló együttműködés mellett mind a négy WTCR-pilótáját megnevezte a Honda: a kvartett sorban a negyedik szezonban lesz változatlan, Monteiro és Tassi mellett Esteban Guerrieri és Nestor Girolami alkotják. Amiről nem adtak hírt, hogy a két argentin melyik csapatban versenyez, de minden valószínűség szerint a Münnich Motorsport kötelékében folytatják, amely az előző két évben mind a négy Hondát felkészítette.

Kitűzték az első 2022-es autóbemutató időpontját!

Az Aston Martin az első F1-es istálló, amely nyilvánosságra hozta 2022-es modellje bemutatásának időpontját: pénteken rajongóknak küldtek ki egy hírlevelet arról, hogy az AMR22 február 10-én érkezik meg, a márka főhadiszállásán, Gaydonban tartott bemutató keretében.

Ez az első konkrét időpont: a Ferrari részéről eddig annyit közöltek, hogy február 16. és 18. közt valamelyik nap érkezik a 2022-es autó. A hivatalos barcelonai tesztelés február 23-án kezdődik, eddig kell a tíz csapatnak bemutatnia új modelljét.

Miért követi egy sajtós árnyékként az F1-es pilótákat?

Ha egy F1-es pilóta a paddockban jár-kel, folyamatosan a nyomában van egy médiamunkás, diktafonnal a kezében – rendszerint a csapat egyenruhájában. Ennek az embernek nagyon határozott feladata van, hogy pontosan micsoda, azt meg is beszéltük az F1-es pilóták stábját bemutató adásunkban, melynek e szakaszát 01:03:04-től hallhatod.

 

 A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

A legnagyobb NASCAR-versenyre próbál meg kvalifikálni Jacques Villeneuve

Az 1997-es F1-es világbajnok újra Amerikában fog versenyezni. A kanadai királykategóriából való kiszállása óta, 2007 és 2015 között indult különböző tengerentúli NASCAR-szériákban, beleértve az elsőosztályt, de mindig csak szórványos futamrészvételekkel. Az elmúlt három szezonban nagyobb sűrűséggel a többek között Spanyolországban, Belgiumban vagy épp Horvátországban szereplő európai NASCAR-sorozatban indult, a PRO kategóriában, és két futamgyőzelmet is megszerzett a 2021-es szezonzárón, Vallelungában.

Az 50 esztendős Villeneuve most sok év után visszatér az amerikai kontinensre, ahol a Team Hezeberg egyik Fordjának versenyzőjeként a Daytona 500-on való részvételt tűzi ki célul. Első körben ugyanis kvalifikálnia kell a február 20-i futam rajtrácsára, időmérős köridővel vagy kvalifikációs futamokon keresztül. Mikor Villeneuve az eddigi egyetlen alkalommal, 2008-ban próbálkozott, nem sikerült a rajtrácsra jutnia.

Mit csinál tulajdonképpen egy versenymérnök?

Kevés fontosabb szereplő van egy F1-es pilóta életében a versenymérnöknél, akivel ideális esetben éveken át együtt dolgoznak a lehető legjobb eredmények eléréséért. De pontosan mi a feladatuk, és rajtuk kívül milyen más mérnöknek van kulcsszerepe a pilóták csúcsra járatásában? Többek között erről is beszélgettünk az F1-es pilóták stábját bemutató adásunkban, melynek e szakaszát 22:38-tól hallhatod.

 

 A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

2017-hez hasonló felfogásban építi új autóját a Ferrari

Az olasz La Gazzetta dello Sport számolt be arról, hogy információi szerint Mattia Binotto csapatfőnök kérésére hasonló felfogásban építi új, 2022-es autóját a Ferrari, mint anno 2017-ben és 2018-ban. A portál szerint ugyanazok az emberek felelősek a kulcsszektorokért, akik akkor, Binotto pedig nagyon hasonló munkát kért tőlük - a teljes 2021-es szezont erre szánták, kulcsterületekre költöttek sok pénzt kutatásra és fejlesztésre, illetve szakembereket is igyekeztek "behúzni" a Mercedestől és a Red Bulltól. A portál szerint főleg a felfüggesztéssel kapcsolatban próbáltak ki sok dolgot és mivel anyagilag, illetve infrastruktúrában mindenük adott a legjobb munka elvégzéséhez, ezt igyekeztek is kihasználni. Ahogy 2017-ben, úgy most is agresszíven "támadják" az új szabályok adta lehetőségeket.

00121045_211

A Gazzetta kiemelte, hogy az idén visszatérő ground effect hatást sok fiatal mérnök nem ismeri olyan szinten, mint az a Rory Byrne, aki a nyolcvanas években is az F1-ben dolgozott és most is fontos beosztásban segíti a Ferrarit.

fotó: dppi

Eldőlt, hol versenyzik idén Valentino Rossi

A kilencszeres világbajnok olasz motoroslegenda 2021 végén intett búcsút a MotoGP-nek, ám a bukósisakját egyáltalán nem akasztotta végleg szögre. Karrierje folytatásaként a sportautózást választotta, most pedig eldőlt, pontosan hol: a WRT pilótájaként a GT World Challenge Europe nevű sorozatban versenyez majd, ráadásul egy teljes szezonon át! A legendás 46-os rajtszámot megtartva a Doktornak olyan futamokon is lehetősége lesz így rajthoz állni, mint a Spái 24 órás.

Az olasz versenyző természetesen izgatottan várja az új kihívást. „Boldog vagyok, hogy csatlakozhatok ehhez a csapathoz és ehhez a sorozathoz. Mindenki tudja rólam, hogy mindig is nagy rajongója voltam az autóversenyzésnek, és hogy a MotoGP-karrierem után ki szerettem volna próbálni magam négy keréken is. Most teljes mértékben a profi autóversenyzésnek szentelem az életemet” – nyilatkozta Rossi, bevallva, hogy egy kicsit ideges is a nagy kaland előtt.

A Ferrari korábbi partnere gyártja az új F1-es felniket minden csapat számára

A RacingNews365 információi szerint a hétvége folyamán hivatalosan is bejelentik, hogy a BBS nevű cég fogja gyártani az összes F1-es csapat számára az új, 18 colos felniket. A tendert még 2019-ben írták ki, de senki más nem jelentkezett, így a BBS szerepe nem kérdés, ez inkább formális bejelentés lesz, a vállalat ettől kezdve hirdetheti magát úgy, mint a Formula-1 kizárólagos beszállítója ezen a területen.

A BBS-ről azt kell tudni, hogy korábban a Ferrari felnijeit gyártotta, de 2011 óta nem vállalt szerepet az F1-ben és a portál úgy tudja, hogy több csapat is aggódik a minőség miatt - valaki olyat szerettek volna, aki az utóbbi években is aktív volt a sportágban. Az aggodalmakat súlyosbította, hogy a BBS 2020-ban csődeljárás alá került.

bbs

fotó: dppi

Amiért ne hagyd bekapcsolva a webkamerát – előadja: Lando Norris

Ismerős a szituáció, amikor home office-ban ülve bekapcsolt webkamerával kell végezni a teendőket, de az otthon kényelmében mégis nehéz ragaszkodni a dress code-hoz? Kompromisszumos megoldás ilyenkor, ha csak a „rendezett” felsőteste látszik az embernek, ám mint az a járvány kezdete óta megannyi, internetre feltöltött videóból kiderült, egy óvatlan pillanat is elég a lelepleződéshez.

Ebbe futott bele Lando Norris is, aki videóüzenetben köszönte meg a BRDC-nek a neki ítélt John Cobb Emléktrófeát. A McLaren fiatalja egy lakásból, az alkalomhoz illően öltözve jelentkezett be, ám elkövette azt a hibát, hogy azelőtt távozott a képernyő elől, mielőtt kikapcsolta volna a kamerát. Egész alakos képen pedig már hirtelen nem is tűnt annyira ünnepinek az öltözete…