DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 25. szerda

Visszatért Laguna Secába az IndyCar - és milyen jól tették!

A 2019-es IndyCar-szezon utolsó versenyét Laguna Secában rendezik majd Sonoma helyett - a legendás helyszín 2004 után tér vissza, az akkor még Champ Car naptárában szereplő futamot Patrick Carpentier nyerte.

Az IndyCar mezőnye pontosan egy hónap múlva vág neki az évnek St. Petersburgben, az előszezoni tesztelés azonban már javában folyik Laguna Secában - az IndyCar fotósainak jóvoltából meggyőződhettünk róla, hogy a kaliforniai pálya továbbra is remekül áll a sorozatnak.

A galéria a képre kattintva érhető el.

Jövőre is Bahreinben maradhat az előszezoni F1-es teszt

Amióta 2021-től a Bahreini Nagydíj nyitja a Formula-1-es idényt, a hivatalos előszezoni tesztek is átköltöztek a szahíri pályára a korábban népszerűnek számító Barcelonából: logisztikailag logikusabb volt a csapatok számára egy héttel az évadnyitó előtt ugyanazon a helyszínen gyakorolni. Csakhogy 2025-ben a Ramadán miatt Melbourne ad otthont a nyitánynak, nem Bahrein, emiatt pedig felmerült, hogy a „téli” teszt is visszatérhet Barcelonába – elvégre a spanyol pálya közelebb esik a csapatok európai központjaihoz, mint a bahreini.

A Motorsport.com szakoldal azonban úgy tudja, a csapatok többsége ennek ellenére is Bahrein mellett tette le a voksát: bár a döntést még nem véglegesítették, de állítólag az ottani stabilabb és jobb időjárás felülírja a barcelonai logisztikai előnyöket. A tervek szerint így a tesztre február 26-tól 28-ig kerülhetne sor, épp a Ramadán előtt, amely után az F1-es istállók még visszatérnének a bázisaikra, hogy elvégezzék a finomhangolásokat az Ausztrál Nagydíj előtt. Ugyanakkor a lap megjegyzi, hogy ennek ellenére 2026-ban viszont jó esély lehet arra, hogy Barcelona legyen a teszthelyszín, mivel az új szabályrendszer szerint épített autókkal jobban számíthat a gyárak közelsége.

f1-bahrein-teszt

Sajtó: Newey gyárlátogatáson járt az F1-es Aston Martinnál?

Amióta május elején hivatalossá vált, hogy Adrian Newey a 2025-ös esztendő elején elhagyja a Red Bull Racinget, folyamatosak a találgatások arról, hova vezethet a saját bevallása szerint előbb egyet pihenni szándékozó, de az újabb F1-es projektet sem kizáró szakember. A legtöbb forrás a Ferrarival hozza szóba a tervezőzsenit, de szóba került már a Mercedes, az Aston Martin, sőt még a Williams is.

Most a legfrissebb sajtóértesülések arról szólnak, hogy az Aston Martin és Lawrence Stroll annak ellenére sem tett le Newey megszerzéséről, hogy állítólag a 65 éves szakembert nem érdekli a projekt. A The Times és a holland Telegraaf is arról számolt be, hogy információik szerint Newey nemrég privát gyárlátogatást tehetett az Astonnál.

Utóbbi lap megkereste az F1-es alakulatot is, amely azonban egy semmitmondó közleménnyel reagált, amelyben inkább a projekt erősségeit hangsúlyozták ki, semmint a konkrét pletykára reflektáltak volna: „Az Aston Martin Aramco Formula 1 csapata egy rendkívül vonzó projekt Lawrence Stroll víziójával, a korszerű technológiai kampuszával és az Aramcóval és a Hondával kötött izgalmas együttműködésekkel. Számos jó hírű szakembert hoztak szóba a csapattal az élet minden területéről, de nincs mit bejelentenünk” – írta az Aston.

f1-newey-redbull

Eső zavarhatja meg az F1-es Spanyol Nagydíj versenynapját?

Két hete Kanadában alaposan megkavarta a kártyákat az időjárás a Formula-1-ben, és némi esély most is van hasonlóra a Spanyol Nagydíjon. A RacingNews365.com szakoldal által közölt előrejelzés szerint ez péntekre és szombatra nem áll, az edzések és az időmérő napján ugyanis napsütéses idő várható 25-26 fokokkal. Vasárnap azonban már más a helyzet, ugyanis jelenleg esőzésekre és viharokra van kilátás – igaz, főleg délelőtt és kora délután. Ugyanakkor még ha a verseny 15 órai rajtjára vissza is tér a jó idő Barcelonába, arra az előrejelzések alapján bőven van esély, hogy vizes pályán startoljon a futam.

f1-eso-kanada

Kiderült, ki a Williams új F1-es aerodinamikai vezetője

Hosszú ideje, egész pontosan 2022 utolsó szakasza óta volt betöltetlen az aerodinamikai vezető posztja a Williams Formula-1-es alakulatánál, amikor az azóta már az Alpine-nál dolgozó David Weather távozott a pozícióból. Most azonban James Vowles csapatfőnök a Formula1.com portálnak nyilatkozva elárulta: már néhány hónappal ezelőtt kinevezték az aerodinamikai részleg új főnökét, akit még a mercedeses korszakából ismert.

„Adam Kenyon az aerodinamikai vezetőnk, nagy felhajtás nélkül neveztük ki őt még márciusban.” – mondta el Vowles. „Dolgoztam Adammel a Mercedesnél, előtte pedig a Red Bullnál tevékenykedett. Aerodinamikai főnök volt, méghozzá rendkívüli aerofőnök, igazából ő vezette a szervezetet, és remek munkát végzett vele. Csak biztosra akartam menni, hogy el tudja vállalni ezt a szerepet, hiszen nagy mennyiségű extrát jelent ez neki. De kiválóan boldogul vele. Átszervez, és kiválóságot hoz magával, amelyet felhasználva nem egy, hanem három-négy évre kell koncentrálnunk. És ez nagy váltás az előzőekhez képest. Közben pedig megerősítjük a körülötte lévő csapatot is.”

f1-williams-kanada

Schumacher: A Red Bull meglép, a Ferrarinak gondjai lesznek

A Red Bull fölényére és győzelmére számít hétvégén Ralf Schumacher: a korábbi F1-es futamgyőztes szerint a barcelonai pálya ki fogja hozni az autók közötti különbségeket, és helyreáll a világ rendje, vagyis újra előnybe kerül a világbajnok.

„Barcelona mindig is bonyolult pálya volt, és mindig is az lesz, itt a legjobb autókoncepció fog nyerni. Minden autó gyengesége megmutatkozik. A Ferrarinak a gumikezeléssel lesz gondja megint, Max Verstappennek pedig komoly előnye lesz a Red Bull-lal. A McLaren újra ott lesz Lando Norrisszal, aki mára az egyik legfelkapottabb pilótává fejlődött” – mondta Schumacher a Sky Germany hasábjain.

„A kérdés az lesz, hogy a Mercedes építeni tud-e Kanadára. Én azt gyanítom, hogy nem igazán, mert a motor erősségei nem hasznosíthatók annyira, mint Montrealban, de azt remélem, hogy a mostanában látott felfelé ívelő tendencia megmarad a csapatnál” – tette hozzá a német.

A Spanyol Nagydíjat felvezető videónk itt tekinthető meg:

Azonnali hatállyal kitette Pourchaire-t a McLaren, a Red Bull is megvált egy pilótától

Öt futam után, teljesen váratlanul küldte el IndyCar-csapatából Theo Pourchaire-t a McLaren. A francia versenyző az F2 tavalyi megnyerése után egy ideig várt az F1-es lehetőségre, de a tavasz folyamán úgy döntött, hogy elfogadja a McLaren IndyCar-ajánlatát, amikor a kerékpáros balesetben megsérülő David Malukas helyére hívta. Pourchaire viszonylag hamar felvette a ritmust, Detroitban már befért a top tízbe, most azonban különösebb indoklás nélkül felbontotta a szerződését a csapat, és leigazolta a helyére Nolan Siegelt.

Utóbbi egy újonc, aki múlt héten megnyerte a Le Mans-i 24 órást az LMP2-ben, méghozzá a McLaren-vezér Zak Brown csapatában, a United Autosportsban. A fiatal pilóta eddig nem sokat mutatott Indy-szinten, a csapat viszont több évre szóló szerződést kötött vele, amely már ezen a héten érvénybe lép, hétvégén már ő vezet Laguna Secában.

Szintén elküldött egy versenyzőt a Red Bull is: a lengyel Kacper Sztuka tavaly került be az energiaitalosok juniorprogramjába, megnyerte az olasz F4-et és a Winter Seriest, idén pedig az F3-ban versenyez az MP Motorsporttal. Ezt folytatja továbbra is, de a Red Bull már nem támogatja, kihátrált mögüle, a lengyelek pedig arról számoltak be, hogy információik szerint dr. Helmut Marko dönthetett így.

pourchaire-mclaren-indycar_1

Antonelli a példaképéről beszélt

Andrea Kimi Antonelli, a Mercedes kötelékébe tartozó 17 éves olasz tehetség elárulta, hogy ki az a versenyző, akire példaképként tekint.

„A versenyzés világából Ayrton Senna a példaképem” – mondta Antonelli a Mercedes hivatalos Youtube csatornájának.

Antonelli egyébként 12 évvel Ayrton Senna halála után született, így a háromszoros világbajnok brazil legendát csak felvételekről volt lehetősége megismerni.

A fiatal olasz arra a kérdésre is válaszolt, hogy melyik a kedvenc pályája: „Sok ilyen van, de a leginkább Imola, Mugello, Spa és Silverstone tartozik a kedvenceim közé.”

Nem akar fekete F1-es Ferrarit Hamilton

Egyeztetett John Elkann Ferrari-elnökkel,  és több közös projektjük is lesz a pályán kívül – de nem akarja feketére festetni az ikonikus vörös Ferrarit Lewis Hamilton.

A brit pilóta sok olyan ügyért harcol az autón kívül, ami a társadalom elfogadását, a sokszínűséget helyezi előtérbe.

Amikor megkérdezték a témáról Hamiltont, így válaszolt:

„Egyértelmű, hogy beszéltünk a hatást elérő munkákról Johnnal, és a csapatnak sok ilyen projektje van, szóval szorosan együtt fogunk dolgozni a Mission 44 kampányommal, és az ő projektjeikkel. Szerintem a sporton belül is többet kell még tennünk, de azon kívül is sokat tehetünk együtt. De nem, nem fogom erőltetni a fekete autót.”

m425229_resize_3

„Russell túlerőltette, 110%-ot akart” – Montoya

George Russell hozzáállását értékelte Juan Pablo Montoya: a korábbi F1-es pilóta szerint túllépte a határokat a brit, de ő megérti, hogy miért akart mindenáron erőn felül teljesíteni a múlt hétvégi Kanadai Nagydíjon.

„Azért hibázott, mert 110%-on akart menni végig. Ha megnézzük, amikor odakerült a Mercedeshez, a csapat azóta nem tud nyerni. Győzött 2022-ben Brazíliában és ennyi, a Mercedes tavaly sem volt gyors, és idén sem az eddig. Szóval ha van esélyed nyerni, akkor nem fogsz konzervatívan vezetni” – mondta Montoya.

„A probléma az, hogy pontosan a hibái miatt nem lett végül esélye a győzelemre. Túl sokat hibázott, de nem szabad elítélni azért, mert megpróbálta. Azért hibázott, mert túl gyorsan ment, mert őrült módon erőltette” – tette hozzá a kolumbiai.

f1-russell-mercedes

Bottas: Magabiztos vagyok, hogy ülést fogok kapni

Kérdőjel Valtteri Bottas sorsa a 2025-ös pilótakörforgásban, 11 évet követően a finn a mezőnyön kívül találhatja magát. Jelen állás szerint a Stake-nél való maradásra csekély esélye van, visszatérhet jelenlegi istállójához, a Williamshez, ahol azonban Carlos Sainz megszerzése az A terv, emellett a hírek szerint az Alpine-nal és Haasszal is tárgyalt már. A kétszeres vb-ezüstérmes gyorsan döntene, de szerződése még nincsen – azt tekintve azonban optimista, hogy végül talál magának helyet a jövő évi rajtrácson.

„Magabiztos vagyok, hogy ülést fogok kapni” – jelentette ki a Motorsport.com-nak. „De nyilvánvaló, hogy ebben a sportban semmi sem száz százalékig biztos, amíg nem írtál alá. Ám ahogyan a jelen helyzet áll, nem aggódom. Bizonyos, hogy érdekes egy-két hét lesz.”

„Ha megnézzük a múltamat, mikor erősítették meg a maradásom bizonyos csapataim, ahhoz képest még igen korán járunk a szezonban. Ha az augusztusi szünet előtt sikerül lépni, az már egy jó dolog” – jelölte meg a nyári szünetet Bottas.

„Néha kicsit mesterségesnek érződik” – Buemi a Le Mans-i izgalmakról

Minden idők egyik legizgalmasabb Le Mans-i 24 órását láthattuk szombaton és vasárnap: az öt-hat alkalommal is esőzéssel tarkított legendás egynapos viadalon a korábbi rekordot messze túlszárnyalva kilenc autó ért célba körön belül a Hypercar-kategóriában, és még az utolsó órákban is négy gyártó harcolt reális esélyekkel a győzelemért. Mindez részben a teljesítmény-kiegyenlítő rendszernek, a Balance of Performance-nek is betudható, amellyel a cél pont az, hogy kiegyenlített legyen a küzdelem a különböző autók között.

Ez azonban nem minden pilótának nyeri el a tetszését, legalábbis erre utal a Ferraritól ismét kikapó Toyotát erősítő Sebastien Buemi verseny közben adott nyilatkozata: „Néha az az érzésem, hogy kicsit mesterséges. De gondolom, az embereknek tetszik ez” – fogalmazott a rutinos és többszörös győztes svájci, aki szerint nem csak a BoP-nak köszönhetően volt változatos a Le Mans: „Nekünk, versenyzőknek nehéz, hogy a lassú zónák és a biztonsági autós fázisok folyamatosan újra összeráznak minket, de most ilyen a verseny, és ebből kell kihoznunk a legtöbbet.”

lemans-buemi-toyota

Olyat ért el idén a Ferrari, amire legutóbb 90 éve volt példa

A Ferrari #50-es egysége nyerte a Le Mans-i 24 órást a hétvégén Antonio Fuocóval, Nicklas Nielsennel és Miguel Molinával a volánnál. Ezzel a vörösök elmondhatják magukról, hogy egy adott évben behúzták Le Mans-t és a Formula-1-es Monacói Nagydíjat is, hiszen néhány hete Charles Leclerc diadalmaskodott hazája versenyén.

Ezzel pedig a maranellóiak olyasmit értek el, amilyet 90 éve láthattunk utoljára, hiszen 1934-ben volt rá legutóbb példa, hogy ugyanaz a gyártó nyerje a két ikonikus versenyt. Akkor az Alfa Romeo duplázott: az akkor még értelemszerűen nem a nem is létező F1-be számító Monacói Nagydíjon Guy Moll vitte sikerre az olasz márka autóját áprilisban, míg Le Mans-ban Luigi Chinetti és Philippe Etancelin győzött velük.

lemans-ferrari-win

Ezt a szokást vette át Ocon Hamiltontól

A Formula-1 több bajnokától, Fernando Alonsótól és Lewis Hamiltontól is tanult pályafutása során Esteban Ocon: utóbbitól akkor, amikor 2019-ben, a Force India/Racing Point és a Renault/Alpine csapatoknál töltött időszak között a Mercedes tartalékpilótája volt egy évig. (Korábban pedig az istálló juniorcsapatánál pallérozódott.)

„Emlékszem, hogy Lewis különböző marketingeseményeken vett részt, egy versenyhétvégén belül. Lewis nagyon elfoglalt ember: ebben különbözik másoktól, akik ilyenkor csak a versenypályára összpontosítanak” – mondta Ocon a High Performance Podcastban. „Általánosságban elég zsúfolt élete van, én pedig láttam, hogyan váltja át a fókuszt egyik dologról a másikra.”

„Lenyűgözött, hogyan át tudott állni, amikor a mérnökével beszélt valami teljesen más tevékenység után. Nem kellett neki tíz perc, hogy újra fókuszált legyen és újra a mérnökökkel dolgozzon – mert ilyenkor nincs rá több idő. Mindig nála volt a felírótáblája a jegyzeteivel, és mindig jegyzetelt, nehogy elfelejtsen bármit egyik évről a másikra, egyik edzésről a másikra.”

„Ezt én is átvettem tőle, mert ha nem jegyzetelek, amikor kiszállok az autóból, akkor nem emlékszem pontosan. Ha pedig visszatérek egy marketingeseményről, és csak arra emlékszem, hogy valami érdekes dolog jutott eszembe, azt a teljesítményünk bánhatja” – magyarázta Ocon, hogy egy szokásában ő is utánozni kezdte a hétszeres világbajnokot.

Gasly bejelentkezett a 24 órásra: Egy napon győzne Le Mans-ban

Le Mans-ba kísérte az Alpine Hypercar-csapatát a márka mindkét Formula-1-es versenyzője. Esteban Ocon és Pierre Gasly nem sokáig szurkolhattak a csapattársaknak, mivel mindkét A424 kiesett az első hat óra folyamán motorhibával, Gasly azonban egy interjúban elárulta, álma egyszer győzni a 24 óráson:

„Szerintem minden gyerek erről álmodik. Ekkora korom óta néztem ezt a versenyt. Öt éven át Le Mans-ban éltem, itt tanultam, közel a városhoz és a pályához. Biztos, hogy álom lenne egy napon megnyerni Le Mans-t” – mondta az Eurosportnak a francia. „Egyelőre teljes mértékben a Formula-1-re fókuszálok, nincs napirenden a téma, de nem tűnt igazságosnak, ahogy sportcipőben és farmerben jártam-keltem ezek között a srácok között. Remélem, egy napon egy jó autóban versenyezhetek Le Mans-ban.”

„Hajnali négykor, egy óra alvás után vezetni abszolút megsemmisítő, nagyon extrém” – beszélt a 24 órás különleges kihívásairól, melyek nehézségét F1-es pilótaként látja át igazán. „Versenyzőként tudom igazán átérezni, mennyire kemény. Remélhetőleg a tévén keresztül is átmegy az embereknek. Másfél órán keresztül összpontosítani nagy kihívás, de teljes 24 órán át fókuszálni és osztozkodni az autón, ezért nagy tisztelet jár ezeknek a srácoknak.”

Fotó: Alpine

Menesztette egyik juniorpilótáját a Red Bull

A Formula-3-ban szereplő 18 éves lengyel, Kacper Sztuka a közösségi médiában jelentette be, már nem a Red Bull Junior Team tagja. Sztuka alig több mint fél éven át tartozott az energiaitalosok kötelékébe: az olasz Formula-4-es bajnokságot egy bravúros szezonhajrával (az utolsó kilenc futamon nyolc győzelemmel) nyerte meg 2023-ban. A tavalyi eredmények tükrében elvárhatóhoz képest első F3-as szezonjában elmarad teljesítménye, egyetlen pontszerzéssel, az imolai sprint ötödik helyével csupán 19. helyen áll az értékelésben, a fiatal versenyző azonban állítja, a visszajelzések kedvezőek voltak, amíg a Red Bull részéről nem történt meg a szakítás.

„Az utóbbi hetekben a Red Bull juniorprogramjával kötött együttműködés a partner kezdeményezésére fel lett bontva. Az együttműködés végéig rajtjam, a csapat működésében való részvételem és a fejlődésem pozitívan értékelte mindenki, aki közvetlenül velem dolgozott. Köszönöm mindenkinek, aki szerepet vállalt a projektben, amelynek 2023 vége óta része voltam” – osztotta meg a közösségi médiában a hírt Sztuka. Hozzátette, a bejelentéstől függetlenül, szponzorai támogatásával az MP Motorsport versenyzője marad a szezon hátralevő részében.

A Red Bullnak három juniorpilótája marad a Formula-3-as kategóriában, Tim Tramnitz, Oliver Goethe és Arvid Lindblad: utóbbi azért érdekes, mert a svéd származású brit tavaly harmadik lett Sztuka mögött az olasz F4-ben, F3-as újoncként azonban jócskán túlszárnyalja őt, ötödik az összetettben és már győzelmet is szerzett.

Fotó: Red Bull Content Pool

„Lassan azt hiszem, meg akarja akadályozni Mick visszatérését” – Ralf Schumacher nem hajlandó együtt dolgozni Steinerrel

Az F1-es szakértővé átvedlett Haas-csapatfőnök, Günther Steiner egy podcastben az Alpine versenyzői dilemmájáról osztotta meg véleményét: kijelentette, Mick Schumachert nem igazolná le Bruno Famin helyében, mivel egy csapatnak mindig az elérhető legjobb versenyzőt kell megszereznie. Meglátása nem talált jó fogadtatásra a szóban forgó versenyző nagybátyjánál, Ralf Schumachernél, aki számolatlan alkalommal támadta már az osztrákot az unokaöccse felé tanúsított megnyilvánulások miatt, az esetekhez pedig behúzhatjuk a legújabbat:

„Erre nincsenek szavak. Jó barátunkról, Günther Steinerről beszélek, nem értem ezeket az értelmetlen odaszúrásokat a részéről. Lassan kezdem azt hinni, hogy meg akarja akadályozni (a visszatérést). Mert mi lenne, ha a Mick visszatérne és jól szerepelne? Akkor Steiner nem tűnne fel jó színben” – mondta az F1-Insider.com-nak, aztán ő is egy odaszúráshoz folyamodott: „Talán Steiner úrnak azon kellene gondolkodnia, hogy a csapata miért teljesít jobban most…”

A szókimondásáról ismert Steiner megnyilvánulása annyira kiborította a hozzá hasonlóan tévés szakértőként dolgozó Schumachert, hogy kijelentette, nem hajlandó többet az excsapatfőnökkel együtt szerepelni: „Az RTL tudja, mi a véleményem, akárcsak Steiner úr. Nem lesz több közös megjelenésünk a kamera előtt. Bahreinben még a közös cél alá rendeltem magam, de ez többé nem lehetséges. Ebben pedig következetes fogok maradni.”

Ralf Schumacherből érezhetően beszél a család iránti elfogultság is, álláspontjával azonban nincs egyedül: egy másik német volt F1-es, Timo Glock szerint sem szabadna leírni a hétvégén Le Mans-i 24 óráson, Alpine-nal szereplő Micket.

„Abba kéne hagyni a pocskondiázását. Inkább a saját udvarában söprögessen, mert ha megnézzük Günther Steiner eredménysorát csapatfőnökét, akkor felmerül a kétely, hiszen jelen pillanatban a Haas nagyon jó munkát végez nélküle. Ennél okosabbnak kellene lennie, de igen, ez tipikus Günther Steiner” – mondta Glock a Formel1.de-nek. Hozzátette még, a fiatal Schumacherrel igenis számolni kellene: „Szerintem Mick bizonyította már a Formula-1-ben, hogy gyors. Egy megfelelő környezetben pedig ő lenne jó választás egy ülésre.”

Fotó: Alpine

Piastri szerint így alakul az erősorrend Barcelonában

A következő hétvégén Barcelonában, a Spanyol Nagydíjjal folytatódik az F1-es világbajnokság – a Red Bull, Ferrari, McLaren, Mercedes négyes között pedig egyre szorosabb a verseny, ami minden kétséget kizáróan rendkívül jót tesz a sportnak.

Oscar Piastri, a McLaren ausztrálja így látja a barcelonai esélyeket: „Úgy gondolom, a Red Bull erősebb lehet ezen a pályán, de mi is ott leszünk a mixben.”

„Továbbra is magabiztosak lehetünk. Nem mondanám azt, hogy gyengék vagyunk a nagy tempójú pályákon, inkább a riválisaink fejlődtek. Majd meglátjuk mi történik, de biztos vagyok abban, hogy ott leszünk a mezőny elején” – tette hozzá Piastri.

Gyönyörű légifotók a Le Mans-i 24 órásról

A Le Mans-i 24 órás mezőnye jelenleg biztonsági autó mögött köröz, miután az élen álló Robert Kubica összeütközött a BMW erősebbik autójával, a #15-össel. Amíg a folytatásra várakozunk, mutatunk néhány különleges légifelvételt, melyet a Rolex juttatott el hozzánk:

LEMANS_2406aw_0460

 

LEMANS_2406aw_0483

LEMANS_2406aw_0478

LEMANS_2406aw_0468

A Le Mans-i 24 órást az elsőtől az utolsó pillanatig végigkövető élő közvetítésünk a képre kattintva érhető el – benne a helyszínen tartózkodó tudósítónk információival!

lemans-lead

Az új előzést támogató rendszer hatása nagyon hasonló lesz a DRS-hez

Nikolas Tombazis, az FIA együléses versenyautókért felelős szervezeti egységének igazgatója az F1 hivatalos oldalának elmondta, hogy a 2026-ban debütáló új, előzést elősegítő override mód hatása rendkívül hasonló lesz a jelenleg használatban lévő DRS-hez.

Az override mód a DRS-sel szemben nem egy mechanikus megoldás lesz, hanem elektromosenergia-többlettel igyekszik majd segíteni a támadó fél dolgát. 

„A DRS-hez nagyon hasonló hatást fogunk elérni az erőforrás elektromos részét használva. Azok a versenyautók, amelyek egy másodpercen belül követik az előttük autózót, több energiát tudnak majd használni az egyenesekben, melynek hatására nagyobb sebességet tudnak elérni.”

„Az override mód hatása nagyon, nagyon hasonló lesz ahhoz, amit a DRS nyújt” – tette hozzá Tombazis.

A 2026-os szabályokról további részletekért kattints ide.

Helyszíni: Életképek Le Mans-ból

A Formula.hu ott van Le Mans-ban, ahol néhány órán belül rajtol az idei a Le Mans-i 24 órás verseny. Helyszínen tartózkodó kollégánk jóvoltából hoztunk néhány aktuális képet a paddockból – érdemes vetni egy pillantást az égboltra is...





A Formula.hu egész héten a helyszínről szállítja az információkat a Le Mans-i 24 órásról, a szombaton 16 órakor rajtoló versenyről pedig szokásainkhoz hűen végig élő szöveges közvetítésben formájában tudósítunk majd!