Vettel inkább Jägermeistert iszik, mintsem kávét
https://formula.hu/parc-ferme/20899
A Bajnokok Tornáján Sebastian Vettel megcsillogtatta sajátos humorát azok kedvéért, akik hiányolták volna azt az elmúlt másfél hónapban.
- Hány kávét ittál meg eddig?
- Egyet se, nem szeretem a kávét.
- Igazán? Akkor mit iszol általában?
- Jägermeistert!
Sebastian Vettel claims that he prefers Jägermeister over coffee #ROCMexico pic.twitter.com/XQY91keqtU
— Sebastian Vettel #5 (@sebvettelnews) 2019. január 20.
Tervezz logót a magyar versenyzőknek és nyerj formulaautós tesztet!
https://formula.hu/parc-ferme/27353
Az Autós Gyorsasági Országos Bajnokságban versenyző és már a nemzetközi színtéren is szárnyait bontogató Gender Racing Team kreatív nyereményjátékot hirdetett, amelyben akár komolyabb gokartos tapasztalatok nélkül, kiváló képzőművészként is formulaautós vezetési élményben részesülhet egy szerencsés. A csapat az alábbi felhívásában arra kéri a vállalkozó kedvűeket, hogy tervezzék meg a csapat két versenyzőjének, Berta Benjáminnak és Oliver Michlnek, valamint a gokartos ifjabb Gender Tamásnak a rajtszámukat is tartalmazó versenyzői logóját. A három legjobban sikerült alkotást a csapat az alábbi díjakkal jutalmazza:
1. Formula Renault 1,6 tesztvezetés
2. Egy profi gokartedzés a három versenyzővel
3. Részvétel a Gender Racing VIP-vendégeként a Hungaroringen a 2021-es versenyévad nyitófutamán és indulási lehetőség a Gender Racing Team színeiben egy online szimulátorbajnokságban
Határidő december 15. Minden egyéb részlet az alábbi Facebook-bejegyzésben.
A kreatív autósport rajongókat hívja egy kis alkotásra és játékra a Gender Racing Team! Tervezd meg BERTA Benjamin,...
Közzétette: Gender Racing Team – 2020. október 27., kedd
Hamilton, amikor a pályára szaladt a kutya: "Remélem, nem Roscoe az!"
https://formula.hu/parc-ferme/27352
Az alábbi videó igazi különlegesség, amelynek készítője úgy érezte, a pénteki események után még egy bőrt le lehet húzni a szahíri pályára a második F1-es szabadedzés során beszaladó kutyáról - természetesen nem a szó szoros értelmében. Ebben ugyanis meghallhatható az összes rádióbeszélgetés, amely a versenyzők és mérnökeik között zajlott a kutya miatt belengetett piros zászló pillanatában. Köztük van Sebastian Vettel gyorsan legendássá vált éneklése, valamint Lewis Hamilton címben idézett mondata is, akinek aggodalma nem is volt teljesen alaptalan, hiszen magával hozta kutyáját a paddockba.
Egyébként a bahreini pálya szombat délelőtt közölte, a helyi erőknek sikerült előkeríteniük az elkóborló ebet, akit már állatorvos is megvizsgált.
Szombatra enyhült a szigor: A versenyzők lebeszélték Michael Masit, hogy köridőket vegyen el
https://formula.hu/parc-ferme/27351
Szokatlan lépést tett a Bahreini Nagydíjon az FIA: pénteken még árgus szemekkel figyelték a pályahatárokat 4-es kanyarban, és elvették azokat a köröket, amelyekben a pilóták elhagyták nyomvonalat. 33 köridőt töröltek az első és második szabadedzés során, a csúcstartó Lewis Hamilton esetében ötöt is.
A pénteki versenyzői megbeszélésen a pilóták azt javasolták, vonják vissza a 4-es kanyarra vonatkozó ellenőrzést. Az Autosport beszámolója szerint Sebastian Vettel vetette fel először, hogy a múltban ebben a kanyarban sosem figyelték a pályahatárokat. Hamilton és mások azzal csatlakoztak a négyszeres bajnokhoz, hogy a 4-es kanyarban kevés idő nyerhető kiszélesítéssel, viszont a futamon előzési lehetőségektől foszthat meg a kanyarra vonatkozó szigor.
Michael Masi versenyigazgató ezt követően döntött úgy, hogy a 4-es kanyar elhagyása esetén nem vesznek el többé köridőt: már ez volt érvényben a szombati harmadik szabadedzésen. Ugyanakkor felhívta rá a figyelmet, aki a pálya kiszélesítésével előz a futamon, annak vissza kell adnia a pozíciót.

Ricciardo csak akkor szólítja Hamiltont Sirnek, ha muszáj lesz
https://formula.hu/parc-ferme/27350
A brit sajtó legfelkapottabb F1-es híre volt az elmúlt napokban, hogy Lewis Hamiltont a Brit Birodalom Rendjének egyik legrangosabb kitüntetésére terjesztették fel, azaz újévkor lovaggá üthetik. A megtiszteltetésben a Brit Nemzetközösségbe tartozó országok tagjai részesülhetnek, így az ausztrálok is - Daniel Ricciardo sajnálja, hogy nem ő kapja meg elsőként a titulust a jelenlegi mezőnyből, és egyelőre hezitál abban a kérdésben, hogy Sir Lewis Hamiltonnak fogja-e szólítani riválisát a jövő évtől.
"Váltottunk pár szót WhatsAppen Erzsébet királynővel" - kezdte Ricciardo a Sky-nak adott interjút, ezzel azonnal jelezve nyilatkozatának komolyanvehetőségét, - "és azt mondta, hogy eléggé hezitált, mert mindig is nekem akarta volna elsőként átadni ezt a kinevezést. De azt hiszem, nem lenne igazságos, ha elé furakodnék."
"Hogy Sir Lewis Hamiltonnak fogom-e ezek után szólítani? Ez valójában egy nagyon jó kérdés! Legszívesebben azt mondanám, hogy nem, de ki tudja, lehet hogy ez nagy tiszteletlenségnek számítana. Lehet, hogy óvatosabbnak kell lennem, és tényleg Sir Lewisnak kell majd hívnom. Az első gondolatom a nem, mert kicsit furcsán hangzana, de ha a kezére csapnak annak, aki nem így mondja, akkor lehet, hogy eleget teszek majd a szabályoknak!"
Is @danielricciardo behind a delayed knighthood for @LewisHamilton?
— Sky Sports F1 (@SkySportsF1) November 26, 2020
And would he call him 'Sir Lewis'? #SkyF1 | #F1 | #BahrainGP pic.twitter.com/CLGOBbpCII
Magyar csatorna is közvetíti a jövőre induló új túraautós bajnokságot
https://formula.hu/parc-ferme/27349
Az első teljesen elektromos hajtású túraautós versenysorozatként érkezik 2021-ben a Pure ETCR, amely egyedi lebonyolítást ígér páros küzdelmekkel és világsztár résztvevőkkel. A sorozat most bejelentette, hogy Magyarországon a Sport TV szerezte meg a bajnokság közvetítési jogait, így a népszerű sportcsatornán élő felvételek és összefoglalók is láthatóak lesznek, megtámogatva jelentős mennyiségű online tartalommal. A megállapodás Magyarország mellett Csehországra és Szlovákiára is vonatkozik. Ugyanakkor, mivel a bajnokság promótere az Eurosport Events, várhatóan az Eurosport is műsorára tűzi majd a versenyeket.
A múlt hónapban részt vettünk a Pure ETCR online bemutatóján, amely kapcsán további háttérinformáció az Autósport és Formula Magazin novemberi számában olvasható - többek között arról, hogy Michelisz Norbert is el tudná képzelni magát a mezőny tagjaként.

شكرا, شكرا, شكرا – Ezt mondják az F1-es versenyzők
https://formula.hu/parc-ferme/27346
Shukran, shukran, shukran, azaz köszönöm, köszönöm, köszönöm. Hogyan is lehetne szebben kalapot emelni a koronavírus-járvány alatt éjt nappallá tevő egészségügyi dolgozók fáradozása előtt, mint hogy F1-es versenyzők olvassák fel a hálálkodó üzeneteket számukra? - gondolták a Bahreini Nagydíj szervezői. Az alábbi, elég sablonos mondatokat tartalmazó videó viszont azon felül is szolgáltat érdekességekkel, hogy Kvjatnak és - természetesen - Raikkönennek meggyűlt a baja az eléjük rakott szöveg kiolvasásával. Megtanulhatjuk például, hogyan kell arab betűkkel leírni az F1-es mezőny tagjainak nevét!
F1 drivers have come together to deliver these very special messages and say #ThankYou_OurHeroes #Team_Bahrain
— Bahrain Int. Circuit (@BAH_Int_Circuit) November 27, 2020
سائقو البطولة العالمية للفورمولا وان أتوا معاً لإيصال هذه الرسالة المميزة: #شكراً_أبطالنا #فريق_البحرين pic.twitter.com/K1mFbS6Bid
Ricciardo Le Mans-t nyerhetett volna, de a Red Bull megakadályozta az indulását
https://formula.hu/parc-ferme/27344
Érdekes történetre derült fény a Bahreini Nagydíj hétvégéjén. Daniel Ricciardo ugyanis elárulta, hogy már évekkel ezelőtt is kapcsolatba került Andreas Seidllel, aki jövőre a McLarennél lesz a főnöke, néhány éve viszont a Porschénél töltött be hasonló pozíciót.
Az ausztrált pedig szerették volna megnyerni a Le Mans-i projektjükhöz: Seidl maga is elismerte, hogy 2015-ben indulhatott volna Ricciardo a legendás 24 óráson – méghozzá azzal az autóval, amelybe végül Nico Hülkenberg ült be aktív F1-esként, s amellyel a német meg is nyerte a versenyt. Csakhogy a Red Bull akkor meggátolta ezt:
„Igen, voltak egyeztetéseink akkoriban” – idézi Seidlt az Autosport.com szaklap. „Sajnos akkor nem kapta meg az engedélyt arra, hogy csatlakozzon a projekthez. Érdekes tapasztalat lett volna nekünk és neki is. Az autó, amellyel indult volna, később meg is nyerte a Le Mans-t.”

10:10-től F2-es futam, majd jön az F1 - íme a szombati program
https://formula.hu/parc-ferme/27341
Mutatjuk, hogy mikor érdemes bekapcsolni a tv-t szombaton:
10:10 Formula-2, 1. futam (tv: M4 Sport, élő)
12:00 - 13:00 Formula-1, 3. szabadedzés (tv: M4 Sport, élő)
15:00 - 16:00 Formula-1, Időmérő (tv: M4 Sport, élő)

fotó: dppi
Sainznak szerveznek külön tesztet, Ricciardónak és Vettelnek nem
https://formula.hu/parc-ferme/27347
A Ferrari új szerzeménye, Carlos Sainz csütörtökön beszélt arról: az egyetlen hivatalos 2021-es háromnapos teszt – amelyet Charles Leclerc-rel kell elfeleznie – biztosan kevés lesz ahhoz, hogy integrálódjon új csapatába: a megoldás egy privát gyakorlás lehet korábbi modellel. Pénteken, a csapatvezetők sajtótájékoztatóján Mattia Binotto meg is erősítette: dolgoznak rajta, hogy Sainz januárban a csapat két évvel ezelőtti modelljét tesztelhesse.
„Az biztos, hogy másfél nap nagyon kevés idő. Nyilván próbálunk valamit szervezni Carlos számára, hogy gyorsíthassunk a csapatba való integrációján, a mérnökökkel, autóval, munkamódszerünkkel, folyamatainkkal való ismerkedésen. A szimulátor fontos lesz ebben a tekintetben, de próbálunk összehozni egy tesztet is január környékén egy korábbi autóval, hogy beilleszkedhessen és megismerhesse a folyamatokat és csapattagokat” – mondta Binotto az online sajtótájékoztatón, melyen a Formula.hu is részt vett.
A másik két csapatváltónak, a McLarenhez igazoló Daniel Ricciardónak és az Aston Martinhoz pártoló Sebastian Vettelnek is ugyanennyi hivatalos tesztlehetőség jut, ennek ellenére leendő csapataik számukra nem intéznek privát tesztet. Andreas Seidl a McLaren Mercedes-motorra váltását nevezte meg kizáró okként, Otmar Szafnauer pedig arra hivatkozott, hogy a csapatnak nem áll módjában kétéves autót bevetni – hogy miért, nem részletezte, csak azt, hogy Vettel helyette sokat fog szimulátorozni.

Vettelé az év rádiózása: „Who let the dogs out?”
https://formula.hu/parc-ferme/27348
A Bahreini Nagydíj második edzésén egy pályára szaladó kutya okozott (másodjára) piros zászlós megszakítást, a Ferrari németje pedig le is csapta a magas labdát, s az év rádiózását produkálva elkezdte énekelni a Who let the dogs out? című slágert, hozzátéve, hogy ha tudja, hogy a kutyákat is beengedik a pályára, elhozta volna a sajátját is…
SEB!#F1 #BahrainGP pic.twitter.com/E7dHEeUreK
— Mattzel89 (@Mattzel89) November 27, 2020
Amikor két autóra hat pilótát szerződtetett a Sauber…
https://formula.hu/parc-ferme/27343
Legutóbbi podcastadásunkban az F1 utóbbi évtizedeinek legnagyobb botrányait vettük sorra, és természetesen nem mehettünk el szó nélkül amellett, amikor a 2015-ös évadnyitó Ausztrál Nagydíjon egy sereg pilóta állította, hogy leszerződött a Sauberrel, az élükön a bíróságot is meglátogató Giedo van der Gardével. A vonatkozó részt 27:34-től hallgathatjátok:
F2: A rivális a pole-pozícióban, Schumacher csak tizedik
https://formula.hu/parc-ferme/27345
Közel két hónapos szünet után bahreini duplával zárul a Formula-2-es szezon. Mick Schumacher a bajnokság éllovasaként érkezett Szahírba, jelentős, 22 pontos előnnyel, üldözője, Callum Ilott viszont már a pénteki – szokásostól eltérően két F1-es szabadedzés közé beszorított – időmérőn elkezdte a felzárkózást, hiszen idei ötödik pole-pozíciója megszerzésével 4 pontot máris lefaragott hátrányából. Mick Schumacher több mint nyolc tizedmásodpercet kapott a másik Ferrari-akadémistától, szombaton 10:10-kor a 10. rajthelyről kell felzárkóznia.

Ilott mellől az első sorból az idei időmérőkön többször megvillanó Felipe Drugovich indul, a második sort Dan Ticktum és Marcus Armstrong alkotják. Még Schumachernél is rosszabbul alakult a kvalifikáció a pontverseny harmadik helyezettje, Yuki Tsunoda számára, aki megforgást követően lefulladt a pályán. A piros zászlót kiváltó incidensig nem volt gyorsköre, így a Red Bull protezsáltja csak a mezőny legvégéről indulhat.
Az időmérő edzés eredménye:
| Versenyző | Csapat | Köridő | Hátrány | |
| 1 | Callum Ilott | UNI-Virtuosi | 1:41.479 | |
| 2 | Felipe Drugovich | MP Motorsport | 1:41.870 | 0.391 |
| 3 | Dan Ticktum | DAMS | 1:42.047 | 0.568 |
| 4 | Marcus Armstrong | ART Grand Prix | 1:42.052 | 0.573 |
| 5 | Guanyu Zhou | UNI-Virtuosi | 1:42.065 | 0.586 |
| 6 | Giuliano Alesi | MP Motorsport | 1:42.074 | 0.595 |
| 7 | Nikita Mazepin | Hitech Grand Prix | 1:42.139 | 0.660 |
| 8 | Jehan Daruvala | Carlin | 1:42.191 | 0.712 |
| 9 | C.Lundgaard | ART Grand Prix | 1:42.259 | 0.780 |
| 10 | Mick Schumacher | Prema Racing | 1:42.283 | 0.804 |
| 11 | Louis Delétraz | Charouz Racing System | 1:42.316 | 0.837 |
| 12 | Roy Nissany | Trident | 1:42.338 | 0.859 |
| 13 | Pedro Piquet | Charouz Racing System | 1:42.481 | 1.002 |
| 14 | R.Shwartzman | Prema Racing | 1:42.654 | 1.175 |
| 15 | Jack Aitken | Campos Racing | 1:42.848 | 1.369 |
| 16 | Théo Pourchaire | BWT HWA RACELAB | 1:42.967 | 1.488 |
| 17 | Marino Sato | Trident | 1:43.170 | 1.691 |
| 18 | Sean Gelael | DAMS | 1:43.191 | 1.712 |
| 19 | Guilherme Samaia | Campos Racing | 1:43.286 | 1.807 |
| 20 | Luca Ghiotto | Hitech Grand Prix | 1:43.366 | 1.887 |
| 21 | Artem Markelov | BWT HWA RACELAB | 1:44.019 | 2.540 |
| - | Yuki Tsunoda | Carlin | 1:57.048 | 15.569 |
Négy éve ezen a napon: Rosberg a világbajnok, Hamilton csak gratulálhat
https://formula.hu/parc-ferme/27342
2016. november 27-én koronáztak utoljára világbajnoknak olyan F1-es pilótát, akit nem Lewis Hamiltonnak hívtak. Nico Rosberg szinte tökélets szezont futott abban az évben, a végén pont annyit "koptatott" el az előnyéből, hogy bajnok legyen és bár Hamilton szándékosan lassan haladt és megpróbálta a többiek "ölébe lökni" csapattársát, ez nem jött össze - Rosberg megcsinálta, bajnok lett, Hamiltonnak pedig nem maradt más, mint a gratuláció.
Az F1 erről készített rövid videója ezen a linken, vagy a Youtube-ra átkattintva megtekinthető!
Rali: Megvan a 2021-es hazai versenynaptár-tervezet
https://formula.hu/parc-ferme/27340
Itt vannak a futamok és hogy melyik osztály versenyezhet rajtuk:

fotó: Bitto Zsolt
Ez a három pálya esélyes a kieső Vietnám helyére – az anyagiak (is) dönthetnek közöttük
https://formula.hu/parc-ferme/27337
A Formula-1 által néhány hete kiadott előzetes 2021-es versenynaptár rekordot jelentő 23 fordulót tartalmaz, ám az eredetileg a Vietnámi Nagydíjnak fenntartott április 25-i hely üresen áll. A szokatlan okokból elmaradó futam helyére így több pálya is pályázhat: az Olasz Automobil Klub elnöke, Angelo Sticchi Damiani szerint például Imola szeretné megkaparintani a lehetőséget. Mikor ennek lehetőségéről kérdezte a Gazzetta dello Sport az F1 sportigazgatóját, Ross Brawnt, a szakember azt is elárulta, kik vannak még versenyben: „Jó versenyt láttunk idén Imolában, ahogy Portugáliában és Törökországban is, szóval még minden nyitott. Meglátjuk, hogyan alakulnak a fejlemények.”
Brawn viszont azt is elismerte, hogy ezúttal az idei koronavírus-járvány miatti speciális helyzettel ellentétben a döntésben már jóval nagyobb szerepet fognak játszani az anyagi szempontok is: „Kétségtelen, hogy jövőre szeretnénk visszatérni a normál kerékvágásba, ezért kereskedelmi szempontból is alaposan mérlegeljük a dolgokat. Néhány ország jobb helyzetben van másoknál, mert jobb kereskedelmi ajánlatot tudnak tenni, s ezt számításba kell vennünk. A lehető leggyorsabban vissza kell térnünk a normál pénzügyi szintre.”

Kötelezővé teszik minden F1-es és MotoGP-pályán a fénypaneleket
https://formula.hu/parc-ferme/27338
Csütörtökön bejelentették, hogy 2022-től kezdődően minden Formula-1-es és MotoGP-s nagydíjnak otthont adó pálya számára előírás lesz a főként a zászlójelzéseket és egyéb fontos üzeneteket – például biztonsági autó pályára küldése – közvetítő LED-panelek felszerelése. Az F1-ben már most is rendszeresen használják ezeket (a MotoGP-ben még nem gyakori), ám eddig az F1 promótere szállította őket versenyről versenyre. Két év múlva viszont már az FIA Grade 1-es és a FIM Grade A-s minősítéshez is szükséges lesz a fénypanelek kihelyezése, ezzel is növelve azok biztonságát, míg 2023-tól már többek között a WEC és a Superbike-világbajnoki viadaloknak otthont adó helyszínek számára is előírják ugyanezt.

Déltől jön az F1-es szabadedzés, aztán az F2-es időmérő - íme a mai program
https://formula.hu/parc-ferme/27339
10:35-től kezdődik a mai program Bahreinben, íme a menetrend:
Péntek (november 27.)
10:35 - 11:20Formula-2, Szabadedzés
12:00 - 13:30Formula-1, 1. szabadedzés(tv: M4 Sport, élő)
14:15 - 14:45Formula-2, Időmérő(tv: M4 Sport, élő)
16:00 - 17:30Formula-1, 2. szabadedzés(tv: M4 Sport, élő)

fotó: dppi
Stroll még a reggelizőasztalhoz is magával viszi a pole-pozíciós díját
https://formula.hu/parc-ferme/27336
A kanadai két hete óriási meglepetésre végzett az élen az F1-es Török Nagydíj időmérőjén, s úgy tűnik, az ezért járó díjabroncsot minden pillanatban maga mellett akarja tudni:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Ferrari-csocsó: Vettelnek nem nagyon megy a kapuban
https://formula.hu/parc-ferme/27334
A Ferrari-pilóták egész szezonon át tartó kihívássorozatában a Leclerc csapat és a Vettel csapat ezúttal asztalifociban mérkőzött meg. Amikor Sebastian Vettel mozgatta a hátsó traktus bábuit, csak úgy potyogtak a gólok a kapujába és 5:0-ra elvesztették a mérkőzést. Noha visszavágót kértek és Vettel átállt a csatár posztjára, ekkor is csak egy kicsit tudtak maszkírozni Charles Leclerc-ék fölényén, akik ezúttal 5:2-re nyertek. Nem is volt kérdés, ezen a terepen melyik fél a jobb.
Könnyen vezethető, de lassú autót hagyományoznak utódjaikra Magnussenék
https://formula.hu/parc-ferme/27335
A hírek szerint két újonc ülhet a Kevin Magnussen és Romain Grosjean párosától megváló Haas felszabadult autóiba: Mick Schumacher debütálása borítékolható, csapattársa szintén a Formula-2-ből Nyikita Mazepin lehet. A Bahreini Nagydíj sajtótájékoztatóján azt kérdezték a versenyzőktől, milyen autót hagyományoznak utódjaikra.
„Nem tudom, hogy ők érkeznek-e, de bárki fog beülni, nem gondolom, hogy nehezen vezethető autót kap – legalább” – mondta Magnussen az online sajtótájékoztatóra meghívott lapoknak, köztük a Formula.hu-nak. „Sokszor, amikor az autót vezettem, azt gondoltam, most biztos versenyképesek leszünk, mert az érzés jó. De nem voltunk azok… Lassúak vagyunk, mert kicsit mindenből hiányzik. Emiatt vagyunk versenyképtelenek, nem azért, mert az autót olyan nehéz lenne vezetni.”
Grosjean is egyetértett csapattársa összegzésével: „Az F1 általában nehéz az újoncok számára, de ahogy Kev elmondta, az autó kissé alulkormányzott jellegű, így ebben a tekintetben nem túl nehéz vezetni. Nem tudom, mi várható a 2021-es gumikkal, de az biztos, hogy gyorsabb lesz, mint amihez hozzá vannak szokva” – mondta a francia.

Fotó: Haas