DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 18. hétfő

Egész jól néz ki a szingapúri parc fermé

Ezen a téren biztos, hogy egyedi a szingapúri helyszín:

 

Alpine: Próbáljuk megoldani a kommunikációs problémát Gaslyval

A Japán Nagydíj végén alaposan kiborult Pierre Gasly, aki a középső ujját mutogatva vette tudomásul az Alpine döntését – az eset után Bruno Famin, az Otmar Szafnauer elbocsátása óta megbízott csapatfőnökként dolgozó szakembert kérdezték arról, hogy Gasly egyébként mennyire tudott beilleszkedni Enstone-ban.

„Szerintem most már hozzászokott a csapathoz. Próbáltuk is neki megadni a lehető legjobb környezetet, és igyekszünk megoldani némi kommunikációs problémát közte és a technikai csapat között” – mondta Famin.

„Próbáljuk kényelmesebbé tenni a helyzetet, hogy a srácok többet figyeljenek és cseréljenek eszmét, ő pedig szintén figyeljen jobban arra, amit a mérnök mond neki. Ez oda-vissza működik. Szerintem megszokja a csapatot, és a csapat is tesz erőfeszítéseket az irányába.”

f1-gasly-alpine

MotoGP reggel, aztán jön a WRC, a Superbike, a NASCAR és a Kamion-Eb: a vasárnapi program

F1 nélkül is lesz mit nézni vasárnap: a MotoGP programja már reggeli időtöltésnek ígérkezik, de nap közben sem maradunk motorsport nélkül. Íme a menetrend.

Vasárnap (október 1.)  
03:45-03:55 MotoGP, Warm up (arena4plus.network4.hu, előfizetés után élő)
05:00 Moto3, Futam (tv: Aréna4, élő)
06:15 Moto2, Futam (tv: Aréna4, élő)
08:00 MotoGP, Futam (tv: Aréna4, élő)
12:00 Superbike, Superpole-futam (tv: Match4, élő)
13:07-18:15 WRC, 3. nap, 13-16. szakasz (WRC+, előfizetés után élő)
14:10 Kamion-Eb, 3. futam  
15:00 Superbike, 2. futam (tv: Eurosport 2, élő)
16:25 Kamion-Eb, 4. futam  
20:00 NASCAR Cup Series, Futam (tv: Match4, élő)

motogp

Hamilton látogatást tett a Mercedes gyárában

A Japán Nagydíjat követően úgy fogalmazott Hamilton, hogy minden eddiginél komolyabb munka vár a csapatra, ha el akarják kapni a Red Bullt, és mindenkinek emberfelettit teljesítményt kell ehhez hozzátennie. Ugyanakkor a brit már többször is hangsúlyozta, hogy nem elégedett a csapat által kijelölt tervezési és fejlesztési útvonallal, így most látogatást tett a Mercedes brackley-i gyárában.

"Már második éve vagyunk másodikok a Red Bull mögött, így biztosra kell mennünk azt illetően, hogy az előttünk álló télen hibátlan munkát végzünk és legalább megfelezzük az idei hátrányunkat a következő szezon kezdete előtt."

Őrületes pilótamozgás lehet 2024-ben az F1-ben?

Komoly átigazolási időszak, vagy ahogy a közzsargon hívja, silly season elé nézhetünk jövőre, ugyanis a mezőny több mint kétharmadának lejár a szerződése a 2024-es szezon végén, s miután a Red Bullnál Sergio Perez helye nem tűnik betonbiztosnak, 2026-ban érkezik az Audi, Alonso pedig még egy évvel idősebb lesz, emellett pedig nyilván újoncok is bemutatkoznának az F1-ben, nem kizárt, hogy minden idők egyik legőrültebb pilótapiaca vár ránk 2024-ben.

Jelenleg már csak egyetlen hely kiadó a következő F1-es szezonra: egyedül Logan Sargeant ülése kérdéses a Williamsnél.

Új fejlesztést tervez F1-es motorjával a Honda

Ugyan a jelenlegi szabályok értelmében nem kaphatnak teljesítményfejlesztést az F1-es motorok, de megbízhatósági javításokat igen, ezekből pedig minden esetben teljesítmény is születik, így teljesen azért nem tudták befagyasztani a fejlesztéseket.

A Honda főnöke, Koji Watanabe pedig ki is mondta a De Telegraafnak, hogy további fejlesztések érkeznek a japánok erőforrásához 2024-re – ugyan hivatalosan a Red Bullé a projekt, de a valóságban természetesen ugyanúgy a Honda végzi a munkát.

„Ugyan talán nem fejlesztünk semmit az erő és a teljesítmény terén, de más területeken érhetünk el fejlődést a motorral. A Ferrari is jelentősen fejlesztette a magáét, a Mercedes ERS-rendszere is nagyon erős, és mi is fejleszteni fogunk 2024-re a megbízhatóság terén. Egyértelműen készülünk valamivel” – mondta Watanabe.

f1-redbull-honda

Óriási veszteséget könyvelhetett el a 2022-es F1-es szezonban az Aston Martin

Közel 53 millió angol fontos veszteséget jegyzett az Aston Martin Formula-1-es alakulata a 2022-es évad során – derült ki az istálló friss beszámolójából. Ez csaknem 10 milliós növekedést jelent az azt megelőző szezonhoz képest. Mindezt annak ellenére, hogy a pénzdíjak és a szponzoriációk révén 32 millió fonttal nőtt a forgalma az Astonnak, csakhogy hasonló mértékben emelkedtek a versenyzés költségei: 107 millió fontról 152 millióra – nem kis részben az idén nyáron átadott új kampuszra költött anyagiak okán.

Érdekes részlet még, hogy az AMR GP  1 835 000 fontot fizetett a Falcon Racing Servicesnek Lance Stroll versenyzési szolgáltatásaiért, cserébe ők 1 125 000 fontos szponzori bevételt produkáltak. A jelentésből többek között az is kiderült, hogy az F1-es istálló összesen 504 embert foglalkoztat: 81-en adminisztrációs feladatot látnak el, 423-an pedig a gyártási, tervezési és műszaki részlegen dolgoznak.

f1-aston_1

Új keverékkel kísérletezik az F1-es Mexikóvárosi Nagydíjon a Pirelli

Miközben a sorban még a Katari Nagydíj következik majd a jövő hétvégén, a Pirelli bejelentette az első három amerikai fordulóra szánt gumikiosztását. Austinban és Interlagosban változatlan lesz a felhozatal a 2022-es Formula-1-es idényhez képest, hiszen ismét a középső három, azaz a C2-es, C3-as és C4-es keverékek lesznek használatban. A két említett futam között, Mexikóvárosban viszont egy fokozattal lágyabb lesz a kiosztás, mint tavaly, így a C3–C4–C5 legpuhább trióból válogathatnak majd a csapatok.

Ennél is érdekesebb, hogy Mexikóban a két pénteki szabadedzésen a C4-es abroncs egy új változatát is kipróbálhatják az istállók és a versenyzők. Ezzel már 2024-et tartja szem előtt a Pirelli, amely két extra szettet biztosít ezekből az alakulatoknak pilótánként. Nem ez lesz az első kísérleti gumi, amelyet kipróbál a gyártó az elmúlt hetekben: a Japán Nagydíjon a C2-es keverékből teszteltek egy új verziót, amely azonban a Pirelli elmondása szerint sem nyújtotta a várt több tapadást.

f1-pirelli-gumik_2

Binder nyolcéves körrekordot döntött, Quartararo és Marquez bukott

Alig néhány nappal az Indiai GP után már Motegiben, a Japán Nagydíj pénteki edzésein gurult pályára a MotoGP mezőnye. A délutáni tréningnek volt tétje, hiszen az döntött a Q2-be jutásról. A legjobb köridőt a KTM új karbonvázát próbálgató Brad Binder érte el, sőt 1:43,489-es idejével Jorge Lorenzo 2015-ös pályarekordját is átadta a múltnak a dél-afrikai. Mögötte a vb-éllovas Francesco Bagnaia lett a második, de a ducatis összességében szenvedett az edzésen, nagyon izgága volt alatta a Desmosedici. Aleix Espargaro fért a háromba az Apriliával, majd jött a két összetettbeli kihívó, Jorge Martin és Marco Bezzecchi. A top 10-be és ezzel az időmérő második szakaszába Fabio di Giannantonio, Johann Zarco, Maverick Vinales, Pol Espargaro és Jack Miller fért még be.

A Honda és a Yamaha múlt heti váratlan remeklésének egyelőre nemigen van nyoma Motegiben: mindegyik versenyzőjük Q1-re kényszerül szombaton. Fabio Quartararo és Marc Marquez ráadásul egy-egy bukást is bemutatott péntek délután, sőt a yamahás francia kissé sántikált is az esését követően. A sort a mugellói lábtörése után visszatérő Alex Rins zárta, komoly lemaradással, így az is kérdéses lehet, hogy az LCR-es spanyol folytatja-e a hétvégét.

FRISSÍTÉS: Nem sokkal az edzés után az LCR be is jelentette, hogy Rins nem folytatja a hétvégét a jobb lábában érzett fájdalom miatt.

A péntek délutáni edzés eredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):

motogp-fp2-motegi

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Rendeltek egy csomó Red Bullt Hamiltonéknak?

Elképesztő történetről számolt be az olasz Gazzetta, s nyomán számos más lap: a Japán Nagydíj pénteki napján Lewis Hamilton mögött egy tévéinterjúban feltűnt egy QR-kód, melynek segítségével italt lehet rendelni a Mercedes hospitalityben, s élelmes rajongók kaptak az alkalmon, s elárasztották rendelésekkel a kiszolgáló személyzetet. Legnagyobbrészt Red Bullokat rendeltek Hamilton és csapattárs, George Russell számára – ugyanis egy csapaton belüli forrás elmondása szerint a „rivális” energiaitalból is tartanak valamennyit, csak épp nem verik nagydobra.

pf-hamilton-drink

Hamar megérkezett azonban a cáfolat is a csapat részéről, melyben egyrészt kijelentették, hogy nem tartanak Red Bullt a hospitalityben, másrészt pedig azt is leszögezték, hogy a QR-kódos rendelőrendszer csak a helyszínen működik, azaz a tréfás kedvű rajongók nem tudták volna otthonról végrehajtani ezt az akciót – ahogy azt is cáfoltál, hogy az értesülés a csapaton belülről származott volna.

Vasseur szerint a McLaren már nyár eleje óta ilyen jó

A július óta remek formában lévő McLaren minden eddiginél erősebb hétvégét teljesített Suzukában, aminek kapcsán Andrea Stella csapatfőnök a verseny után nem győzte méltatni istállóját, azt hangsúlyozva, hogy mekkora utat jártak be a bahreini szezonnyitó óta. Fred Vasseur, a Ferrari csapatfőnöke viszont kissé máshogy értelmezi a látottakat, szerinte ugyanis a McLarennek csak a szezon legelején voltak nagy problémái:

vasseur

„Szerintem máshogy értelmezzük a szezont. Az elején komoly gondjaik voltak, de nagyon gyorsan magukra találtak, hiszen már Barcelonában is a második sorban voltak. Ha jól emlékszem, Max és Carlos után Lando és Lewis jött a második sorban. Már ekkor versenyképesek voltak. És talán ez a pálya most jobban feküdt az ő autójuknak, mint a miénknek” – mondta a francia szakvezető.

Vasseur arra is kitért, hogy az autó fejlődése a versenyzőre is jó hatással van, ezáltal egy-egy fejlesztés többet is hozhat összességében, mint amennyivel maga az autó jobb lesz: „Minden egyes alkalommal, amikor előrelépsz, azzal a versenyző előrelépését is segíted, ezzel egyfajta hólabda-hatást hozol létre. De persze ezek csak kis lépések, ha a Red Bullhoz mérjük őket!”

norris-singapore-3

Erősorrend: Norris egyre feljebb lép, Sargeant katasztrofális

A Formula Podcast futamértékelő adásainak állandó eleme a pontozás: a műsor két állandó szereplője, Mészáros Sándor, az egyetlen állandó F1-es akkreditációval rendelkező magyar újságíró, valamint Gellérfi Gergő, az Autósport évkönyv szerkesztője a mezőny minden tagjának hétvégi teljesítményét 1 és 10 pont között értékelik. A pontozás során az elért eredmény mellett a körülmények, az autóban rejlő lehetőségek, a csapattárshoz viszonyított teljesítmény, az elkövetett hibák mennyisége és az összbenyomás is szerepet játszanak. Kerek 10-est csak a tökéletes vagy ahhoz nagyon közeli versenyhétvége érdemelhet, a 6-os az átlagos teljesítmény, míg 3-tól lefelé már az F1-ben évente csak néhány alkalommal látható botrányos produkciókat értékeljük.

A Japán Nagydíjat követően így áll a pilótarangsor az eddigi pontszámok átlaga alapján:

podcast-rankings-suzuka

A mögöttünk hagyott suzukai hétvégén a futamgyőztes Max Verstappen kapta a legmagasabb pontszámot, de kiemelkedő értékelés jutott Lando Norrisnak is, míg a másik végletet Logan Sargeant képviseli, aki az első pilóta a pontozás 2021 eleje óta íródó történetében, akinek hétvégéjét mindkét podcaster 1-esre értékelte. Az összes suzukai pontszám a Formula Podcast futamértékelőjében hallható:

 

Horner cáfolta, hogy F1-es ülést ígértek 2025-re Lawsonnak

Az AlphaTauri a Formula-1-es Japán Nagydíj hétvégéjén jelentette be, hogy 2024-ben is a Yuki Tsunoda, Daniel Ricciardo duóval fognak rajthoz állni, így az ausztrált az elmúlt futamokon – és várhatóan még Katarban is – helyettesítő Liam Lawson újra tartalékosi szerepkörbe szorul a Red Bull kötelékeiben, a beugróként is meggyőző teljesítménye ellenére. Egyes értesülések arról számoltak be, hogy ugyanakkor a Red Bull garantált ülést ígért Lawsonnak a 2025-ös idényre valamelyik csapatuknál – ám amikor Christian Hornert kérdezte erről a Sky Sports, a csapatfőnök cáfolt:

„Az életben semmire sincs garancia. Remek munkát végzett, lenyűgözött minket. Pontosan azt tette, amit kérhettünk volna, hogyan ragadja meg a lehetőséget Daniel távollétében. Néhányan felkapták erre a fejüket és sokat használt neki. Tovább fogjuk fejleszteni, amint visszatér a teszt- és tartalékversenyzői szerepkörbe, és egyértelműen jelölt lesz 2025-re” – fogalmazott az új-zélandi pilóta kapcsán Horner.

f1-lawson-alphatauri

„Talán már meg is győztek” – Marquez világosan tudja, mit akar

Hetek óta a MotoGP-t leginkább lázban tartó téma, hogy miképp dönt Marc Marquez. A spanyolt 2024 végéig szerződés köti a Repsol Hondához, ennek ellenére tartja magát a pletyka, hogy a Gresini Ducatin köthet ki, s a misanói teszt után maga a nyolcszoros világbajnok is arról beszélt az új Honda-prototípus kipróbálása után, hogy több opciója van. Természetesen a Japán GP csütörtöki médianapján sem kerülhette ki a jövőjére vonatkozó kérdéseket – így felelt arra, hogy döntött-e már:

„Eléggé tiszta az, amit gondolok. Mentális oldalról szemernyi kétségem sincs magamban vagy annak kapcsán, mi a legjobb ebben a helyzetben. Nemcsak itt, hanem már az előző versenyeken is azon dolgoztunk, hogy megtaláljuk a legjobbat a projekt szempontjából a jövőre nézve, és hogy a lehető leghamarabb a legjobb eredményeket érhessük el. A cél ugyanaz: a legjobb módot találni arra, hogy a projekt jövője a legjobban fejlődhessen” – idézi Marquezt a Motorsport.com portál.

A 30 éves motoros elismerte, hogy a hétvégén találkozik a Honda vezérkarával, de mint rámutatott, ez az előző években is így történt a japán gyártó hazai futamán, s a hétvégén nem várható hír vagy bejelentés az ügyben. Arra a kérdésre, hogy vajon mit mondhatnak neki a HRC emberei, amivel meggyőzhetik a projekt közeljövőbeli sikerességéről és maradásáról, Marquez szintén kitérő-rejtélyes választ adott:

„Talán már meg is győztek. Sosem mondtam, hogy jobbra vagy balra megyek. Csak annyit mondtam, hogy a legjobb megoldást keresem és a legjobbat akarom a projektnek. Ezen dolgozunk közösen, hiszen a kapcsolatunk nem egyszerű motoros-gyártó viszony. Ez egy különleges kapcsolat, hosszú évek óta vagyunk együtt, rengeteg dolgot adtak nekem és én is nekik.”

motogp-marquez-honda_1

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Kubica és Berger is bejelentkezett Mészáros Sándor Hungaroring-sétáján

A Formula.hu F1-es utazó riportere, Mészáros Sándor idén már másodszor sétálta körbe egy csapat F1-es szurkolóval a Hungaroringet. Szerkesztőségünk oszlopos tagja pedig ezúttal meglepetéssel is készült a résztvevők számára: a séta egy pontján Gerhard Bergert, később pedig Robert Kubicát szólította meg. Mindkét korábbi pilóta szólt a Hungaroringen sétálókhoz, néhány perc erejéig ők is bekapcsolódtak az eseménybe.

 

All-Star golftornán vett részt Carlos Sainz

A Ferrari F1-es pilótája Rómában lépett pályára a Ryder Cup All-Star gálameccsén többek között a teniszklasszis Novak Djokovics ellenébn. A spanyol versenyzőt megtapsolta az itáliai publikum, és több szép megmozdulása is volt az esemény során, bár végül vereséget szenvedtek Djokovicséktól.

 

Lawson: A Red Bull folyamatos nyomása felkészített a váratlan helyzetekre

A Daniel Ricciardo helyére beugró Liam Lawson nem jutott F1-es versenyüléshez a 2024-es szezonra, azonban amellett, hogy mindenképpen ez az egyik életcélja, nem fog mindenáron loholni a lehetőség után. Az új-zélandi pilóta még Japánban nyilatkozta azt, hogy nem valószínű, hogy jövőre a Williams pilótája lesz.

"A Red Bull versenyzője vagyok. Sajnálatos módon jövőre az összes Red Bull-ülés foglalt, ami azt jelenti, hogy én csak tartalékos lehetek. Leszegem a fejem, és megpróbálom a lehető legtöbbet kihozni ezekből a versenyekből. Természetesen a célom az, hogy Formula-1-es pilóta legyek, így mindent meg fogok tenni azért, hogy ez a jövőben hosszabb távon is megvalósuljon. Ha egy pozitívuma volt a Red Bull-os nevelésnek, az az, hogy folyton nyomás alatt kellett teljesítenünk. Én már öt éve itt vagyok, így mondhatni, felkészültem az ilyen szituációkra."

Russell szerint ez élete legjobb szezonja

Furcsán hangozhat a címben szereplő kijelentés George Russell szájából, azt követően, hogy a Japán Nagydíj után konkrétan azt mondta, hogy kuka az egész éve. Azonban az eredménytelenség ellenére saját maga teljesítményével és kiegyensúlyozottságával meg van elégedve a futamgyőztes versenyző. "Ha csak a színtiszta teljesítményt vesszük számításba, akkor ez életem eddigi legjobb idénye" - mondta Russell a Racing News 365-nek.

"Eldobtunk 60 pontot különböző okok miatt. Ezek között voltak balszerencsésen alakuló időjárási körülmények, technikai problémák és versenyzői hibák" - ismerte el Russell. "Szeretném, ha megőriznénk a második helyet a konstruktőri világbajnokságban. Azt hiszem, már az első futamtól egyértelmű volt, hogy nem leszünk harcban a végső győzelemért. Fogalmam sincs, hogy ez hatással volt-e rám vagy sem, de abban biztosak lehetnek, hogy ha újra esélyünk nyílik a vb-címért harcolni, akkor visszatérek arra az útra, ahogyan harcolni kell egy vb-címért."

„Sok váláshoz fog vezetni a 22-23 F1-es futam” – Ecclestone

Az elmúlt két idényben 22 fordulóból állt a Formula-1-es világbajnoki szezon, s végül idén is ez a szám alakult ki a Kínai és Emilia-romagnai Nagydíjak törlése után, 2024-ben viszont újfent megpróbálkoznak a 24 állomással. Márpedig az F1 korábbi vezére, Bernie Ecclestone szerint – akinek az idején bővült a versenynaptár 20 fordulósra – ezzel a Liberty Media túlfeszíti a húrt:

„A véleményem az, hogy 18 futam elegendő” – nyilatkozta a 92 éves üzletember a Daily Mailnek. „Mi is futottunk 20-at, és gyakran gondoltam azt, hogy kicsit sok. Gondolni kell a csapatokra is, rövidesen dupla személyzetet kell alkalmazniuk. 22-23 nagydíjjal sok válás lesz, csak idő kérdése. Persze megértem a kereskedelmi részleg embereit, hiszen elmondhatják, hogy hosszú távú szerződéseket írnak alá, s ez sok pénzt hoz a cégnek, amelynek dolgoznak. Elmondhatják, hogy tízéves megállapodásokat kötnek, és ez pillanatnyilag jó üzletileg számukra.”

„De én kétségkívül maradnék inkább 18 presztízzsel bíró versenynél. Méghozzá azért, mert nem tudhatjuk, mennyire hosszú távúak ezek a szerződések, nem döntenek-e úgy hirtelen, hogy már annyira nem is működik jól számukra a dolog és nem szállnak-e ki” – fogalmazott Ecclestone. Hozzátette: az is „őrület” szerinte, hogy az F1 új tulajdonosai amerikai módon akarják futtatni a sportágat.

f1-ecclestone_1

fotó: DPPI

Norrisszal is egyeztet az F1-es szerződéshosszabbításról a McLaren

Oscar Piastri 2026 végéig tartó szerződéshosszabbítása után Lando Norrisszal is beszélget a folytatásról a McLaren: Andrea Stella csapatfőnök szerint már elkezdték az egyeztetéseket arról, hogy a brit pilóta 2025 végéig, tehát a mostani után még két szezonra szóló kontraktusát elnyújtsák a továbbiakra.

„Egyértelműen egyeztetésekben vagyunk Landóval. Ezek pozitív egyeztetések, és elégedettek vagyunk azzal, ahogy zajlanak” – ennyit árult el Stella Japánban a folyamatban lévő beszélgetésekről.

Norris után ismét érdeklődik a Red Bull, és sok más csapat is szívesen látná a soraiban, de a jó formában lévő McLaren természetesen legalább ugyanennyire szeretné megtartani Piastri mellé – többször hallhattuk Wokingból azt, hogy rá építik a következő éveket is. 

Norris, Piastri és a McLaren helyzetéről Pitwall című műsorunk legutóbbi adásában is beszéltünk:

Egy korábbi F1-es pilóta szerint kriminális Perez teljesítménye és készen áll a visszavonulásra

A korábbi F1-es pilóta, Jan Lammers beszélt arról, hogy amit ő lát mostanában Pereztől, az alapján akár véget is érhet a pályafutása a száguldó cirkuszban. Szavait persze értelmes olyan kontextusban olvasni, hogy holland, aki a holland NOS-nek nyilatkozott a kialakult helyzetről:

„Amikor látjuk, hogy Perez mit csinál azzal a gyönyörű autóval, az szinte kriminális. Szerinte ő készen áll a visszavonulásra. Mármint úgy értem, hogy mégis mennyire élvezetes ez most neki? Amit látunk, az a hajtóerő, a motiváció, az élesség, minden totális hiánya. Szerintem Red Bull felkészítheti arra az ülésre Lawsont” – fogalmazott keményen Lammers.

Ugyan bizonyos pletykák akár Logan Sargeant Williams-ülésébe is belehelyezik már az említett Liam Lawsont, aki az AlphaTaurinál nem kapott fix F1-es ülést 2024-re, maga a pilóta tagadta ezeket az értesüléseket.

„Én a Red Bull pilótája vagyok. A Red Bull minden ülése 2024-re, ami sajnos azt jelenti, hogy én egyelőre tartalék leszek” – mondta még Suzukában az új-zélandi, aki megerősítette, hogy az energiaitalosok nem fogják kölcsönadni Grove-ba.

Perez helyzete pedig olyannyira nem egyszerű, hogy ő maga beszélt arról, hogy mentális edzőt fogadott maga mellé a nyári szünetben, mert a nagy nyomás miatt már otthon sem tudott önmaga lenni: erről itt írtunk!

f1-perez-redbull