Hivatalosan is közzétették az F1-es 2024-es versenynaptárát: a tervezet rekordot jelentő 24 futamról szól, de ebben április 21-én benne van a több év kihagyás után visszatérő Kínai Nagydíj is, amelynek sorsa az utóbbi évek tapasztalatai alapján azért egyelőre kérdéses.
Több érdekességre is felfigyelhetünk a naptárban. Az első rögtön az, hogy a szezonnyitó Bahreini és az azt követő Szaúd-arábiai Nagydíjat is szombaton rendezik majd: ennek oka a Ramadán és annak elkerülése. Mivel ősszel Las Vegasban is szombaton rendeznek versenyt, így 2024-ben három futamot is a megszokottaktól eltérő időpontban bonyolítanak majd le.
Érdekesség, hogy a Japán Nagydíj a megszokott őszi időpontjáról átkerül április 7-ére, a szezon negyedik állomásaként utazik majd ide a mezőny, bár a tömbösítés ellenére furcsa, hogy nem back-to-back látogatnak ide a csapatok Melbourne-ből, hanem lesz közte egy üres hétvége (konkrétan a húsvéti ünnepi hétvége), ami valószínűleg ugyanúgy plusz oda-vissza utazást jelent majd a csapatok számára.
További módosítás, hogy az Azerbajdzsáni Nagydíj a megszokott tavaszi időszakról szeptember 15-ére kerül majd.
Három triple headert is beiktatnak a programba, vagyis háromszor is lesz olyan időszak, amikor egymást követő három hétvégén is versenyez majd a mezőny. Először június végén és július elején a Spanyol, az Osztrák és a Brit Nagydíj követi majd egymást ilyen ütemben, aztán október végén Austin, Mexikó és Brazília jön három egymást követő héten, majd a szezont lezáró Las Vegas, Katar, Abu Dhabi hármas is így történik.
Finoman szólva fárasztó lesz így a szezon hajrája, de tegyük hozzá, hogy az egy hónapos nyári szünet után csak négy futamot rendeznek, majd egy újabb egy hónapos őszi szünet következik.
A Magyar Nagydíj ismét az idei helyén, a nyári szünet és a Belga Nagydíj előtti utolsó állomásként került be a programba július 21-én.
Azt az F1-vezérigazgató Stefano Domenicali, az FIA-elnök Mohammed ben Sulayem és maga a Formula-1 közleménye is kihangsúlyozta, hogy a fent említett változtatások az első lépést jelentik a versenynaptár regionalizációjának: emiatt csoportosították a szezon elejére (Szingapúrt leszámítva) a távol-keleti fordulókat, valamint az évadzáró Abu Dhabi Nagydíj elé a Katari GP-t. A cél a következő szezonokban újabb lépéseket tenni ebbe az irányba.
Arról még nem született döntés, hogy mely hétvégéken rendeznek sprinteket.
Az F1 2024-es versenynaptára:
Bahreini Nagydíj, Szahír | Március 2. (szombat) |
Szaúd-arábiai Nagydíj, Dzsidda | Március 9. (szombat) |
Ausztrál Nagydíj, Melbourne | Március 24. |
Japán Nagydíj, Suzuka | Április 7. |
Kínai Nagydíj, Sanghaj | Április 21. |
Miami Nagydíj, Miami | Május 5. |
Emilia-romagnai Nagydíj, Imola | Május 19. |
Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | Május 26. |
Kanadai Nagydíj, Montreal | Június 9. |
Spanyol Nagydíj, Barcelona | Június 23. |
Osztrák Nagydíj, Spielberg | Június 30. |
Brit Nagydíj, Silverstone | Július 7. |
Magyar Nagydíj, Hungaroring | Július 21. |
Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps | Július 28. |
Holland Nagydíj, Zandvoort | Augusztus 25. |
Olasz Nagydíj, Monza | Szeptember 1. |
Azerbajdzsáni Nagydíj, Baku | Szeptember 15. |
Szingapúri Nagydíj, Marina Bay | Szeptember 22. |
USA Nagydíj, Austin | Október 20. |
Mexikóvárosi Nagydíj, Mexikóváros | Október 27. |
Brazil Nagydíj, Interlagos | November 3. |
Las Vegas-i Nagydíj, Las Vegas | November 23. (szombat) |
Katari Nagydíj, Lusail | December 1. |
Abu Dhabi Nagydíj, Yas Marina | December 8. |