Nemet mondott az F1-es szabadedzésre a Mercedes tehetsége
https://formula.hu/parc-ferme/19589
George Russellnek lehetősége nyílt arra Monzában, hogy egy Force India ülésében F1-es pilótaként teljesítse a hétvége első szabadedzését, ám a Mercedes kötelékébe tartozó brit fiatal nemet mondott erre az ajánlatra. Szerinte most az F2-es bajnoki cím a legfontosabb, ahol óriási csatában van Lando Norrisszal, de jó esélye van a bajnoki cím megszerzésére. Russell azt mondta, hogy nem szabad elfelejteni, hogy mi élvez prioritást, márpedig ez most az F2-es szezon - Toto Wolff is megerősítette, hogy a pilóta utasította vissza ezt a lehetőséget. Más kérdés, hogy így idén már aligha kínálják fel neki még egyszer.

fotó: dppi
Már csak a zenei fellépők miatt is megéri kimenni a Szaúd-arábiai Nagydíjra
https://formula.hu/parc-ferme/30326
Ahogyan arra számítani lehetett, elképesztő lesz a sztárparádé az idén debütáló Szaúd-arábiai Nagydíjon, ahol a hétvége folyamán nem kisebb nevk fogják szórakoztatni a közönséget, mint Tiesto - aki már a holland Nagydíjon is fellépett -, David Guetta, A$AP Rocky, Jason Derulo és Justin Bieber, így a szezon legerősebb hétvégéjét egyértelműen Dzsidda produkálja majd, legalábbis a pályán kívüli szórakoztatás terén. Arról a napokban számoltunk be, hogy olyan jól halad az építkezés, hogy már autózni is lehet a szaúdi aszfalton, de még nincsenek teljesen készen a pályával az arabok, így sietniük kell, hiszen már csak nyolc hét választja el őket az első Szaúd-arábiai Nagydíjtól.

Vlogot is készített a Magyar Nagydíjon tett látogatásáról a hollywoodi színésznő
https://formula.hu/parc-ferme/30325
Mint azt megírtuk annak idején, Alexandra Daddario színésznő is ott volt a hungaroringi lelátón az idei Formula-1-es futamon: a hollywoodi hírességet olyan filmekből ismerhetjük, mint a Percy Jackson, az új Baywatch vagy a Törésvonal. Most azt is kiszúrtuk, hogy az egyébként gyakran hazánkba látogató Daddario egy rövid vlogot is készített a Magyar Nagydíjon tett látogatásáról – így az is kiderül, ő hogyan kommentálta a Valtteri Bottas által okozott rajtbalesetet:
Nem sokszor volt ilyen szoros a vb-harc 15 futam után, mint most
https://formula.hu/parc-ferme/30323
A szezon gyakorlatilag kétharmadánál mindössze két pont Lewis Hamilton előnye Max Verstappennel szemben, így roppant izgalmas hét verseny várhat még ránk. A Formula-1 Instagram-oldalán összeszedték azokat az éveket, amikor hasonlóan kiélezett volt az állás a vb-tabella élén 15 forduló után – bizony nem sok ilyen eset volt (persze eleve csak azok a szezonok jöhettek számításba, amikor rendeztek ennyi futamot):
View this post on Instagram
Kinek szurkolna Verstappen, ha nem lenne F1-es versenyző?
https://formula.hu/parc-ferme/30322
Az idei évben már fiatal rajongók is kérdezhetnek a csütörtöki médianapon a Formula-1-es versenyzőktől, a Török Nagydíjon pedig Max Verstappen azt a kérdést kapta, hogy kinek szurkolna a mai mezőnyből, ha ő maga nem lenne versenyző. A holland vb-aspiráns Fernando Alonso mellett tette le a voksát: „Ha nem lennék F1-es pilóta vagy nem sikerült volna bekerülnöm, talán Fernandónak szurkolnék. Szeretem a stílusát, és ahogy versenyez” – fogalmazott a Red Bull-os, akivel egyetértett a mellette ülő Lance Stroll is, hozzátéve, hogy ő eleve Alonso rajongója volt, mielőtt ő maga bekerült az F1-be.
Verstappen válaszával aztán később Alonsót is szembesítették, aki korábban úgy nyilatkozott, hogy a holland miatt nézte az F1-es futamokat az előző két évben, amíg nem indult a versenyeken, s ezt most is elismételte: „Örömmel hallom. A szezon előtt is elmondtam, hogy a tv-k előtt ülve George és Max volt az, akik a leginkább lenyűgöztek – ők adtak hozzá valami extrát, valószínűleg miattuk kapcsoltam be a tv-t” – mondta a spanyol. Ezen a ponton a vele párban lévő Daniel Ricciardo közbeszólt, hogy meg persze miatta is, mire Alonso úgy reagált, hogy „Daniel miatt is, mivel érdeklődéssel figyeltem az autót, amivel ment” – utalt arra az Alpine versenyzője, hogy az ausztrál tavaly még a Renault-nál versenyzett, s az ő helyét vette át visszatérésekor az alakulatnál.

Személyes okokból kihagyja a hétvégi WTCR-fordulót a Zengő Motorsport versenyzője
https://formula.hu/parc-ferme/30324
Szűkszavú közleményt tett közzé csütörtök este a Túraautó-világkupa honlapja, amelyben tudatták, hogy Jordi Gené nem áll rajthoz a hétvégi, a csehországi Mostban rendezendő versenyeken. A közlemény csupán annyit ír, hogy a veterán spanyol személyes okokból hagyja ki a futamokat, a Zengő Motorsport pedig nem indít helyettest, így három pilótával (Boldizs Bence, Rob Huff és Mikel Azcona) képviseltetik magukat.
Gené egyébként a Pure ETCR-ben is a magyar csapatot erősíti, az elektromos szériának jövő hétvégén következik az évadzárója a WTCR-rel közös franciaországi hétvégén, s a spanyolnak matematikailag még a bajnoki címre is van esélye.

F1 és WTCR szerepel a pénteki programban
https://formula.hu/parc-ferme/30315
Formula-1-es szabadedzések mellett a WTCR két gyakorlása és egy időmérője alkotja a pénteki motorsport-programot - íme a menetrend a tv-közvetítésekkel.
Péntek (október 8.)
10:30 - 11:30 Formula-1, 1. szabadedzés (tv: M4 Sport, 11:30, felv.)
12:00 - 12:45 WTCR, 1. szabadedzés
14:00 - 15:00 Formula-1, 2. szabadedzés (tv: M4 Sport, élő)
14:30 - 15:00 WTCR, 2. szabadedzés
16:45 - 17:40 WTCR, Időmérő (tv: Eurosport 2 és Sport2, élő)

Ilyen egy étkezéssel egybekötött pályabejárás
https://formula.hu/parc-ferme/30320
Általában elég sok képet lehet találni a versenyzőkről és a csapat többi tagjáról, amint bejárják az éppen adott pályát, de olyat ritkán, amit csütörtökön osztott meg a McLaren istállója a hivatalos Twitter oldalán. Lando Norris ugyanis menetközben kezdett el jóízűen enni, persze közben azért a munkáról sem feledkezett meg.
Getting a taste of Intercity İstanbul Park. #TurkishGP pic.twitter.com/RCM36pbIfY
— McLaren (@McLarenF1) October 7, 2021
Hamilton elmondta, mi a helyzet a motorjaival
https://formula.hu/parc-ferme/30321
Miközben Max Verstappen autójába a legutóbbi F1-es Orosz Nagydíjon már berakta a negyedik erőforrást (a szabályok egy szezonban három használatát engedélyezik) a Red Bull, bevállalva ezzel a rajtrácsbüntetést is – amelyet aztán a kaotikus végjátéknak is köszönhetően második helyre váltott a holland –, a vb-éllovas Lewis Hamilton esetén még a levegőben lóg, hogy a Mercedesnek is hasonló lépésre kell-e rászánnia magát a hátralévő futamokon. Toto Wolff nemrég úgy nyilatkozott, hogy valóban vannak kérdőjelek az erőforrásokat illetően, és bár szeretnék elkerülni a büntetést, így elképzelhető, hogy sor kerül majd motorcserére, akár már a most hétvégi Török Nagydíjon.
Isztambulban a csütörtöki sajtótájékoztatón maga Hamilton is megkapta a kérdést, hogy mik a legfrissebb fejlemények, várható-e egy negyedik erőforrás beszerelése a W12-esébe, de a brit egyelőre optimista választ adott a Formula.hu jelenlétében: „Pillanatnyilag még elérhető a kettes és hármas számú motorom. Szóval nem látom, hogy betennénk egy negyediket, de ez változhat” – fogalmazott a világbajnoki összetettet két ponttal vezető címvédő.

Fehér autókhoz fehér energitalok illenek
https://formula.hu/parc-ferme/30319
Mint ahogyan arról már korábban beszámoltunk, ezen a hétvégén különleges festést ad a versenygépeinek a Red Bull. Az osztrák istálló a Hondával való kapcsolatát és persze a japán márkát ünnepli, erről pedig jó néhány fotót megosztottak. A legfrissebb pont az egyik termékükre vonatkozik, White Edition néven ugyanis többféle ízt árulnak, ezek pedig passzolnak az autóhoz a Twitteren megosztott képen is.
Shall we call it... The White Edition? #GivesYouWings pic.twitter.com/jFu5KwbTfH
— Red Bull Racing Honda (@redbullracing) October 7, 2021
A Formula-3-as szezon legnagyobb pillanatai - videó
https://formula.hu/parc-ferme/30317
Az utánpótlás-széria esetében sem volt hiány kiemelkedő momentumokból - ezekről nézhetünk meg egy válogatásvideót erre a linkre, vagy a képre kattintva!
Koronavírusos lett az orvosi autó legénysége
https://formula.hu/parc-ferme/30318
Nem a megszokott páros ül a Formula-1 medical carjában a Török Nagydíjon: az FIA megerősítette, hogy az autó sofőrje, Alan van der Merwe, valamint a mellette utazó orvos, Dr. Ian Roberts Covid-19-tesztje egyaránt pozitív lett a versenyt megelőzően. A legénység karanténba vonult, és kihagyja a versenyt.
Helyükre az F1 a Formula-E-től kölcsönzött szakszemélyzetet: Bruno Correia 2014 óta az elektromos széria biztonsági autójának pilótája, míg Dr. Bruno Franceschini az FE orvosi delegáltja. A 43 éves Correia, aki versenyzőként a Formula Renault szintjéig jutott, korábban a WTCC-ben is dolgozott a biztonsági autó sofőrjeként.

Solberg a Hyundainál, Breen az M-Sportnál, Lappi a Toyotánál - alakul a WRC 2022-es pilótafelállása
https://formula.hu/parc-ferme/30316
Az utóbbi másfél napban mindhárom gyári WRC-csapat tett fontos bejelentéseket a 2022-es pilótáival kapcsolatban - a Hyundai és a Toyota a teljes felállást közzé tette, az M-Sport egy fontos átigazolást tett hivatalossá. A Hyundainál Oliver Solberg kap lehetőséget a Rally1-es autóban. Dani Sordo is marad, ők ketten osztják majd fel a futamokat, az állandó versenyzői pozíciókat pedig természetesen továbbra is Ott Tanak és Thierry Neuville látja el. Kijelentették, hogy Sordo minden versenyen a csapattal lesz, amikor nem ő versenyez, akkor Solbergnek fog segíteni, akitől újoncként túl sokat természetesen még nem várnak.
A Toyotánál igazából semmi meglepetés nincs: Elfyn Evans és Kalle Rovanpera marad a két “fő” pilóta, aki minden versenyen indul, a harmadik autót pedig a teljes szezont már nem vállaló Sebastien Ogier, valamint a Finn Ralin a csapathoz már visszatérő Esapekka Lappi fogja váltogatni. Azt egyelőre nem közölték, hogy Ogier és Lappi hogyan osztja majd el a versenyeket, de jó esély van rá, hogy a Finn Ralin, Svéd Ralin és hasonló pályákon látjuk majd Lappit, a többi pedig Ogier döntésétől függ – mennyit akar erre áldozni az idejéből, milyen időközönként akar versenyezni, hiszen előjogai vélhetően nyolcszoros világbajnokként mindenképpen lesznek.
Ami az M-Sportot illeti: Craig Breen vezetheti 2022-ben a csapat egyik Ford Puma Rally1-es autóját. Breen parádés eredményeket szállított idén a Hyundainak, sorozatban háromszor is odaért a dobogóra és fő célja volt, hogy részmunkaidő helyett végre teljes szezont mehessen – a Hyundainál erre nem volt lehetősége, így az M-Sporthoz igazolt.Kiderült, hogy Breen múlt hónapban már tesztelte is a Pumát, a pilóta pedig nagyon elégedett mindennel – a csapatnál ráadásul úgy érzik, hogy akár a vb-címért is harcolhat majd. Malcolm Wilson úgy fogalmazott, hogy Breen a toppilóták szobájának ajtaján kopogtat és szerinte náluk át is lépheti a küszöböt. Az is kiderült, hogy Breen két évre állapodott meg a csapattal, tehát 2022-re és 2023-ra is biztos a helye az M-Sportnál, mint teljes szezont futó versenyző. Hogy kik lesznek a csapattársai, az egyelőre rejtély, de Adrien Fourmaux biztosan lehetőséget kap majd és a hírek szerint Andreas Mikkelsen is jó eséllyel pályázik az egyik Pumára.

fotó: WRC
Tudjátok, hogy ki a Török Nagydíj legeredményesebb pilótája?
https://formula.hu/parc-ferme/30314
Eddig nyolc Formula-1-es Török Nagydíjat rendeztek és talán meglepő lehet, hogy Felipe Massa nyerte közülük a legtöbbet: a brazil pilóta 2006 és 2008 között mesterhármast jegyzett az isztambuli pályán a Ferrarival. Rajta kívül Lewis Hamilton kétszer, Kimi Raikkönen, Jenson Button és Sebastian Vettel pedig egy-egyszer tudott nyerni Törökországban. Ugyanúgy Massa-fölényt mutatnak a pole-pozíciók, a brazil 2006 és 2008 között az első rajtkockákat is minden évben megszerezte itt - Vettel kétszer, Raikkönen egyszer, Lance Stroll pedig szintén egyszer volt erre képes. A futamon produkált leggyorsabb köröknél Massa "eltűnik", ott Raikkönen duplája a nyerő, egyébként Juan Pablo Montoya, Michael Schumacher, Jenson Button, Vitalij Petrov, Mark Webber és Lando Norris tudott ilyet egy-egy alkalommal.

fotó: dppi
A Mercedes emlékeztet: amikor nekik volt különleges festésük…
https://formula.hu/parc-ferme/30313
Szerdán jelentette be a Red Bull, hogy az AlphaTaurival karöltve a Török Nagydíjon különleges festéssel állnak rajthoz, búcsúzó motorszállítójuk, a Honda tiszteletére. A Mercedes kapva kapott az alkalmon, hogy csipkelődjön riválisukkal, és felidézték, milyen volt, amikor 2019-ben, Németországban ők indultak egyedi dizájnnal. Ki emlékszik még arra a futamra, mi lett a vége?
special livery? We tried that once. pic.twitter.com/YwQ2B3rk1Y
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) October 6, 2021
Jánvári Zsolt az AFM-nek: Érezhető, hogy más szelek fújnak a Williamsnél
https://formula.hu/parc-ferme/30312
Nagy formában van a Williams Formula-1-es csapata, ezzel pedig négy oldalon is foglalkozunk az Autósport és Formula Magazin legfrissebb, kedden megjelent számában.
Az AFM természetesen megkérdezte a témáról a Williams magyar elektronikairendszer-technikusát, Jánvári Zsoltot arról, hogy milyen a hangulat jelenleg házon belül: „Az új tulajdonosok érkezése óta érezhető, hogy más szelek fújnak a csapatnál, az új menedzsment számára pedig egyértelműen az eredmények a legfontosabbak. Mindent megtesznek azért, hogy az összes munkatárs ki tudja hozni magából a legjobbat, ez pedig nagyon jó hatással van mindenkire. Kétség sem férhet ahhoz, hogy a szemléletváltásnak megvan az eredménye. Az évad eleje óta tapasztalt pezsgés jócskán hozzájárult a teljesítmény javulásához, az utóbbi futamokon pedig a hosszú böjt után már pontokat is tudtunk szerezni. Roppant jó érzés megélni, megtapasztalni és a részese lenni annak, hogy ez a nagy múltú csapat kezd lendületbe jönni. Mindannyian reméljük és hiszünk abban, hogy a lendületet át tudjuk vinni 2022-re, amikor az új szabályok új esélyeket jelentenek majd számunkra is" – értékelt honfitársunk, akinek véleménye azért is különösen értékes, mert ez a második ciklusa a csapatnál, ahol részese volt a Williams család utolsó időszakának és a tulajdonosváltásnak is.
A teljes cikk a helyzet elemzésével elolvasható az AFM októberi számában. Az újság előfizethető a Formula.hu weboldalán, digitális formában is előfizethető erre a linkre kattintva, de a laptapir.hu-n keresztül is olvasható, szintén előfizetés után - ahogy természetesen meg is vásárolható az újságárusoknál.
Az AFM októberi tartalmáról itt írtunk bővebben - sok érdekes témával várjuk olvasóinkat!

Stroll a pole-ban: a 2020-as őrült török időmérő összefoglalója
https://formula.hu/parc-ferme/30311
Már felidéztük a tavalyi Török Nagydíj versenyének legjobb pillanatait, most pedig a még talán annál is izgalmasabb időmérő összefoglalóját hoztuk el nektek, hogy hangolódjunk az ismét beugró, majd kikerülő, végül mégis összejövő isztambuli versenyhétvégére. Az újraaszfaltozott török pálya nem sok versenyzőnek nyerte el a tetszését, a csapadék - amely ezen a hétvégén is szerepet játszhat - pedig még kiszámíthatatlanabbá tett mindent. Idézzük fel, hogyan szerezte meg karrierje eddigi egyetlen pole-pozícióját Lance Stroll! A videó a képre kattintva tekinthető meg!
Készen állsz egy kis zajra? Ilyen volt az F1 legjobb hangzású motorja
https://formula.hu/parc-ferme/30310
A hibrid éra lenyűgöző, különösen technológiai szempontból, ám sokaknak hiányzik belőle egy korábban az F1-es autók és versenyek pikantériáját adó momentum: a zaj. A nyolcvanas-kilencvenes években a Formula-1 a hatalmas teljesítményű motorok időszaka volt, amelyek „körbesikoltozták” a világ összes pályáját. Az F1 utolsó V12-esét a Ferrari használta 1995-ben, ami a 3.0 literesek közül abszolút a legütősebb volt. Az utánozhatatlan 412 T2-s Ferrari motor abban az évben legendássá vált.
Ma már kevés ilyennel találkozhatunk, egyelőre tulajdonképpen funkcióját vesztették a versenyeken szurkolók által viselt füldugók. Ha visszaidéznéd, vagy elsőként átélnéd a régi motorok által nyújtott hangélményt, tekerd fel a hangerőt és élvezd az izgalmakat!
Az alábbi videó remekül bemutatja, miben volt része a száguldó cirkusz kedvelőinek 1995-ben a monzai pályán.
Gordon Ramsay és Lando Norris borsot törne a Ferrari orra alá?
https://formula.hu/parc-ferme/30309
Lando Norris a napokban a brit ITV This Morning című műsorában mesélt jelenlegi mentális állapotáról, illetve arról, mennyi minden zajlik az F1 kulisszái mögött. A brit pilóta szerint az emberek elképzelni sem tudják a képernyőkön látottak alapján, hogy a versenyzők mit élnek át a legfontosabb pillanatokban.
A Szocsiban történtek miatt Norris lelkiállapotát tökéletesen tükrözi ez a nehéz, negatív hangvételű, ám izgalmas téma, de vajon Gordon Ramsay-vel is erről beszélgetett a fiatal brit, vagy a többszörös Michelin-csillagos séf buzdítására teljesen más ambíciókkal vág neki az előtte álló versenyeknek?
A McLaren pilótája a műsor felvétele előtt találkozott Ramsay-vel, és könnyen elképzelhető, hogy egy alaposan kidolgozott stratégiát állítottak fel a konstruktőri bajnokságban jelenleg Norrisék mögött álló rivális, a Ferrari ellen. Ez azonban jó eséllyel nem igaz, sokkal valószínűbb, hogy egészen egyszerűen csak a másnapi vacsora fűszerezését vitatták meg.
View this post on Instagram
Nem engedi el a DTM szezonzárójára Alex Albont a Red Bull
https://formula.hu/parc-ferme/30308
A Német Túraautó-bajnokság pontversenyének ötödik helyezettje nem vesz részt a sorozat hétvégi szezonzáróján, a Norisringen. Helyette Alex Albon a Török Nagydíjon lesz jelen, a Red Bull tartalékpilótájaként készenlétben állva. Az AlphaTauri-Ferrarit a Super GT 2017-es és a Super Formula 2019-es bajnoka, Nick Cassidy vezeti helyette.
Érdekesség, hogy már a szezon kezdetén az volt a terv, hogy Albon és Cassidy felváltva vezeti a Ferrari 488 GT3-at, az új-zélandi pedig akkor kap lehetőséget, ha a thaiföldinek Formula-1-es nagydíjon van jelenése. Az eddigi ütközések esetében a Red Bull elengedte Albont, most azonban – azzal az indoklással, hogy már nem áll harcban a bajnoki címért – a Török Nagydíj élvez elsőbbséget. A kihagyással a Williams 2022-re leigazolt pilótája szinte biztosan hátra fog csúszni a pontverseny hetedik helyére.
Nick Cassidy második DTM-hétvégéjén fog részt venni: 2019-ben Hockenheimben versenyzett a Lexus színeiben, mikor a Super GT japán gyártói vendégszerepeltek a német sorozatban. Az új-zélandi idén a Formula-E-ben indult újoncként, néhány erős részeredménnyel: két pole-pozíciót szerzett és kétszer másodikként futott be, bár hullámzó teljesítménye miatt csak 15. lett a pontversenyben.

Szép nők és szép autók: erről szól a Formula Girls
https://formula.hu/parc-ferme/30303
A tapasztalatok alapján nagy népszerűségnek örvend Nap Lánya rovatunk, illetve az időnként közzétett lányos-autós galériáinkat is kedvelik olvasóink. Aki hasonló tartalmakat szeretne látni, annak bizony megéri csatlakozni Formula Girls csoportunkhoz - várunk mindenkit ezen a linken!


