DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 22. hétfő

Jól jegyezze meg mindenki ezt a látványt, mert már nem sokáig lehet része benne

 

Bár a Lotus az USA Nagydíj szabadedzésén kipróbálja új orrát, idén még gyönyörködhetünk a sajátságos kialakításban. Jövőre azonban eltűnik az F1 egyik gyöngyszeme.

Verstappen és Hamilton félnek a cápáktól, ezért inkább hagyták, hogy Gasly szörfözzön

Nem múlhat el az Ausztrál Nagydíj hétvégéje anélkül, hogy a paddockban fel ne merüljön a szörfözés lehetősége, esetleg egy-két pilóta ki ne próbálja azt a Melbourne-közeli partoknál. A csütörtöki sajtótájékoztatón Lewis Hamiltonnál érdeklődtek efelől, akinek egyik legújabb időtöltése a szörfözés, a brit azonban bevallja, itt nem mer a vízbe menni. "Akartam volna, de nem találtam hálóval védett vízterületet. Egyszerűen nem tudok bemenni olyan vízbe, amiben cápák vannak. Az összes ausztrál azt mondja, hogy semmi bajom nem történhet, és ha jönne egy cápa, akkor csak vágjam pofán. Ausztrália őrült egy hely, mi?" - intézi már a kérdést a mellette ülő Daniel Ricciardónak, aki elismeri, ő maga is tart a cápaveszélytől.

A Red Bullnál azonban kihívták maguk ellen a sorsot, és egy látványos videó érdekeit a vélt vagy valós cápafenyegetettség fölé helyezve kivitték a tengerpartra Max Verstappent és Pierre Gaslyt, hogy a szörfélet egyik legnagyobb alakjától, Mick Fanningtől vegyenek egy-két leckét. Verstappen azonban nem vállalta a feladatot, hagyta, hogy friss csapattársa egyedül essen át a tanfolyamon mintegy beavatási jelleggel.

"Ezzel a nagyszerű nappal köszöntjük Pierre-t a csapatban, aminek elképzelni sem lehet jobb módját, mint a vízben lenni cápák között. Szerencsére itt van velünk Mick, aki tudja, hogyan kell lerugdosni őket" - mondta Verstappen a partról.

"Mindenki azt hiszi, hogy az óceán tele van cápákkal, amikkel folyamatosan össze lehet futni. De egyáltalán nem ez a helyzet. Nagyon ritkán látjuk őket" - próbált mindenkit megnyugtatni Mick Fanning.

Versenyzőtársai megtapsolták Kubica visszatérését

Az Ausztrál Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatójának legérzelmesebb pillanata, amely során a mezőny legnagyobb karakterei, Daniel Ricciardo, Sebastian Vettel, Lewis Hamilton és Max Verstappen tapssal fejezték ki tiszteletüket Robert Kubica felé, aki nyolc küzdelmes év alatt képes volt felépülni szörnyű ralibalesetéből és visszatérni az F1-es rajtrácsra.

Ricciardo: Robert azt mondja, hogy egy nagyon hosszú téli szünet után tért vissza, de szerintem egyikünk sem tudja igazán felfogni, mi mindenen ment keresztül, hogy visszajusson ide. Nagyszerű őt újra itt látni. Azóta ismerem őt, hogy 2007-ben Európába költöztem, ami már nagyon régnek érződik. Nem fogok mindenkit arra kérni, hogy tapsoljon, de egyszerűen nagyszerű, hogy újra itt van.

Vettel: Mi azért megtehetjük.

Ricciardo a csapatváltás után a sisakdizájnnal is merészet húzott

A teszteken még ideiglenes sisakfestést használt a Renault-hoz szerződött Daniel Ricciardo, már akkor is belengetve, hogy valami különlegeset fog viselni a szezon során, most Melbourne-ben pedig tényleg egy az F1 megszokott szín- és dizájnvilágától egészen eltérő sisakot mutatott meg a nyilvánosságnak. A Red Bullnál az energiaital logója jelentősen bekorlátozza a pilóták sisakjának kinézetét, most viszont új csapatánál az ausztrál tényleg szabadjára engedhette a fantáziáját, és egy rózsaszín, kék és zöld felületeket tartalmazó fejfedővel rukkolt elő. Egyik oldalán rajtszáma, a 3-as tűnik fel, a másik oldalára pedig a "Stop being them" felirat került, ami nagyjából úgy fordítható, hogy "ne légy olyan, mint ők", ezzel is szimbolizálva a Ricciardo által választott vagány irányvonalat. Egyetlen dolgot mentett át a múltból: a sisak hátulján továbbra is utalás látható kabalaállatára, a méhészborzra.  

D1mgqNEX0AADPWE

D1mgv6OXQAA2wef

D1mhQStXcAEaxoW

D1mg1AoXQAARW7a

Már első IndyCar-futamán nagyon magasra tette magának a lécet Felix Rosenqvist

A svéd újonc sokáig vezetett is St. Petersburgben, végül negyedikként intették le. Ezt a helyezést többek között ezeknek a megmozdulásoknak is köszönhette.

Nem akármilyen arányköpést osztott meg Kimi Raikkönen a legújabb F1-podcastben

A hivatalos F1-podcast legújabb epizódjának alanya 2007 világbajnoka, Kimi Raikkönen volt, akivel beszélgettek családról, karrierről... és a bulizás aranyszabályáról. Ameddig több olyan nap van, mikor iszol, mint amikor másnapos vagy, minden rendben.

 

Rendkívüli értekezletet hívott össze Jean Todt az Albert Parkban

Az F1-es versenyigazgató, Charlie Whiting váratlan halála nagy fennforgást okozott az Ausztrál Nagydíj paddockjában, és persze az FIA szervezetében is, hiszen azonnali hatállyal pótolniuk kell a versenyhétvégék legfontosabb mozgatórugójaként ismert szakembert.

A Formula.hu friss helyszíni információi szerint Jean Todt, a Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke helyi idő szerint délután 6 óra körül érkezett meg az Albert Parkba, és egyenesen a szövetség vendéglátó-egységébe sietett, ahol zárt körű eligazítást tart az FIA teljes vezetése számára. A találkozó egyperces gyászfelállással kezdődött, emellet az FIA minden munkatársa fekete karszalagot visel, így adózva Whiting emlékének.

Valószínűleg hamarosan a széles nyilvánossággal is ismertetik a megbeszélés legfontosabb fejleményeit, hiszen valakit mindenképpen ki kell jelölniük a versenyigazgatói posztra, még ha csak ideiglenesen is, aki Whiting feladatait átvéve levezényli az Ausztrál Nagydíjat, például a rajtjelet is megadva a futam kezdetekor.

IMG_20190314_181006

IMG_20190314_181628

Lassan már húsz éves Michael Schumacher jókora ausztrál buktája

A nagy eséseket Michael Schumacher sem úszta meg minden egyes alkalommal. Ebből viszont legalább saját lábán távozott.

 

Így adott szerenádot az IndyCar mezőnye 30. születésnapján a kerekesszékes Robert Wickensnek

Megható gesztus a sérült korábbi riválisnak, akit még mindig az IndyCar nagy családjának tagjaként kezel mindenki a paddockban.

 

Néhányan azért összejöttek az F1 első hivatalos szezonkezdő eseményére

Nem csinált még ilyet az F1, de jól állt neki: Mark Webber vezetésével a Melbourne-i Federation Square-en jött össze a 20 idei versenyző, hogy hivatalosan is megnyissa a szezont.

 

Ricciardo ausztrál Supercart vezetett

Egy közös szponzor révén a Renault pilótája, Daniel Ricciardo beülhetett a Rick Kelly Supercars bajnokságban használt versenygépébe. Nem ez az első alkalom, hogy az ausztrál kipróbálta magát hazája túraautós szériájában: két éve is vezetett egy ilyen versenygépet.

Az Alfa Romeo új karikatúrája kicsit erőltetett, de azért aranyos

- Egy gyors kérdés: koalák vagy kenguruk?
- Boah!
- Gyorsan tanulsz, ezt már szeretem!

Nem igazán ül a csattanó (már ha annak lehet egyáltalán nevezni) az Alfa Romeo futamelőzetes sajtóközleményébe helyezett karikatúrában Kimi Raikkönen és Antonio Giovinazzi között, viszont dicséretes az ötlet, és reméljuk, sorozattá fejlődik a két pilóta története a szezon során. 

D1hM_J4WoAASYi0

Rámozdult az F1-rajongókra az Idokep.hu

Te is kaptad már azon magad, hogy jobban érdekel a világ másik oldalán lévő Formula-1-es versenyhelyszín időjárása, mint a saját településedé? Ennek az igénynek igyekszik az idei szezontól megfelelni Magyarország legnépszerűbb időjárás-előrejelző weboldala, amely a hírek között a Meteociel adataira támaszkodva cikket publikált az előttünk álló hétvége melbourne-i időjárásáról, ígéretük szerint pedig az év során a többi versenyhelyszínnel is megteszik ezt. 

Ide kattintva érhető el az elég részletes elemzés az Ausztrál Nagydíj három napjáról, aminek fő mondanivalója az, hogy nem lesz eső.  

Clipboard_1

Ezt a női nevet kapta Vettel idei Ferrarija

A négyszeres világbajnok régi szokása, hogy elnevezze versenygépeit: a melbourne-i szezonindító eseményen Mark Webber kérdezett rá, hogyan keresztelte el az SF90-t. Vettel elárulta, a versenygép a Lina nevet kapta, melyet egykori csapattársa Lean Linává, azaz Sovány Linává egészített ki.

Vettel korábbi autói között volt már Loria (2018), Eva (2015) és Kinky Kyle (2011) is, a teljes névsor egyik rajongói oldalán böngészhető végig.

Ilyen kidolgozott egy női pilóta háta

Pippa Mann posztolt a májusi Indy 500-ra való felkészüléséről. 

Videó: Nézd végig az F1 közös szezonnyitó eseményét Melbourne-ből

Először tartottak ilyen rendezvényt a Formula-1 történetében, ahol a hétvégén startoló 2019-es szezon köszöntéseként minden csapat pilótái egy közös színpadon vonultak fel. Az esemény helyszínéül a melbourne-i Federation Square szolgált, és a hivatalos rész nagyjából 50 percig tartott - ez tekinthető meg az alábbi videóban. A csapatokat egyenként szólították a színpadra, mindegyiket a két pilóta és a csapatfőnök képviselte, s néhány percet beszéltek az idénynyel kapcsolatos várakozásaikról. A végén az összes pilóta egyszerre tért vissza a színpadra, és az esemény egyik házigazdája, Mark Webber próbálta mindannyiukat egy közös fényképre rászorítani, noha ezzel igencsak meggyűlt a baja, hiszen elmondása szerint életében először használt szelfibotot.

A videó indítás után a Watch on YouTube linkre kattintva nézhető meg.

D1hYTtDWsAA1Djg

Mikor nem szerzett utoljára pontot Mercedes-motoros autó?

Érdekes statisztika az Ausztrál Nagydíj előtt: 196 egymást követő nagydíjon szerzett legalább egy pontot valamelyik Mercedes-motoros versenygép. Utoljára 2008-ban volt példa arra, hogy a pontzóna (akkor még top 8) egyik helyén sem volt a márka erőforrásával hajtott autó: Lewis Hamilton 12. lett, Heikki Kovalainen kiesett a Japán Nagydíjon. Akkor egyedül a McLaren használt Mercedes-erőforrást.

Ha a Mercedes meg akarja dönteni a vonatkozó rekordot, zsinórban 228 pontszerző futam fölé kell mennie: 1967 és 1983 között volt egy ilyen hosszú szériája a Ford-Cosworth erőforrásnak.

Izgalmasnak ígérkezik az első idei F1-es sajtótájékoztató

Erős csapattal nyitja az évet Melbourne-ben a Formula-1, az évad első sajtótájékoztatóján ugyanis Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Max Verstappen, Daniel Ricciardo és Robert Kubica fog majd válaszolni a kérdésekre - vagyis a három nagycsapat vb-esélyese, az ebből a körből saját döntéssel kiszálló Ricciardo, valamint a nagy visszatérő Kubica. A sajtótájékoztatóra helyi idő szerint csütörtök délután 16 órakor kerül majd sor, pénteken 14 órakor pedig következnek a csapatvezetők: Toto Wolff, Mattia Binotto, Christian Horner és Cyril Abiteboul, vagyis a feltételezett top4 csapat vezére.

pf2_14

fotó: dppi

Megmutatta a Ferrari az Ausztrál Nagydíjra módosított festését

Mint már korábban beszámoltunk róla, az Ausztráliából érkező, tiltakozó hangok hatására eltávolította főszponzora, a Mission Winnow minden nyomát a Ferrari: a támogató kikerült a teljes csapatnévből, matricáit pedig leszedték az SF90-ről. A Philip Morris dohánygyárhoz kapcsolódó Mission Winnow-t bújtatott dohányreklámnak tartják a tiltakozók.

A Ferrari azt ígérte, az eltávolított feliratok helyére meglepetés kerül a rajongók számára: a csapat által kedden közzétett kép tanúsága szerint ez a „90 év” felirat lett, amely az autó nevéhez hasonlóan az előtt tiszteleg, hogy Enzo Ferrari 1929-ben hozta létre versenyistállóját Modenában.

A várakozás szerint a vitás főszponzor Bahreinben újra szerepelni fog a vörös autókon.

(A felső képen az új, az alsón az eredeti dizájn.)

Öt sokkoló pillanat az Ausztrál Nagydíjak történetéből

Legalábbis ezt a címet adta az alábbi videónak a Formula-1 hivatalos Youtube-csatornája. A videó a csatornán, a "megtekintés a Youtube-onra" kattintva megnézhető.

Újra összeáll a magyar csapat Kiss Norbert körül

Idén már negyedik szezonját kezdi meg Kiss Norbert a kamion-Európa-bajnokságban azóta, hogy elhagyta a magyar Oxxo Racinget és a német Tankpool24 Racinghez csatlakozott. Bár a bajnoki címek itt egyelőre elkerülték, egy harmadik és két ötödik helyet így is elért az év végi összesítéseknél, és nem telt el szezonja futamgyőzelem nélkül. Ettől az évtől viszont talán még az eddiginél is otthonosabban érezheti magát a Tankpool24-nél, hiszen két korábbi, oxxós kollegája is átnyergelt a csapathoz: a versenymérnök Bakó Csaba és a főszerelő Széll Imre.  

"Nagyon örülök, hogy ismét Csabával és Imivel dolgozhatok! Már nagyszerű közös múlttal rendelkezünk, és beállítottunk néhány rekordot is 2015-ben” – mondta Kiss Norbert a sorozat weboldalán. „Nehezebb dolgunk van, mint a csapatok többségének, hiszen a motort is magunknak kell előállítanunk, ez pedig a vártnál komolyabb kihívások elé állított minket. De nem állunk le a munkával.”

timthumb

Fotó: ETRC