Jól jegyezze meg mindenki ezt a látványt, mert már nem sokáig lehet része benne
https://formula.hu/parc-ferme/183

Bár a Lotus az USA Nagydíj szabadedzésén kipróbálja új orrát, idén még gyönyörködhetünk a sajátságos kialakításban. Jövőre azonban eltűnik az F1 egyik gyöngyszeme.
Amikor egy gombbal pörgetik az F1-es motort
https://formula.hu/parc-ferme/22648
Íme a Honda motorellenőrzése a Brit Nagydíj előtt:
Firing up the RA619H The best sound on a Sunday morning #PoweredByHonda pic.twitter.com/ysUalRhYI1
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) July 14, 2019
Amikor a sajtótájékoztató nevetéssé fajul
https://formula.hu/parc-ferme/22647
Egyre gyakrabban látunk felhőtlen pillanatokat és őszinte nevetést a Formula-1-es sajtótájékoztatókról, legyen szó a nagydíj előtti konferenciáról vagy az első három helyezett nyilatkozatairól.
Vettel születésnapja, minden idők leghosszabb kérdése, valamint a régebbi momentumok közül Hakkinen és Irvine „csatája” is a tízes válogatásban szerepel.
(Mivel a videó a Formula-1 hivatalos csatornáján található, a YouTube-ra átkattintás után indul.)
Új képek: ilyen lesz a vietnámi F1-es pálya
https://formula.hu/parc-ferme/22645
A 2020-as Vietnámi Nagydíj szervezői, akik már korábban mutattak egy virtuális felvételt arról, milyen lesz egy kör a Hanoi közelében fekvő versenypályán, most újabb renderelt fotókat tettek közzé az 5,565 kilométeres létesítményről egyes részeiről, korai ízelítőt adva az országban rendezendő első futamból.




Nem érvényesült a papírforma a W Series asseni szabadedzésein
https://formula.hu/parc-ferme/22646
Nem a megszokott élmenők végeztek a pénteki első és második tréning élmezőnyében a női sorozat utolsó előtti versenyhétvégéjén, Hollandiában. Az FP1-en a két versenyt kihagyó, legutóbb ötödik helyen célba érő Emma Kimilainen volt a leggyorsabb az eddig pontot sem szerző Jessica Hawkins előtt, a másodikon Sarah Moore futotta a referenciaidőt Vicky Piriát megelőzve, akik eddig futamon szintén legfeljebb ötödik pozícióban értek célba. A bajnokság éllovasa, Jamie Chadwick hatodik és harmadik helyet szerzett, üldözője, Beitske Visser a második tréningen, az összetett harmadik, legfrissebb futamgyőztes Marta Garcia egyik edzésen sem fért a legjobb 10 közé.
Keszthelyi Vivient, aki a norisringi hétvégén egy hármas csoport leggyorsabbjaként kiharcolta az időmérőn és futamon való indulást, most újra tartalékpilótává minősítették, azaz csak a két szabadedzésen vetették be, amelyeken 19. helyezést ért el.


Hány német versenyre van szükség a DTM-ben?
https://formula.hu/parc-ferme/22644
Bár a DTM a német túraautó-bajnokság rövidítését takarja, valójában régóta nemzetközi szériáról van szó. Idén közel fele-fele arányban oszlanak meg a németországi és külföldi versenyek: előbbiek közé Hockenheim (két fordulóval), a Norisring, a Nürburgring és Lausitz tartozik, utóbbiakhoz Belgium (Zolder), Hollandia (Assen) és Olaszország (Misano). A sorozat kétszeres bajnoka, Marco Wittmann szerint az is beleférne, ha hazai versenyeinek számát háromra csökkentenék:
„Az én szememben elég lenne a három nagy német versenyt megtartanunk, azaz Hockenheimet, a Nürburgringet és a Norisringet. Teljesen nyitott vagyok arra, hogy legyen több nemzetközi verseny, közte európaiak. Szerepelhetne például Japán is a naptárban. Mindig nyitottan állok hozzá az új pályákhoz, ami kihívás minden versenyzőnek” – mondta a 2013-ban és 2015-ben legjobb Wittmann a hétvégi asseni versenyt megelőzően.
A BMW versenyzője szerint a nemzetközi terjeszkedés lassan egy névváltást is időszerűvé tesz: „Az a név, hogy német túraautó-bajnokság, nem elég nagy dolog. Számomra a nemzetköziség a helyes út, úgy lehet több gyártót vonzani. Az Audi és BMW számára nagy öröm Németországban versenyezni. Nagyon boldogok vagyunk, hogy az Aston Martin is belépett, és még több gyártót akarunk bevonzani. Meggyőződésem, hogy nemzetközi színtérre kell lépni.”

Videó: itt pontosan látszik, hogy miért előzte meg a bokszban Leclerc-t Verstappen
https://formula.hu/parc-ferme/22643
"Kikockázva" láthatjuk, hogy hány tizedmásodperc alatt vette le, majd tette fel a kerekeket a Red Bull és a Ferrari - ez volt az a manőver, amellyel Verstappen a bokszban megelőzte Leclerc-t Silverstone-ban, az más kérdés, hogy a monacói aztán a pályán visszavette a pozíciót.
Analysis of those crucial @Max33Verstappen and @Charles_Leclerc pit stops from Silverstone on Sunday
— Formula 1 (@F1) July 18, 2019
The full episode of Weekend Debrief is available now to F1TV Pro subscribers
>> https://t.co/kp7hdzvT19#F1 #BritishGP pic.twitter.com/xVj9kA99ST
Carmen Jorda szerint ezt a magassarkút versenyzésre találták ki
https://formula.hu/parc-ferme/22642
A női pilóta azt írta a posztban, hogy "Ezeket a cipőket versenyzésre készítették" - ti sem értetek egyet?
Hamilton a második kedvenc autójával pózolt
https://formula.hu/parc-ferme/22641
"Újra együtt a kedvenc Benzemmel, az F1-es autóm utáni második helyezettel" - írta az alábbi fotóhoz közösségi oldalán Lewis Hamilton. Úgy fest, hogy a világbajnok két futam között Los Angelesben tölti az idejét.
A bejegyzés megtekintése az InstagramonReunited with my favourite Benz, well second to my F1 car #amggtr
Melbourne is marad: újabb bejelentést tett a Liberty
https://formula.hu/parc-ferme/22640
1996 óta csak két Formula-1-es szezont nem az Ausztrál Nagydíj nyitott, azóta van ugyanis a futam Melbourne-ben és azóta van stabil helye a versenynaptárban. Most a Liberty Media bejelentette, hogy hosszabb távon is számol az ausztrál helyszínnel: a meglévő szerződést további két évvel, 2025-ig meghosszabbították, addig biztosan lesz Ausztrál Nagydíj, méghozzá biztosan Melbourne-ben. A 2020. március 15-ére kiírt következő futam egyébként így a 25. lesz ebben a városban.

fotó: dppi
Magyar kategóriagyőzelem a Nordschleifén
https://formula.hu/parc-ferme/22639
A legendás Zöld Pokol „saját” sorozata, a VLN-széria negyedik futamát rendezték a hétvégén, a négyórás Adenauer ADAC Rundstrecken-Trophyt, méghozzá annak jubileumi, 50. felvonását. A versenyen a mezőnyt nem kevesebb, mint 25 kategóriára osztották, közülük a hattagú SP8-as mezőnyben indult Walter Csaba egy Porsche 911 GT3 Cup MR-rel David Ackermann és Dimitrij Lukovnyikov oldalán. A trió összesítésben a 18. helyet szerezte meg, ami egyúttal az SP8 első pozícióját is jelentette a számukra!

Kijátszotta a szabályokat, megsérült, nem állhat rajthoz a bajnoki futamon
https://formula.hu/parc-ferme/22636
Ahogy arról már beszámoltunk, múlt hétvégén mini WRC-futamot rendeztek Észtországban, hiszen mind a négy gyári csapat rajthoz állt a gyári autójával, a gyári pilótájával, méghozzá amiatt, mert az FIA szigorúan korlátozza a tesztnapok számát, ezt pedig így tudják kijátszani a csapatok - hiszen ha valaki egy nemzeti bajnoki futamon indul, az nem minősül tesztnek. Az M-Sport Ford azonban megtapasztalta ennek árnyoldalait is: sztárpilótája, Elfyn Evans hátsérülést szenvedett a futamon az egyik ugratónál, ennek következtében pedig most kénytelen kihagyni a vb versenynaptárába tartozó, soron következő Finn Ralit.
Maga a pilóta ugyan már nem érzi rosszul magát, de az orvosok azt tanácsolták neki, hogy most pár hétig még ne akarjon a finn ugratókhoz hasonló terhelést adni a hátának, úgyhogy ha duzzogva is, de kénytelen volt elfogadni a döntést, hogy egyik kedvenc futamán nem állhat rajthoz. Evans jelenleg a negyedik helyen áll a pontversenyben a három nagyágyú (Ott Tanak, Sebastien Ogier, Thierry Neuville) mögött - a helyét az M-Sport fiatalja, a még meglehetősen tapasztalatlan Gus Greensmith foglalja majd el Teemu Suninen, illetve a Finn Ralira szerződtetett Hayden Paddon mellett.

fotó: dppi
Régen látott házicsata a Mercedesnél - videó
https://formula.hu/parc-ferme/22635
Silverstone-ban egymásnak feszült Valtteri Bottas és Lewis Hamilton, ebből a küzdelemből pedig a pályán a finn jött ki jobban - erről készült egy rövid videó, ami ezen a linken, vagy a Youtube-ra átkattintva megtekinthető. Hamilton azt mondta erről, hogy ő udvariasan nem zárta a szöget Bottas előtt, miután megelőzte, a finn ezért tudott visszajönni elé. Hogy látjátok ezt?
Melyik nagypapásított F1-es versenyzőnek áll legjobban az öregedés?
https://formula.hu/parc-ferme/22633
A motorsport világa most a FaceApp nevű alkalmazás öregítő funkciójával szórakozik. A Mexikói Nagydíj Twitterje posztolta az alábbi képet, amellyel az egész mezőnyt nagypapásították.

Továbbra is Verstappent tartják a szezon legjobbjának
https://formula.hu/parc-ferme/22629
Az idei szezonban az F1 hivatalos weboldalának öt szakírója egy 1-10-ig terjedő skálán pontozza minden pilóta minden versenyhétvégén nyújtott teljesítményét, függetlenül attól, hogy milyen autóban ül, vagyis az a lényeg, hogy mennyit hoz ki valaki a technikából. A maximális pontszám így 50, a hétvégék során elég pontok átlagából pedig kialakul egy erősorrend - íme a Brit Nagydíj utáni helyzet:
1. Max Verstappen 45,3
2. Lewis Hamilton 44,4
3. Carlos Sainz 41,6
4. Valtteri Bottas 41,0
5. Lando Norris 40,3
6. Charles Leclerc 40,0
7. Alexander Albon 38,0
8. Kimi Raikkönen 37,9
9. George Russell 37,8
10. Danyiil Kvjat 37,7

fotó: dppi
FE-sárdobálás: Di Grassi szerint Vergne nem méltó a bajnoki címre, a francia szerint bagoly mondja verébnek
https://formula.hu/parc-ferme/22638
Mi is megírtuk, hogy milyen sportszerűtlen eszközhöz szeretett volna nyúlni Jean-Eric Vergne a Formula-E New York-i szezonzáróján, amikor arra kérte mérnökét, csapattársa autójával csalogassák elő a biztonsági autót a bokszból. A franciát már a puszta szándék miatt büntetéssel sújtották a versenybírók, ez azonban az eredményét nem érintette, Vergne megszerezte második bajnoki címét az elektromos sorozatban.
Lucas di Grassi, aki Vergne egyik állva maradt kihívója volt a fináléban, a következő szavakkal reagált a DS Techeetah pilótája körül kirobbant balhéra az Instagramon: "Ez nem volt bajnokhoz méltó. Örülök, hogy nem történt meg."
Vergne azonban nem maradt adós a csípős válasszal: "Nagyon tetszik, hogy ezt a megjegyzést olyasvalaki teszi, aki a második szezonban, Londonban úgy akarta megnyerni a bajnoki címet, hogy előbb szándékosan nekiütközött Sebastien Bueminek, utána pedig próbálta feltartani őt, hogy ne futhassa meg a leggyorsabb kört."
I like this kind of comment coming from someone who crashes on purpose into @Sebastien_buemi to win the title, back in london season 2 and then one lap down tries to block him so he doesn’t get fastest lap pic.twitter.com/F170yaeGTL
— Jean-Eric Vergne (@JeanEricVergne) July 16, 2019
Ismét Európa-bajnoki hegyiversenyen indult Nagy Norbert
https://formula.hu/parc-ferme/22630
Nagy Norbert idei második Hegyi Európa-bajnoki futamát teljesítette. A Trento Bondone versenyen az Eb mezőnyében a 31. időt érte el, mely kategóriája 6. helyét jelentette. Az eredmények ide kattintva megtekinthetők!

Sainznak ágyékvédőt készített a McLaren, Ricciardo most már nem bír semmit!
https://formula.hu/parc-ferme/22637
Olyan szélsebesen reagált a McLaren szakembergárdája a Brit Nagydíj hétvégéjén Carlos Sainzt érintő szerencsétlen incidensre, mint a versenyautót érintő bármilyen fejlesztési igényre. Amikor a héten a spanyol versenyző ellátogatott Wokingba, már magára is ölthette a gyárban fellelhető legszilárdabb kompozit anyagból készült ágyékvédőt, ami a Ricciardók minden fajtáját távol tartja.
Az eszköz olyannyira személyre szabott, hogy nemcsak a pilóta nevét és a rajtszámát írták rá, hanem a tartalmát is: a "big cojones" az angol és a spanyol nyelv keverékével nagy golyókat jelent.

Jelen állás szerint így néz ki egy 2021-es F1-es autó
https://formula.hu/parc-ferme/22634
Az FIA két vázlatrajzot tett közé, amelyen a 2021-es Formula-1-es versenygépek kinézete látható, a szabálytervek jelenlegi állása szerint. Az autók jelentősen átalakulnak az ideihez képest, a szemmel látható (és a felszín alatti, de fontos) fő pontok ezek:
– diffúzor az autó alján, Venturi-csatornával (szívóhatást idéz elő, amely az előzést segíti)
– légterelő a kerekeken, szintén a szívóhatást segíti
– 18 colos kerekek
– egyszerűbb első szárny, amely még finomításra vár
– standardizált felni, fékrendszer, egyszerűsített üzemanyagrendszer, hűtők, befagyasztott sebességváltó-fejlesztés


Irkutszktól Tunhuangig 5000 kilométert tettek meg a Selyemút Rali résztvevői
https://formula.hu/parc-ferme/22631
Július 6-án indult és kedden, július 16-án ért véget az egyik legnevesebb maratoni tereprali, a Selyemút Rali, amely Szibériából rajtolt, majd Mongólián keresztül a legváltozatosabb domborzaton áthaladva Kínában ért véget. Mivel a verseny a tereprali-világkupába való felvételét kéri, idén már az FIA felügyelte, ami az eddigieknél magasabb szervezési szintet jelentett.
A 2019-es kiadást az autós kategóriában Nasser Al-Attiyah és Mathieu Baumel (Toyota), motoron Sam Sunderland (KTM), kamionnal Anton Shibalov, Dmitrii Nikitin és Ivan Tatarinov (Kamaz) triója nyerte.
Négy éve veszítette el az autósport világa Jules Bianchit
https://formula.hu/parc-ferme/22632
Sosem felejtjük el a versenyzőt, aki annyira fiatalon és annyira tehetségesen hagyott el minket.
Taken too soon, but not forgotten.
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) 2019. július 17.
Forever in our hearts, Jules #JB17 pic.twitter.com/uFlNZ64Ejz