Ennél szorosabban nem állhatott volna a bajnokság az utolsó futam előtt: Sebastien Buemi és Lucas di Grassi pontegyenlőséggel, egyaránt 153 ponttal álltak a tabella élén, köszönhetően annak, hogy az időmérőn a svájci megszerezte a pole-t. Riválisa a harmadik helyről startolt, közöttük pedig Nicolas Prost startolt a második helyről. Ebben a pillanatban di Grassi állt jobban a tabellán, mivel ugyanannyi első és második pozíciójuk mellett ő eggyel több harmadik hellyel rendelkezett.
A rajtnál di Grassi megpróbálta azonnal átugrani Prostot, de a francia blokkolta őt, így a sorrend változatlan maradt az első féktávig tartó sprintre. Ott azonban lezajlott az az eseménysorozat, amelyek olyan forgatókönyvhöz vezettek, amilyen az autósportok több mint száz éves történetében biztosan nem láthatott még a nagyközönség. Di Grassi gyorsabban érkezett meg a kanyarba, és hátulról nekirohant a már fékező Bueminek. A két bajnoki rivális a bukótérben landolt, autóikon jelentős sérülések keletkeztek: az e.dams a hátsó szárnyát veszítette el, az Abtnak a felfüggesztése tört ki. Mindketten vissza tudtak térni a bokszba és átülni a másik autóba, ám nem indultak vissza azonnal a pályára.
Unbelievable! The 2 championship rivals crash at turn one in the season finale! #FormulaE pic.twitter.com/Pw6CpiNT5z
— Racing Humour (@racinghumour) July 3, 2016
Ennek oka az volt, hogy a verseny képe számukra innentől teljesen leegyszerűsödött, céljaik alapvetően alakultak át. Mivel egyetlen autóval semmiképpen sem tudtak volna eljutni a futam végéig, csakis a leggyorsabb kör elérésével gyűjthettek még pontot. Így amikor a biztonsági autó a pályán volt (előbb Bird, majd Frijns miatt), ők visszahajtottak a garázsba, hogy spóroljanak autójuk energiájával, s csak akkor engedte ki őket csapatuk szabad pályára, amikor megfelelőek voltak a körülmények. Előbb di Grassi futott leggyorsabb kört, de a futam féltávja után Bueminek sikerült ezt megdönteni, majd pedig tovább is javítani. A verseny zajlott, de a két pilóta csatája egészen elképesztő módon ettől teljesen különállóan folyt, miközben több kör hátrányban az utolsó két helyen haladtak.
Bár a rövid extra teljesítményt nyújtó FanBoostot mindketten elnyerték a rajongóktól, a szabályok értelmében az annak felhasználásával futott leggyorsabb körért nem ítélik oda az extra két pontot, így felesleges is lett volna ezzel próbálkozniuk gyorskörükön. Di Grassi azonban okosan próbált ezzel trükközni, hiszen egy alkalommal a célegyenesben nyomta meg a FanBoost gombját, de úgy, hogy annak hatása elteljen, mielőtt eléri a célvonalat. Az a köre végül nem lett elég jó, de három körrel a leintés előtt újra próbálkozott, és két leggyorsabb szektort futott, ám a harmadikban kicsit lassabb volt, így végül fél tizeddel elmaradt Buemi 1:24,582-jéhez képest.
A svájci a hajrában még tovább javított, 1:24,150-et jegyzett, ekkor azonban riválisa már a bokszban volt és kiszállt az autójából, miután autója energiája elfogyott. Sebastien Buemi a 15. helyen, nem értékelt eredménnyel ért célba, de leggyorsabb körével két pontra tett szert, ezzel pedig 155-re növelte egységeinek számát és megnyerte a Formula-E 2015/16-os bajnokságát, legalábbis az előzetes, nemhivatalos eredmények alapján.
Kettőjük ütközését a futam után vizsgálni kezdte a versenybíróság, mi pedig elkönyvelhetjük a londoni második versenyt minden idők legdrámaibb és leghihetetlenebb módon végződő autóversenyének.
Oh, egyébként a futamot Prost nyerte Abt és d'Ambrosio előtt, de ha az életben valaha is el lehet mondani, hogy a verseny végeredménye másodlagos, akkor ez az a pillanat.