Jól jegyezze meg mindenki ezt a látványt, mert már nem sokáig lehet része benne
https://formula.hu/parc-ferme/183

Bár a Lotus az USA Nagydíj szabadedzésén kipróbálja új orrát, idén még gyönyörködhetünk a sajátságos kialakításban. Jövőre azonban eltűnik az F1 egyik gyöngyszeme.
Red Bull-Mercedes 2022-től? Nem lehet kizárni!
https://formula.hu/parc-ferme/26844
A Honda távozásával a Red Bullnak ismét új motorszállító után kell néznie. A választék szűkös, így a csapat nincs könnyű helyzetben. Hogy milyen lehetőségeik vannak, azt átbeszéltük a legutóbbi podcast-adásunkban.
Újdonság: már kapható az AFM szájmaszk!
https://formula.hu/parc-ferme/26846
Ha a koronavírus-járvány miatti kötelező maszkviselés során is szeretnéd kimutatni, hogy az Autósport és Formula Magazin hűséges olvasója vagy, akkor ez az ajánlat neked szól, hiszen már rendelhető az AFM logójával ellátott szublimált, mosható kétrétegű szájmaszk. Részletek és rendelés IDE vagy a képre kattintva:
Amikor őrült időjárás borzolta a kedélyeket az F1-ben
https://formula.hu/parc-ferme/26845
A hétvégén ritkán látható hidegre és némi esőre készülhetnek a Formula-1-esek a nürburgringi Eifel Nagydíjon: az előrejelzések szerint a futam napján a 10 fokot sem fogja elérni a hőmérséklet. A WTF1 ennek apropóján összeszedett hat alkalmat, amikor hasonlóan extrém körülmények fogadták a pilótákat:
Videó: Öt drámai F1-es pillanat a Nürburgringről
https://formula.hu/parc-ferme/26843
Kimi Raikkönen felrobbanó felfüggesztése, David Coulthard elúszó bajnoki esélyei, esőkáosz az egyes kanyarban - ezek voltak az F1 legmegdöbbentőbb pillanatai a Nürburgringen.
Rekorddöntésre készül Raikkönen: „Ez is ugyanolyan verseny”
https://formula.hu/parc-ferme/26842
Mostanában a rekorddöntésről szólnak Kimi Raikkönen versenyei: legutóbb, az Orosz Nagydíjon a finn utolérte az addigi csúcstartó Rubens Barrichello 322 nagydíjrajtját, az Eifel Nagydíjon pedig (értelemszerűen) átlépi azt és egyedüli rekorderré válik. Az Alfa Romeo egy posztert is készített ebből az alkalomból – a jelek szerint a csapatot jobban izgatja a mérföldkő, mint a pilótát.
„Rekord vagy nem, úgy állok hozzá ehhez a hétvégéhez, mint bármelyik másokhoz. Az autóban szinte teljesen ugyanolyan az összes. El kell végezni a munkát és megpróbálni megszerezni a legjobb eredményt szombaton és vasárnap is” – mondta a tőle megszokott szenvtelenséggel Raikkönen, aki sosem nyert a Nürburgringen: a McLarennel többször az első helyről esett ki. „Jó néhányszor versenyeztem itt, és szerintem párszor győzni is kellett volna, csak peches voltam. De ilyen a versenyzés. Az ember a jobb emlékeket őrzi meg, ezért most próbálok szerezni néhány ilyet.”
(Egyébként a következő Portugál Nagydíj előtt is lesz lehetősége elmondani Raikkönennek, hogy nem törődik a rekordokkal: az lesz pályafutása 327. nagydíjrészvétele. Barrichello ebben a nagydíjrajtokkal nem megegyező mutatóban 326-tal tartja az első helyet.)

Stewart már tíz éve módszeresen szapulja Hamiltont
https://formula.hu/parc-ferme/26841
Lewis Hamilton köztudottan megosztó személyiség, így hiába ostromolja már a legnagyobb rekordokat, az elismerés mellett számos kritika is éri. A leglátványosabban pedig már jó ideje honfitársa, Jackie Stewart ostorozza, aki a legtöbb világbajnoki címmel rendelkező brit F1-es versenyző volt, amíg Hamilton 2017-ben be nem gyűjtötte a negyediket. Valami azonban már a kezdetek óta nem kóser a két élő legenda viszonyában, hiszen a skót már több mint tíz évvel ezelőtt, F1-es karrierjének kezdetén is előszeretettel ütötte-vágta a britet a nyilatkozataiban. Időről időre felbukkanó újabb, Hamilton nagyságát vitató véleményei olyannyira elszaporodtak, hogy egy rajongó a minap elhangzott legutóbbi kritika apropóján a Twitteren bemutatta, hogy már listát is vezet a hangzatos angol nyelvű Stewart-szalagcímekből.
Persze nekünk nem is kell ilyen messzire menni, hiszen a formula.hu archívumában is megfigyelhető ugyanez a trend, miszerint menetrendszerűen leoltja Hamiltont a háromszoros bajnok. A mostani véleménynyilvánítást megelőzően ugyanis megkérdőjelezte már Hamilton eredményeit 2019 áprilisában, januárjában, a hetedik vb-cím előtti kiégését prognosztizálta 2018 októberében, nem javasolt neki lovagi címet 2017 novemberében, lebalerinázta őt 2017 júniusában, 2016 végén szerinte nem viselte méltósággal a vereséget, egyértelmű vétkesnek kiáltotta ki őt a 2016-os barcelonai baleset után, és visszabb már nem is megyünk.


Épp a Nürburgringen szereltek először fedélzeti kamerát egy autóra
https://formula.hu/parc-ferme/26840
Egy közvetítéstörténeti mérföldkő is fűződik a hétvégi Eifel Nagydíj helyszínéhez: 1985-ben a Német Nagydíjon került először onboard kamera egy autóra, amelynek képeit bevágták az élő közvetítésbe is. Nem valamelyik élmenővel kísérleteztek: 23. helyről induló, majd kieső Francois Hesnault Renault-jára került a felvevő. További érdekesség, hogy ez volt az utolsó alkalom az F1-ben, mikor egy csapat harmadik autót indított.
A történelmi képkockák (a videó átkattintás után indul):
Akár Hamilton szerződésére is kihathat a Honda távozása
https://formula.hu/parc-ferme/26839
Az F1 aktuális nagyágyúi közül mindössze Lewis Hamilton az egyetlen, aki még nem rendelkezik szerződéssel 2021-re. Rejtély, szűk három hónappal a szezon vége előtt miért nem sikerült még aláírni a papírokat a Mercedesszel, de lehet, hogy az utóbbi hetek legnagyobb bejelentését követően még tovább csúsznak a tárgyalások. A Honda ugyanis bejelentette távozását az F1-ből, aminek a hatszoros világbajnokra és csapatára is hatással lehet. Hogy mire gondolunk, az kiderül legutóbbi podcast-adásunkból. A szóban forgó részlet az 56. percnél kezdődik.
Sosem volt ilyen rövid a WEC nevezési listája
https://formula.hu/parc-ferme/26838
A Hosszútávú Világbajnokság 2020-as szezonzárója, a bahreini 8 órás futam nevezési listáján mindössze 25 autó szerepel. Ez mélypont a WEC történetében: ilyen kevés induló a sorozat egyetlen versenyén sem volt még, a korábbi minimum 26 egység 2017-ből. A 2019/20-as szezont még 31 autó kezdte Silverstone-ban, de a világjárvány és gazdasági helyzet miatt többen lemorzsolódtak: a legnagyobb veszteség az LMP1-ben két versenyt is megnyerő Rebellion Racing kiszállása volt, amellyel az idény végét sem várták meg.
A legvérszegényebb kategória éppen az első vonal, az LMP1, amelynek utolsó versenye lesz Bahrein, 2021-től az LMH (Hypercar) veszi át a helyét. A november 14-i futamon mindössze a Toyota két autója indul: Buemi, Hartley és Nakajima, valamint Conway, Kobayashi és Lopez egysége között a vb-cím a tét. Az LMP2-ben hét, a GTE Próban hat, a GTE Amban pedig tíz autó indul. A teljes nevezési lista itt.

Szereted a múltidéző cikkeket? Akkor a Formula Retro csoportban a helyed!
https://formula.hu/parc-ferme/26837
Nyáron indult el a Formula Retro Facebook-csoport, ahol honlapunk évfordulós és egyéb múltidéző cikkjeit osztjuk meg napi rendszerességgel, így ha kifejezetten érdekelnek az ilyen témájú olvasmányok, akkor csatlakozz minél hamarabb a képre kattintva:
A 20 éves Alonso győzelme a még egészen máshogy kinéző Bajnokok Tornáján
https://formula.hu/parc-ferme/26836
Az F1-es újoncszezonját a Minardival éppen befejező Fernando Alonso és az akkor még csak négyszeres Le Mans-győztes Tom Kristensen csatája a Bajnokok Tornája nemzeti döntőjében, 2001-ben: a nagy ígéretnek kikiáltott spanyol legyőzi a rutinos dánt, ezzel bebiztosítva a Nemzetek Kupája győzelmét az akkor még háromfős spanyol alakulatnak, a motoros Ruben Xaus és a ralis Jesus Puras társaként. Akkoriban még a Kanári-szigetek szolgált a torna állandó helyszíneként, jóval kevésbé puccos körítéssel, mint mostanság - és még a versenyek is murvás pályán zajlottak.
ROC Legends: Alonso vs Kristensen at ROC 2001A blast from the past! Enjoy this epic Gran Canaria race between Fernando Alonso and Tom Kristensen at ROC 2001.
Renault-dobogó és más elrejtett apróságok a Racing Point poszterén
https://formula.hu/parc-ferme/26835
A hétvégi Eifel Nagydíj előtt is egy megszokottan részletgazdag posztert készítettek a Racing Point grafikusai. Számos apróságot rejtettek el a képen: például egy sárga overallos pilóta (aki csak renault-s lehet) ünnepel a dobogón, egy másik versenyző Bratwurstot árul, egy Lando Norrisra emlékeztető alak egy piros autóban bújik meg. Teljes felbontásban a poszter itt böngészhető.

Amikor rájössz, hogy azért van meleg, mert ég a feneked
https://formula.hu/parc-ferme/26834
Nem a legfájdalommentesebb műszaki meghibásodással szembesült a Moto2-es Augusto Fernandez a Katalán Nagydíj bemelegítő edzésén, amikor kigyulladt alatta a motor hátulja. Bár nem volt kellemes a nyeregből való kapitulálás pillanata, nem szerzett komoly égési sérüléseket a spanyol.
Turn up the heat! @Afernandez37 finds alternative ways to warm up in the morning #CatalanGP pic.twitter.com/WNDCSta6EW
— MotoGP™ (@MotoGP) September 27, 2020
Újabb Schumacher-rekord, ezúttal raktárépületen való keresztülsprintelésben
https://formula.hu/parc-ferme/26833
Így kell látványossá tenni egy szponzorvideót: Mick Schumacher keresztülrohan ezen az épületen, hogy egy percen belül összegyűjtse versenyzői szerelésének darabjait, majd olyan látványosan varázsolja azokat magára, hogy amögött Valtteri Bottas legutóbbi produkciója is elbújhat.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Charles Leclerc öccsét sem kell félteni, ha versenyzésről van szó
https://formula.hu/parc-ferme/26832
Úgy tűnik, hogy a Leclerc család vérében van az autóversenyzés. Charles rövid időn belül az F1 egyik legígéretesebb fiatal pilótájává vált, de öccse is hasonló babérokra tör a kisebb szériákban. Arthur jelenleg a Regionális Formula Európa-kupában versenyez, amiben múlt hétvégén őrületes előzést mutatott be. A Racefans felvételén érdemes megnézni, ahogy a hetes (balos) kanyarban egy alávágással előkészíti, aztán a nyolcasban a jobban tapadó külső íven befejezi az előzést, és ezzel átveszi a vezetést.
A monacói jelenleg a bajnoki tabella második helyét foglalja el Petecof Giancula.
Superb pass by @arthur_leclerc7 (brother of @Charles_Leclerc) on the outside of team mate @Ras_Oliver_ at @MugelloCircuit's very quick Arrabbiata one corner during last weekend's Formula Regional Europe round. pic.twitter.com/Pwm6GK57zm
— RaceFans (@racefansdotnet) October 5, 2020
Megvolt a Ferrari fiataljának üléspróbája a Haasnál
https://formula.hu/parc-ferme/26831
Callum Ilott pénteken, az első szabadedzésen beülhet a Haas Formula-1-es autójába - ehhez megvolt a szükséges üléspróba, amiről a csapat posztolt néhány fotót.
Seat fit time for @callum_ilott
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) October 5, 2020
He’s in the car for Friday’s #FP1 session at the Nürburgring #HaasF1 pic.twitter.com/89FV9Sn4OD
Bottas reméli, hogy a győzelme másoknak is erőt adott
https://formula.hu/parc-ferme/26830
"Remélem, hogy a győzelem más embereket is arra bátorított, hogy soha ne adják fel az életben. Ez az én mentalitásom, engem így neveltek fel. Nem fogom feladni, nyomom tovább" - idézi a Mercedes közösségi oldala Valtteri Bottas szavait a legutóbbi győzelmével kapcsolatban. A finn pilóta mindezt a sisu jegyében mondta - amely egy kifejezés, ami a finn nemzeti felfogást, a bátorságot, elszántságot és a sikertelenség ellenére is kitartó ösztönt jellemzi.

fotó: dppi
Ismerős képlet hét éve a Nürburgringen: Hamilton és a Mercedes a pole-ban
https://formula.hu/parc-ferme/26829
Utoljára 2013-ban tartottak versenyt a hétvégi Eifel nagydíj helyszínén, a Nürburgringen. Akkoriban Sebastian Vettel még a Red Bullnál halmozta a győzelmeket, Kimi Raikkönen a Lotusnál versenyzett, a mezőnyben volt Fernando Alonso, Felipe Massa és Nico Rosberg, valami azonban éppen úgy volt, mint napjainkban: Lewis Hamilton a Mercedesszel a pole-pozícióba kvalifikált.
A teljes igazsághoz hozzátartozik, hogy a Mercedes akkoriban még nem volt az a domináns erő, mint ma. Hamilton első évében a csapattal öt pole-pozíciót szerzett, de futamot csupán egyszer tudott nyerni. A Mercedes a szombati napok ura volt: Nico Rosberg eredményeivel együtt a csapart nyolcszor rajtolt az első helyről, a vasárnapi győzelem azonban háromszor jött csak össze.
Mick Schumacher alfás üléspróbája könnyebben ment a szokásosnál
https://formula.hu/parc-ferme/26828
Múlt heti ferraris tesztje után első hivatalos szabadedzésen való részvételére készül Mick Schumacher hazai pályán, az Eifel Nagydíjon. Ahogy ilyenkor megszokott, a pilóta látogatást tett az Alfa Romeo Racing svájci gyárában, ahol hozzáigazították a C39 ülését. A németnek könnyebb dolga volt annak köszönhetően, hogy tavaly Bahreinben már tesztelt az Alfával, így csak tökéletesíteni kellett az akkor felvett paramétereken.
What happens during a seat fit? @SchumacherMick gives us a glimpse of this crucial step ahead of his appearance in FP1 at the #EifelGP pic.twitter.com/L7Py9Ilyel
— Alfa Romeo Racing ORLEN (@alfaromeoracing) October 5, 2020
Főnöke szerint Kevin Magnussen egy valamiben talán az egész F1 legjobbja
https://formula.hu/parc-ferme/26827
"Szerintem Kevin azt megmutatta, hogy ő az egyik, ha nem a legjobb rajtoló az idei F1-es mezőnyben. Egészen lenyűgöző az, amit idén csinál ezen a téren" - mondta Günther Steiner Kevin Magnussenről, aki legutóbb Oroszországban is nagyot rajtolt és remek felzárkózást produkált. A Haasnál egyelőre mindkét ülés szabad jövőre - Magnussen már elmondta, hogy akár az F1-en kívüli dolgok is érdekelhetik, ha nem marad helye a mezőnyben, de talán Steiner mégis lát benne valamit...

fotó: dppi

