DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 23. kedd

Veletek még nem fordult elő, hogy az újságban hirdetéseket lapozgatva eladó McLaren versenyautóra bukkantatok?

Pedig ilyen is van. Egy többek között az FIA GT1-es bajnokságát is megjárt, 23481 kilométert futott McLaren MP4-12C-re teheti rá a kezét bárki az alábbi telefonszám tárcsázásával. Rongyos 175 000 euróért.

1456553_10152638635777066_703478574315387469_n

Hogyan írnák körül a pilóták egy ötévesnek, hogy mi is az az F1?

Ez volt a témája a Formula-1 YouTube-csatornájára felkerült összeállításnak: a legtöbben persze a sebességet és a gyors autókat emelték ki, de volt, aki inkább az élményt próbálta körülírni, míg Valtteri Bottas az aerodinamika összetettségét is karcolgatta. (A videó átkattintás után tekinthető meg!)

 

Ilyen egy kör Barcelonában a hamarosan érkező F1 2020-szal

Júliusban jön az új F1-es játék, de egy kis ízelítőt már kaptunk belőle:

Most már szinte hivatalos, hogy hol és mikor rajtol a MotoGP-szezon

A minap mi is beszámoltunk róla, hogy a tervek szerint dupla jerezi fordulóval kezdődhet meg a királykategória (és folytatódhat a Moto2 és a Moto3) 2020-as idénye. Nos, ma reggel egy elektronikus megbeszélésen vett részt Andalúzia regionális kormányának alelnöke, Jerez polgármestere és a Dornát irányító Carmelo Ezpeleta, amelyen döntés született arról, hogy ajánlatot nyújtanak be a spanyol kormány felé egy július 19-i és 26-i MotoGP-, valamint augusztus 2-i Superbike-világbajnoki futam rendezése kapcsán.

Ha a spanyol kormány megadja a zöld jelzést, úgy ez a két jerezi futam lehet az első két verseny a MotoGP naptárában. Az F1 kapcsán a minap feszegetett elnevezési problémát is megoldanák a szervezők: a MotoGP-kategória idénynyitójának számító első futam az eredeti kiírásnak megfelelő Spanyol Nagydíj név alatt futna, míg a második verseny az Andalúziai Nagydíj megnevezést kapná.

Ezpeleta egyébként néhány napja a további tervekről is beszélt, ezekről itt írtunk részletesebben. Teljes naptár május vége felé várható.

jerez-motogp

Jön a hármas döntő: Dovizioso vs. Marquez vs. Rossi

Lezajlott Facebookon rendezett MotoGP-játékunk második köre, ezáltal kialakult a hármas döntő mezőnye is: Andrea Dovizioso Maverick Vinalest, Marc Marquez Alex Rinst, Valentino Rossi pedig jövő évi yamahás utódját, Fabio Quartararót „búcsúztatta”. Mondhatjuk, hogy papírforma eredmények, elvégre Dovizioso az utóbbi három vb-ezüstérmese, Marquez a jelenlegi dominátor, míg Rossi kilenc vb-címével igazi élő legendának számít.

Pénteken kora délutántól jön viszont a finálé, amely ezúttal egészen vasárnap estig fog tartani, s amely során eldől, olvasóink kit tartanak a MotoGP-mezőny legjobbjának. Figyeljétek Facebook-oldalunkat a szavazásért, már csak azért is, mert azok között, akik velünk játszanak, nyereményeket is kisorsolunk (részletek IDE KATTINTVA)!

marquez-dovi-rossi-dppi

Norris megválaszolta a legfőbb eldöntendő kérdést: Hamilton vagy Schumacher?

Megszokhattuk az elmúlt 15 évben, hogy Michael Schumachert Ayrton Sennával, Alain Prosttal és Juan Manuel Fangióval hasonlítgatja össze a közvélemény, amikor minden idők legjobb F1-es pilótáját próbálja megnevezni. Lassan azonban új valóság köszöntött ránk, mert belopózott ebbe a képbe Lewis Hamilton is, az egyetlen ember, akinek legfőbb sikerességi mutatói (győzelmek, pole-ok, dobogók, bajnoki címek) Schumacheréihez mérhetők.

Lando Norris számára a végére hagyták ezt a monumentális döntést az alábbi kérdezz-felelekben, de előtte még egy csomó más érdekességre is válaszolt.

Minden sport mestere, Kimi Raikkönen

Mosolyogva frizbizik, ki lehet ő? Ennyi alapján nem sokan tippelnénk arra, hogy Kimi Raikkönenről van szó.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

A master of all sports.

Alonso az F1-ben nem, máshol azonban indítana csapatot

A távoli jövőben új vizekre evezhet Fernando Alonso saját versencsapata. Az FA Racing Team jelenleg e-sportban és a Formula Renault Európa-kupában képviselteti magát, a spanyol szerint azonban ez a jövőben megváltozhat. Az F1 környezetét a költségek miatt túl stresszesnek és kockázatosnak tartja, endurance-kategóriában azonban el tudja képzeli saját alakulatát.

"Talán a Patrick Dempsey-ére hajazó GT-csapat [szóba jöhet]. Ez kevesebben emberrel jár, és az autó is megvásárolható a gyártótól. Rövid távon nincs tervben, de ki tudja?" - reagálta a Le Mans-i 24 órás oldalának adott interjúban. Ugyanitt elárulta, tetszenek neki a WEC-ben debütáló hiperautók, ezért szívesen visszatérne a világbajnokságba.

alonso-portre-dakar1

Fotó: DPPI

Luca di Montezemolo az FIA elnökjelöltjei között lehet

Jean Todt után ismét a Ferrari F1-es csapatának egyik korábbi kulcsembere válhat az FIA elnökévé, ha hihetünk a sajtóértesüléseknek. Olasz lapok arról számoltak be, hogy a vörösök egykori elnöke is bekerült azok közé, akik közül valaki leválthatja a 2021 végén leköszönő Todtot. A listán olyan nevek szerepelnek még, mint a David Richards (a Motorsport UK és a Prodrive elnöke), Alejandro Agag (az FE nagyfőnöke) és Mohammed bin Sulayem (az FIA jelenlegi alelnöke). A lapok forrásként egy, a Formula-1 világában közismert személyiségre hivatkoznak.

A 72 éves Montezemolót 2004-ben választották a Fiat és a Ferrari elnökévé. Tisztségéről 2014-ben mondott le.

montezemolo-2014

Fotó: DPPI

Mennyire ismered Michelisz Norbert pályafutását?

Tudod, hol és mikor aratta első futamgyőzelmét a WTCC-ben? És azt, hogy milyen autóval debütált a sorozatban? Teszteld a tudásod kvízünkkel!

michelisz-portre1

Fotó: DPPI

Leclerc-ék Rossiék ellen: sztárparádé a virtuális GT-versenyen

Továbbra is reneszánszukat élik a szimulátorversenyek: Charles Leclerc osztott meg információkat egy újabb eseményről, amelyen több F1-es pilóta – rajta kívül Lando Norris, Alexander Albon, George Russell és Nicholas Latifi – mellett több más sztár, így például a MotoGP-ből a kilencszeres világbajnok Valentino Rossi vagy épp a futball világából Antoine Griezmann és Thibaut Courtois is részt vesz. A virtuális GT-versenyre Misanóban kerül sor, egy időmérőt és két futamot rendeznek majd, amelyből a második fordított rajtrácsos és a tervek szerint éjszakai lesz. A közvetítést Leclerc Twitch-csatornáján lehet majd élőben nézni ma este 21 órától.

 

Bottas továbbra is a természetben tölti az idejét kedvesével

Az utóbbi időben jó pár olyan fotót posztolt Valtteri Bottas, hogy a természetben fut, kerékpározik, fát vág, miegymás - most a sütögetés került sorra párjával, Tiffany Cromwell-lel.

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Coffee & S’mores#VB77 @tiffanycromwell @jeolin

Valtteri Bottas (@valtteribottas) által megosztott bejegyzés,

„A verseny, amit senki sem akart megnyerni” – az 1982-es Monacói Nagydíjat ismétli az F1

Ismét megszavaztatta a rajongókat a Formula-1 hivatalos honlapja, hogy melyik klasszikus futamot tűzzék „műsorukra” szerda este. A győztes végül az 1982-es Monacói Nagydíj lett, amely a fentebb említett címkével vonult be a száguldó cirkusz történetébe, köszönhetően az F1 történelme talán legbizarrabb utolsó köreinek. De többet nem is mondunk, mert még megszólnak minket, hogy elspoilerezzük egy 38 évvel ezelőtti verseny végeredményét, inkább indítsátok el az alábbi videót (és aztán kattintsatok át a YouTube-ra) ma este 20 órakor:

 

A Ferrari-uralomtól a halálos baleseteken át Lauda utolsó győzelméig: a Holland GP története

Egy koronavírus-járvány nélküli ideális világban a múlt hétvégén rendezték volna a Formula-1-es Holland Nagydíjat, méghozzá 1985 óta az elsőt. Ennek apropóján az F1 hivatalos YouTube-csatornája készített egy összeállítást a verseny és a zandvoorti pálya történelméről (a videó átkattintás után indul!):

 

Ennyire fájt a Ferrarinak az F1-es szezonrajt elhalasztása

Mivel a Ferrari bevételeinek jelentős részét generálja a Formula-1 és az ahhoz kötődő szerződéscsomag, így érthető, hogy jelentős gondokat okoz a cégnek az, hogy egyelőre nem indult el a szezon. Az első negyedéves jelentések szerint a 2019-eshez képest öt százalékkal csökkent a Ferrari profitja, ami komoly visszaesésnek számít és a maranellóiak már az egész évi terveiket kénytelenek átírni. Louis Camilleri figyelmeztetett mindenkit, hogy a következő negyedév is nehéz lesz - az első három hónapban a tavalyihoz képest 30%-kal csökkentek a reklámbevételek, a továbbiakban is ilyesmivel kell számolni - írja az f1i.com.

camilleri-vettel_1

fotó: ATP

Kiknek volt a legjobb dobogós arányuk az F1 történetében?

Újabb érdekes top 50-es listával jelentkezett a Racing Statistics YouTube-csatorna: ezúttal aszerint rakta sorrendbe a Formula-1-es versenyzőket, hogy a teljesített futamaik hány százalékán állhattak pódiumra. Michael Schumacher az első ötbe sem fért be, az élmezőnyt főként a hőskor nagyjai dominálják – ám az talán váratlan, hogy Lewis Hamilton is befurakodott közéjük:

 

Videó: George Russell, a troll

A Williams pilótája mintha felesküdött volna versenyzőtársa virtuális életének megkeserítésére. Nézzétek meg, Alex Albon az utóbbi időben hányszor ordította el magát miatta.

Újranyitott a dubaji pálya, Gasly egyből gokartba pattant

Az Alpha Tauri F1-es pilótája ugyanis Dubajban ragadt a koronavírus-járvány miatt, de ennek most előnye is van számára – számolt be róla egy fotó és egy videó kíséretében az Instagramján:

Carlos Sainzot választották minden idők legjobb raliversenyzőjének

Szurkolói szavazáson versenyeztette meg pilótáit a WRC - sorsolás alapján kieséses rendszerben mérkőztek meg egymással a rali-vb történetének legnagyszerűbb versenyzői. A döntőt a kilencszeres világbajnok Sebastien Loeb és a kétszeres győztes Carlos Sainz vívta - a McLaren F1-es pilótájának édesapja pedig a szurkolóknál legyőzte korábbi csapattársát, a sportág egyeduralkodóját. Sainz a szavazatok 57%-át gyűjtötte be.

"Nem lehetnék ennél boldogabb és büszkébb. Először is nagyon köszönöm, hogy én lehettem az első, másodszor pedig azt, hogy Sebastien Loeb ellen győzhettem" - mondta Sainz a győzelemre reagálva, de hozzátette, hogy Loeböt nagyon nagyra tartja és a francia természetesen nagyon megérdemli, hogy a legjobbnak tartsák.

Sainz 26 futamot nyert meg (Loeb 79-et), 97-szer állt dobogón (Loeb 118-szor) és 1990-ben, valamint '92-ben lett bajnok - többször is nagyon közel állt még a bajnoki címhez, de a balszerencse ezt minden más évben elvette tőle.

Greatest-Driver-Winner-Bracket_f27ee_frz_1400x788

Schumacher első ferraris győzelmét ismétli vasárnap az M4 Sport

A retro futamok ismétléseinek sorában egy újabb különleges verseny kerül sorra az M4 Sportnál vasárnap: az 1996-os Spanyol Nagydíj. Ez volt az első verseny, amit Michael Schumacher megnyert a Ferrarival - kétszeres világbajnokként érkezett Maranellóba a szezon előtt és a technika itt még azért messze volt a bajnokesélyestől. Az idény  a Williamsek dominanciájáról szólt, amelybe Schumacher csak egy-egy felvillanással tudott beleszólni - ez volt a talán leginkább kiemelkedő pillanat.

Tehát vasárnap 14:00, M4 Sport!

1996

fotó: dppi

Szimulátorban alkotta újra Senna monacói körét egy elhivatott rajongó

A japánok végtelen autósport-rajongásáról ad tanúbizonyságot az alábbi felvétel, amelyen egy játékos Aytron Senna egyik 1991-es monacói körét alkotta meg hihetetlen precizitással. Még arra is figyelt, hogy a fejmagasságba szerelt kamera a McLaren MP4/6-oséhoz hasonló módon rázkódjon.