DTM: Két újonc a BMW-nél
https://formula.hu/parc-ferme/16914
Két versenyző is szerepel a gyártó 2018-as felállásában, akik korábban sosem versenyeztek a német túraautó-bajnokságban. Mindketten az októberi, Lausitzringen tartott újoncteszten győzték meg a vezetőséget alkalmasságukról. Egyikük a 19 éves svéd Joel Eriksson, aki másodikként zárta a Formula-3-as Európa-bajnokságot, a másik a 27 éves osztrák Philipp Eng, aki két évig a Blancpain GT szériában szerepelt szerényebb eredményekkel, 2015-ben viszont a Porsche Supercup bajnoka volt.
Eriksson és Eng Maxime Martin és Tom Blomqvist helyét veszik át, akik négy, illetve három évet töltöttek a sorozatban, mialatt győzelmeket is szereztek. Martin elhagyja a BMW kötelékét, Blomqvist a Formula-E-ben és GT-ben képviseli tovább a márkát.
Mindkét újonc az RBM csapathoz érkezik Bruno Spengler mellé, az RMG istállóban változatlanul Marco Wittmann, Timo Glock és Augusto Farfus vezet. A BMW az első gyártó, amely bejelentette hat 2018-as versenyzőjét. Farfus a WEC-ben is indulni fog, ahova gyári GT-csapatként csatlakozik a BMW: Nick Catsburg, Antonio Felix da Costa és Martin Tomczyk társa lesz.

Kubica újra lehetőséget kap: Raikkönen autóját vezetheti a Stájer Nagydíjon
https://formula.hu/parc-ferme/29284
Természetesen nem a teljes versenyhétvégén, hanem csak az első szabadedzésen ülhet be a finn Alfa Romeójába az első spielbergi fordulón a lengyel pilóta. A csapat hivatalos tartalékversenyzője idén már nem először kap ilyen lehetőséget, hiszen Barcelonában is részt vehetett a tréningen. Frederic Vasseur csapatfőnök szerint eddig igencsak hasznosak voltak Kubica visszajelzései, s most különösen értékesek lehetnek ezek, hiszen egymás után két nagydíjat fut majd a mezőny a Red Bull Ringen.
Egy héttel később, az Osztrák Nagydíjon egyébként az Alfa másik tartalékja, Callum Ilott is lehetőséget kap: ő Antonio Giovinazzi autóját fogja vezetni az első edzés során.

Megpakolták BoP-vel a Mercedest és a Ferrarit, születésnapos Audi-pole a DTM-ben
https://formula.hu/parc-ferme/29283
A hétvégén Monzában rajtol(t) el a DTM új, GT3-as érája, amelynek szombati futam Liam Lawson és a Ferrari sikerét hozta, miután az időmérőt még a Mercedes dominálta. A két márka jó teljesítményének viszont ára volt, hiszen ebben a kategóriában is él a teljesítményt kiegyenlítő Balance of Performance-rendszer: a Mercedesek 25, a Ferrarik 30 kg-mal lettek nehezebbek vasárnapra. Ha mindez nem lenne elég, a dobogósok – Lawson mellett Vincent Abril és Maximilian Götz – további 25, 18, illetve 15 kg-ot kaptak az eredményeik miatt.
Mindez pedig érződött is a vasárnapi futamot megelőző időmérőn, amelyen egy Audi hódította el a pole-pozíciót, méghozzá a 25. születésnapját Kelvin van der Linde révén. Őt Lawson követte, míg a harmadik helyre testvére, Sheldon van der Linde fért oda, aki viszont BMW-t vezet. A legjobb mercedeses Abril lett a maga hatodik pozíciójával – még egy Lamborghini is megelőzte őt Esteban Muth révén. Alexander Albon a 12. helyen zárta a kvalifikációt. A második verseny 13:30-kor startol.

Vasárnap 13 órakor kapcsoljatok a FIX TV-re!
https://formula.hu/parc-ferme/29281
Érkezik ugyanis a Motorsporthíradónk legújabb adása, benne többek között Cserkuti „Öcsivel”, Salgó Ralival, WRC-vel, némi Mercedesszel és motokrosszal – ne feledjétek: ma 13 óra, FIX TV!

Verstappen Mercedes-verő köre a fedélzetről
https://formula.hu/parc-ferme/29280
Először győzték le időmérőn a Mercedest a Paul Ricard pályán, amely 2018 óta a Francia Nagydíj otthona. Íme Max Verstappen 1:29,990-es köre az időmérőn, amellyel negyed másodpercet adott Lewis Hamiltonnak. A videó a képre kattintás után vagy itt érhető el.
Versenyek késő délelőttől éjfélig – itt a vasárnapi menü
https://formula.hu/parc-ferme/29278
F1 és F3 Franciaországból, MotoGP a Sachsenringről, DTM Monzából, IndyCar a Road Americáról, Formula-E Mexikóból, valamint a Pure ETCR történetének első versenye Vallelungából – lesz mit néznünk, az egyszer biztos!
10:10-10:30 DTM, második időmérő (Digisport 1)
11:00-11:40 Moto3, futam (Aréna4)
11:40-12:25 Formula-3, harmadik futam (M4 Sport)
12:20-13:05 Moto2, futam (Aréna4)
13:10-13:40 TCR Europe, második futam
13:30-15:00 DTM, második futam (Digisport 1)
14:00-14:45 MotoGP, futam (Aréna4)
15:00-17:00 Formula-1, futam (M4 Sport)
15:15 Pure ETCR 1-2. futam (Sport 2)
16:15-17:00 Formula-E, harmadik szabadedzés
19:00-20:00 Formula-E, második időmérő
18:40 IndyCar, futam (Aréna4)
23:00-23:50 Formula-E, második futam (Eurosport 1)

Wehrlein és a Porsche közösen is pole-t szerzett Mexikóban
https://formula.hu/parc-ferme/29279
Másfél hónapos pihenő után Mexikóban folytatódik a Formula-E első világbajnoki szezonja – viszont a korábbiaktól eltérően ezúttal Pueblában. A szombati első futamra Pascal Wehrlein szerezte meg a rajtelsőséget: ennek érdekessége, hogy a német pilóta 2018-ban már állt pole-ban Mexikóban, ám akkor még a Mahindrával, viszont a Porschének ugyancsak van első rajthelye innen, csak épp André Lottererrel 2019-ből – mind a pilótának, mind a gyártónak ezek voltak mostanáig az egyetlen pole-jai az elektromos sorozatban.

Oliver Rowland lett mögötte a második, az újonc Jake Dennis pedig a harmadik. Az élmenők közül viszont többen pórul jártak: a bajnokságot vezető Robin Frijns például mindössze 22. lett, miután az időmérő „csoportkörének” első felvonása már-már versenyszerű jeleneteket hozott a résztvevők között, így egymásnak és saját maguknak is tönkretették a köreiket.
A szombati időmérő végeredménye:

Leclerc öccse először győzött a Formula-3-ban
https://formula.hu/parc-ferme/29277
Az F1-es időmérő után következett a Formula-3-asok második futama a Paul Ricard versenypályán, ahol a fordított rajtrács révén Arthur Leclerc indulhatott a pole-ból. A Ferrari akadémiájához tartozó ifjú monacói, aki Charles Leclerc öccse, egy pillanatig nem engedte ki a kezéből a vezetést a versenyen, így karrierje első F3-as győzelmét aratta.
Úgy tűnt, csapata, a Prema pedig ki fogja sajátítani a dobogót: a bajnokságban élen álló Dennis Hauger a féltávhoz közeledve előzte meg Olli Caldwellt, így övé lett a második hely – Caldwellt viszont a legvégén még Victor Martins is megelőzte, aki délelőtti második helye után duplázott a pódiumokat illetően Franciaországban, s így összetettben is minimális a különbség közte és Hauger között, akik holtversenyből kezdték meg a mostani futamot. Folytatás vasárnap a harmadik viadallal.

fotó: DPPI
Ha meccset néztél helyette, itt bepótolhatod az időmérő eseményeit!
https://formula.hu/parc-ferme/29276
Max Verstappen uralja eddig a Francia Nagydíjat, de az időmérő edzésen nem volt nyilvánvaló a sikere, mivel a Q2-t még a Mercedes vitte. A kvalifikáció eleje is eseménydúsan zajlott, a Q1-et két piros zászló szakította meg, ami váratlan kiesésekhez is vezetett. Az időmérő összefoglalója itt olvasható el, lent kattintva pedig a hat és fél perces hivatalos összefoglalót láthatjátok a YouTube-on:
Így készül(ődik) egy sisak a bevetésre
https://formula.hu/parc-ferme/29275
Bár azt gondolhatnánk, hogy egy fejvédő használata annyiból áll, hogy a pilóta csak felcsatolja és kész, valójában, mint minden az autóversenyzésben, ez a mozdulat is gondos előkészítést igényel. Aki látta már a közvetítésekben feltűnni a pilóták sisakjait, olykor különböző rajzokkal „összefirkálva” a rostélyon, biztos elcsodálkozott azon, vajon mi is történik ezzel az eszközzel a pályára gurulás előtt. A Mercedes most egy rövid videóban mutatta be, hogyan történik egy bukósisak finomhangolása.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Hamilton diktálja a divatot, Damon Hill követi
https://formula.hu/parc-ferme/29274
Vagy legalábbis próbálja. Lewis Hamilton csütörtöki szettje jócskán meglepett mindenkit, a hétszeres világbajnok ugyanis a 28 fokos meleg ellenére gumicsizmában sétált be a paddockba. A brit előszeretettel választ feltűnő darabokat a ruhatárából, hiszen saját bevallása szerint sem áll távol tőle a divatikon szerep.

Ha pedig már ez a helyzet, kellenek követők is. Az örök fiatalság jegyében nem más, mint maga Damon Hill kísérelte meg felvenni Hamiltonnal a ritmust, ám a közösségi oldalára feltöltött kép kísérőszövege alapján az 1996-os világbajnok nem egészen érzi magáénak ezt az új trendet. „Nem biztos, hogy értem ezt a divat dolgot” – írta a fotóhoz, melyen kerti gumicsizmájában pózol.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A Francia Nagydíjon is szurkolunk a magyaroknak
https://formula.hu/parc-ferme/29273
Néhányan ferde szemmel néznek most kollégánkra, Mészáros Sándorral a Paul Ricard pályán, de helyszíni tudósítónk büszkén hirdeti, a ma 15 órakor kezdődő Magyarország–Franciaország labdarúgó Európa-bajnoki mérkőzésen melyik válogatott felé húz a szíve. Hajrá, magyarok!
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
DTM: Mercedes 1-2-3-4 az új éra első időmérőjén
https://formula.hu/parc-ferme/29272
A Német Túraautó Bajnokság hétvégi szezonnyitójával, Monzával új korszak kezdődik el: ez a GT3-as szabályrendszer első versenye, amely következtében a 19 fős rajtrács mind csapatok, mind versenyzők terén jelentősen átalakult.
A megszokott formátumnak megfelelően szombaton és vasárnap is rendeznek egy futamot, valamint ezt megelőzően egy időmérő edzést. A hétvége első 20 perces kvalifikációján a hivatalos teszteken látottaknak megfelelően a Mercedes-AMG GT3 bizonyult nyerő választásnak, és különösen a HRT csapat brilírozott: 1:46,488-as körével a francia újonc, Vincent Abril szerezte meg az első pole-pozíciót. Három márkatárs következik mögötte, a DTM három visszatérője, Daniel Juncadella, Lucas Auer és Maximilian Götz – utóbbi Abril csapattársa, aki a teszteken favoritnak tűnt.
Meglepetés, hogy a négy Mercedes mögött egy Lamborghini következik, a márkával versenyző T3 Motorsport ugyanis nem vett részt a hivatalos teszteken, így az autó teljesítménye nagy kérdőjel volt a szezonnyitó előtt. A nemzetközi szinten eddig szerény eredményeket szállító 19 éves Esteban Muth lett ötödik. A Ferrari legjobb eredményét hetedik hellyel Liam Lawson szállította, a legjobb audis a nyolcadik Nico Müller, a legjobb BMW-s a csupán 15. Marco Wittmann lett. A szombati futam 13:30-kor kezdődik, idén pedig a Digisport 1 közvetíti a versenyeket.

Aki lemaradt a pénteki F1-es eseményekről, az itt pótolhatja
https://formula.hu/parc-ferme/29271
A Formula-1 készített összefoglalót az első és a második szabadedzésekről - a videók ezen a linken, vagy a Youtube-ra átkattintva megtekinthetők!
Délelőtt tízkor indul a mai motorsport-cunami, mutatjuk a programot és a tv-közvetítéseket - figyelem, az F1-et nem adja az M4!
https://formula.hu/parc-ferme/29270
Rengeteg eseményt nézhetünk a mai napon, íme a menetrend:
Szombat
9:55-10:40 MotoGP, harmadik szabadedzés (Aréna4)
10:10-10:55 Formula-3, első futam (13:00-tól M4 Sport)
10:30-10:50 DTM, első időmérő (Digisport 1)
11:00-11:35 TCR Europe, időmérő
12:00-13:00 Formula-1, harmadik szabadedzés (M4 Sport)
13:30-15:00 DTM, első futam (Digisport 1)
13:30-14:00 MotoGP, negyedik szabadedzés
14:10-14:50 MotoGP, időmérő (Aréna4)
15:00-16:00 Formula-1, időmérő (Duna)
15:00-15:45 Formula-E, első szabadedzés
16:40-17:25 Formula-3, második futam
17:00-17:45 IndyCar, második szabadedzés
17:15-17:45 Formula-E, második szabadedzés
17:20-17:50 TCR Europe, első futam
19:00-20:00 Formula-E, első időmérő
20:30-21:45 IndyCar, időmérő
23:00-23:50 Formula-E, első futam (Eurosport 1)
23:30-24:00 IndyCar, utolsó edzés

fotó: dppi
Visszatért a Sauberhez a spái baleset túlélője
https://formula.hu/parc-ferme/29268
Juan Manuel Correa is érintett volt a 2019-es Belga Nagydíj Formula-2-es futamán történt tragikus incidensben, amelyben Anthoine Hubert életét veszítette: az ecuadori születésű versenyző súlyos lábsérüléseket szenvedett. Correa a kitartásának köszönhetően idén visszatért a versenyzéshez, méghozzá az F3-ban, amelynek barcelonai nyitányán pontot is szerzett.
Most pedig újabb komoly lépést tett a pilóta, pénteken ugyanis bejelentették, hogy újra bekerült a Sauber Akadémiára: az „újra” kifejezés azért szükséges, mert a két évvel ezelőtt is a Sauber juniorprogramjában szerepelt, sőt velük teljesítette első és eddig egyetlen F1-es tesztjét is, méghozzá épp a franciaországi Paul Ricard versenypályán.
Correa természetesen rendkívül örült a bejelentésnek, míg Frederic Vasseur, az Alfa Romeo csapatvezetője a pénteki sajtótájékoztatóján – amelyen a Formula.hu is részt vett –, úgy fogalmazott: „Juan Manuelnek talán 22 műtétje is volt, az elmúlt két évet pedig azzal a céllal teljesítette, hogy visszatérhessen. Én pedig szerettem volna segíteni neki, és ennek az a módja, hogy megkérjük, hogy térjen vissza az Akadémiára.”

Új grafika debütál az F1-ben: megmutatja, mennyire feszegeti a pilóta az autója határait
https://formula.hu/parc-ferme/29269
Az AWS ezen a hétvégén mutatja be új grafikáját a Formula-1-es közvetítésekben: azt mutatja meg nekünk, hogy a pilóta hány százalékát használja ki az autója maximális teljesítményének. Ezt a generált G-erők alapján számítja majd ki, figyelembe veszi a gyorsulást, a fékezést és a kanyarokat, illetve természetesen azt is, hogy az adott autó mire képes. Ezek alapján százalékos összehasoníltást kapunk majd a képernyőnkre arról, hogy a pilóta milyen jó teljesítményt nyújt.

Kik lesznek a vb-dobogósok, mit ér el idén Marquez, visszavonul-e Rossi? Megtippeltük!
https://formula.hu/parc-ferme/29267
A Formula Podcast MotoGP-s különkiadásában a Talmácsi Gáborral és Joan Mirrel készült exkluzív interjúk mellett az idei aktualitásokat is alaposan kiveséztük, így a szóban forgó kérdésekre is igyekeztünk választ adni. A vonatkozó rész 1:43:33-tól hallható:
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Itt a lehetőség: magyar gyerekek kérdezhetik az F1-es pilótákat a hungaroringi futam előtt
https://formula.hu/parc-ferme/29265
Idei újítás a nagydíjakat megelőző csütörtöki sajtótájékoztatón, hogy F1-es rajongó gyermekek is feltehetnek egy-egy kérdést a versenyzőknek. Nem lesz ez másként a Magyar Nagydíjon sem: a Hungaroring tájékoztatása szerint 13 éves kor alatti gyerekek kérdéseit várják. Mint írják: a kérdéseket és az arra adott válaszokat a világ minden táján, rajongók milliói hallhatják, láthatják majd. "S ami még izgalmasabb: a kérdéseknek nem kell feltétlenül az autósporthoz kapcsolódniuk. Lehetnek viccesek, különlegesek, vagy akár égető fontosságúak, amelyekre a választ az egész világnak hallania kell."
A kérdéseket a Hungaroring a következő emailcímre várja: gyerekkerdesek@hungaroring.hu – első körben írásban, közülük az F1 által kiválasztott tízet videóban is megörökítik, és bejátsszák a csütörtöki sajtótájékoztatón. Nagyon fontos, hogy a kérdések általánosak legyenek, nem pedig versenyző- vagy csapatspecifikusak. Tehát fontos, hogy bármelyik csapat bármelyik pilótájával kapcsolatban érdekesek legyenek. A kérdések beküldési határideje: 2021. június 30.

fotó: DPPI
Levették a Ferrarikról a zöld Mission Winnow logókat
https://formula.hu/parc-ferme/29266
Az európai F1-es futamok idejére eltűnnek a Ferrari megosztó szponzorának matricái. A Philip Norris dohányipari céghez köthető Mission Winnow az erről szóló közleményben úgy fogalmazott, tiszteletben tart minden rá érvényes törvényt és szabályozást, miközben folyamatosan azon dolgozik, hogy közös értékeken nyugvó erős kapcsolatokat építsen, valamint bátorítsa az ideológiáktól független kommunikációt. Akármit is jelentsen ez.
A lényeg, hogy a furcsán mutató zöld logók, valamint az összes Mission Winnow felirat eltűnik az Európai Unióban zajló összes versenyre. Az alábbi poszterrészleten szembetűnő a változás.

Minden eddiginél szigorúbban ellenőrzi a gumikat a Pirellli
https://formula.hu/parc-ferme/29264
Az Azerbajdzsáni Nagydíjon történt defektek miatt bekeményített az F1 és annak hivatalos beszállítója, mivel kiderült, egyes csapatok a határokat feszegetve trükköztek a guminyomással. Erre reagálva a hétvégi Francia Nagydíjra a Pirelli 13,44 barról 14,82 barra növelte a hátsó kerekek kötelező minimumnyomását, míg az első kerekek esetében maradt a korábban előírt 14,47 baros korlát. A gyártó mostantól külön vizsgálja a hideg és az újramelegített gumik állapotát.
Ami ezen felül újdonság, hogy a Pirelli egy kész skálát állított össze, ami azt határozza meg, a hideg és az üzemmeleg állapot között a gumik egyes tartományban milyen nyomásértékekkel rendelkezhetnek. Mostantól szúrópróbaszerűen is vizsgálhatják a csapatokat, amire eddig nem volt lehetőségük.












