DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 21. vasárnap

DTM: Két újonc a BMW-nél

Két versenyző is szerepel a gyártó 2018-as felállásában, akik korábban sosem versenyeztek a német túraautó-bajnokságban. Mindketten az októberi, Lausitzringen tartott újoncteszten győzték meg a vezetőséget alkalmasságukról. Egyikük a 19 éves svéd Joel Eriksson, aki másodikként zárta a Formula-3-as Európa-bajnokságot, a másik a 27 éves osztrák Philipp Eng, aki két évig a Blancpain GT szériában szerepelt szerényebb eredményekkel, 2015-ben viszont a Porsche Supercup bajnoka volt.

Eriksson és Eng Maxime Martin és Tom Blomqvist helyét veszik át, akik négy, illetve három évet töltöttek a sorozatban, mialatt győzelmeket is szereztek. Martin elhagyja a BMW kötelékét, Blomqvist a Formula-E-ben és GT-ben képviseli tovább a márkát.

Mindkét újonc az RBM csapathoz érkezik Bruno Spengler mellé, az RMG istállóban változatlanul Marco Wittmann, Timo Glock és Augusto Farfus vezet. A BMW az első gyártó, amely bejelentette hat 2018-as versenyzőjét. Farfus a WEC-ben is indulni fog, ahova gyári GT-csapatként csatlakozik a BMW: Nick Catsburg, Antonio Felix da Costa és Martin Tomczyk társa lesz.

Gasly: A Red Bull kezében van a jövőm

Az Alpine szerdán bejelentette, hogy 2024-ig szerződést hosszabbított Esteban Oconnal. Ez azt is jelenti, hogy a francia alakulattal szóba hozott Pierre Gasly biztosan nem érkezik hozzájuk 2022-ben, hiszen Fernando Alonsónak is kontraktusa van 2022-re. Azt már korábban elmondta a Red Bull és az AlphaTauri vezetése is, hogy szeretnék, ha a tavalyi monzai futamgyőztes továbbra is a kötelékeikben maradna – amikor a Francia GP előtti csütörtöki sajtótájékoztatón a jövőjéről kérdezték, Gasly is utalt rá, hogy az energiaitalosok kezében van a döntés:

„Még nagyon korán van ehhez. Ami engem illet, a döntés a Red Bull kezében van. Végső soron ők határoznak arról, hogy együtt folytatjuk-e, s ha igen, az AlphaTaurinál vagy a Red Bullnál, vagy van más opció. Még nem igazán beszéltünk erről. A következő hetekben és hónapokban meglátjuk, mit akarunk csinálni” – mondta el a fiatal pilóta a Formula.hu jelenlétében.

Gasly esélye arra, hogy visszakerüljön a Red Bullhoz, minimálisan, hiszen többször elhangzott már, hogy rá az AlphaTaurinál számítanának vezérként – ráadásul Christian Horner csapatfőnök a Bakuban győzni tudó Sergio Perez teljesítményével is elégedett egyelőre.

gasly-at-redbull-francia-day0

Sűrű versenyhétvége kezdődik, íme a pénteki program

Többek között Formula-1, MotoGP, Formula-E és IndyCar is lesz ma.

9:55-10:40 MotoGP, első szabadedzés (Aréna4)

10:05-10:50 Formula-3, szabadedzés

11:30-12:30 Formula-1, első szabadedzés (M4 Sport)

12:30-13:00 TCR Europe, első szabadedzés

13:00-13:45 DTM, első szabadedzés

13:50-14:20 Formula-3, időmérő

14:10-14:55 MotoGP, második szabadedzés (Aréna4)

15:00-16:00 Formula-1, második szabadedzés

16:10-16:55 DTM, második szabadedzés

16:40-17:10 TCR Europe, második szabadedzés

23:00-23:45, IndyCar, első szabadedzés

EzGHOUuXIAE4XRE

Fordulat: Turánéknak az MNASZ visszaadta a Boldogkő Ralin elért pontjaikat - legalábbis átmenetileg

Mint ismert, a szezonnyitó Boldogkő Ralin elért pontokat (második helyet) elvették a Turán Frigyes - Bagaméri László párostól a hazai ralibajnokságban, ugyanis szabálytalannak minősülő gumikat használtak. Turánék azt a döntést megfellebbezték, a Rally Szakági Bizottság azonban ezt a fellebbezést elutasította - a csapat így az MNASZ-hez (Sporttanácshoz) fordult, ők pedig hatályon kívül helyezték az RSB döntését. Nem mondják azt, hogy az RSB-nek, vagy Turánnak van igaza, egyszerűen az RSB nem a megfelelő módon hozta meg a döntését, ezért érvénytelenítették azt a határozatot. A közlemény:

"Az MNASZ Elnöksége, a Sporttanács jogkörében másodfokú eljárásban eljárva, helyt ad a Turán Motorsport KFT Másodfokú fellebbezésében előterjesztett kérelmének és hatályon kívül helyezi MNASZ Rally Bizottságának 33/221 sz. határozatát. A másodfokon eljáró bizottság kötelezi a Rally Szakági bizottságot a megismételt I. fokú fellebbezési eljárás lefolytatására és elrendeli a II. fokú fellebbezés díj Fellebbezőnek történő visszafizetését.

Indokolás

A másodfokon eljáró bizottság a rendelkezésre álló dokumentumok alapján megállapította: A Rally Szakági Bizottság, mint elsőfokon eljáró bizottság, a Turán Motorsport Sportegyesület (képviseli: Turán Frigyes) által az MNASZ részére megküldött, I. Therwoolin Boldogkő Rally 2021 eseményen, a Felügyelői Testület által hozott 4-es számú határozat elleni fellebbezését a fellebbező meghallgatása nélkül a 33 / 2021 sz. határozatával elutasította úgy, hogy a tárgyalásra időpontjáról fellebbezőt nem értesítette.

- 13 - MNASZ Általános Sportszabályzat és előírások szabályzatának 35.6 Nemzeti fellebbezés formája és lefolytatása pontjának 35.6.6 alpontja rendelkezik arról, hogy az elsőfokú fellebbezés során az érintetteket írásban meg kell idézni meghallgatásra az elsőfokú fellebbezési fórum elé.

Az elsőfokon eljáró bizottság az eljárásban az MNASZ Általános Sportszabályzat és előírások szabályzatának 35.6.6 alpontjának rendelkezéseinek figyelmen kívül hagyásával hozta meg határozatát, ezért a másodfokon eljáró bizottság a rendelkező rész szerinti határozatot hozta.

MNASZ Sporttanácsának eljárási jogosultságát MNASZ Alapszabályának 30.§ (2) bekezdés k) pontja határozza meg.

A másodfokon eljáró Sporttanács, a megbízott vezető és további 3 tag lemondásával, az eljárást, a Sporttanács határozatképességének megszűnése miatt, határozathozatallal lezárni nem tudta, ezért MNASZ elnöksége a Sporttanács jogkörében eljárva hozta meg fenti határozatát. MNASZ Elnökségének eljárási jogosultságát MNASZ Alapszabályának 31.§ (4) bekezdése határozza meg.

A határozattal szemben Fellebbezőt MNASZ Általános Sportszabályok és Előírások 35.6.13 pontja szerint megilleti a felülvizsgálati kérelem joga."

tur

fotó: Bitto Zsolt

Vázat cserél a Mercedes Hamilton és Bottas között

Némi túlzással egymás autóit vezetheti Lewis Hamilton és Valtteri Bottas a Francia Nagydíjon. A hétvégi futam csütörtöki sajtótájékoztatóján Bottas árulta el, hogy másik vázat kap a Mercedestől, mégpedig azt a 6-os sorszámút, amivel Hamilton a szezonkezdet óta versenyzett. Hamilton cserébe a 4-es számút kapja meg, amit Bottas Portimao óta használt. A szokatlannak tűnő cserére azért került sor, hogy a két különböző időben bevetett alkatrész futásteljesítményét kiegyenlítsék, Bottas ugyanis az imolai balesete után egy teljesen új vázat kapott. A régi, jelenleg javítás alatt álló darabot a Mercedes a szezon hátralévő részében még elő fogja venni.

Bár úgy tűnhet, a csere Bottas megmagyarázhatatlanul gyenge azerbajdzsáni tempója miatt történt, de nem ez a helyzet. A Mercedes ezt már korábban tervezte, Bottas tempójára pedig azóta sem találtak magyarázatot.

mercedes-baku-dppi-1-v22

Fotó: DPPI

Leclerc Pókember ihlette sisakkal áll rajthoz Franciaországban

Egy 19 évvel ezelőtti sisakfestéséhez tér vissza Charles Leclerc a hétvégi Francia Nagydíj alkalmából. A monacói pilóta alig ötéves volt, amikor megtervezte alábbi, élete első dizájnját. Visszaemlékezéséből kiderült, hogy akkoriban a Pókember ment a tévében, ezért a festéssel megpróbálta a pókháló kinézetét tükrözni. Egyetlen gyerekkori kép alapján nyilvánvalóvá válik, mennyi emlék fűzi őt ehhez a festéshez, hiszen a gokartos fotón feltűnik egykori keresztapja, Jules Bianchi is.

E4GDu0JXoAsC78J

E4GDu1bX0AM-y0B

E4GDu2uXoAE34_F

London polgármestere minél hamarabb városi futamot akar

Sajtóértesülések szerint London polgármestere nyitott lenne az ötletre, hogy Silverstone mellett a fővárosban is F1-es futamot rendezzen Nagy-Britannia. Sadiq Khan az Evening Standardnak nyilatkozott. "Tárgyalunk a Formula-1-gyel, ahol nyitottak az ötletre. Az a helyzet, hogy a címvédő brit származású. Lewis Hamilton nemzetünk és a sport egyik értéke, és nagyszerű lenne, ha futamot rendezhetnénk a fővárosban, ha Silverstone és London is ott lehetne a versenynaptárban. A következő év túl korai lenne, de szeretném minél hamarabb megvalósítani" - idézték szavait.

A londoni F1-es futam ötlete az utóbbi két évtized során többször felmerült, már Bernie Ecclestone is dolgozott az ügyön, sikertelenül.

london-f1-street_1

Így törtek be versenytársai a MotoGP-világbajnok motorhome-jába

A Formula Podcast MotoGP-s különkiadásában nemcsak Talmácsi Gáborral, hanem a 2020-as királykategóriás világbajnokkal, Joan Mirrel is exkluzív interjút készítettünk, amelyben egy vicces sztorit is felidézett a tavalyi valenciai futamgyőzelme kapcsán – a vonatkozó részt 53:21-től hallhatjátok:

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Gumicsizmában jelent meg a nagydíj csütörtöki napján Hamilton

A hétszeres világbajnok újra rendhagyó ruházatban jelent meg a pályán: 2018-as és 2019-es győzelme helyszínén, a Paul Ricardon, ahol 28 fokos szikrázó napsütés van, magasított talpú neonzöld gumicsizmában jelent meg, összhangban szettjével.

Hány híres F1-es idézetet ismersz fel? Teszteld tudásod!

A Formula.hu kvíz rovata sok érdekességet rejt, ide kattintva lehet böngészni közöttük - most egy olyat ajánlunk a figyelmetekbe, amelyben az nyer, aki a legtöbb F1-es idézetet hozzá tudja kötni annak szerzőjéhez.

A kvíz ide kattintva indul!

00121012_438

fotó: dppi

Gasly már beoltva vesz részt hazai versenyén

„Beoltva, felkészülve, izgatottan. Ideje a Francia GP-re venni az irányt!” – posztolta a közösségi médiában Pierre Gasly. A bal felkarján levő tapasz nyomatékosítja, hogy az AlphaTauri franciája most kapta meg koronavírus elleni védőoltását.

Gasly posztja azért érdekes, mert korábban, a Bahreini Nagydíj idején érkezett olyan hír, mely szerint a Red Bull és AlphaTauri mind a négy versenyzője, köztük az egyszeres futamgyőztes is megkapta már a vakcinát. Gasly a vírusfertőzésen is átesett, a január-februári holtidőszakban produkált pozitív tesztet, melyet követően karanténba került, tünetek nélkül.

A hivatalos teszt és szezonnyitó időszakában a bahreini kormányzat ajánlott fel Pfizer védőoltást a Formula-1-es versenyzőknek és csapattagoknak. Akkor Sergio Perez és Carlos Sainz ismerte el nyilvánosan, hogy éltek a lehetőséggel, Max Verstappen Európában kapta meg a védőoltást a szezonnyitány előtt.

Most minden kiderülhet: arra a pályára érkezik a MotoGP, ahol Marquez tíz éve verhetetlen

Marc Marquez április közepén tért vissza tavalyi kartörése és az azt követő három műtétje után a MotoGP mezőnyébe, ám egyelőre nem tudta a régi önmagát idézni. Legjobb eredménye eddig a portimaói hetedik hely, az utóbbi három versenyen viszont egyaránt nullázott. Ez utóbbi ellenére fogalmazott úgy a Katalán GP-t követően a repsolos, hogy „végre újra Marcnak érezte magát” Barcelonában, ahol az eséséig egyébként valóban erősebbnek tűnt, mint a korábbi nagydíjhétvégéken.

A most következő futam több szempontból is jó fokmérője lehet annak, hol is tart Marquez a rehabilitációban, hiszen az a Német Nagydíj következik a Sachsenringen, ahol a spanyol 2010 óta verhetetlen – azaz zsinórban tíz alkalommal szerzett futamgyőzelmet: egyszer a 125-ösök között, kétszer a Moto2-ben, hétszer pedig a MotoGP-ben (tavaly elmaradt az itteni verseny)! Ez a sorozat egészen példátlan a modernkori motorversenyzésben: Valentino Rossi az évezred elején is „csak” egy hetes szériát tudott produkálni hazai nagydíján, Mugellóban.

Marquez sachsenringi dominanciája mindenekelőtt arra vezethető vissza, hogy 10 bal kanyar ellenében csupán 3 jobbos található rajta, márpedig a 28 éves versenyző talán mindenkinél jobban tud az óramutató járásával ellentétes irányú, azaz balos pályákon menni (hasonló karakterisztika miatt erős a mérlege Austinban és Aragónban is, de a német helyszín még közülük is kiemelkedik). Idén ez különösen előny lehet számára, hiszen a műtött karja és a korábban operált jobb válla miatt főleg a jobbos kanyarokban szenved a visszatérése óta, így arra lehet számítani, hogy a Sachsenringen még inkább a régi önmagát idézheti a motoros. Az sem elhanyagolható, hogy ezen a kanyargós pályán kevésbé érvényesülhetnek a Honda gyengeségei, mindenekelőtt a hátsó tapadás hiánya, amely miatt a versenyzők kénytelen jobban a motor elejére támaszkodik, s amely gyakran bukáshoz vezet – azaz ha valahol, hát a Német GP-n reális esély van rá, hogy újra a mezőny legelején láthassuk Marquezt.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

marquez-sachsenring-repsol-1

 

Vettel: Volt egy kis ünneplés, de most már jön a következő futam

Az Aston Martin felvezetőjében mindkét pilóta elmondta, hogy várják a hétvégi Francia Nagydíjat - Sebastian Vettel bombaformában érkezik két parádés teljesítményt követően és szeretné, ha ez a lendület most is megmaradna. "A bakui siker miatt jó formában érkezünk ide - volt idő egy kis ünneplésre, de most már teljes mértékben arra koncentrálok, hogy ez a lendület megmaradjon Franciaországban is. Elég sok pontot szereztünk Monacóban és Bakuban és ez a stabil forma kell most is ebben a rendkívül kiegyensúlyozott középmezőnybem" - mondta a német.

"Az én futamom csalódással ért véget Bakuban, de az egész csapat elégedett lehet a versenytempónkkal és Sebastian dobogója is nagy lökést ad nekünk. Nagyon szeretnék jól teljesíteni Franciaországban, a Paul Ricard egy olyan pálya, amely egy autó minden pontját teszteli, így nagyon várom, hogy az AMR21 vajon hogyan fog most teljesíteni" - tette hozzá Lance Stroll.

GP2106_112701_2ST3852

fotó: astonmartinf1.com

A koronavírus-járvány még Grosjean mercedeses tesztjét is meghiúsította – legalábbis egyelőre

Május elején jelentette be a Mercedes, hogy tartják magukat Romain Grosjean bahreini balesete után tett ígéretükhöz, és lehetőséget biztosítanak a franciának egy korábbi F1-es gépük vezetésére. Az eredeti tervek szerint a Francia Nagydíj vasárnapján bemutatózott volna a 2019-es konstrukcióval a pilóta, majd azt követően kedden egy tesztnapot teljesített volna a W10-es volánjánál a Paul Ricard versenypályán.

Előbbi már a verseny egy héttel előbbre hozásával meghiúsult (mivel a hétvégén Grosjeannak az IndyCarban van jelenése), most azonban a Mercedes bejelentette, hogy a koronavírus-járvány miatti utazási korlátozások és karanténkötelezettségek miatt kénytelenek elhalasztani a június 29-re tervezett tesztnapot. Grosjeannak azonban nem kell letennie arról, hogy világbajnok autót vezethessen, a csapat ugyanis keresi a lehetőségét, hogy a nyár későbbi szakaszában bepótolják a különleges tesztet.

grosjean-mercedes-teszt-1

Magnussen helyettesként debütál az IndyCarban a McLarennel

Váratlan lehetőség nyílt Kevin Magnussen előtt, aki az előttünk álló hétvégén a Road Americán bemutatkozik az IndyCarban. Történt ugyanis, hogy az első detroiti futamon nagyot bukott Felix Rosenqvist, aki a beeső fékpedál miatt teljes tempóval száguldott a falnak. Bár végig eszméleténél maradt és komoly sérülése sem volt a svédnek, akit már a kórházból is kiengedték, a most hétvégi futamon nem állhat rajthoz. Az Arrow McLaren SP csapat pedig Magnussent veti be helyette, aki a Formula-1-ből történt távozása óta a sportautózás felé fordult, sőt néhány napja győzelmet is aratott az IMSA-ban, amely szintén Detroitban vendégeskedett.

Ez azt is jelenti, hogy a Haas korábbi F1-es párosa, Magnussen és Romain Grosjean újra egy mezőnyben fog szerepelni – a francia pilóta a Twitteren egy „Klassz!” felkiáltással kommentálta a bejelentést. Magnussen egyébként kvázi visszatér a McLarenhez, hiszen 2014-ben az ő színeikben debütált az F1-ben és szerezte egyetlen dobogós helyezését.

Nem Rosenqvist egyébként az egyetlen, aki hiányozni fog a Road Americán: Rinus Veekay kerékpározás közben sérült meg, így ő is kihagyja a futamot. A helyére Oliver Askew érkezik, aki vasárnap még éppen Rosenqvistet pótolta.

Miért könnyebb balra motorozni? Talmácsi Gábor elmondja!

MotoGP-s különkiadással jelentkezett a Formula Podcast, amelyben egyik sztárvendégünk nem más volt, mint hazánk egyetlen gyorsasági motoros világbajnoka, Talmácsi Gábor, aki a Hajdúnánáson épülő új pálya mellett többek között a fenti kérdésről is beszélt exkluzív interjúnkban. A vonatkozó részt 27:19-től hallhatjátok:

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

A jó és a nagyon jó kör közötti különbség a Paul Ricardon - bemutatja Valtteri Bottas

Az F1 összehasonlító videója ezen a linken, vagy a Youtube-ra átkattintva megtekinthető!

Közel húsz év után tér vissza a WRC-be a legendás Szafari Rali - ezzel a videóval hangolódjunk rá

2002-ben rendeztek utoljára WRC-futamot Kenyában, most június utolsó hétvégéjén pedig visszatér a naptárba a legendás futam. A WRC ezzel a videóval hangol:

101 körös privát F1-es tesztet kapott az Alpine fiatal titánja

Az Alpine Junior akadémia legfényesebb csillaga, Christian Lundgaard egy privát tesztnapot teljesíthetett az Alpine F1-es csapatával. A dán versenyző a 2018-as Renault-t vezethette kedden Silverstone-ban és 101 tesztkört teljesített - Lundgaardnak ez már az ötödik F1-es bevetése volt, de 19 éves F2-es pilótaként egyelőre nem valószínű, hogy 2022-ben már a száguldó cirkuszban látnánk. 

"Problémamentes nap volt, örülök neki. Jónak éreztem az autót, csináltunk időmérős köröket és versenyszimulációt is, szóval most elég sok mindent elemezhetek, sok dologba áshatom bele magam. Vezettem már ezt az autót, de mindig jó érzés F1-esben ülni és sok mindent tanultam a nap során" - összegezte a fejleményeket a fiatal.

alpine_1

Covidos lett a Formula-3 magyarja, nem versenyezhet

Rossz hír érkezett a Formula-3 háza tájáról: a Campos újonc pilótája, Tóth László nem áll rajthoz a bajnokság második fordulóján, a Francia Nagydíj hétvégéjén. A 21 éves pilóta több mint egy hónap szünetet követően készült az újabb versenyre, de kötelező koronavírustesztje pozitív lett, így nem utazhatott el Le Castellet-be. A Tóth László média közleménye:

„Pozitív lett az elutazás előtti koronavírustesztje Tóth Lászlónak, a Formula 3-as bajnokságban szereplő Campos Racing magyar versenyzőjének, ezért a 21 éves pilóta nem tud rajthoz állni a versenysorozat hétvégén sorra kerülő második fordulóján. Tóth László házi karanténba került, nem tud elutazni a versenyhétvége helyszínére, így nem lesz ott a rajtrácson a Formula 1-es Francia Nagydíj betétfutamaiként sorra kerülő viadalokon, a Paul Ricard versenypályán. A versenyző célja az, hogy a két és fél hét múlva, Ausztriában sorra kerülő következő versenyhétvégén rajthoz tudjon állni.”

Érdekes párosítás: Hamilton Verstappennel együtt ül be a sajtótájékoztatóra

Idén már nem csapatonként, hanem kitalált párosonként vesznek részt az F1-es pilóták a csütörtöki médianapon, a Francia Nagydíjra pedig érdekes párosításokat sorsoltak ki a felelősök: Lewis Hamilton és Max Verstappen például egyszerre lesz jelen, ők alkotnak majd egy párt. A vb-címért hajtó két pilóta idén először került egy párba - eddig "üzengettek" egymásnak csak a nyilatkozatokban, most egymás mellett ülve mondhatják el a véleményüket a csatájukról.

Szintén érdekes páros lehet majd Sergio Perez és Sebastian Vettel kettőse, hiszen a négyszeres világbajnok miatt rúgátk ki tavaly Perezt, a legutóbbi futamon pedig ők végeztek az első két helyen - Valtteri Bottast Kimi Raikkönennel, Pierre Gaslyt Lando Norrisszal, Yuki Tsunodát Daniel Ricciardóval, Mick Schumachert Nicholas Latifivel, Antonio Giovinazzit Lance Stroll-lal, Carlos Sainzot Nyikita Mazepinnel, Charles Leclerc-t George Russell-lel keverték össze, Fernando Alonso és Esteban Ocon viszont együtt kapja majd a kérdéseket.

00121007_260

fotó: dppi