LMP1-es tesztje után Alonso LMP2-es debütálásán is túlesett
https://formula.hu/parc-ferme/16657
Mi minden fér bele két nagydíjhétvége közé? Fernando Alonso két, addig számára ismeretlen géposztályba is belekóstolt: vasárnap Bahreinben a Toyota LMP1-es versenygépét tesztelte, amellyel a várakozások szerint júniusban részt vehet a Le Mans-i 24 óráson. Ezután egy napja volt Spanyolországba, a Motorland Aragón pályára utazni, mivel kedden ezen a helyszínen próbálta ki a United Autosports (a McLaren-főnök Zak Brown tulajdonában levő amerikai istálló) LMP2-es Ligier versenygépét. Ezzel az autóval vesz részt a daytonai 24 órás futamon Lando Norris és Phil Hanson csapattársaként.
„Remek első tesztet teljesítettem a csapattal. Nyilván elég szoros a menetrendünk most és Daytona közt, mindenesetre jó volt először az autóba pattanni. Elég sok mindent meg kell tanulnom, ezért fontos volt ez a bejáratás Daytona előtt. Boldog vagyok mindennel, az autóban kiválóan éreztem magam, a csapat pedig fantasztikus. Az atmoszféra itt csodálatos, mintha egy nagy család lennénk, szóval lenyűgöző nap volt. Alig várom Daytonát” – mondta a motorsport.com-nak Alonso, aki legközelebb a hivatalos, háromnapos daytonai teszten vezeti az LMP2-est, három héttel a verseny előtt januárban.
Az FIA nem erősítheti meg, hogy érkezett-e panasz Hornerrel szemben
https://formula.hu/parc-ferme/37596
Miután a brit sajtóban megjelent, hogy a Christian Horner Red Bull csapatfőnökkel szembeni vádak középpontjában álló nő panaszt tett az FIA etikai bizottságánál, a szövetség közleményt adott ki a kialakult helyzettel kapcsolatban:
„Az FIA-nál a vizsgálatokat és panaszokat a megfelelőségért felelős tisztviselő, illetve adott esetben az Etikai Bizottság fogadja és kezeli. Mindkét szerv autonóm módon működik, szigorú titoktartást garantálva a folyamat során. Ennek következtében és általánosságban elmondható, hogy nem tudjuk megerősíteni egyetlen konkrét panasz beérkezését sem, és nem valószínű, hogy további kommentárokkal tudunk szolgálni a panaszokkal kapcsolatban, amelyeket bármelyik féltől kapunk.”
Azaz: ha a szóban forgó hölgy valóban panaszt tett, a szövetség hivatalosan ezt nem erősítheti meg.
A WTR Andretti győzött Sebringben
https://formula.hu/parc-ferme/37595
A daytonai 24 órás után Sebringben folytatódott az IMSA sportautó-bajnokság 2024-es szezonja. A győzelem a 12 órás verseny a hajrában dőlt el: a Wayne Taylorék és az Andretti által közösen futtatott #40-es rajtszámú Acurában Louis Deletraz mindössze hat perccel a leintés előtt előzte meg Sebastien Bourdais-t a #01-es Cadillac volánjánál, s végül kevesebb mint egy másodperc előnnyel ért célba. A szoros befutó abból is fakadt, hogy a hajrában háromszor is egészpályás sárgával kellett megszakítani a körözést.
Pipo Derani UPSIDE DOWN!
— NBC Sports (@NBCSports) March 16, 2024
The race leader in the 12 Hours of Sebring got into the tire barrier and flipped. He walked away under his own power.
: USA Network and Peacock pic.twitter.com/1y768uJvEr
Ezzel megszakadt a Cadillac nagy sorozata, akik 2021 óta sorozatban háromszor győztek Sebringben, míg a Wayne Taylor Racing hét év után tudta újra megnyerni a legendás félnapost – Deletraz partnerei Jordan Taylor és Colton Herta voltak. A pole-ból rajtoló #31-es Whelen Cadillac szenvedte el a nap legnagyobb balesetét, miután Pipo Derani az élen haladva összeért Miguel Molina Ferrarijával, s a gumifalba csapódva átfordult, és gyakorlatilag ráesett a korlátra. A kétszeres bajnok brazil szerencsére sértetlenül megúszta az incidenst.
A bajnokság élén jelenleg pontegyenlőséggel áll a most harmadikként záró daytonai győztes Cameron, Campbell, Nasr trióval induló #7-es Penske Porsche, illetve a mostani győztes WTR Andretti-egység. Az LMP2-es mezőny élén az Era Motorsport #18-as autója végzett, a GTD Pro győztese a Vasser Sullivan Racing #14-es Lexusa lett, míg a GTD kategóriában a Winwad Racing #57-es Mercedesét intették le elsőként.
A határokat feszegetik az új szaúdi versenypálya tervezése során
https://formula.hu/parc-ferme/37594
A Formula.hu-n korábban már beszámoltunk a szaúdiak újonnan épülő versenypályájáról, melynek tervezését a Tilke család, illetve Alex Wurz, korábbi F1-es és WEC versenyző irányítja.
Wurz nemrég az új pálya tervezési folyamatairól beszélt: „A határokat feszegetjük, olyan megoldásokat alkalmazunk, amelyek korábban még nem léteztek. Nagyszerű érzés, hogy részese lehetek ennek a projektnek, mely során 25 évnyi versenyzői tapasztalatomat is kamatoztatni tudom.”
„Nem tudom megszámolni, hogy hány kört tettem meg szimulátorban a Qiddiya pályán. Nem akarunk semmit benne hagyni a tervezési fázisban” – tette hozzá Wurz.
De Vriest is lenyűgözte Bearman teljesítménye
https://formula.hu/parc-ferme/37593
Nyck de Vries és Oliver Bearman rendkívül hasonló körülmények között debütáltak az F1-ben, mindkettejük beugróként, egy vakbélgyulladással küzdő versenyző helyett mutatkozhatott be a királykategóriában, ráadásul mindketten az adott versenyhétvége harmadik szabadedzése előtt kapták a ’behívót’.
A hasonlóságok itt még nem érnek véget, hiszen de Vries és Bearman is világbajnoki pontokat szerzett a beugrása során.
De Vriest Bearman első F1-es versenyén nyújtott teljesítményéről kérdezték: „Oliver fenomenális munkát végzett. Lenyűgöző, amit a dzsiddai pályán, 18 évesen bemutatott. Elképesztő volt, különösképpen, hogy mindezt a Ferrari színeiben tette.”
De Vries parádés beugrása után egyébként 2023-ban versenyzői ülést kapott az AlphaTauritól (jelenleg Visa Cash App RB), de mint tudjuk, a faenzai istálló 12 fordulót követően megvált tőle. A már 29 éves holland jelenleg a Formula E-ben és a WEC-ben teljesít szolgálatot.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Briatore: Leclerc meg fogja izzasztani Hamiltont
https://formula.hu/parc-ferme/37590
Az egykoron többek között Michael Schumacherrel is együtt dolgozó, Fernando Alonsóval pedig a mai napig szoros munkakapcsolatot ápoló egykori csapatfőnök, Flavio Briatore az F1 nagy családjának azon tagjai közé tartozik, akik örömmel nyilvánítanak véleményt szinte bármilyen kérdésben. A veterán olasz szakember ezúttal Lewis Hamilton Ferrarihoz szerződéséről mondott sommás véleményt, melyben a hétszeres világbajnok leendő csapattársát, Charles Leclerc-t is méltatta:
„Ha Hamilton most a Ferrariban lenne, ugyanolyan teljesítményt nyújtana, mint Leclerc, aki szerintem nagyon gyors és alulértékelt versenyző. Hamilton meg fog szenvedni azzal, hogy 2025-ben Leclerc előtt maradjon. Amikor a Hamilton-féle versenyzők olyan autóban ülnek, ami nem elég versenyképes, akkor nem tudnak eleget hozzátenni a teljesítményhez” – mondta a 73 éves olasz, aki úgy véli, hogy a versenyzők önmagukban csak annyit tudnak elérni, hogy az erősorrend második helyén tartják a maranellóiakat:
„Bízom a Ferrariban, hogy a második erő maradnak, de sokat kell fejleszteniük az autójukon, hiszen egyébként nincs e világon olyan versenyző, aki ezt a lemaradást kompenzálni tudná.”
Formula-E: Massa is ott lesz Brazíliában
https://formula.hu/parc-ferme/37592
A hétvégén Sao Paulóban folytatódnak az elektromos sorozat küzdelmei. A bajnokságot a legutóbb győzelmet arató Nick Cassidy vezeti a Jaguarral, őt Pascal Wehrlein (Porsche) és Jean-Eric Vergne (DS Penske) követi a tabellán. A helyszín miatt több brazil expilóta – többek között Rubens Barrichello és Emerson Fittipaldi – is ott lesz a helyszínen, azonban a legérdekesebb visszatérő Felipe Massa lehet.
Massa részvétele az FIA által világbajnokságnak elismert elektromos széria futamán azért hathat meglepetésként, mert a korábbi Ferrari-versenyző (aki később a Formula-E-ben is megfordult) éppen a héten került a sajtó célkeresztjébe, miután pert indított az FIA, a FOM, és Bernie Ecclestone ellen a 2008-as Szingapúri Nagydíj miatt. Ugyan Massa a sorozat és a helyszín miatt lesz Sao Paulóban, várhatóan felmerülnek majd kérdések az ügy kapcsán.
Leclerc: Továbbra is el kell mennünk Szaúd-Arábiába és a hasonló helyekre
https://formula.hu/parc-ferme/37589
Az F1 idén már negyedszer látogatott el Szaúd-Arábiába, s a dzsiddai futam kapcsán továbbra is felmerülnek bizonyos aggályok, ugyanis az országot számos bírálat éri többek között az emberi jogok megsértése, a halálbüntetés gyakori alkalmazása, a nők és az LMBTQ közösség diszkriminációja és a tüntetések betiltása miatt. Természetesen a versenyzők figyelmét sem kerülhetik el ezek a hangok, s némelyikük, így például Charles Leclerc reagált is e felvetésekre.
A monacói versenyző szerint kényes kérdés, hogy érdemes-e ilyen országokba látogatnia a sportágnak, de mindenképpen látja a pozitívumokat, hiszen a sport is hozzájárulhat a pozitív irányú változásokhoz: „Ahogy mindig is mondtuk, szerintem sportként a sport értékeit kell elhoznunk ezekbe az országokba, hogy nyitottabbá tegyük az emberek gondolkodását. De mindezzel együtt nyilvánvalóan nagyon kényes pillanatban vagyunk.”
„Úgy gondolom, hogy a jó értékek megosztására kell összpontosítanunk, és ezt illetően még rengeteg munka vár ránk, ahogy azt jelenleg is látjuk” – folytatta Leclerc. „De ezzel együtt szerintem mi, ez a húsz versenyző, jó értékeket és tiszteletet mutatunk, és továbbra is el kell mennünk ezekbe az országokba, hogy az emberek gondolkodása nyitottabb legyen, és hogy jobb jövő elé nézzenek, valamint hogy arra inspiráljuk a fiatalokat, hogy kövessék az álmaikat. És ez szerintem mindenképpen jó dolog.”
„Mindig csodát várunk tőle” – Jose Mourinho Alonsónak szurkol
https://formula.hu/parc-ferme/37591
Jose Mourinho, a korábbi BL-győztes futballedző is a helyszínen követte végig a Szaúd-arábiai Nagydíjat, és a Porto, a Chelsea, az Inter, a Real Madrid, a Manchester United, a Tottenham és a Roma korábbi trénere elárulta, hogy Fernando Alonsónak szurkol az F1-es mezőnyben.
„A pilóta, akit legjobban kedvelek: Fernando Alonso. Beszéltem vele, mondta, hogy nehéz nyerni. De bármi is a helyzet, mindig azt várjuk Fernandótól, hogy valami csodát teszt. Nem számít, hogy egy olyan csapatban van, amivel nehéz győzni, akkor is valami különlegeset várunk tőle” – mondta a portugál futballedző.
Sebringi 12 órás, Formula–E, NASCAR – a hétvége menetrendje
https://formula.hu/parc-ferme/37588
Bár sem F1-es, sem MotoGP-futamot nem rendeznek március középső hétvégéjén, az autó-motorsportok rajongói így sem maradnak néznivaló nélkül. Egyfelől Sao Paolo utcáin folytatódik a Formula-E szezonja; másfelől az amerikai sportautó-bajnokság, azaz az IMSA második fordulóját, a Sebringi 12 órást is most rendezik – ahol számos a WEC-ben is szereplő gyártók láthatunk versenyezni az itt GTP-nek hívott csúcskategóriában –; harmadrészt pedig természetesen a NASCAR mezőnye sem pihen vasárnap, hiszen a Bristol Motor Speedwayen csapnak össze a versenyzők. Mutatjuk a programot és a közvetítéseket:
Péntek (március 15.) | ||
17:50-18:55 | IMSA, Időmérő | (IMSA.tv, online élő) |
20:25-21:15 | Formula-E, 1. szabadedzés | |
Szombat (március 16.) | ||
11:25-12:15 | Formula-E, 2. szabadedzés | |
13:40-15:05 | Formula-E, Időmérő | |
14:40-02:40 | IMSA, Sebringi 12 órás futam | (IMSA.tv, online élő) |
18:00 | Formula-E, Futam | (tv: Eurosport 1, élő) |
Vasárnap (március 17.) | ||
01:00 | NASCAR Truck Series, Futam | (tv: Aréna4, élő) |
20:30 | NASCAR Cup Series, Futam | (tv: Aréna4, élő) |
Kiderült, milyen F1-es gumikkal készül a Pirelli a Távol-Keletre és Miamira
https://formula.hu/parc-ferme/37587
Bár még előtte az Ausztrál Nagydíj vár a Formula-1-es mezőnyre – ahol a három legpuhább keverék lesz használatban –, a Pirelli ismertette a gumikiosztását az ezt követő három fordulóra. Az április eleji Japán Nagydíjon a C1-es, a C2-es és a C3-as, azaz a spektrum három legkeményebb abroncsa áll majd a csapatok rendelkezésére, hiszen mint a gyártó közleménye rámutat: Suzuka a gumigyilkos pályák közé tartozik.
A Kínai és a Miami Nagydíjra viszont egyaránt a C2–C3–C4 felhozatalt viszi a Pirelli, ami megegyezik a múlt hétvégi dzsiddai kiosztással. Mint írják, Sanghaj 2019 után tér vissza az F1-es naptárba, így az ismeretlen lesz, hogyan lépnek interakcióba a 2022-ben bevezetett szabályrendszer szerint épült autók a pályával és az aszfalttal. Miami kapcsán pedig úgy fogalmaznak, hogy bár a gumikkal kíméletesen bánik az első amerikai forduló aszfaltja, a várható hőség viszont így is komoly megterhelést jelent az abroncsoknak.
„Nagy dolog lenne, ha Acosta és Marquez is nálunk versenyezne” – KTM
https://formula.hu/parc-ferme/37586
A Brad Binder, Jack Miller duóval vágott neki a KTM gyári alakulata a MotoGP 2024-es idényének, ám míg előbbi ülése nemcsak a 2026-ig szóló szerződése, hanem a teljesítménye – Katarban a sprinten és a futamon is második lett – miatt is stabilnak tűnik, addig az ausztrálról ugyanez nem mondható el. Miller ugyanis rendre elmarad Bindertől, a futamokon rendszerint hátrafelé lépdel, ráadásul nem kiegyensúlyozott, amit a katari bukása is bizonyít. A KTM-nek viszont ott van házon belül Pedro Acosta, aki a Gas Gas Tech3 színeiben debütál idén a királykategóriában, s a szezonnyitón mutatott parádéja után még jobb esélyekkel rendelkezik a gyári ülésre 2025-re.
Ugyanakkor a KTM vezetősége korábban többször is jelezte, hogy Marc Marquez is érdekelné őket, ráadásul a közös szponzor, a Red Bull révén a kapocs is adott. A nyolcszoros világbajnok idén igazolt át a Repsol Hondától a Gresini Ducatihoz, s a 2023-as Desmosedici nyergében negyedik hellyel nyitott. Marqueznek az erős szereplése okán esélye van arra, hogy jövőre feljebb lépjen a ducatis ranglétrán belül, éppen ezért bár Francesco Guidotti, a Red Bull KTM csapatmenedzsere álmodna egy Marquez–Acosta párosról, ezt nem érzi reálisnak (már csak Binder jelenléte miatt sem):
„Már előnyből indulunk a döntéseket illetően, hiszen itt van nekünk Pedro. Ami Marcot illeti, nem titkolom, hogy szeretném őt is!” – mondta nevetve Guidotti a Sky Sports Italiának. „Nagy dolog lenne, ha mindkettejüket magunknál tudhatnánk. De nagyon jól ment a Ducatival, és furcsa lenne számomra, ha három éven belül a harmadik motorra váltana a kora miatt. Úgy vélem, azzal a motorral fogja kijátszani a kártyáit, amivel most rendelkezik.”
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Vetteltől is kapott sok szerencsét kívánó üzenetet Bearman
https://formula.hu/parc-ferme/37585
A múlt hétvégi Formula-1-es Szaúd-arábiai Nagydíj egyik legnagyobb sztorija kétségkívül Oliver Bearman beugrása volt a vakbélműtét miatt kórházba került Carlos Sainz helyén: a Ferrari 18 éves újonc reménysége az előkelő hetedik helyen hozta be az autót. Mint azt utólag az ifjú brit elárulta, sokaktól kapott gratulációt, valamint többen már a verseny előtt is sok sikert kívántak neki – többek között a négyszeres F1-es világbajnok Sebastian Vettel is, akinek a rajongója volt aktív karrierje során:
„Sok gratulációt kaptam, és egyúttal sok szerencsét kívánó üzenetet is még a verseny előtt. A kedvencem Sebastian Vetteltől jött. Óriási rajongója vagyok a kezdetek óta, amíg vissza nem vonult, mindig neki szurkoltam. Úgyhogy igazán különleges volt, hogy üzenetet kaptam tőle. Tudni azt, hogy ő is figyel, némileg nyomást helyezett rám, de jófajta nyomást.”
Bearman azt is elárulta, hogy az F1-vezér Stefano Domenicali is üzent neki, de Lewis Hamilton gesztusa is sokat jelentett számára: „Egy nagyon kedves üzenetet küldött nekem a futam után, amitől boldog voltam. Lewistól pedig kaptam egy ölelést a verseny után. Jó érzés volt, hogy így elismerte a versenyemet, büszke pillanat volt számomra.”
„Sargeantnek jó eredményeket kell szállítania”
https://formula.hu/parc-ferme/37584
Logan Sargeant számára kiemelten fontos, hogy jó eredményeket érjen el a 2024-es szezonban, hiszen már nem újonc versenyző többé – emelte ki James Vowles, a Williams csapatfőnöke.
Sargeant egy huszadik és egy tizennegyedik helyet tudhat magáénak az idei szezonban, a folytatásban azonban erősebb eredményekre lesz szüksége, ha meg akarja tartani az ülését.
„Logan számára fontos, hogy jó eredményeket érjen el. Azt várjuk tőle, hogy folyamatosan egyre jobb teljesítményt mutasson. Az viszont nem áll fenn, hogy ha három verseny után nem teljesít, akkor valami történni fog. Egyáltalán nem ez a helyzet” – mondta James Vowles.
„Az eddig megszerzett tapasztalataira kell építenie, illetve hibák nélkül kell folyamatosan egyre jobbnak lennie” – tette hozzá a 44 éves csapatvezető.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Jövőre újra Ausztráliáé lehet az F1-es szezonnyitó – de mi lesz utána?
https://formula.hu/parc-ferme/37583
1996 és 2019 között csupán két alkalommal nem Melbourne-ben rendezték a Formula-1-es évadnyitót, Bahrein 2021 óta ragadta magához állandó jelleggel ezt a pozíciót. Viszont ahogy azt Lewis Hamilton ferraris átigazolásakor az Ausztrál Nagydíj szervezői egy gyorsan törölt posztban már elkottyintották, 2025-ben ismét az Albert Parkban indulhat az évad. Mint a RacingNews365.com a cikkében rámutat: jövőre a Ramadán – amely iszlám böjti hónap miatt idén szombaton rendezték a Bahreini és a Szaúd-arábiai Nagydíjakat – már március 1-jén indul, így ha elé akarnák bezsúfolni Szahírt és Dzsiddát, akkor már februárban el kellene kezdeni a szezont, ami főleg annak fényében nem lenne örvendetes, hogy az idei kiírás december 8-án ér véget. Így az F1 illetékesei kihasználják az ausztrálokkal kötött szerződés egyik kitételét, miszerint a 2035-ig tartó megállapodás részeként háromszor ők rendezik az első fordulót.
Ami viszont kérdés az RN365 cikke szerint, hogy mi lesz a versenynaptár további menete a melbourne-i nyitány után. Bahrein és Dzsidda biztosan átkerül áprilisra, a Ramadán utánra, de az állítólag még a levegőben lóg, hogy az Ausztrál Nagydíj és a két arab állomás közé beszorítsák-e a Japán és a Kínai Nagydíjat. Ha igen, úgy a márciusi hűvös időjárás okozhat problémát Suzukában és Sanghajban, ahol ebben az időszakban 13-15 fokos maximumok jellemzők. Ha viszont nem, s a melbourne-i futammal március második felében rajtolna a szezon, ahonnan egyből Bahreinbe utazna a mezőny, akkor kérdés, hogy hova tudná máshova bezsúfolni az F1 a két ázsiai állomást – jóllehet, az idei menetrendben például szerepel egy közel egy hónapos őszi szünet, ahol alkalomadtán elférhetne Japán és Kína, csak azt a pihenőt épp a csapatok egyébként extrém leterheltségének enyhítése céljából iktatták be idén.
fotó: DPPI
Sajtó: Nem változik Newey feladatköre a Red Bullnál
https://formula.hu/parc-ferme/37582
Néhány napja mi is írtunk az Auto Motor und Sport azon értesüléséről, hogy kikerülhet a Red Bull F1-es projektjéből Adrian Newey. A német portál ezt részben a Christian Horner körüli belső feszültség egy újabb folyományának tudta be, részben pedig a költségsapka megkötéseivel indokolják. Newey vezető technikai igazgatóként már most sem csak a Formula-1-es autón dolgozik, hanem más projekteken is, így például az RB17 kódjelű hypercaron: az AMuS arról írt, hogy teljes mértékben ezen dolgozna a jövőben a 65 éves szakember.
A Motorsport.com szaklap most azonban arról számolt be, hogy ezek az értesülések nem fedik a valóságot, nem változik Newey feladatköre az energiaitalosoknál. A pletykát erősítette az, hogy Bahrein és Dzsidda után várhatóan a több csapatnál is világbajnok F1-es autókat tervező szakember nem lesz jelen az Ausztrál Nagydíjon, de az idézett portál úgy tudja: ez eredetileg is így volt tervben, a Japán Nagydíjtól viszont visszatér a Red Bull garázsába.
Videó: Bearman ma ismét F1-es Ferrarit vezet
https://formula.hu/parc-ferme/37581
Ma ismét F1-es autóba ülhetett a debütálását hétvégén megejtő Oliver Bearman: a Ferrari 18 éves brit fiatalja a 2022-es autót vezetheti Fioranóban.
Couldn't get enough of an @F1 car @OllieBearman? We've got Ollie testing the F1-75 in Fiorano today as part of our previous car testing programme pic.twitter.com/asmFA8EgIa
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) March 13, 2024
Tsunoda szerint utaznak rá az F1 producerei
https://formula.hu/parc-ferme/37580
Yuki Tsunoda úgy érzi, hogy az F1 televíziós producerei direkt utaznak az ő rádióüzeneteire, és szándékosan azért játsszák be őket a közvetítésekben, hogy erősítsék a róla kialakult képet. A japán szerint ő amúgy nem ordibál annyit a rádióba, mint ahogy az a tv-n keresztül tűnik, és mindig figyelmezteti is magát az autóba üléskor arra, hogy nem szabad nyomnia a rádió gombját.
Mondta ezt Tsunoda egy héttel azok után, hogy heves káromkodással és méltatlankodással vette tudomásul csapata döntését azzal kapcsolatban, hogy engedje el Daniel Ricciardót, majd a leintés után, a levezető körön kis híján kétszer is felöklelte a másik Visa Cash App RB-t.
Horner Newey-t is ki akarja túrni a Red Bulltól?
https://formula.hu/parc-ferme/37579
Az Auto Motor und Sport információi szerint továbbra sem teljes a béke a Red Bullnál: a német lap úgy tudja, hogy Christian Horner szeretné kitenni az F1-es csapatból Adrian Newey-t azok után, hogy az elmúlt hét dr. Helmut Markóról, és a Horner-Marko ellentétről szólt.
Az AMuS beszámolója szerint Horner az RB17-es hypercar-projektre akarja korlátozni Newey munkáját, és ezt a költségsapka megszorításaival indokolja.
A technikai guru fontosságát Horner az ősz végén egyszer már nagy port kavaró módon megkérdőjelezte, amely után Newey felesége a közösségi médiában több helyen is kommentelt azzal kapcsolatban, hogy mekkora őrültség az, amit a csapatfőnök mondott- Horner akkor úgy fogalmazott, hogy nem Newey a lényeg, ő csak egy kis plusz, egyébként a technikai stáb végzi a munkát, nem Newey, de azt is hozzátette, hogy egyébként is ő, mármint Horner építette fel az istállót, ez az ő sikere.
Hamilton: A csapatfőnök sorsa az egész istállót érinti
https://formula.hu/parc-ferme/37578
A Red Bullnál zajló belháborúról az F1-es paddock minden szereplőjének megvan a maga határozott álláspontja, így van ezzel Lewis Hamilton is, aki amellett, hogy kifejezte véleményét Jos Verstappen Christian Hornerrel kapcsolatos megszólalásáról, arra a kérdésre is válaszolt, hogy a Red Bullt destabilizálhatja-e a kialakult helyzet. Hamilton azt az időszakot idézte fel a mclarenes korszakából, amikor Ron Dennis helyzete megrendült, majd át is adta a csapat vezetését:
„A McLarennél átéltem valaki hasonlót annak idején. A vezetőnk sorsa bizonytalan volt, a csapat nehéz időszakon ment keresztül, és ez mindenkire hatással volt” – nyilatkozta Hamilton a sajtónak. „Amikor elvesztettük Ront, amin Ron keresztülment, és a lépések, amiket meg kellett tennünk, ez mindannyiunkat érintett.”
„Szóval egy vezető roppant fontos, mert ők adják meg az alaphangot, ők gondoskodnak arról, hogy a csapat ragaszkodjon a sportág alapértékeihez és a tisztességhez. Miközben rengeteg ember van lejjebb a ranglétrán, akik ugyanolyan fontosak, a vezető a kulcs a célhoz, amiért dolgozol.”
Perez tudta, hogy piros a lámpa, de nem látott senkit…
https://formula.hu/parc-ferme/37577
Sergio Perez öt másodperces büntetésben részesült a dzsiddai F1-es futamon, miután a korai safety car-fázis alatti kiállása során veszélyesen tért vissza a bokszutca gyors sávjába, s az ott érkező Fernando Alonsónak kellett egy manőverrel megelőzni az ütközést. Perez az ilyenkor szokásos időbüntetés mellett egy büntetőpontot is kapott, miután annak ellenére hagyta ott szerelőit, hogy a lámpa pirosat mutatott a számára.
A mexikói megindokolta, miért tett így: „Én hibáztam az elindulásnál, mert a csapat még nem mondta, hogy induljak el, de jobbra néztem, és nem volt ott senki. Utólag úgy gondolom, hogy a büntetés helyes volt, és ez eléggé rossz hatással volt a versenyünkre” – mondta, majd hozzátette: „Láttam, hogy nem engednek ki, de nem láttam senkit. Néha a csapat egy kicsit lassabb lehet, mint te az autóban, ezúttal viszont fordítva volt.”
Perez büntetése azt jelenti, hogy a következő 15 futamon, egészen a szeptemberi Szingapúri Nagydíjig legalább nyolc büntetőpont lesz a szuperlicenszén – a tizenkettedik pedig automatikus egyversenyes eltiltással jár.