DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 19. szombat

Massát még az ág is húzza Spában

A brazil pilóta az első szabadedzés elején összetörte autóját, s mivel karosszériáját ki kellett cserélni, az egész pénteki napot ki kellett hagynia. Szombaton visszatérhetett a körözéshez, azonban a versenybíróság vizsgálatot indított ellene, ugyanis nem lassított le eléggé a Danyiil Kvjat lerobbanó Toro Rossója miatt belengetett sárga zászló ellenére. A stewardok úgy látták, hogy Massa meg sem kísérelte a lassítást, ezért öt rajthelyes büntetéssel sújtották a Belga Nagydíjra, ráadásul hárombüntetőpontot is jóváírtak a licencére - a Williams versenyzője jelenleg öttel rendelkezik.

Nyolcadikként Tsunoda is felkerült a büntetettek listájára

Még egy versenyző autójában motort cseréltek a Belga Nagydíjon: az FIA tájékoztatása szerint Yuki Tsunoda autójába új ICE, TC, MGU-H, MGU-K és kipufogórendszer került. Mivel a csere megsértette a parc fermé-szabályokat, a rajtrács vége helyett az időmérőn 19. helyet szerző, korábbi büntetésekkel pedig 13. helyre előrelépő Tsunodát a bokszutcába száműzik, innen kell kezdenie a vasárnapi futamot.

Bokszutcai rajtja azt vonja magával, hogy a hét másik motorcserés versenyző előrelép egy-egy helyet, azaz Valtteri Bottas a 13., Max Verstappen a 14., Charles Leclerc a 15. helyről rajtol el.

F2: Doohan első főfutamgyőzelmét szerezte, Drugovich nagyot kaszált a bajnokságban

Kiváló napja volt Belgiumban Jack Doohannek: a Virtuosi ausztrálja a negyedik rajtkockából indult, de már a La Source-ban másodikként fordult, a kötelező kiállások során pedig sikeresen Felipe Drugovich elé vágott. Az ausztrál harmadik győzelmét szerezte a Formula-2-ben, és először nyert a vasárnapi, rangosabb versenyen. A brazil bajnoki éllovas a pole-pozíciót második helyezésre fordította, de a pontversenyben így is lépéselőnyre tett szert: fő üldözője, Theo Pourchaire autója a 3. körben lelassult, a pontkülönbség így 25-ről 43 egységre nőtt.

Liam Lawson lett a harmadik – Doohanhez hasonlóan mindkét hétvégi futamon dobogóra állt –, aki a második rajtkockából induló Enzo Fittipaldival volt összenőve: számos alkalommal összecsaptak a pályán, időnként kiterelve egymást a pályáról. Fittipaldi végül ötödik lett, a fordított stratégián levők közül legeredményesebb Richard Verschoor mögött.

Az F2-es főfutam eredménye:

  Versenyző Csapat Hátrány
1 Jack Doohan UNI-Virtuosi  
2 Felipe Drugovich MP Motorsport 1.9
3 Liam Lawson  Carlin 8.7
4 Richard Verschoor Trident 12.4
5 Enzo Fittipaldi Charouz Racing System 20.4
6  Logan Sargeant  Carlin 21.2
7 David Beckmann Van Amersfoort Racing 22.3
8 Ayumu Iwasa DAMS 22.4
9 Jüri Vips  HitechGP 23.8
10 Clement Novalak MP Motorsport 24.7
11 Frederik Vesti ART Grand Prix 31.0
12 Dennis Hauger Prema Powerteam 37.4
13  Marcus Armstrong  HitechGP 39.7
14 Ralph Boschung Campos Racing 40.6
15 Marino Sato  UNI-Virtuosi 43.7
16 Calan Williams Trident 45.6
17 Amaury Cordeel Van Amersfoort Racing 52.2
18 Tatiana Calderon  Charouz Racing System 57.3
19 Roy Nissany DAMS 1:02.800
20 Jehan Daruvala Prema Powerteam 1:46.300
21 Lirim Zendeli Campos Racing  
  Theo Pourchaire ART Grand Prix  

F3: Barbadosi győztes, még szorosabb lett a tabella

A szombati sprintfutamon még nagy balesetével került be a hírekbe Zane Maloney, akinek autója többször megfordult a tengelye körül a Blanchimont kanyarban az Oliver Goethével történt ütközés után. A vasárnapi főversenyen viszont már első Formula-3-as győzelmét szerezte a 18 éves barbadosi.

Caio Collet kezdte pole-pozícióból a versenyt, de már a rajtnál helycsere történt, a mindössze negyedik F3-as futamát teljesítő Goethe vette át a vezetést – a Le Combes-ban mindketten elhagyták a pályát, veszélyes visszatérésért pedig 5 másodperces időbüntetéssel sújtották a brazilt. Collet egyszer még visszavette a vezetést, Maloney a 11. körben előzte meg az első helyért. A tridentes a szezon 11. különböző futamgyőzteseként állt a dobogó tetejére, a további pozíciókért zajló csatából csapattársa, Roman Stanek jött ki nyertesen. A szombati első helyezett Oliver Bearman lett a harmadik, Goethe éppen lemaradt a dobogóról, a Stanek mögött befutó Collet pedig a büntetéssel együtt csak hatodikkal zárt.

A versenyen kétszer is bejött a biztonsági autó, először a második körben a bajnokesélyes Victor Martins balesete miatt. Két másik főszereplő, Isack Hadjar és Arthur Leclerc csak a mezőny hátsó részében értek célba, ami azt jelenti, hogy a tabellán átrendeződtek a frontvonalak. A hétvégén csupán egy pontot gyűjtő Hadjar továbbra is vezeti az összetettet 106 ponttal, de kettős dobogójával a Oliver Bearman 105 ponttal rendelkezik, Martin 104, Leclerc pedig 101 egységen áll Spát követően, mindössze két fordulóval és két héttel szezon vége előtt.

Az F3-as főfutam eredménye:

  Versenyző Csapat Idő/hátrány
1 Zane Maloney Trident 45:33.153
2 Roman Staněk Trident 1.046
3 Ollie Bearman Prema Racing 5.684
4 Oliver Goethe Campos Racing 6.737
5 Jonny Edgar Trident 7.433
6 Caio Collet MP Motorsport 9.297
7 David Vidales Campos Racing 10.831
8 William Alatalo Jenzer Motorsport 10.879
9 A.Smolyar MP Motorsport 11.665
10 Reece Ushijima Van Amersfoort Racing 13.360
11 Arthur Leclerc Prema Racing 13.608
12 Franco Colapinto Van Amersfoort Racing 14.855
13 Zak O'Sullivan Carlin 15.784
14 Isack Hadjar Hitech Grand Prix 16.423
15 J.M.Correa ART Grand Prix 16.909
16 Kaylen Frederick Hitech Grand Prix 17.952
17 Jak Crawford Prema Racing 18.311
18 Brad Benavides Carlin 20.101
19 R.Villagómez Van Amersfoort Racing 20.610
20 Nazim Azman Hitech Grand Prix 20.940
21 Francesco Pizzi Charouz Racing System 21.568
22 Pepe Martí Campos Racing 23.753
23 C.Mansell Charouz Racing System 24.691
24 Enzo Trulli Carlin 24.908
25 László Tóth Charouz Racing System 25.404
26 F.Malvestiti Jenzer Motorsport 1:13.968
  Grégoire Saucy ART Grand Prix  
  Ido Cohen Jenzer Motorsport  
  Victor Martins ART Grand Prix  
  Kush Maini MP Motorsport  

Ocon: Mick Schumachert szeretném csapattársként

Ritkán fordul elő az F1 diplomatikus világában, hogy egy versenyző nyíltan kijelenti, kit szeretne az istálló másik oldalán tudni (hacsak nem a jelenlegi csapattársról való hosszabbításról van szó). Esteban Ocon ezt tette: Az Alpine 2023-as ülése kapcsán szóba került Daniel Ricciardo visszatérése, a Formula.hu információi szerint teljesen francia páros is megvalósulhat, mivel a csapat tárgyal Pierre Gaslyval, de az év végén lejáró szerződéssel rendelkező Mick Schumacher is a pakliban van.

„Nem tudom, hogyan fog dönteni a csapat, nem igazán tudom kommentálni. Én a főnököknek elmondtam, hogy a preferenciám Mikc Schumacher, mert ha nem talál megoldást, szívesen lennék egy csapatban vele, jó barátom. De ismétlem, nem tudok mit hozzáfűzni ahhoz, mi lesz a döntés, ez csak egy vélemény. Úgy gondoltam, megmondom, mit szeretnék én, de nem ez lesz a döntő. Elképzelésem sincs a helyzetről, de mivel senki sem írt alá sehova, azt mondanám, jó lenne, ha megpróbálnánk megszerezni Micket” – fogalmazta meg Ocon, aki szerződése alapján 2024 végéig az Alpine tagja marad.

Verstappen és Albon parádéja, Sainz megkapott pole-ja: így zajlott a spái időmérő

A Formula-1 videós összefoglalójában minden benne van, amit tudni érdemes a szombati kvalifikációról - ezen a linken vagy a képre kattintva megtekinthető!

pf2_24

F1-es Belga Nagydíj és egyéb futamok a vasárnapi programban

Íme a vasárnapi motorsport-menetrend:

Vasárnap (augusztus 28.) 

08:50 Formula-3, Főfutam (tv: M4 Sport, élő)

10:20 Formula-2, Főfutam (tv: M4 Sport, élő)

12:05 Porsche Szuperkupa, Futam (tv: Eurosport 1, élő)

13:30 DTM, 2. futam 

15:00 Formula-1, Futam (tv: M4 Sport, élő)

17:50 TCR Europe, 2. futam

-00122033_1026

fotó: dppi

Pénteken F1-esben ült, szombaton F2-essel nyert Liam Lawson

Pénteken még az első F1-es szabadedzésen vezethetett Liam Lawson, a Red Bull juniorja, szombaton pedig parádés formában versenyezve megnyerte a Formula-2-es sprintfutamot. Lawson az ötödik helyről rajtolt, de már az egyes kanyarban feljött a második helyre, a második körben pedig a vezetést is átvette a Carlin autójával. A 11. körre 4,7 másodperces előnyt épített fel, de egy biztonsági autós fázis miatt ezt a fórt elveszítette - ám kivédekezte Ralph Boschung támadását az újraindításnál és végül 3,8 másodperces fórral megnyerte a futamot. Ez volt a pilóta idei harmadik győzelme, a Paul Ricard óta az első. 

A második helyre végül Jack Doohan jött be, Boschung lett a harmadik, míg a bajnokságot vezető Felipe Drugovich negyedikként finiselt. 

law

Új versenyzők csatlakozhatnak a rajtrács végéről indulókhoz

A szombati napon is serényen cserélik az alkatrészeket a szerelők szinte mindegyik csapatnál. Egyes korábban már érintett versenyzők esetében további egységeket is kicseréltek, míg újonnan csatlakozott a büntetéssel rendelkezők közé Guanyu Zhou, aki a rajtrács végi csoportba került, Alex Albon pedig egyelőre csak 5 helyet fog veszíteni a mostani állás szerint. A pénteki napon végrehajtott cserékről készült összefoglaló itt olvasható.

 

A szombaton eddig cserélt új elemek listája:

Valtteri Bottas: váltóház

Alex Albon: váltóház

Guanyu Zhou: belsőégésű motor, turbófeltöltő, MGU-H, központi elektronika, váltóház, váltó kihajtás

Charles Leclerc: belsőégésű motor, turbófeltöltő, MGU-H, kipufogó

Mick Schumacher: belsőégésű motor, turbófeltöltő, MGU-H, MGU-K

Max Verstappen: akkumulátor, központi elektronika

Lawson minden egyes másodpercét imádta a pénteki napnak

Az AlphaTauri Liam Lawsonnak adott lehetőséget újonc versenyzőként Spában, az új-zélandi pilóta Pierre Gasly AT03-asát foglalhatta el az első egy órában. Lawson ugyan utolsóként zárt azon versenyzők között, akik köridővel rendelkeztek, ennek ellenére eksztázisban értékelte első éles versenyhétvégén történő bevetését.

„Nagyon élveztem vezetni az autót egy ilyen ikonikus helyszínen, hihetetlen élmény volt” – idézi a Carlin F2-es pilótáját az F1i.com. „Az autó vezethetősége nagyszerű volt, a határok pedig sokkal távolabb vannak, mint amire számítottam. Kellett egy kis idő, mire hozzászoktam, de úgy gondolom, hogy sikerült fokozatosan felépítenem a tempómat a kemény keverékű gumikon, és készen álltam rá, hogy a végén a lágyakon igazán megnyomjam, ezért kár, hogy nem volt lehetőségünk erre végül” – utalt Lawson az edzés végén eleredő esőre.

„Hatalmas köszönettel tartozom a Scuderia AlphaTaurinak és a Red Bullnak ezért a lehetőségért, zseniális volt a csapattal tölteni a hétvégét, egy hatalmas lépés az F2-höz viszonyítva. Ez egy remek alkalom a hozzám hasonló fiataloknak arra, hogy megértsék egy F1-es csapat működését, és a lehető legtöbbet tanuljanak. Minden egyes percét imádtam, és elképesztően hálás vagyok a lehetőségért” – zárta gondolatait az új-zélandi.

F3: Bearman nyerte a belga sprintet

Oliver Bearman aratott győzelmet a Belga Nagydíj balesetekkel tarkított Formula-3-as sprintfutamán. A 15 körös verseny első körét követően bokszkiállásra kényszerült az első sorból induló Zak O'Sullivan-Juan Manuel Correa páros, valamint a biztonsági autó is megjelent a pályán, miután Tóth László csapattársa, Christian Mansell a falnak ütközött. Az élmezőnyt ekkor Oliver Bearman vezette Brad Benavides és Jonny Edgar előtt. A hatodik körben folytatódott a verseny, Edgar megelőzte Benavidest, de nemsokára ismét megérkezett a felvezető Mercedes a versenyzők elé, ugyanis a hétvégén eddig nagyon jól teljesítő Oliver Goethe és a Trident versenyzője, Zane Maloney hatalmas balesetbe keveredett. Két kört követően a gumifal sérülései miatt piros zászlóval megszakították a versenyt, mely alatt a világbajnokságot holtversenyben vezető Victor Martins áthajtásos büntetést kapott, mert kiugrott a rajtnál. A futam körülbelül 30 perc várakozást követően folytatódott és 6 versenykör várt a mezőnyre. Az újraindítást követően Bearman megtartotta az első helyet és Edgar is a másodikat, azonban Benavides rövid időn belül több pozíciót is vesztett, a harmadik pozícióba Alexander Smolyar került az MP Motorsport autójában. A huszadik helyről rajtoló, a futamot megelőzően a bajnokságban a vezető duó mögött álló Arthur Leclerc hatalmas felzárkózást mutatott be és az ötödik helyen fejezte be versenyt, de az éllovas Isack Hadjar is 15 helyet javítva a nyolcadik helyen zárt. Az utolsó körökben Roman Stanek megelőzte Smolyart, azonban Edgar 5 másodperces büntetése miatt mindketten a dobogón végeztek a futamgyőztes Prema-versenyző mögött. A bajnokságot mostmár egyedül vezeti Hadjar három ponttal Martins és további három ponttal Leclerc előtt.

 

Hatalmas baleset az F3 sprintfutamán (videó)

Ijesztő balesetnek lehettünk szemtanúi a Formula-3 ma reggeli sprintversenyén: Oliver Goethe és Zane Maloney a rendkívül gyors Blanchimont-kanyarban értek össze, és csapódtak hatalmas sebességgel a gumifalba. A legfélelmetesebb pillanatot Maloney bukfence okozta, a barbadosi autója ugyanis a gumifallal való találkozás után átfordult a tengelye körül, végül azonban az összeroncsolódott Trident a rendeltetésszerű pozíciójában állt meg. 

Mindkét versenyző a saját lábán hagyta a helyszínt, Goethe-t azonban a pálya személyzete segítette ki az összetört autóból. A versenyt a megsérülő gumifal helyreállítása, valamint a törmelékek eltakarítása miatt piros zászlóval félbeszakították.

Verstappent figyelmeztették a felügyelők

A Belga Nagydíj második szabadedzését hatalmas fölénnyel megnyerő Max Verstappen nem zárt zökkenőmentes napot pénteken, ugyanis a nap végén, 19:15-re a sportfelügyelők meghallgatásra hívták a regnáló világbajnokot egy rajtpróba miatt. A versenyző elmondása alapján és a videófelvételek vizsgálatát követően a versenybírák megállapították, hogy szabályszegés történt. A hivatalos közlemény szerint a holland pilóta az edzés végén megelőzött egy másik versenyzőt, aki éppen rajtpróbázott, mellyel figyelmen kívül hagyta az előírásokat. A versenyszabályzat szerint ugyanis a rajtpróbázóknak abban a sorrendben kell elhagyniuk a pozícióikat, amelyben megérkeztek és a Red Bull világbajnokánál ez nem valósult meg. Verstappent csupán figyelmeztették a felügyelők, így nem kapott újabb büntetést, bár ettől függetlenül is a rajtrács végéről kell rajtolnia különböző motorelemeinek cseréi miatt.

Wolff: Az Audi érkezésével még keményebb lesz az F1

Pénteken végre megerősítették, hogy az Audi 2026-ban csatlakozik a Formula-1-es mezőnyhöz motorgyártóként. Az egyelőre nem dőlt el, pontosan hogyan fog kinézni a csapatuk, de több mint valószínű, hogy a Sauberrel lépnek együttműködésre (amellyel amúgy is szakít 2023 végén a névadó Alfa Romeo). Toto Wolff, a nagy rivális német márka, a Mercedes F1-es csapatfőnöke üdvözölte az érkező Audit:

„Nagyszerű” – reagált Wolff, amikor a Motorsport arról kérdezte, mit szól a bejelentéshez. „Ha megnézzük, ki csatlakozott az F1-hez az autógyártói vállalat szempontjából, akkor ez jól mutatja a sport erejét. Nagyszerű ez a sportnak és nekünk is, hogy a világ egyik legjobb autós vállalata érkezik ellenfélként. Az F1 a legkeményebb sport bármely autóipari vállalatnak: eddig is így volt, de csak még keményebb lesz az érkezésükkel” – vélekedett a Mercedes-főnök. Jost Capito, aki korábban irányította a Volkswagen WRC-projektjét, jelenleg pedig a Williams csapatvezetője, ugyancsak egyetértett abban, hogy az Audi és várhatóan a Porsche beszállása azt mutatja, hogy jó irányba indult el az F1.

audi-f1-dppi-spa

A rajtrácsot érintő büntetések a pénteki nap után

Az FIA által publikált dokumentumok alapján a pénteki nap végéig hat versenyző autójába szereltek be olyan alkatrészeket, amelyekre mennyiségi korlátozás érvényes a szezon során. Mivel mindegyikük esetében az összesített büntetés meghaladja a 15 rajthelyet, így mindannyian egységesen a mezőny végéről való indulást kapják büntetésként. A valós rajtsorrend az időmérő edzésen fog kialakulni, vagyis a vasárnapi futamon az ott elért eredményeik sorrendjében kell majd felállniuk a rajtrács végére. Azonban a névsor még nem tekinthető véglegesnek, mert a szombati nap folyamán tovább bővülhet az elemcsere miatti kiszabott rajtbüntetések listája más versenyzőkkel is.

Az új elemek listája:

Max Verstappen: belsőégésű motor, turbófeltöltő, MGU-H, MGU-K, váltó kihajtás

Lando Norris: belsőégésű motor, turbófeltöltő, MGU-H, MGU-K, akkumulátor, központi elektronika

Esteban Ocon: belsőégésű motor, turbófeltöltő, MGU-H, MGU-K, akkumulátor, központi elektronika

Valtteri Bottas: belsőégésű motor, turbófeltöltő, MGU-H, váltóház

Charles Leclerc: MGU-K, akkumulátor, központi elektronika, váltóház, váltó kihajtás

Mick Schumacher: központi elektronika, váltóház, váltó kihajtás

F1-es időmérő és a betétszériák sprintversenyei – itt a szombati menü

Folytatódik a Formula-1-es Belga Nagydíj hétvégéje, de akinek mindez nem lenne elég, DTM-et és TCR Europe-ot is nézhet a Nürburgringről:

Szombat (augusztus 27.)  
10:35 Formula-3, Sprintfutam (tv: M4 Sport, élő)
13:00 - 14:00 Formula-1, 3. szabadedzés (tv: M4 Sport, élő)
13:30 DTM, 1. futam  
16:00 - 17:00 Formula-1, Időmérő (tv: M4 Sport, élő)
17:00 TCR Europe, 1. futam  
18:00 Formula-2, Sprintfutam (tv: M4 Sport, 22:45, felv.)

f1-belga-2022

Brazil első sor az F2-ben, hétből hetedik pole-pozíciós az F3-ban

A szokásos menetrend szerint pénteken tartották a két utánpótlás-kategória kvalifikációját. A második F1-es szabadedzés után lefutott Formula-2-es időmérőn Felipe Drugovich szerezte a rajtelsőséget: Monaco óta először indul az első sorból, ami fontos fegyvertény számára, hiszen utóbbi hétvégéi a pontelőny lassú fogyásáról szóltak, amely 21 egységre csökkent Theo Pourchaire előtt. A brazil honfitársa, Enzo Fittipaldi szerezte a második rajtkockát, a következő rajtsort pedig Logan Sargeant és Jack Doohan foglalja el. Pourchaire nyolcadik lett az edzésen, melyet Jüri Vips kicsúszása miatt piros zászlóval megszakítottak.

A korábbi, két szabadedzés közé beszúrt esős Formula-3-as kvalifikáción ellenben gyengélkedtek a bajnoki éllovasok. Szintén egy brazil, Caio Collet szerezte meg a rajtelsőséget, így hét hétvégén heten nyertek időmérőt a legkisebbek között. Mögüle Zane Maloney, Francesco Pizzi és Oliver Goethe startol, a tabellán első három helyen álló Isack Hadjar, Victor Martins és Arthur Leclerc mindössze a 23., 24. és 20. rajtkockát szerezte meg, a listavezető Hitechje megállt a pályán. Itt is volt piros zászló, Jak Crawford megforgása okán.

Ahol csak elindult, halmozta a sikereket eddig az Audi

A Belga Nagydíj péntekjén végre hivatalosan is megerősítették, hogy 2026-ban érkezik az Audi motorgyártóként a Formula-1-be. Az F1 Instagram-oldala ennek apropóján készített két összeállítást a németek eddigi autósportos történelméből és sikereiből, kezdve a WRC-s sikerektől a Le Mans-i taroláson át egészen a Formula-E-ben szerzett győzelmekig. Kétségtelen, hogy nagyon komoly eredménysorral büszkélkedhet az Audi: a WRC-ben és a WRX-ben kettő, a DTM-ben tizenkettő, a Formula-E-ben egy egyéni bajnoki címet számlálnak, míg a Le Mans-i 24 órást tizenhárom alkalommal nyerték meg, és ez még nem is a teljes eredménylista – a nagy kérdés pedig, hogy vajon ehhez mit tudnak hozzátenni majd az F1-ben 2026-tól kezdődően.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Japán motoros debütál a sérült Mir helyén Misanóban

Joan Mir az Osztrák Nagydíj első körében szenvedett hatalmas highside bukást, amelyben megsérült a csont és az ínszalag a jobb bokájában. A vizsgálatok után az orvosok legalább 15 napos pihenést írtak elő a 2020-as világbajnok számára, így a Suzukinak helyettes után kellett néznie a jövő hétvégén esedékes San Marinó-i Nagydíjra. Mivel a tesztversenyző, Sylvain Guintoli ugyancsak sérülésből lábadozik, a hírek szerint elsőként Danilo Petruccit környékezték meg, ám a MotoGP-ből tavaly távozó olasz a Ducatira és a MotoAmericára kívánt koncentrálni.

Így végül Kazuki Watanabéra esett a „kékek” választása, így egy japán versenyző fog debütálni a MotoGP-ben Misanóban. A 31 éves motoros mindenekelőtt a Suzuki Endurance-világbajnoki alakulatában szokott szerepelni tartalékosként, de például néhány hete ő is tagja volt a suzukai 8 óráson dobogón végző csapatnak. Watanabe természetesen gyors gyógyulást kívánt Mirnek a Suzuki közleményében, egyúttal igyekszik majd a legjobbját nyújtani Misanóban.

watanabe-suzuki

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

 

Russell: Mindkét bajnokságban elérhető a második hely

A nyári szünetet megelőző futamokon úgy tűnt, a Mercedes végre maga mögött tudta a szezon szenvedős első harmadát, és folyamatosan közelíteni tudott a két élcsapatra, a Red Bullra és a Ferrarira. Azok hibáit kihasználva ráadásul a Francia és a Magyar Nagydíjakon is kettős dobogót ünnepelhettek, a hihetetlen kiegyensúlyozottság pedig azt eredményezte, hogy a konstruktőri értékelésben már csak 30 pontra vannak a második helyezett Scuderiától. Ha pedig mindez nem lenne elég, George Russell lemaradása mindössze 20 egység a szintén ezüstérmes pozícióban álló Charles Leclerc-rel szemben, de a csapattárs Lewis Hamilton is csak további 12 pontra van a fiatalabb brittől. Russell emiatt úgy érzi, nem irreális, ha célba veszik a világbajnoki második helyeket:

„Olyan helyzetben vagyunk jelenleg, hogy talán harcba szállhatunk a második helyért mindkét bajnokságban” – mondta el a Belga Nagydíj hétvégéje előtt a BBC Sportnak. „Természetesen olyan harci szellemmel vágunk neki a versenyeknek, hogy szeretnénk mindet megnyerni, ahogy a vb-címeket is, de ha realisták vagyunk, a Red Bull és Max kivételes munkát végeznek, és óriási az előnyük mindenkivel szemben. De szeretnénk mi lenni a legtöbb pontot szerző csapat a szezon második felében. Ez kell legyen a célunk. Nincs messze a második hely egyik bajnoki összetettben sem. Emellett amit az évad második felében tanulunk, önbizalmat adhat nekünk a következő évre is.”

russell-belga-day0-dppi

fotó: DPPI

Vakarhatják a fejüket a Ducatinál, hogy kit ültessenek a gyári motorra

Hosszú hónapok óta egyértelmű, hogy Enea Bastianini és Jorge Martin közül kerül ki a KTM-hez távozó Jack Miller utódja a bolognaiak gyári alakulatánál, de a két jelölt nem könnyíti meg a vörösök dolgát: hiába remek mindkét fiatal tempója, számos hibát is elkövettek. Spielbergben sem volt ez másként: Bastianini és Martin sem ért célba, utóbbi a dobogóért harcolva bukott az utolsó körben. Márpedig a Ducati ezt a versenyt jelölte meg határidőnek a döntéshez – a nehéz helyzetről a Formula Motocast adásában is beszéltünk, s egyúttal 50:35-től az is meghallgatható, mi az olasz vagy a spanyol mellett tennénk-e le a voksunkat:

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!