DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 22. hétfő

Elkészült a szezon leghíresebb futamgyőztesének agyagportréja

Az Indy 500 győzteséről van szó, akit az év hátralévő részében mindig a tenyerén hordoz az USA autósportjának világa. A győztes arcképe hagyományosan mindig rákerül a Borg-Warner trófeára, vagyis a futamot megnyerő pilótának járó hatalmas serlegre. Idén tehát Alexander Rossinak kellett modellt ülnie, amíg az IndyCar agyagszobrásza, Will Behrends megalkotta arcképének szinte tökéletes mását. A már Rossi fejével kibővített új Borg-Warner trófeát december 7-én mutatják be.

Cw1DYm1UcAAgCl2

CwQv3c2WAAAhIZA

Abbahagyja a versenyzést a WEC egyik nagyágyúja

Az utóbbi években a hosszútávú-versenyzés egyik legismertebb és legelismertebb szereplőjévé vált a Rebellion Racing: a svájci csapat főleg LMP1-es autókat gyártott és arról volt híres, hogy privátként is meg-megszorongatta a gyári csapatokat. Jelentős eredményeket ért el a bajnokság egészét és a Le Mans-i 24 órás versenyt tekintve is - most viszont bejelentette, a 2020-as Le Mans után kiszállnak a sorozatból, sőt, felfüggesztenek minden motorsportos tevékenységet.

Elmondták, hogy büszkék az elért eredményeikre, hogy a világ megismerte a nevüket, minden szép és jó, de elég volt, most már mást fognak csinálni és határozottan kijelentették, hogy a 2020-as Le Mans lesz az utolsó versenyük.

rebellion

fotó: REBELLION Racing

Élő: Itt lehet nézni az új McLaren bemutatását

A csapat élőben streameli az eseményt a Youtube-on:

Muszáj volt még egy kilóval megnövelni az autók minimumtömegét

A csapatok legalábbis egyöntetűen ezt érezték, hiszen kérésükre még januárban is módosítottak egyet a 2020-as technikai szabályzaton. Az Auto Motor und Sport szúrta ki a késői változtatást, melynek nyomán 745 kg-ról 746 kg-ra növelték az autók és a versenyzők idénre megszabott együttes minimumtömegét. A lap először maga is értetlenül állt az ügy előtt, majd megkapta a hivatalos magyarázatot az FIA-tól: a tíz csapat együttesen kérvényezte - mivel ilyenkor már csak teljes egyetértés mellett lehet belenyúlni a szabályokba -, hogy emeljék meg a szintet, mégpedig azzal az indoklással, hogy az idei évtől egy második átfolyásmérő szenzort is előírnak számukra az üzemanyagrendszerben, és ezt az extra terhet akarták kompenzálni.

Egyébként enélkül is történt súlynövekedés, hiszen 2019-ben még 743 kg volt a minimum, idén viszont, akárcsak a magyar forint euróhoz viszonyított árfolyama, az F1-es autók minimumtömege is újabb történelmi csúcsot döntött.

weightbridge

A kocsma, ahol még a piszoár felett is az F1-ről olvashatunk

A legmenőbb helyeket a világ legeldugottabb szegleteiben lehet megtalálni? Mindenesetre ki gondolta volna, hogy a ciprusi Páfoszon járva futunk bele egy vérbeli F1-es tematikájú vendéglőbe, a Pit Stop Pubba, amelynek egészen egyedi koktéllapját már be is mutattuk. Van azonban temérdek más érdekesség is ebben az autósportos pubban, amelynek falait többségében kisebb berámázott F1-es poszterek borítják - főként a 2000-2001-es évekből -, fő látványossága pedig az alábbi óriásplakát, amelynek bal szélén megtalálható a versenynaptár a futamidőpontokkal, hogy a vendégek mindig tudják, mikor érdemes betérni a következő közvetítésre. Egyelőre a 2020-as frissítés még várat magára, viszont könnyen lehet, hogy az év végén a poszter jobb oldala is komoly átalakításra szorul, hiszen az ott listázott, Michael Schumacherhez kötődő győzelmi, dobogós, és világbajnoki rekordokat Lewis Hamilton beérheti.  

20200211_110237_1

 

Az ember nem is számít rá, hogy még a mosdóban is várják meglepetések. A női részlegról nem tudunk nyilatkozni, viszont a férfiak még dolguk végzése alatt is F1-es érdekességeket olvasgathatnak, például hogy Schumacher nyert Button első versenyén, viszont Button nyert Schumacher búcsúfutamán. (Bocsánat, benne maradtam a képben!)

20200211_125441

 

Ilyen berendezés mellett pedig még a kézmosás is öröm!

20200211_125512

Amikor Carlos Sainz fölhív azzal, hogy te fogod lerántani a leplet az új McLarenről

Minden csapatnak vannak olyan elkötelezett rajongói, akiket a pilóták személyesen is ismernek, mert ezek a személyek szó szerint az istálló minden lépését figyelik, több eseményükön, versenyükön jelen vannak, és minden alkalmat megragadnak, hogy interakcióba is lépjenek kedvenceikkel. A McLaren számára Owen Davies egy ilyen figura, aki hivatalosan is a csapat szuperrajongójának nevezheti magát, és rajongásának elismeréséül a McLaren többször ajándékozta már meg különleges élményekkel. Ez a mostani azonban talán minden eddigin túltesz: Carlos Sainz felhívta Daviest, akiről tudta, hogy jelen lesz a McLaren 2020-as F1-es autójának február 13-i leleplezésén, és értesítette, hogy a tervezettnél is csinosabban öltözzön fel, merthogy ő is szerves része lesz a bemutatónak, és a pilótákkal együtt fogja lerántani a leplet az MCL35-ről. Nem csoda, hogy alig tudott megszólalni az ajánlat hallatán.  

Mire készül ennyire Fernando Alonso?

Edzős képet posztolt a kétszeres F1-es világbajnok azzal, hogy "A harcos, akinek van célja, a legveszélyesebb mind közül."

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

A warrior with a cause is the most dangerous soldier of all. #samuraiquotes #training

Fernando Alonso (@fernandoalo_oficial) által megosztott bejegyzés,

Valaki egy közös reggeli során vehet át Michelisz Norbitól egy macit

"Csatlakoztam a @plusskommando akciójához, amelynek célja 100.000 koraszülött baba megmentése. Segítsünk újra együtt egy jó ügyet! A képen látható plüssömre licitálhattok a Plüss Kommandó Facebook-oldalán közzétett posztnál hozzászólásban február 21-ig. A nyertesnek egy közös reggeli alkalmával adom át a kis Gondos macit!" - írta közösségi oldalán Michelisz Norbert.

 

Hamilton is új sisakkal támad - íme az idei dizájn

Mit szóltok Lewis Hamilton idei sisakjához?

 

Nézzétek meg Max Verstappen új sisakját

Ő is bemutatta egy videón:

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Dutch with a golden touch @maxverstappen1 introduces his 2020 helmet design! #ChargeOn #Formula1 #AlexAlbon #F1 #Helmet #RedBullRacing #Motorsport #AstonMartinRedBullRacing #RedBull #givesyouwings #

Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) által megosztott bejegyzés,

Új tesztpilótát nevezett ki a Renault

A szerdai évindító rendezvényen a 2020-as autó kivételével jelen volt, aki csak számít a Renault-nál. A versenyzői akadémia többi tagjával egyetemben Guanyu Zhou is szerepet kapott, aki új pozícióba került a csapatnál: fejlesztőpilótából tesztpilótává vált. A 20 éves kínai versenyző korábban a Ferrarinál nevelkedett, de tavaly átállt a Renault pilótaprogramjába, már a franciák színeiben lett bajnoki hetedikként a Formula-2 legjobb újonca.

A Renault korábbi tartalékpilótája, Jack Aitken a Williamsre váltott. Zhou nem közvetlenül a megüresedett pozícióba került, de mivel nem jelentettek be új tartalékost, a jelek szerint a kínai lépett a fejlesztő/tesztpilóták hierarchiájának legelőkelőbb helyére.

Ha lemaradtál róla, itt visszanézheted a Ferrari drámai leleplezését

A maranellói F1-es csapat nem aprózta el az idei autó bemutatását: kedden egy 19. században épült olasz színházban, komolyzenei felvezetéssel rántotta le a leplet az SF1000-ről.

A róla készült mémen nevet a Mercedes

A csapat hétfőn leleplezett festéséből szerkesztett valaki egy poénos képet, ami eljutott magához a Mercedeshez is. 

Csütörtökön nagy hírt kapnak a Kubica-rajongók

Lengyel sajtóértesülés szerint holnap hivatalosan is megerősítik, Robert Kubica a 2020-as szezonban a DTM tíz fordulóján fog versenyezni egy BMW M4-gyel az Alfa Romeo Racing F1-es tartalékpilóta posztja mellett.

A SportoweFakty beszámol a csapatstruktúráról is: mivel a BMW hat gyári ülése elkelt, a lengyel a gyár által felkészített privát autót kap. Szponzora a PKN Orlen lesz, amely az Alfa Romeóhoz is névadó támogatóként csatlakozott. A holnapi sajtótájékoztatón a cég vezérigazgatója is részt vesz. Arról egyelőre nincsen információ, milyen stábbal és csapatnév alatt fog Kubica versenyezni, korábban csak arról érkeztek hírek konkrétumok nélkül, hogy az Audihoz hasonlóan a BMW is indíthat privát istállót.

Néhány szerencsés fiatal idén is felállhat a Magyar Nagydíj rajtrácsára

A tavalyi alkalomhoz hasonlóan az MNASZ idén is várja azok jelentkezését, akik a saját, vagy a szüleik sporttevékenysége alapján kapcsolódnak a hazai autósport életéhez, és részt vennének a 2020-as Magyar Nagydíj rajtceremóniáján. Húsz szerencsés fiatalnak lehetősége lesz felsorakoznia az F1-es mezőny elé a vasárnapi rajtot megelőzően. Részletek.

rajtceremonia-2020hun

Fotó: Ollé Iván

Íme Bottas 3.0-s verziója

Még keményebb, még férfiasabb, még szőrösebb. A 2020-as téli szünet során (f)elkészült a finn legújabb változata.

Magyar páros is teljesítette a Monte-Carlo Ralit

László Zoltán navigátora, Begala Tamás járt az AFM stúdiójában, ahol a WRC-nyitányon szerzettt különleges élményeiről beszélgettünk.

Ilyen lenne, ha hypercart építene Le Mans-ba a Ferrari, az Alfa, a BMW, a Bugatti, a Porsche és még jó pár gyártó

Egyelőre három autógyár, a Toyota, az Aston Martin és a Peugeot jelezte, hogy a WEC 2020/21-es szezonban induló új csúcskategóriája, a Hypercar szabályai szerint építenek versenygépet. Az átjárhatóság az amerikai IMSA új elsőosztályával, az LMDh-val azonban újabb érdeklődőket mozgathat meg. A koncepciórajzairól ismert dizájner, Sean Bull fantáziáját is megmozgatta a Hypercar osztály: egy rakás márka lehetséges Le Mans-i versenygépét megálmodta. 

Egy Red Bull Rakétát vagy egy McLaren Mágiát gurítanál le szívesebben?

Cipruson, a páfoszi Pit Stop Pubban lehet belefutni ebbe az F1-es ihletésű koktéllapba, melynek szereplőit – Repülő Ferrari, Williams Varázsló, Red Bull Rakéta és így tovább – a királykategória csapatai és azok színei ihlettek. Ki melyiket próbálná ki?

M1RA-változat is készült az Az aszfalt királyai plakátjából

A magyar csapat is elkészítette a sajátját az Oscar-díjas filmhez:

 

Így élték meg a sivatagi show-t az Africa Race-en taroló magyar kamionosok

Az AFM Ralihíradó összefoglalója a szaharai viadalról, ahol fényes magyar siker született: a Qualisport hármasa, Kovács Miklós, Czeglédi Péter és Ács László a kamion kategória első, az autó-kamion értékelés második; a Fazekas Motorsport egysége, Fazekas Károly, Csákány Péter és Horn Albert pedig a kamionosok második, az összetett dobogó harmadik helyezését érték el.