Kutyával és Harry Potter-szemüvegben érkezett az austini sajtótájékoztatóra Hamilton
https://formula.hu/parc-ferme/11805
Tekintettel az európai nézőkre nem a szokásos délutáni időpontban, hanem helyi idő szerint 11 órakor került sor az USA Nagydíj hivatalos sajtótájékoztatóra, ahova jó dramaturgiai érzékkel az újságírókkal legutóbbi alkalommal összezörrenő Lewis Hamilton is meghívták. A legfontosabb elhangzottakról beszámolunk az este folyamán.
(A kutyát kint hagyta.)
#USGP press conference coming up in a few minutes... pic.twitter.com/jpVt7Uayig
— Formula 1 (@F1) 2016. október 20.
Leclerc a Ferrari fő problémájáról beszélt
https://formula.hu/parc-ferme/38225
A Ferrari az elmúlt versenyeken az erősorrend negyedik helyére csúszott vissza, a pattogás jelensége pedig jelentős bosszúságot okoz a maranellói gárda versenyzőinek.
Charles Leclerc, a csapat monacói versenyzője szerint elsősorban a pattogás jelenségének megszüntetésére kell fókuszálniuk, hiszen jelenleg ez az egyik fő problémájuk.
„Ha meg tudunk szabadulni a pattogástól, akkor nagyon jó teljesítményre lehetnénk képesek. Ez lassít minket a fejlesztési versenyben, és erre a területre fókuszálunk jelenleg” – mondta Leclerc.
„Amennyiben a pattogási problémát meg tudjuk oldani, nagyot léphetünk előre” – tette hozzá a monacói.
Leclerc egyébként arra számít, hogy az F1-es Belga Nagydíjon fogja a leginkább kínozni őket a pattogás.
Rövidebb lesz a Kemmel DRS-zónája Spában
https://formula.hu/parc-ferme/38226
Az FIA bejelentette, hogy a Kemmel-egyenesben lévő DRS-zónát lerövidíti az előttünk álló Belga Nagydíjra. A cél az, hogy ne legyen túl könnyű a féktávon beférni a másik elé, küzdeni kelljen érte, így a nagyon hosszú egyenes DRS-része 75 méterrel lerövidül. Ennek értelmében a Raidillion után 305 méterrel nyithatja a hátsó szárnyát az, aki egy másodpercen belül van az előtte haladóhoz képest, az érzékelési pont viszont az egyes kanyarnál nem változik.
Spában újra F1-es autóba ül a Mercedes reménysége
https://formula.hu/parc-ferme/38224
Amióta kiderült, hogy Lewis Hamilton 2025-ben már nem a Mercedes, hanem a Ferrari versenyző lesz a Formula-1-ben, az Ezüst Nyilak saját 17 éves neveltje, Andrea Kimi Antonelli tűnik a fő favoritnak a hétszeres világbajnok helyére. Bár az utóbbi hetekben Toto Wolff csapatfőnök már kissé óvatosabban fogalmazott az olasz tehetséggel kapcsolatban, Antonelli teljesítménye viszont épp feljavult a Formula-2-ben, Silverstone-ban és a Hungaroringen is győzni tudott.
Mindeközben pedig intenzív tesztprogramot is teljesít a pilóta a Mercedes korábbi versenygépeivel (a szabályok szerint legalább kétévesnek kell lennie a technikának, ami azt jelenti, hogy Antonelli már a jelenlegi szabályrendszer szerint épített 2022-es masinával is körözhet). Ennek egy újabb lépése lesz, hogy a Belga Nagydíj utáni napokban Spában is tesztelni fog Antonelli – minderről Andrew Shovlin, a Mercedes vezető pályamérnöke beszélt, aki hangsúlyozta, hogy nem könnyű megszervezni egy ilyen alkalmat, hiszen nincs külön tesztcsapatuk erre a költségplafon miatt is, mint régen:
„És Kimi is rendkívül elfoglalt a Formula-2-es naptár miatt, ami a fő fókusz itt Európában” – tette hozzá Shovlin. „Teljesítünk egy napot vele itt Spában a hétvége után, aztán pedig további eseményeket is tervezünk később az évben. De minden jól halad, és a mostani programok kezdenek afelé fordulni, hogy megtanítsuk, hogyan finomítsuk a hozzáállást az időmérőkhöz, a hosszú etapokhoz. Csak arra törekszünk, hogy ezt mind elvégezzük, és ő is tisztább képet kapjon arról, min kell dolgoznia, hol kell fejlődnie, de eddig minden jól megy.”
Marko tagadja, hogy Verstappen jövője összefüggene a maradásával
https://formula.hu/parc-ferme/38223
Mint arról mi is beszámoltunk, néhány napja olyan sajtóértesülések terjedtek el, melyek szerint Helmut Marko maradása biztossá vált 2026-ig a Red Bullnál. Ennek pedig a híresztelések szerint Max Verstappen szempontjából is különös jelentősége lehet, hiszen már hónapokkal ezelőtt arról pletykáltak, hogy a holland szerződésébe bekerülhetett egy olyan záradék, amely lehetővé teszi számára a távozást már a kontraktusa 2028-as lejárta előtt is, amennyiben a 81 éves szakember elhagyja az istállót.
Ez a kiskapu zárulhatott be nemrég, amikor Marko elkötelezte magát a Red Bull mellett – maga az F1-es sportszakmai tanácsadó azonban a Sky Germanynek nyilatkozva tagadta, hogy bármi ilyen kitétel létezne a címvédőnél: „Ez nem igaz. Nem akarunk erről publikusan beszélni. Igazítottunk a szerződésemen. De ennek semmi közvetlen következménye nincs Max Verstappenre nézve.”
A McLaren oldalán tér vissza egy korábbi jelentős szponzor az F1-be
https://formula.hu/parc-ferme/38222
Újabb komoly támogatóval kötött partnerséget a McLaren: a bejelentés értelmében többéves megállapodásra került sor a wokingi Formula-1-es alakulat és a Mastercard között. Az együttműködés értelmében a bankkártyák kiadásával foglalkozó globális pénzügyi vállalat logói természetesen meg fognak jelenni a McLaren autóin és felszerelésein az idény későbbi részében, míg a cég azt ígéri, hogy a kártyatulajdonosok számára exkluzív bepillantást enged a McLarenhez és az F1-hez a Mastercard Priceless Experiences programukon keresztül.
A Mastercard korábban jelen volt már főtámogatóként is az F1-ben: a vállalat volt a névadói szponzora 1997-ben a Lolának, amely egyetlen nagydíjon, az Ausztrál Nagydíjon indult el, ám ott sem tudta kvalifikálni magát, így rögtön meg is szűnt. Ezt követően a Mastercard 1998-tól a 2001-ig a Jordan istálló támogatója volt a száguldó cirkuszban.
Eső kavarhatja fel a hétvégi F1-es Belga Nagydíjat
https://formula.hu/parc-ferme/38221
Az előrejelzések szerint ezúttal sem ússzuk meg eső nélkül az F1-es Belga Nagydíjat. Az utóbbi években megszokhattuk, hogy a speciális mikroklíma miatt rendszeresen megfűszerezi a spái hétvégét az időjárás, és várhatóan így lesz ez most is.
Az időjósok jelenleg úgy látják, hogy pénteken és szombaton is esni fog majd az eső, míg a futam napja jelen állás szerint száraz lehet, amire nehezen tudnak majd felkészülni a csapatok.
Ezen a két napon huzamosabb ideig eshet, főleg szombaton látjuk majd ritkán a napot – 20 Celsius-fok körüli hőmérsékletekre kell számítani, valamint enyhe szélre, de amikor esik, akkor tovább hűlhet a levegő.
Vasárnap is van esély kisebb záporokra, de ez még bizonytalanabb – meleg pedig akkor sem várható, maximum 21 Celsius-fokos levegőhőmérsékletet jósolnak jelenleg.
„Valentino a példaképem, de Marc a valaha volt legjobb” – Quartararo
https://formula.hu/parc-ferme/38220
A MotoGP-éra két messze legkiemelkedőbb versenyzője Valentino Rossi és Marc Marquez: előbbi kilenc világbajnoki címet nyert, utóbbi nyolcnál jár jelenleg (a királykategóriában 7-6 az arány az olasz javára). Gyakran felmerül a kérdés, hogy melyikük a jobb versenyző – most ezt kapta meg a 2021-es vb-győztes Fabio Quartararo is a TwoJeys ékszermárka interjújában, a néhány éve a gyári Yamahánál épp Rossi helyére megérkező francia pedig kettős választ adott:
„Mindig Valentino volt a példaképem. Különböző szakaszokból állt vele a kapcsolatom. Amikor hétéves voltam, elkészült vele a közös fotó. Később amikor 15 éves lettem, meghívott a ranchára. Aztán 2021-ben helyet cseréltünk a MotoGP-ben. Akkor hatalmas volt a nyomás, hiszen a király helyét kellett átvennem. Mindenesetre többen is inspiráltak engem, de ötéves korom óta ő a példaképem.”
„Mindig kedveltem Valentinót, de Marc a valaha volt legjobb, még ha kevesebb címet is nyert. 2014-ben megnyerte az év első tíz futamát, és azt gondoltam: ’ki ez a srác?’. Mindennek tetejébe pedig akár esős, akár száraz, akár szeles a verseny, akár jók vagy a legrosszabbak a körülmények, mindig nagyon gyors. Számomra ez a legjobb példa arra, ami leírja, milyen motoros. Nagyon agresszív, és amikor látod motorozni, mindig úgy tűnik, hogy másfél másodperccel gyorsabb nálad.”
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Komoly büntetés várhat Verstappenre az F1-es Belga Nagydíjon
https://formula.hu/parc-ferme/38219
Azóta nyilvánvaló Christian Horner Red Bull-főnök elmondása szerint is, hogy előbb-utóbb motorcserés rajtbüntetést kell majd letöltenie Max Verstappennek, hogy a holland autójában a Kanadai Nagydíj második edzésén meghibásodott a frissen beszerelt MGU-K. Akkor a csapat elővigyázatosságból az egész erőforrást kicserélte és elküldte a Honda központjába felülvizsgálatra, és bár hivatalos jelentés azóta sem érkezett a hajtásláncra, az idő múlásával egyre biztosabbá vált, hogy teljes egészében elveszítette azt a motort a címvédő.
A RacingNews365.com most úgy értesülést és arról számolt be, hogy a korábbi feltételezéseknek megfelelően Verstappenék az előzésre és felzárkózásra kiválóan alkalmas Spa-Francorchamps-ban, a Belga Nagydíjon vállalhatják be, hogy beszerelik a szezonban megengedett létszámon felüli ötödik belsőégésű motort a vb-éllovas RB20-asbá. Ha ez így lesz, ez tíz rajthelyes hátrasorolást jelent majd a hollandnak, aki az előző években ugyan nyert hasonló rajtbüntetés után is Spában, most azonban a Red Bull már egyáltalán nincs fölényben a többi élcsapattal, különösen a McLarennel szemben, így sokkal nehezebb felzárkózás várhat rá, mint eddig – és egyúttal Lando Norriséknak is nagy esély lehet ez arra, hogy közelítsenek a vb-tabellán még mindig tetemes fórban lévő Verstappenre.
Sajtó: 100 milliós ajánlatot tett le Newey elé az Aston Martin
https://formula.hu/parc-ferme/38218
Azóta központi téma a Formula-1-es paddockban, hogy hol köthet ki Adrian Newey, amióta május elején hivatalossá vált, hogy 2025 első negyedében távozik a Red Bulltól. Eleinte a Ferrari tűnt a favoritnak a tervezőlegenda leigazolására, ám múlt héten az olasz sajtó olyan értesülésekről számolt be, amelyek szerint a Scuderiának nem tetszenek a szakember feltételei.
Így viszont egy ideje már az Aston Martin tűnik a fő esélyesnek arra, hogy megszerezzék Newey-t, az F1-Insider pedig most arról számolt be, hogy Lawrence Strollék nem kevesebb, mint 100 millió eurós fizetést ajánlanak neki négyéves periódusra, ami még a versenyzők között is abszolút topkategóriás juttatásnak számítana. Az F1-Insider szerint is az Aston lehet a befutó, bár azt is megjegyzik, hogy a ferraris lehetőséget sem lehet még teljesen kizárni.
Bejelentette egyik 2025-ös versenyzőjét a MotoGP amerikai csapata
https://formula.hu/parc-ferme/38217
Nem történt meglepetés a Trackhouse Apriliánál: kétéves szerződéshosszabbítást írtak alá Raul Fernandezzel, aki így 2025-ben és 2026-ban is biztosan az amerikai gárdánál fog versenyezni a MotoGP-ben. A fiatal spanyolt „megörökölte” az RNF-től az istálló helyét átvevő Trackhouse, idén pedig annak ellenére sem szerepel rosszul – a legjobb eredménye egy hatodik hely –, hogy eddig a 2023-as specifikációjú Aprilián ült, csak a nyári szünet utáni Brit GP-től kapja meg a 2024-es RS-GP-t (leszámítva a motorblokkot persze, amelynél tilt ilyesmit a szabályzat). A jövő évtől Fernandez teljes gyári támogatással fog versenyezni, azaz rögtön az idény elejétől a legfrissebb verziót kapja majd.
Várhatóan ő lesz amúgy az egyetlen, aki a folytonosságot fogja képviselni az Aprilia berkein belül, hiszen a gyári istállónál teljes sorcsere lesz azzal, hogy a visszavonuló Aleix Espargaro és a Tech3 KTM-hez átigazoló Maverick Vinales helyére érkezik Jorge Martin és Marco Bezzecchi, míg a Trackhouse jelenlegi másik motorosa, Miguel Oliveira a Yamahára váltó Pramacnál tűnik az egyik favoritnak. A Trackhouse második ülésére a legfrissebb pletykák szerint a KTM-től távozni kényszerülő Jack Miller lehet az egyik fő esélyes, de a Moto2-ben remeklő Joe Roberts is jelölt az eredményei és az amerikai nemzetisége okán is.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Az F1-es pilóták erősorrendje a Magyar Nagydíj után
https://formula.hu/parc-ferme/38216
A Formula Podcast futamértékelő adásainak állandó eleme a pontozás: a műsor két állandó szereplője, Mészáros Sándor, az egyetlen állandó F1-es akkreditációval rendelkező magyar újságíró, valamint Gellérfi Gergő, az Autósport évkönyv szerkesztője a mezőny minden tagjának hétvégi teljesítményét 1 és 10 pont között értékelik.
A pontozás során az elért eredmény mellett a körülmények, az autóban rejlő lehetőségek, a csapattárshoz viszonyított teljesítmény, az elkövetett hibák mennyisége és az összbenyomás is szerepet játszanak. Kerek 10-est csak a tökéletes vagy ahhoz nagyon közeli versenyhétvége érdemelhet, a 6-os az átlagos teljesítmény, míg 3-tól lefelé már az F1-ben évente csak néhány alkalommal látható botrányos produkciókat értékeljük.
Charles Leclerc, George Russell, Lewis Hamilton és Logan Sargeant javított, Nico Hülkenberg, Yuki Tsunoda és a sor végén tanyázó Guanyu Zhou rontott a korábbiakhoz képest a Magyar Nagydíjon. Az élen nincs változás, Max Verstappen, Lando Norris, Oscar Piastri és Carlos Sainz alkotja a top négyet a Hungaroringet követően is.
Az F1-es versenyzők erősorrendje az első 13 nagydíj átlaga alapján:
A Formula Podcast Magyar Nagydíjat értékelő adása itt hallgatható meg:
Vandoorne tesztelheti az F1-es Astont Spában
https://formula.hu/parc-ferme/38215
Stoffel Vandoorne-t ülteti be a 2024-es F1-es autóba az Aston Martin – közölte kedd délután a silverstone-i alakulat. A McLaren korábbi pilótája a Pirelli kétnapos gumitesztjén vezetheti az AMR24-est Spában a Belga Nagydíj utáni kedden és szerdán.
Vandoorne, aki az Aston Martin teszt- és tartalékpilótája, most először vezetheti majd az autót – ráadásul belgaként hazai pályán nyílik erre lehetősége.
A Valkyrie első tesztje: Pályán az Aston Martin Hypercarja
https://formula.hu/parc-ferme/38214
Elindult az Aston Martin WEC-be és IMSA-ba szánt hiperautója, a Valkyrie tesztprogramja: a 2025-ös bemutatkozás előtt két önálló tesztnapon gurult pályára az autó a múlt héten, kedden Silverstone-ban, csütörtökön pedig Doningtonban. A „bejáratás és kezdeti kiértékelő teszt” során készült fotók az első hivatalos képek, melyeket a gyártó az egyelőre álcafestésű LMH-modellről kiadott.
A 6,5 literes, szívómotorral hajtott Valkyrie-t – melynek tervezésében Adrian Newey is szerepet vállalt, amikor az Aston Martin önálló F1-es csapat híján még a Red Bull partnere volt – Darren Turner, Mario Farnbacher és Harry Tincknell vezette.
A tesztüzem innentől intenzívvé válik, egy autóval Európában, majd ősztől még eggyel Észak-Amerikában – az Aston Martin és partnere, az amerikai Heart of Racing 2025-ben két autót indít a WEC-ben, valamint egyet az IMSA-ban.
Piastri: A shoey Ricciardóé, én majd kitalálok valami újat
https://formula.hu/parc-ferme/38213
Daniel Ricciardo honosította meg az autó-motorsportban a shoey, azaz a cipőből történő pezsgőivás folyamatát: először a 2016-os Német Nagydíjon ünnepelte cipőzéssel második helyezését, innentől pedig ha nyert vagy dobogón állt, rendszeresen pezsgőt töltött a csukába és jóízűen kortyolt belőle. Ricciardo más dobogósokat és díjátadókat is rávett a shoey-ra, egyesek szerint jópofa, mások szerint viszont gyomorforgató szokását pedig idővel mások is átvették, egy ideőben szinte az volt a ritkaság, ha valaki a pezsgősüvegből ivott a pódiumon.
Ricciardo a McLarennel szerzett egyetlen győzelem, a 2021-es Olasz Nagydíj dobogóján cipőzött utoljára, az idei Brit Nagydíjon azonban újra hódoltak a sajátos élvezetnek a McLaren-pilóták, ám nem dobogón: Lando Norris és Oscar Piastri a szurkolói zóna színpadján húzták meg a pezsgőscipőt. A Hungaroringen azonban elmaradt egy hasonló ünneplés, és Piastri arról beszélt, nem viszi tovább az ausztrál hagyományt:
„A shoey Danny Richez tartozik. Persze engem is rá lehet venni, mivel ausztrál vagyok, de nem is tudom, inkább megpróbálok kitalálni valami újat” – mondta Piastri az FIA-sajtótájékoztatón. „Úgy gondolom, ez már a múlt. Tudom, éppen az előző versenyhétvégén, Silverstone-ban mi is bevállaltuk, de akkor kicsit fel voltunk zaklatva a futam után, szükség volt némi vidámságra. Talán majd a repülőn, hazafelé, most ki tudjuk fizetni a takarítást…De nem, meghagyom ezt Danny Ricnek, ez lehet az ő öröksége. Én is létrehozom majd a sajátom.”
Verstappen hajnali 3-ig szimulátorozott az F1-es Magyar Nagydíj napján – mit szól ehhez a Red Bull?
https://formula.hu/parc-ferme/38212
Ismét két versenyen indult a hétvégén Max Verstappen, ugyanis a hungaroringi F1-es futam mellett becsatlakozott néhány órára a Team Redline színeiben a virtuális spái 24 órásba: ennek keretében hajnali 3 óráig tartott az etapja. Nem először fordul ez elő a hollandnál, hiszen az imolai hétvégén is hasonlóan cselekedett az éjszakai órákban szombatról vasárnapra virradóra. Csakhogy akkor megnyerte vasárnap az Emilia-romagnai Nagydíjat, Mogyoródon viszont csak ötödik lett, és a futam közben és utána is meglehetősen ingerültnek tűnt a világbajnok. Emiatt pedig felmerült, hogy mit szól Verstappen szimulátorversenyzős hobbijához csapata, a Red Bull.
„Pontosan tudja, mire van szükség egy nagydíjhétvégén, és bízunk az ítélőképességében” – reagált minderre a csapatfőnök Christian Horner, akinek szavait a RacingNews365.com portál idézi. „Az emberek levonnak bizonyos következtetéseket, de Max tudja, mire van szükség egy F1-es autó vezetéséhez, egy nagydíj megnyeréséhez és ahhoz, hogy világbajnok legyen. Csapatként mindig együtt dolgozunk, és bármilyen megbeszélésre kerül sor arról, hogyan dorgáljunk meg valakit, azt nem a médiában fogjuk megtenni.”
A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko egyébként egyenesen ostobaságnak nevezte, hogy bármi köze lenne Verstappen indulatos rádiózásának ahhoz, hogy éjszaka szimulátversenyzett: elmondása szerint Imolában még tovább fent volt, és egyébként is más a címvédő bioritmusa, egyszer például Zandvoortban délelőtt 10-kor sem ébredt fel a helikopterek zajára.
Hatalmas tömegbaleset, piros zászló és két év után Herta-győzelem az IndyCarban
https://formula.hu/parc-ferme/38211
A szezon egyetlen Egyesült Államokon kívüli és idei utolsó utcai versenyére került sor a hétvégén az IndyCarban, amelynek mezőnye Torontóba látogatott. A vasárnapi futam több incidenst is hozott, közülük a legkomolyabb a 73. körben történt, amikor Pato O’Ward megpördült, autóját pedig Marcus Ericsson, Pietro Fittipaldi, Santino Ferrucci és Nolan Siegel is eltalálta – Ferrucci autója a levegőbe is repült és a tetején landolt, így jött a piros zászlós megszakítás.
Aki nem hibázott egész hétvégén és a versenyen sem, az Colton Herta volt, aki a pole-ból indulva szinte végig vezetett, és ezzel bő két idény után ünnepelt újra győzelmet az IndyCarban. Az Andretti Kyle Kirkwood révén kettős diadalnak örülhetett, míg a dobogót Scott Dixon tette teljessé, megelőzve a bajnoki címvédő és éllovas Alex Palout.
A Penske triójának pocsékul sikerült a versenye: Will Power a hajrában küldte a falba egy kemény előzési kísérlettel Scott McLaughlint, amiért büntetést kapott, míg Josef Newgarden a bokszban is időt veszített, defektet is kapott, így a top 10-ből is kiszorult. Mindössze 15 autó ért amúgy célba, közülük a 14. helyen az a Theo Pourchaire, akit a néhány héttel korábbi váratlan kirúgása után hívott vissza az Arrow McLaren az edzésen kézsérülést szenvedő Alexander Rossi helyére. Íme, a futam videós összefoglalója:
A futam végeredménye:
1. | Colton Herta | Andretti/Curb-Agajanian | Honda | |
2. | Kyle Kirkwood | Andretti | Honda | 0.3469 |
3. | Scott Dixon | Ganassi | Honda | 0.9680 |
4. | Alex Palou | Ganassi | Honda | 1.6911 |
5. | Marcus Armstrong | Ganassi | Honda | 2.7719 |
6. | David Malukas | Meyer Shank | Honda | 3.0853 |
7. | Christian Lundgaard | RLL | Honda | 3.8925 |
8. | Rinus VeeKay | Carpenter | Chevrolet | 4.6346 |
9. | Romain Grosjean | Juncos Hollinger | Chevrolet | 5.6537 |
10. | Graham Rahal | RLL | Honda | 6.1456 |
11. | Josef Newgarden | Penske | Chevrolet | 10.4924 |
12. | Will Power | Penske | Chevrolet | 11.5555 |
13. | Linus Lundqvist | Ganassi | Honda | 1 kör / 6.7013 |
14. | Theo Pourchaire | McLaren | Chevrolet | 1 kör /7.1210 |
15. | Toby Sowery | Coyne/WR | Honda | 1 kör /7.4747 |
16. | Scott McLaughlin | Penske | Chevrolet | |
17. | Pietro Fittipaldi | RLL | Honda | |
18. | Nolan Siegel | McLaren | Chevrolet | |
19. | Pato O’Ward | McLaren | Chevrolet | |
20. | Santino Ferrucci | Foyt | Chevrolet | |
21. | Marcus Ericsson | Andretti | Honda | |
22. | Kyffin Simpson | Ganassi | Honda | |
23. | Felix Rosenqvist | Meyer Shank | Honda | |
24. | Hunter McElrea | Coyne | Honda | |
25. | Sting Ray Robb | Foyt | Chevrolet | |
26. | Agustin Canapino | Juncos Hollinger | Chevrolet | |
27. | Christian Rasmussen | Carpenter | Chevrolet |
Ítéltek a stewardok, nem állta meg a helyét Verstappen vádja
https://formula.hu/parc-ferme/38210
A Magyar Nagydíjat követő nyilatkozatokban két eltérő álláspontot hangoztatott az 1-es kanyar ütközésének két érintettje, Max Verstappen és Lewis Hamilton: a holland állította, riválisa irányt váltott a féktávon, míg a brit kitartott amellett, hogy nem mozdított a kormányon. Az incidens miatt vizsgálódó stewardok 17:50-re meghallgatásra rendelték be a két felet – Hamilton megváratta őket, a sajtótájékoztatóról idő előtt távozott, de még így sem ért időben a meghallgatásra.
A versenyfelügyelők jegyzőkönyvéből kiderül, a két érintett ugyanezt az álláspontot hangoztatta a testület előtt is. A stewardok begyűjtötték az időmérő rendszer és a telemetria adatait, valamint a kamerafelvételeket, melyek alapján megállapították, Verstappen a DRS miatt gyorsabban érkezett a kanyarba, mint a korábbi körökben, de ugyanakkor fékezett, ami a kerekek blokkolásához vezetett a kontakt pillanata előtt. Hamilton a felvételek alapján ugyanabban az ívben kanyarodott, mint a korábbi körökben – ez nem számít irányváltásnak, bár tény, hogy a 44-es autó többet tehetett volna az ütközés elkerülése érdekében.
A stewardok arra jutottak, hogy egyik versenyző sem hibáztatható túlnyomórészt az ütközésért, ezért nincs büntetés. Hamilton a baleset után zavartalanul folytatta a futamot, így végzett harmadik helyen, Verstappen elemelkedett és a bukótérbe sodródott, ezért lett ötödik.
Piastri későn ért a sajtótájékoztatóra, Hamilton hamarabb ment el – a stewardokhoz sietett
https://formula.hu/parc-ferme/38209
Helyszíni kollégáink jelentik a Hungaroringről: a Magyar Nagydíjat követő, első három helyezett részvételével zajló FIA-sajtótájékoztatón Lando Norrist már javában kérdezték, mikor beesett Oscar Piastri – az első futamgyőzelem ünneplése mellett nehéz tartani a menetrendet.
De a sajtóesemény végére is megüresedett az egyik szék: Lewis Hamiltonnak távoznia kellett, mivel a versenyfelügyelők irodájában volt jelenése. A harmadik helyezettet 17:50-re idézték be Max Verstappennel együtt, a páros hajrában történt ütközése miatt. A bíráknak és Verstappennek így is várakoznia kellett, mivel Hamilton így is késve indult el a sajtótájékoztatóról. A háromszoros világbajnok egyébként riválisát hibáztatja: szerinte Hamilton a féktávon folyamatosan húzódott jobbra – a Mercedes versenyzője ezt cáfolja, ő arról beszél, nem is mozdított a kormányon.
A médiazónában elhangzottakat az este folyamán folyamatosan szállítjuk a Formula.hu-n!
Még Hamilton volt a McLaren versenyzője, amikor utoljára kisajátították az első rajtsort az F1-ben
https://formula.hu/parc-ferme/38208
Lando Norris pole-jával és Oscar Piastri második helyével a McLaren kibérelte az első rajtsort a vasárnapi Formula-1-es Magyar Nagydíjra. Erre pedig nem mostanában volt utoljára képes a wokingi gárda: legutóbb a 2012-es idényzáró Brazil Nagydíjon végeztek 1-2-ben a kvalifikáción. Jól mutatja, mennyire régen történt mindez, hogy ekkor még Lewis Hamilton volt velük pole-pozíciós (ez volt a brit utolsó futama a McLarennél a Mercedeshez való átigazolás előtt), az ő csapattársa pedig Jenson Button volt, aki azt a bizonyos interlagosi futamot meg is nyerte aztán.
Változtatott az FIA a pályán Tsunoda balesete után
https://formula.hu/parc-ferme/38207
A Formula-1-es Magyar Nagydíj szombati időmérőjének utolsó perceiben jártunk, amikor Yuki Tsunoda csúnyán összetörte a Visa RB-t. A japán az 5-ös kanyar kijáratán hajtott rá félig a műfűre, amely enyhén még nedves volt a korábbi eső miatt, ez pedig a kerékvetővel együtt azt eredményezte, hogy Tsunoda autója a korlátnak csapódott.
Az FIA változtatott vasárnapra az incidens után: a Niels Wittich F1-es versenyigazgató frissen közzétett hétvégi jegyzetében jelezte, hogy az 5-ös kanyar kijáratánál a műfüves szakasz utolsó négy méterét sóderágyra cserélték. Erről egy fotót is mellékelt az FIA az említett versenyigazgatói jegyzetben: