Hamilton és Rosberg más autómárkák logóját is ki tudja rakni
https://formula.hu/parc-ferme/116
Nem tartott sokáig, már meg is érkezett a Mercedes tegnap bemutatott kreatív reklámplakátjának kifigurázása. Ha nem tudtuk volna, Lewis Hamilton és Nico Rosberg testéből nem csak a háromágú csillagot, hanem a Citroen, a Toyota, az Infiniti és az Audi logóját is ki lehet rakni.

Eladta F40-ét az ex-ferraris, hogy fia a Formula-2-ben versenyezhessen
https://formula.hu/parc-ferme/25619
A Ferrari színeiben 1991 és 1995 között versenyző Jean Alesi fia, Giuliano a formulaautózás piramisán lépdel felfelé: tavaly a Trident színeiben bemutatkozott az F2-es lépcsőfokon, idén pedig a HWA-nál folytatja a kategóriában. Azt gondolnánk, hogy egy világszerte népszerű egykori F1-es versenyző fiának nincsen gondja azzal, hogy a költségvetés biztosított legyen: Jean Alesinek mégis el kellett adnia a garázsban álló Ferrari F40-et, hogy fia versenyezhessen.
„Sokat beszélünk a költséglimitről, de a Formula-2-ben mi sem történt, semminek nem változott az ára vagy díja. Biztos vagyok benne, hogy sok versenyző nem tudja befejezni a szezont, katasztrofális év lesz ez a Formula-2-ben és Formula-3-ban” – mondta a Sky Sportsnak Alesi, aki hiányolja a Formula-1-ben gazdasági helyzet miatt alkalmazott költségenyhítő intézkedéseket az alacsonyabb szinteken. „Nagyon szomorú, hogy volt Formula-1-es versenyzőként, úgy, hogy sok kapcsolattal rendelkezem, el kellett adnom a Ferrari F40-emet, hogy a fiamnak meglegyen a büdzséje a Formula-2-höz. Miért? Mert szinte lehetetlen küldetés szponzort találni.”
A használtautó-piacon egy Ferrari F40 ára nagyjából egymillió font (közel 400 millió forint), egy Formula-2-es szezon költségvetése pedig elérheti az 1,8 millió fontot (közel 700 millió forint) a The Race szerint. A közúti Ferrarit még eredeti szerződése értelmében kapta a maranellói gárdától, mellyel egyetlen nagydíjgyőzelmét szerezte.
„Inkább versenyezzen ő, ami pedig az F40-et illeti, már túl öreg vagyok hozzá” – mondta zárszóként Alesi.

Ilyen böszmeséget még versenyző nem csinált! Daniel Abt balladája
https://formula.hu/parc-ferme/25614
Legutóbbi, elsősorban az F1-es fotóslét rejtelmeit kiveséző podcastunkban természetesen nem mentünk el szó nélkül az eddigi legnagyobb szimulátoros botrány mellett sem, amelyet Daniel Abt váltott ki azzal, hogy egy profi e-sportolót indított maga helyett, aminek az audis ülése látta kárát. A vonatkozó részt (meg persze a teljes adást) az alábbiakban hallgathatjátok meg:
A Formula.hu podcastje az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Felfedezed a hét különbséget a két kép között?
https://formula.hu/parc-ferme/25609
Romain Grosjean feladványa:
A bejegyzés megtekintése az InstagramonCan you find the 7 differences between the two pics? #F1 #HaasF1 #Formula1 #Motorsport #Racing
Dél előtt 5 perccel kapcsoljatok a Spíler 1-re
https://formula.hu/parc-ferme/25618
11:55-kor kezdődik az Autósport és Formula Magazin júniusi adása, amelyben végre igazi autóversenyről számolunk be, a Gokart Országos Bajnokság kecskeméti szezonnyitójáról. De szerepet kapnak a hibrid ralikrosszautók, Nagy Norbert új csapata és a magyar motorsport kiválóságai is.

Állati felvétel készült Magnussen gyakorlásáról
https://formula.hu/parc-ferme/25615
A Haas dán pilótája a mezőny szerencsésebb tagjai közé tartozik, hiszen a lakóhelyén érvényes egyre enyhébb korlátozásoknak köszönhetően visszatérhetett a versenypályára. A júliusi szezonrajtra egy gokarttal kezdte a felkészülést, amiről vagány drónfelvétel készült.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Felismered a MotoGP versenyzőit a tetkójuk, vagy más apróság alapján?
https://formula.hu/parc-ferme/25610
Na, mennyi van meg?
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Szombaton indul az IndyCar szezonja – mutatjuk a programot!
https://formula.hu/parc-ferme/25612
A Texas Motor Speedwayen rendezendő, Genesys 300 névre hallgató oválversennyel rajtol el végre az amerikai formulaautós széria 2020-as idénye. A programot egyetlen napba sűrítik, az itthon éjszakai események közül pedig a kvalifikációt és a futamot is élőben közvetíti a néhány hónapja indult Aréna 4 csatorna – íme, a teljes szombat esti-éjjeli menetrend:
| 19:00-21:00 | Szabadedzés | |
| 23:00-00:00 | Időmérő edzés | (tv: Aréna 4, élő) |
| 02:00 | Futam | (tv: Aréna 4, élő) |

Egy nap után már töröltek is egy futamot a DTM új versenynaptárából
https://formula.hu/parc-ferme/25617
Szerdán adták ki a Német Túraautó-bajnokság módosított 2020-as versenynaptárát tíz helyszínnel, köztük három duplával és a beugró Spa-Francorchamps-pal. A másodjára átdolgozott menetrendben az előző verzióhoz képest változatlan marad a július 12-i szezonnyitó a Norisringen, habár a fordulót csillaggal jelölték, mivel nem kapta meg a szükséges jóváhagyást a helyi hatóságoktól.
Egy nappal később, csütörtökön Nürnberg város vezetősége közölte: nem engedélyezi a verseny megrendezését az utcai pályán, a nagy létszámú eseményekre vonatkozó, szeptember elejéig érvényes tilalomra hivatkozva. Még a nézők nélküli futam sem kapott soron kívüli felmentést. Korábban biztatónak tűntek a Norisring kilátásai, mivel Nürnbergben már májusban focimeccset tartottak.
Még egy napra rá, pénteken jött a DTM promóterétől, az ITR-től a reakció: őket is meglepte, hogy nem kapták meg a hatósági engedélyt a megrendezésre. Belgiumban viszont megszerezték a szükséges jóváhagyást, így Spában, augusztus 1-2-án kezdődik el a 2020-as szezon. A Norisringet nem pótolják, így kilenc állomásból tevődik össze az alig több mint három hónapot felölelő évad.

Fotó: Audi
Megállították a rendőrök a határon a tesztelni igyekvő MotoGP-st
https://formula.hu/parc-ferme/25611
A napokban Johann Zarco is csatlakozott azon motorosokhoz, akik végre újra nyeregbe pattanhattak: az Avintia Racing egy Ducati Panigale V4-essel körözött Barcelonában. Csakhogy nem volt egyszerű a francia átjutása Spanyolországba: a rendőrök ugyanis megállapították, és csak a MotoGP-jogtulajdonos Dorna által biztosított dokumentumokkal engedték tovább.
„Szerencsés voltam, és köszönet a Dornának a papírokért, hogy átjöhettem Catalunyába, mert tegnap a francia–spanyol határon megállítottak a rendőrök, hogy ellenőrizzék, miért utazom Spanyolországba” – mesélte Zarco a MotoGP.com honlapnak. „A Dorna dokumentumai nélkül nem jöhettem volna ide edzeni. Most viszont itt vagyok, ami jó érzésekkel tölt el… Örülök, hogy 300 km/h-val repeszthetek: ezzel a Ducati Panigaléval lehet igazán gyorsan menni, ami nagyon fontos, mert éreztem, hogy kezdtek megkopni a reflexeim.”

Cáfolta is, meg nem is az Espargaro-pletykát a Honda
https://formula.hu/parc-ferme/25613
Mi is beszámoltunk a csütörtök éjjel felröppent hírről, miszerint a Repsol Honda állítólag leigazolná Pol Espargarót a 2021-es szezonra, azaz úgy raknák ki az első csapatból Alex Marquezt, hogy eddig még egyetlen versenyt sem teljesített velük. A MotoGP.com megkereste a Repsol-csapatmenedzser Alberto Puigot, aki szerint senkivel nem írtak alá semmit a 2024-ig hosszabbító Marc Marquezen kívül – ami persze egyértelmű cáfolatnak távolról sem tekinthető:
„A HRC mindig a jelent és a jövőt tartja a szeme előtt a struktúrája kialakításakor, kezdve a kisebb kategóriáktól egészen a MotoGP-ig. A jelenlegi körülmények között a mostani szezon nem úgy halad előre, ahogy szokott, de ez nem azt jelenti, hogy a Honda nem tervezné a lehető legjobb jövőt az összes versenyzője számára. Senkivel nem írtunk alá még szerződést, amit ne jelentettünk volna be korábban” – fogalmazott Puig.
Az Alex Marquez lefokozásáról szóló pletykákat szintén hűtheti a tény, hogy Lucio Cecchinello, az LCR csapatvezetője kijelentette: mind Cal Crutchlow-val, mind Takaaki Nakagamival szeretnének hosszabbítani, s a Honda is nyitottnak látszik erre – márpedig akkor nem lenne hely a spanyol számára a Repsolból való kirakása után.

A Mercedes csapatfőnöke visszavásárolta magát a Williamsbe
https://formula.hu/parc-ferme/25616
Ismét bővített befektetési portfólióján Toto Wolff, aki korábbi csapatából, a jövője bebiztosításán dolgozó Williamsből vásárolt ötszázalékos részesedést - közölte a neves brit újságíró, Peter Windsor. Wolff 2009-től öt éven keresztül volt a Williams tagja, egyben résztulajdonosa, mielőtt 2013-ban a Mercedeshez csatlakozott. Immár három F1-es istállónál érdekelt, hiszen a Mercedes istállójának 30 százaléka áll a tulajdonában, emellett nem olyan rég az alakuló Aston Martinba is bevásárolta magát.
Good to see that Mercedes' Toto Wolff yesterday bought back a five per cent shareholding in WilliamsF1. The team could be heading in the right direction for the first time in a while.. pic.twitter.com/m2tyXjAHX3
— Peter Windsor (@PeterDWindsor) June 5, 2020
Spa Királyának egyik előzését idézte fel az F1
https://formula.hu/parc-ferme/25608
Kimi Raikkönen 2009-ben negyedszer is nyert Spában - a Ferrari világbajnoka Giancarlo Fisichellát előzte meg látványosan, ezt mutatta most meg az F1.
Bemutatták Tassiék Hondáinak festését
https://formula.hu/parc-ferme/25607
Néhány napja vált hivatalossá, hogy Tassi Attila továbbra is Tiago Monteiro csapattársa marad a WTCR-ben, csak immár az All-Inkl.de Münnich Motorsport fogja indítani a két Hondát, míg a másik páros, Esteban Guerrieri és Nestor Girolami az All-Inkl.com Münnich Motorsport alatt futó csapatnál fog szerepelni. A két gárda esetén nemcsak a nevekben, hanem a festésekben sem sok a különbség: csupán annyi az eltérés, hogy a fekete-fehér színezés egymás inverze a két csapat autóinál.



Mika Hakkinen 10 nagy pillanata
https://formula.hu/parc-ferme/25606
A kétszeres világbajnok nagy csatákat vívott Michael Schumacherrel, majd viszonylag hamar visszavonult - az F1 összegyűjtött tőle tíz brilliáns pillanatot. A videó ezen a linken, vagy a Youtube-ra átkattintva megtekinthető!
Melyik motorgyártó nyerte a legtöbb futamot az F1-ben?
https://formula.hu/parc-ferme/25596
A Racing Statistics legújabb látványos-érdekes videós infografikájában a motorgyártók küzdelmét követhetjük nyomon évről évről, nagydíjról nagydíjra a futamgyőzelmek számának tekintetében:
Az F1-es fotós, akit kiutáltak a kollégái – páratlan figura a halászkalap árnyékában
https://formula.hu/parc-ferme/25604
Legutóbbi podcastadásunkban az F1-es fotóslét rejtelmeit veséztük ki, s adásunkban megszólalt a paddock egyik különce is. A vonatkozó részt (meg persze a teljes adást, benne az F1-es fotóslét rejtelmeivel) az alábbiakban hallgathatjátok meg:
A Formula.hu podcastje az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
A W Series is kénytelen volt elkaszálni a 2020-as szezonját
https://formula.hu/parc-ferme/25603
Újabb bajnokság idei évada esett a koronavírus-járvány áldozatául: a kizárólag hölgyversenyzőket felvonultató formulaautós széria, a W Series jelentette be, hogy teljes egészében lefújta a második idényét. A minap a DTM átalakított naptárának közzétételekor (amely egyébként szintén veszélybe került, ugyanis a tervezett norisringi évadnyitó helyszínén nem kapott engedélyt a sorozat, szóval újabb változtatás várható) még úgy fogalmaztak, vizsgálják az opciókat az FIA-val, ám végül a törlés mellett döntöttek.
A sorozat feltett szándéka azonban, hogy 2021-ben még erősebben térjen vissza a versenypályákra: a céljuk, hogy legalább két Formula-1-es hétvégén is (Austinban és Mexikóvárosban) rajthoz álljanak. Azért idén sem maradunk W Series-rendezvény nélkül, hiszen június 11-én rajtol a bajnokság saját virtuális szériája, amely miatt Sophia Flörsch elég rendesen ki is akadt.

A Ferrari is privát tesztet tart
https://formula.hu/parc-ferme/25605
Ahogy arról beszámoltunk, kétnapos tesztet tart a Mercedes, amely során kicsit visszarázódhatnak ebbe a világba a rendkívül hosszú szünet után - úgy tűnik azonban, hogy természetesen nem Lewis Hamiltonék lesznek az egyetlenek, akik élnek ezzel a lehetőséggel. A Formula-1 hivatalos weboldala úgy tudja, hogy a Ferrari is csinál egy privát tesztet a kvöetkező hetekben, de a pontos időpont és a helyszín egyelőre nem ismert - Sebastian Vettel és Charles Leclerc is dolgozhat a csapat egyik korábbi autójával. Az aktuális technikák tesztje természetesen tiltott.

fotó: dppi
Csaknem négy hónapot csúszik a szezonrajt, mégsem ez a leghosszabb holtidény az F1 történetében
https://formula.hu/parc-ferme/25601
A WTF1 kiszámolta, hogy ha most már nem jön közbe semmi és július 5-én az Osztrák Nagydíjjal valóban elrajtol a Formula-1-es évad, akkor pontosan 217 hét nappal fogja az előző, tavaly december 1-jén futott Abu Dhabi GP-t követni a verseny. Csakhogy ez még mindig csak a harmadik helyre elegendő a leghosszabb holtszezonok sorában: nem meglepő módon a sportág hajnalán voltak ennél nagyobb távolságok két idény között, amikor még jóval kevesebb fordulóból állt egy esztendő. Egész konkrétan a rekordtartó az első és a második szezon közötti 267 napos szünet.
A bejegyzés megtekintése az InstagramonThe third longest off-season EVER! We’ve waited a long time for this #f1 #formula1 #wtf1
Már jövő héten pályára gurulnak Hamiltonék
https://formula.hu/parc-ferme/25602
Kétnapos tesztet fog teljesíteni Silverstone-ban a Mercedes, jelentette be a címvédő csapat a Twitteren. Természetesen a szabályok csak kétéves autóval való tesztelést engedélyeznek, így a 2018-as versenygépet veszik elő a célra. A tervek szerint mind Lewis Hamilton, mind Valtteri Bottas egy-egy napot fog tölteni a W09-es volánja mögött, a cél pedig a különböző protokollok gyakorlása lesz a spielbergi nyitányt megelőzően.










