Lehet, hogy a koronavírus-járvány gátat szabott a 2020-as idénynek a MotoGP-ben, mindez azonban nem akadályozta meg, hogy maximális fordulatszámon pörögjenek az átigazolási pletykák, az úgynevezett „silly season”. Ám ami előbb a spanyol, majd a nemzetközi sajtóban is felbukkant csütörtök este, az bármelyik eddigi híresztelésen túltesz: többek között a Motorsport.com is úgy tudja, hogy Pol Espargaro közel van ahhoz, hogy 2021-től a KTM helyett immár a Repsol Honda motorosa legyen Marc Marquez oldalán, mindössze egyetlen idény után leváltva Alex Marquezt!
Nem először röppen fel az ezzel kapcsolatos pletyka, már hetekkel ezelőtt is előkerült finoman Espargaro hondás átigazolásának lehetősége: akkor mindkét fél elintézte ezt annyival, hogy megállapították, valószínűleg passzolna a spanyol stílusához az RC213V, hiszen a KTM-hez hasonlóan agresszív bánásmódot igénylő motorról van szó. Úgy tűnik azonban, hogy valóban volt valóságalapja a kósza híreknek – bár azért így is érdemes fenntartásokkal kezelni a mostani értesüléseket, mert azt sem lehet kizárni, hogy Espargaro menedzsmentje ilyen pletykák szivárogtatásával akar jobb kondíciókat kicsikarni a KTM-től.
A szerződés Alex Marquez szempontjából lenne szürreális, hiszen a tavaly év végén Jorge Lorenzo váratlan visszavonulása (vagy sokak szerint inkább Hondától való menekülése) után leigazolt Moto2-es és korábbi Moto3-as világbajnok sorsa úgy pecsételődhet meg a címvédő gárdánál, hogy még egyetlen futamot sem teljesített a csapatnál. Ha ez így történik, az a MotoGP-ben évek óta érezhető tendencia, miszerint már az év korai szakaszában, alig néhány futam vagy csak teszt után döntenek a gyártók a versenyzőikről, abszurd kicsúcsosodása lenne.
Nem beszélve arról, hogy a sajtóban terjedő elképzelések szerint az öcsi jelenléte is nagyban hozzájárult ahhoz, hogy Marc Marquezzel egészen 2024-ig hosszabbítani tudott a HRC. Képzeljük el a nyolcszoros világbajnok arcát, amikor megtudja, hogy esetleg már jövőre sem a testvére, hanem az az Espargaro lesz a társa, akivel 2012-ben a Moto2-es vb-címért harcoltak (Espargaro egy évvel később meg is nyerte a középső kategóriát, utána került fel a MotoGP-be), és nem is volt felhőtlen a viszonyuk annak idején.
Persze azt fontos hozzátenni, hogy az értesülések szerint a Honda nem rakná ki teljesen az ifjabb Marquez testvért, csupán valószínűleg átültetni a szatellit csapatuk, az LCR egyik motorjára, hogy ott kisebb nyomás mellett fejlődhessen – így viszont egyértelműnek tűnne, hogy 2019 végén csak jobb opció híján csaptak le rá a japánok.
Ha ez(ek) az átigazolás(ok) megvalósulnak, az alaposan felforgathatja a MotoGP rajtrácsát. Egyfelől értelemszerűen felszabadul egy ülés a KTM gyári csapatánál Pol Espargaro révén. Az osztrák gyártó számára ez már a második komoly csapás lenne néhány napon belül, hiszen a hírek szerint egyik fiatal kiszemeltjüket, Jorge Martint pedig a Ducati csapta le a kezükről. A KTM korábban úgy fogalmazott, hogy szeretnék mind a négy jelenlegi versenyzőjüket – Espargaro mellett Brad Bindert, Miguel Oliveirát és Iker Lecuonát – megtartani, ráadásul a projekt 2017-es indulása óta egyértelműen Espargaro szállította eddig elsődlegesen az eredményeket a feltörekvő gyártó számára.
Korábban olyan pletykákat lehetett hallani, hogy Andrea Dovizioso igazolhatna Espargaro helyére a KTM-hez. Azóta viszont úgy hírlik, sikerült megállapodniuk a Ducatival az anyagi kérdésekben, bár szembetűnő lehet, hogy Jack Miller előléptetése után egyelőre nem jelentették be az előző három évad vb-ezüstérmesének hosszabbítását. Hosszú ideje rebesgetik, hogy az olasznak nem jó a kapcsolata Gigi Dall’Igna általános igazgatóval, ami szintén a KTM markaiba lökheti Doviziosót. Ebben az esetben viszont a bolognaiak kerülnének nehéz helyzetbe, hiszen néhány napja Danilo Petrucci már kvázi megerősítette, hogy távozik tőlük (számára az Aprilia lehet az elsődleges opció, noha Aleix Espargaro saját bevallása szerint biztosan marad, így minden azon múlhat, hogy törlik-e Andrea Iannone doppingeltiltását). Ha Dovizioso is így tesz, úgy Miller mostani csapattársa, Francesco Bagnaia, vagy a szintén a tavaly év végi kavarodásban az Avintia Ducatihoz megszerzett Johann Zarco kaphatna lehetőséget.
Szintén érdekes kérdés, hogy mi történne az LCR Honda párosával, ha Alex Marquezt oda rakná át a japán gyártó. Takaaki Nakagami és Cal Crutchlow helye sem garantált, bár Lucio Cecchinello alakulatának egyik fele konkrétan egy japán motoros köré épült, így valószínűbbnek tűnne a többszörös futamgyőztes brit távozása, aki egyébként az előző idényben többször is megpendítette, hogy esetleg a mostani lehet az utolsó szerződése – igaz, azóta inkább ő is a folytatás felé hajlik, neki pedig kifejezetten jó a kapcsolata Cecchinellóékkal. Ha viszont mégsem maradna az LCR-nél, akkor Crutchlow számára limitáltak lennének a lehetőségek, hiszen gyakorlatilag az összes gyári ülés foglalt lenne – hacsak végül nem ő kötne a Ducatinál vagy a KTM-nél.