A Ducati múlt héten jelentette be, hogy Jack Miller 2021-ben már a gyári csapatukat fogja erősíteni, így egy ülés megüresedett Francesco Bagnaia mellett az első számú szatellit alakulatuknál, a Pramac Racingnél. Az istálló csapatvezetője, Francesco Guidotti nemrég számos Moto2-es élmenőt megnevezett az ausztrál potenciális utódjelöltjeként, kezdve Lorenzo Baldassarritól Enea Bastianinit át Jorge Navarróig és Jorge Martinig. Bár a sajtóhírek elsősorban utóbbi leigazolásáról szóltak, Guidotti szerint „csoda” lett volna a 2018-as Moto3-as világbajnok megszerzése, mert a KTM és a Honda is kivetette rá a hálóját – ennél többet viszont nem tudott mondani az ügyről, mert eleve nem a Pramac, hanem a Ducati intézi a tárgyalásokat.
Nos, az általában megbízható forrásnak számító Autosport.com úgy tudja, hogy csoda ide vagy oda, a Ducati a KTM-es szerződés ellenére mégis megállapodott Martinnal (a spanyol a KTM támogatását élvező, de egyébként az osztrákok kiszállása miatt Kalex-vázzal versenyző Red Bull Ajo csapat tagja a Moto2-ben). Ráadásul úgy hírlik, egyből a gyári csapat versenyzőivel és Bagnaiával azonos technikát, azaz a legfrissebb motort kapná 2021-ben. Martin a 2018-as Moto3-as vb-győzelme után tavaly mutatkozott be a középső kategóriában, ahol a szezon végén két dobogót gyűjtött, idén viszont csupán 20. lett a Moto2-esek számára megtartott évadnyitó Katari Nagydíjon.
Úgy tűnik tehát, hogy Miller pramacos helyettese már megvan, bár a hivatalos bejelentéssel még várni kellhet a KTM-es szerződésben foglaltak okán. Mindeközben még az sem dőlt el hivatalosan, hogy a gyári gárdánál ki lesz Miller társa, bár Danilo Petrucci a minap maga nyilatkozott úgy, hogy távoznia kell, így gyakorlatilag borítékolható Andrea Dovizioso maradása. Ami pedig Petruccit illeti: számára vagy az Aprilia lehet opció a saját bevallása szerint a hosszabbításhoz közel álló Aleix Espargaro oldalán (ügyét segítheti, ha Andrea Iannone doppingeltiltását nem törlik el), vagy pedig egy Superbike-világbajnoki átigazolás a Ducatival.