DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
Motor

Miért gondolta meg magát Martin? – exkluzív

Távozni akart az Apriliától, majd mégis a maradás mellett döntött: erről, idei céljairól és a MotoGP jövőjéről is kérdeztük a világbajnokot exkluzív interjúnk második részében.

Miközben hónapokig sérüléssel bajlódott a katari bukását követően (erről részletesen is beszélt interjúnk első részében, amely ide kattintva olvasható!), Jorge Martin ez idő alatt is a MotoGP-s szaklapok címlapjára került. A regnáló világbajnok ugyanis aktiválni akarta a szerződésében szereplő záradékot, amely lehetővé tette volna számára, hogy mindössze egy év után elhagyja az Apriliát.

motogp-hungary-57_resize

Fotó: Nyolczas Csaba


Az állítólagos klauzula arról szólt, hogy ha hat forduló elteltével nincs a bajnokság első öt-hat helyezettje között, Martin szabadon távozhat. Ez nyilvánvalóan nem volt így, ugyanakkor az eset pikantériáját az adta, hogy ez annak volt köszönhető, hogy előbb a teszten és edzés közben, majd pedig a Katari Nagydíjon elszenvedett sérülése miatt egy teljes hétvégét sem tudott addig teljesíteni a spanyol 2025-ben.

Hosszú hetekig tartott a huzavona, amelynek végén Martin a brnói visszatérésekor kijelentette, hogy mégis maradni fog az Apriliánál. Amikor a Magyar GP csütörtökjén leültünk beszélgetni a tavalyi világbajnokkal a Balaton Park Circuittel, természetesen feltettük neki a kérdést, hogy miért gondolta meg magát:

„Azt hiszem, a legfontosabb, hogy most együtt vagyunk. Egyértelmű, hogy amikor olyan helyzetbe kerülsz, mint én a 12 törött bordámmal, sok minden átfut az agyadon. Hiszen nem tudod, visszaülsz-e még a motorra, nem tudod, hogy újra bízni fognak-e benned a csapatok, esetleg elveszíted az értékedet…”

„Nehéz pillanat volt ez. Volt néhány különböző opcióm, és azt gondoltam egy ponton, hogy a legjobb lehetőség számomra, ha távozok. De aztán végig fenntartottuk a kapcsolatot az Apriliával, és közösen megértettük, hogyan rakjunk össze mindent újra, és hogy együtt folytassuk tovább.”

„Akkor már azt gondoltam, hogy a legjobb opció maradni. Láttam közben az eredményeket is, láttam Marcót” – utalt a csapattárs Bezzecchi dobogóira a címvédő. „Szóval végül szerintem a legjobb döntést hoztuk, és van még két szezonunk, hogy próbáljunk futamokat nyerni, sőt talán jövőre a bajnokságot is.”

De vajon milyen most a kapcsolat a csapat és versenyző között? „Igazán jó. Nyilvánvaló, hogy az elején nehéz volt, hiszen négy hónapot kihagytam rengeteg utazással és problémával. Itt a paddockban sokat pletykáltak, szóval amikor visszatértem, az kicsit furcsa volt.”

martin-2_1

„De utána… nagyon közel állok az embereinkhez, folyamatosan próbálok viccelődni. Szerintem most két futam után mondhatjuk, hogy családként mind együtt vagyunk. Nem is csak a saját csapatommal, hanem Marcóéval is: mindig jól érezzük magunkat, amikor pedig itt a munka ideje, mi vagyunk az egyik legjobbak. Úgyhogy rendkívül boldog vagyok, hogy itt maradok.”

 

2026-ra akar készen állni

Martin az interjúnk után pár nappal apriliás karrierje legjobb eredményét érte el, amikor a Magyar GP vasárnapi futamán a 16. helyről startolva negyedikként futott be. A 27 éves versenyző azonban nem a helyezésekkel akar foglalkozni a 2025-ös idény hátralévő részében, sokkal inkább azzal, hogy ő és az Aprilia is felkészüljön a jövő évre:

martin-3

„Nehéz kérdés ez, mert nem akarom az eredményeket nézni, saját magamra akarok fókuszálni” – felelte az idei célkitűzésre vonatkozó kérdésünkre a motoros. „Azt akarom, hogy amikor vége a szezonnak, azt mondhassam, hogy ’oké, készen állok 2026-ra’. Hogy készen álljak, hogy versenyképes legyek a motorral együtt, ez az egyik célom.”

„Nem akarom azt mondani, hogy ha két dobogót vagy egy győzelmet szerzek, akkor elégedett leszek, mert lehet, hogy öt pódiummal sem leszek az… Úgyhogy csak szeretnék koncentrálni, hogy magabiztosak lehessünk annak kapcsán, hogy 2026-ban a bajnokságért harcolhatunk.”

 

Így látja a MotoGP jövőjét

Mindeközben egyre közeledik a MotoGP új érája 2027-ben, amikor érkeznek a 850 köbcentis motorok. Nemrég Casey Stoner hevesen kritizálta a sportág által választott irányt, Martin szerint azonban korai még ítéletet mondani:

„Nem igazán tudom, mi fog történni, mert nem is csak a motorok fognak jelentősen megváltozni, hanem például a gumik is. Óriási változás lesz ez, meglátjuk, mi fog történni. Nehéz felmérni, melyik motor lesz gyors, nehéz megjósolni bármit.”

martin-4

„Én inkább csak 2026-ra szeretnék koncentrálni, az egy jó lehetőség lesz, hogy visszatérjek a csúcsra. Aztán meglátjuk 2027-et: érdekes lesz, de nem hiszem, hogy kritizálni kellene. Csak várjuk meg a jövőt, aztán ha esélyesek leszünk, az jó lesz.”

Martint emellett a Spielbergben debütált új szoftverről, a hátsó kerék megcsúszását kontrolláló stabilitás-szabályzóról is kérdeztük: „Nem igazán érzem. Nyilván jó, ha közel járunk egy bukáshoz, és meg tudjuk emiatt menteni, mert így kisebb a rizikó. De nem igazán érzem azt, hogy a MotoGP-motorokkal ilyen bukásaink lennének. Biztosan lesznek, akik jobban ráéreznek, és ezt majd ki tudják használni.”

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: